آب و هوای فرانسه در طول سال چگونه است؟

آب و هوای فرانسه در طول سال چگونه است؟

آب و هوای فرانسه، با توجه به شرایط جوی در مناطق مختلف آن متفاوت می‌باشد. بهتر است بگوییم که آب و هوای فرانسه دارای چهارفصل است که در مکان‌های مختلف و …

آب و هوای فرانسه با توجه به شرایط جوی در مناطق مختلف آن متفاوت می‌باشد. بهتر است بگوییم که آب و هوای فرانسه دارای چهارفصل است که در مکان‌های مختلف و شهرهای فرانسه متفاوت است.

آب و هوای فرانسه در طول سال چگونه است؟ | یوروپ تورز

آب و هوای فرانسه چگونه است

آب و هوای فرانسه به نسبت معتدل است و دارای بهاری بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا نیز می‌باشد. بسیاری با سفر به فرانسه در فصل بهار از دیدنی‌ها و سرسبزی‌های آن بسیار لذت می‌برند. این نکته را اشاره‌کنیم که فرانسه چهارفصل با آب‌وهوای متفاوت دارد ولی در اغلب زمان‌ها زمستانی با کمترین بارش برف را در این کشور مشاهده خواهید نمود؛ بنابراین فرانسه دارای آب‌وهوای به نسبت سرد نبوده و دارای آب‌وهوایی ملایم در این فصل می‌باشد.

فرانسه با توجه به وسعت زیادش که به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی تلقی می‌شود در مناطق و شهرهای مختلف خود دارای آب‌وهوایی متفاوت می‌باشد به‌طوری‌که شما می‌توانید شبی سرد را دریک شهر فرانسه سپری نموده و بعد از طول آفتاب با سفر به شهر دیگر از گرمای آنجا لذت ببرید.

آب و هوای فرانسه در مناطق و شهر های مختلف آن

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد شهرهای مختلف فرانسه دارای آب‌وهوای متفاوت از یکدیگر هستند. بارش باران و روزهای سرد در پاریس با میزان برف در کوه‌های آلپ و همچنین شهرهای دیگر در این کشور متفاوت است. شما همچنین تفاوت آب و هوای فرانسه را در سواحل و مناطق کوهستانی به‌خوبی می‌توانید احساس کنید.

برای مثال شما در مهرماه تا آذر در شهر برست فرانسه شاهد آب‌وهوای به نسبت بارانی می‌باشید و شاهد هوایی کاملاً مه‌آلود در مسیر جاده‌ها خواهید بود. ولی در شهر دیگری ازجمله پرووانس که یکی دیگر از شهرهای فرانسه است، شاهد وزش باد گرم در فصل زمستان می‌باشید.

این تفاوت فاحش در میزان آب‌وهوای فرانسه در نقاط مختلف آن به‌راحتی در شهرهای آن به‌خوبی قابل‌مشاهده و لمس می‌باشد. شما با سفر به برتانی و نورماندی مشاهده خواهید کرد که این دو شهر دارای آب‌وهوای ملایم در زمستان و همچنین خنک در تابستان هستند.

آب و هوای فرانسه در هر فصلی که باشد بسیار دل‌انگیز و دل‌نشین می‌باشد و بسیاری از افراد از آب‌وهوای آن بسیار تعریف کرده‌اند، چراکه آب و هوای فرانسه به‌طوری کلی از یک درجه حرارت متوسط برخوردار است.

آب و هوای فرانسه در مناطق و شهر های مختلف آن | یوروپ تورز

آب و هوای فرانسه در چهار منطقه وسیع در اقیانوس آرام

فرانسه کشور بزرگی در اروپا می‌باشد که دارای چهار منطقه گسترده در حاشیه اقیانوس آرام بوده که این چهار منطقه دارای آب‌وهوایی متفاوت از یکدیگر هستند. آب و هوای فرانسه در منطقه غرب دارای آب‌وهوای مرطوب دریایی و همچنین تابستان‌هایی با هوای سرد می‌باشد. منطقه مدیترانه‌ای که در جنوب فرانسه است دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی با سرمای خفیف می‌باشد. ناحیه نیمه قاره‌ای مدیترانه در کوه‌های آلپ و پیرنه دارای آب‌وهوایی سرد در زمستان و تابستانی گرم می‌باشد. پاریس که در منطقه شمال است دارای آب‌وهوایی متوسط بازمستان‌های به نسبت سرد و برفی است.

آب‌ و هوای فرانسه در ماه‌ های مختلف آن

آب‌وهوای فرانسه قابل تغییر بوده و منطقه به منطقه و ماه‌به‌ماه دارای شرایط جوی مختلفی است. در شهر پاریس شما شاهد بهاری خشک و پاییزی پر بارش هستید. ماه‌های مه تا اکتبر دمای هوا در پاریس به 20 الی 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که دمایی به نسبت مناسب با هوایی معتدل محسوب می‌شود. گرم‌ترین ما ه‌های سال در فرانسه جولای و اوت هستند که گرما و تابش خورشید در این ماه به اوج خود می‌رسد.

در مات اوت دما از 6 تا 26 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. در ماه اوت 12 ساعت در روز هوا کاملاً آفتابی است ماه جولای از خشک‌ترین ماه‌های فرانسه محسوب می‌شود. آب‌وهوای فرانسه در ماه اکتبر بسیار مرطوب می‌باشد که شما در این ماه شاهد رعدوبرق‌های سنگین نیز خواهید بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این اختلاف در آب‌ و هوای فرانسه در ماه‌های آن نیز قابل‌مشاهده است و شما می‌توانید قبل از سفر یکی از ما ه‌های سال در فرانسه را برای سفر به این کشور زیبا انتخاب نمایید.

