همه چیز در مورد موزه موسیقی پاریس

خانه یکی از بهترین و بزرگترین مکان‌های موسیقی(موزه موسیقی پاریس) در جهان را می‌توان پاریس دانست که دارای صدها سالن کنسرت ، ده ها تئاتر و دو اپرا است. پایتخت فرانسه برای عاشقان موسیقی ،احساس بودن در دنیا و جهان شگفت انگیز موسیقی را دارد.(Le Musée de la Musique )موزه موسیقی از کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسیقی اند، دعوت می‌کند که با بازدید از بیش از 7000 ساز موسیقی در انواع مختلف و همچنین از دوره‌های زمانی ، سبک‌ها و کشور‌های گوناگون به آشنایی با جهان موسیقی بپردازید.همچنین در موزه موسیقی پاریس روزانه کنسرت‌های رایگان اجرا می‌شود که باعث جلب و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان قرار می گیرد. موزه موسیقی پاریس یک تفریح ایده‌آل چه برای کسانی که موسیقی دان هستند و چه برای کسانی که فعالیتی در عرصه موسیقی ندارند ،خواهد بود.

تاریخ موسیقی در فرانسه

تاریخ موسیقی فرانسه از قرن 10 با آهنگهای جوانمردانه و دربار از ژانر بسیار حجیم شروع شد. آهنگسازان موسیقی قرن دهم در فرانسه اساساً بیشتر از آنکه از صداها استفاده کنند ، از سازها استفاده می کردند. با ظاهر شدن گروهی از آهنگسازان و شاعران موسیقی ، آنان راه را برای تاریخ موسیقی برجسته فرانسه هموار کردند. از قرن یازدهم ، جو موسیقی در فرانسه از اپرا به کلاسیک ، پاپ و سرانجام گروههای راک قرن بیستم منتقل شد.

برای توصیف صحیح تاریخ موسیقی فرانسه ، باید در میان انواع مختلف موسیقی که کل تاریخ موسیقی فرانسه را تشکیل می دهد قدم برداریم. اما درست مانند خود فرانسه ، روایت آن بسیار طولانی خواهد بود.

موزه موسیقی پاریس

ساختمان مدرن موزه موسیقی پاریس

موزه موسیقی  (Musée de la Musique) در ارکستر فیلارمونیک پاریس واقع شده است . در واقع این مجموعه متشکل شده از دو ساختمان در کنار یکدیگر است که هر کدام توسط دو تا از بزرگترین معماران فرانسوی زمان مدرن طراحی شده‌اند. مسئولیت طراحی فیلارمونی 1 را نوول به عهده داشته و فیلارمونی 2 که موزه موسیقی پاریس در آن قرار دارد ،توسط دو پروتز پارک طراحی شده است. قرار گرفتن این دو مجموعه در کنار یک دیگر آن را تبدیل به یک ساختمان پیشرفته و مدرن کرده است.علاوه بر برگزاری کنسرت در این مجتمع پیشرفته و مدرن ، نوازندگان می‌توانند از آن به عنوان یک فضای کاری استفاده کنند.

موزه موسیقی پاریس

برسی مجموعه عظیمی از ساز‌ها

جمع آوری و سازماندهی این مجموعه این موزه موسیقی قرن‌ها، از قرن هفدهم تا بیستم، به طول انجامیده است. در هر بخش این مجموعه می توان ساز‌ها را بررسی کرد، 40 فیلم آموزنده را تماشا کرد و به راهنمای جامع صوتی رایگان گوش داد که در مورد چرایی و چگونگی تغییرات ابزار‌ها در طی سال‌ها یاد گرفته و معلوماتی را کسب کنیم.

و در حالی که هیچ کمبودی در مورد ابزار‌های موسیقی شناخته شده مانند گیتار ، پیانو و ویولن در این موزه موسیقی پاریس نیست بلکه این موزه میزبان مجموعه ای چشمگیر از قطعات کمتر شناخته شده نیز است. به عنوان مثال در موزه موسیقی پاریس یک ویولن سل (octobass) وجود دارد که طول آن به 12 فوت می‌رسد. برای نواختن آن نیاز به یک استند است. یکی از بخش‌های منحصر به فرد دیگر شیپوری است که دارای سر اژدها است که در مراسم های دولتی درست بعد از انقلاب فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفت.موزه موسیقی پاریس شامل 7000 ابزار موسیقی است که جهت یک بازدید آموزنده و مفصل از جزئیات موسیقی است.

موزه موسیقی پاریس

در مورد ویولن سل موجود در موزه موسیقی پاریس

ویولن سل (octobass) ابزار موسیقی بسیار بزرگ و سیم ‌های نادر متصل به آن است. این ابزار موسیقی اولین بار در حدود سال 1850 در پاریس توسط لوفت فرانسوی Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شده است . اختاباس دارای سه رشته است و در اصل نسخه بزرگتری از باس مضاعف است .نمونه موجود آن در مجموعه شهر موسیقی در پاریس  3.48 متر طول دارد ، در حالی که یک باس کامل با اندازه کامل به طور کلی تقریباً طول 2 متر است.

به دلیل طول زیاد و ضخامت رشته انگشت ، این نوازنده آن را با استفاده از سیستم اهرم و پدال اجرا می کند. اهرم‌ها برای درگیر كردن گیره های فلزی كه در بالای گردن در موقعیت های مشخص قرار دارند ، به کار می‌روند. این گیره ها هنگامی که مجری فشار اهرم را فشار می دهد به عنوان دستگاه های جوشکاری عمل می کنند.