آب و هوای فرانسه در فصل بهار

آب و هوای فرانسه دارای چهر فصل است که بهار یکی از این فصول محسوب می‌شود. با آمدن فصل بهار در فرانسه شما شاهد سرزندگی و آواز پرندگان و شکوفه‌های سفید و صورتی در اغلب مکان‌های این کشور هستید. زیبایی در این فصل و آب‌وهوایی ملایم و دل‌نشین در شهرها و روستاهای فرانسه به‌راحتی قابل حس کردن است. شاید زیبایی و هوای مناسب در این فصل آن را به نام فصل عاشقانه‌ها تبدیل نموده است. آب‌وهوای فرانسه در فصل بهار با خروش‌ و جوشش رودخانه‌ها و طبیعت سرسبزش کاملاً قابل‌مشاهده است.

آب‌وهوای بهاری در کوه‌های آلپ بارویش گل‌ها در میان انبوهی از برف برای مردمان کارناوال و نیس می‌تواند دلیلی برای جشن گرفتن محسوب شود. پاریس در ماه‌های مارس و آوریل در فصل بهار دارای آب‌وهوای به نسبت ملایم دارای دمایی بین 10 الی 19 درجه سانتی‌گراد و بارش با میانگین 50 میلی‌متر می‌باشد. بهار زمانی مناسب برای سفر کردن به کشور فرانسه می‌باشد.

آب و هوای فرانسه در فصل بهار | یوروپ تورز

آب و هوای فرانسه در فصل تابستان

آب و هوای فرانسه در تابستان دلیل خوبی برای گردشگران به‌منظور سفر به این کشور زیبا می‌باشد. آب‌وهوا در این فصل بسیار دلپذیر بوده و از گرمای طاقت‌فرسا در آن خبری نیست. در فصل تابستان با توجه به شرایط جوی آرام می‌توانید به پیاده‌روی در کنار سواحل آن بپردازید. درجه هوا در فصل تابستان در فرانسه تقریباً 25 درجه سانتی‌گراد است که شما در جنگل‌های فرانسه در تابستان شاهد تکثیر جانوران وحشی به خاطر آب‌وهوای مناسب آن خواهید بود.

حیات‌وحش در تابستان با توجه به فرایندهای شهری به‌خوبی در این کشور حفظ‌شده و دلیل آن آب‌وهوای فرانسه در فصل تابستان است. ماهی‌های گوناگونی ازجمله قزل‌آلا، ساردین و شاه‌ماهی در خلیج بیسکی توسط صیادان صید می‌شود. آب‌وهوای تابستان در ماه‌های ژول، آگوست و ژوئن در پاریس میانگین دمای 15 درجه سانتی‌گراد و همچنین دارای 9 روز بارانی می‌باشند.

آب و هوای فرانسه در فصل تابستان | یوروپ تورز

آب و هوای فرانسه در پاییز

پاییز در فرانسه اغلب آفتابی است و دارای آب‌وهوای مخملی در کنار سواحل آن است. با شروع فصل پاییز تعطیلات تابستانی به انتها رسیده و زمان برداشت شاه‌بلوط است. شهر پاریس در ماه‌های سپتامبرو اکتبر که فصل پاییز در آن است اغلب دارای آب‌وهوایی با 21 درجه سانتی‌گراد می‌باشد که میزان بارش نیز در ماه‌ها به 8 روز می‌رسد. آب و هوای فرانسه   در پاییز حس و حال خاصی دارد.

آب و هوای فرانسه در پاییز | یوروپ تورز

خلاصه‌ ای از آب و هوای فرانسه

فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است که در فصول مختلف شرایط جوی مختلفی را در این کشور مشاهده خواهید کرد

شهرهای مختلف و مناطق گوناگون در فرانسه در فصول مختلف دارای آب‌وهوایی متفاوت هستند.

فرانسه دارای چهار منطقه گسترده در حاشیه اقیانوس اطلس است که هریک از این مناطق آب‌وهوایی متفاوت دارند

آب و هوای فرانسه در فصول سال متغیر بوده و در پاییز شما هوای آفتابی و در تابستان بارش باران را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

فرانسه در ماه‌های مختلف سال دارای شرایط جوی مختلفی است بهار یکی از بهترین زمان‌های سفر به کشور فرانسه محسوب می‌شود.همان‌طور که تابستان با ماهیگیری‌های خلیج بیسکی بسیار دیدنی است.

اغلب میانگین دما در فرانسه بین ۱۰ الی ۲۵ درجه می‌باشد این کشور روزهای سرد و گرم شدیدی را تجربه نمی‌کند.


سوالات متداول آب و هوای فرانسه

آب و هوای فرانسه چگونه میباشد؟

آب و هوای فرانسه به نسبت معتدل است و دارای بهاری بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا نیز می‌باشد. بسیاری با سفر به فرانسه در فصل بهار از دیدنی‌ها و سرسبزی‌های آن بسیار لذت می‌برند.

آب و هوای بهار در فرانسه چگونه میباشد؟

با آمدن فصل بهار در فرانسه شما شاهد سرزندگی و آواز پرندگان و شکوفه‌های سفید و صورتی در اغلب مکان‌های این کشور هستید. زیبایی در این فصل و آب‌وهوایی ملایم و دل‌نشین در شهرها و روستاهای فرانسه به‌راحتی قابل حس کردن است.

آب و هوای تابستان در فرانسه چگونه میباشد؟

آب و هوای فرانسه در تابستان دلیل خوبی برای گردشگران به‌منظور سفر به این کشور زیبا می‌باشد. آب‌وهوا در این فصل بسیار دلپذیر بوده و از گرمای طاقت‌فرسا در آن خبری نیست. در فصل تابستان با توجه به شرایط جوی آرام می‌توانید به پیاده‌روی در کنار سواحل آن بپردازید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!