علاوه بر سازهای پاریس ، هشت پا در مجموعه های موزه سازهای موسیقی در ققنوس ، آریزونا و موزه Kunsthistorisches در وین نیز وجود دارد. در اکتبر سال 2016 ، ارکستر سمفونیک مونترال توسط شرکت کبک Canimex یک اکتاو باس اهدا شد و اکنون تنها ارکستر در جهان است که صاحب یک آن است. این ساز توسط لوفت ژان ژاک پاگس از مییر کرت فرانسه در سال 2010 ساخته شد.

موزه موسیقی پاریس

سفر به سراسر جهان با سازهای موسیقی

بیشتر مجموعه ساز‌های موزه موسیقی پاریس از سازهای اروپایی تشکیل شده است ، اما یک بخش آن به طور کامل به سازهای آسیا ، اقیانوسیه و کارائیب اختصاص داده شده است. برخی از چشمگیرترین نمایشگرها ، طبل های فلزی است که از کارائیب و دگر گردو منشاء استرالیا گرفته شده اند. این بخش به ویژه جالب است زیرا می توانید در مورد چگونگی استفاده از مواد محلی برای تولید ابزارهای اقتصادی و اینکه برخی از سازها در تاریخ هر فرهنگ چه نقشی دارند ، بیاموزید.

موزه موسیقی پاریس

در موزه موسیقی پاریس از یک کنسرت رایگان لذت ببرید

هر روز این موزه میزبان یک یا چند نوازنده است که چند ساعت را با نواختن در این موزه می‌گذرانند. نوازندگان به نواختن سازها و سبکهای متنوعی می‌پردازند ، به این معنی که هر بازدید کننده موزه موسیقی پاریس فرصتی برای یک کنسرت بی نظیر و رایگان در هنگام بازدید دارد. در اطراف صحنه نیمکت هایی وجود دارد که فضایی صمیمی و راحت در آنجا ایجاد می کند .این مکان جای بسیار خوبی و مناسب برای استراحت قبل از ادامه بازدید است. همچنین بعد از کنسرت‌ها از بازدید کنندگان نیز دعوت می شود تا با نوازندگان صحبت کنند که این امر غنای این تجربه را بیشتر کنند.

موزه موسیقی پاریس

در این موزه خودتان تبدیل به یک موسیقی دان شوید

در حالی که بسیاری از ساز‌ها در جعبه‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، برخی از ساز‌ها هستند که امکان نواختن آن‌ها برای بازدید کنندگان وجود دارد. این ساز‌ها عبارتند از ترومپت ، آرگان((argan و ویولن. این بخش از موزه موسیقی پاریس این امکان را به بازدید کنندگان می دهد تا مواد مورد استفاده در ساخت ابزار موسیقی را کشف کنند ، چگونگی تولید صداها را بفهمند و در مورد چگونگی تغییر طراحی سازها در طول سال ها اطلاعات کسب کنند.این ویژگی تعاملی برای همه بازدیدکنندگان مخصوصا برای کودکان عالی است.

موزه موسیقی پاریس

ده دلیل بازدید از شهر موسیقی پاریس

1.مجموعه ابزار موسیقی : این موزه مجموعه ای از 7000 ساز موسیقی و هزاران اثر موسیقی و هنری مرتبط است. این مجموعه برای اولین بار در سال 1864 برای عموم مردم آزاد شد.

2. پیانو شوپن (Chopin Piano) ، ویولن و هارپسیکورد:  هزار ساز در مجموعه های دائمی با گنجینه های ملی مانند پیانو فردریک شوپن و گیتار متعلق به ژرژ براسنس (خواننده و ترانه سرا مشهور فرانسوی) در موزه موسیقی پاریس قرار دارد. مجموعه غنی از گیتارهای باروک ، ویولون ، و چنگک (harpsichord نوعی چنگ که مانند پیانو بشکل میز است) فلمنکی و فرانسوی را که در زمان سلطنت لوئیز چهاردهم در چادر ورسای مورد استفاده قرار گرفته ، از دست ندهید.

3.قدم زدن در طول تاریخ موسیقی : بازدیدکنندگان موزه موسیقی پاریس در هنگام طی مسیر موزه ، موسیقی قرن شانزدهم تا به امروز را دنبال می کنند. برای شما این شانس وجود دارد که گیتار کلاسیک ، ویولن ساخته شده توسط Stradivari ، چنگکهای قرن 18 و ساکسیفون های ساخته شده توسط خود آدولف ساکس را ببینید.

4. سالن کنسرت برتر : در ژانویه سال 2015 ، شهر موسیقی (Cité de la Musique ) به مجتمع جدید همسایه یعنی Philharmonie de Paris نقل مکان کرد. سالن کنسرت جدید درون این مجموعه دارای ظرفیت 2400 مهمان است.

5. موزه موسیقی پاریس فقط دارای سالن های کنسرت نیست : Philharmonie de Paris نه تنها دارای سالن های کنسرت بلکه فضاهای نمایشگاهی ، اتاق های تمرین ، فعالیت های آموزشی ، رستوران ها و کافه ها را نیز در برمی گیرد.

6. پارك د لا ویلت (راهنمای بازدیدکنندگان بخش قرن نوزدهم) : مجموعه فیلارمونی شهر موسیقی در قرن نوزدهم Arrondissement در Parc de la Villette واقع شده است ، که زمانی منطقه کشتارگاه پاریس بود. این پارک همچنین مکانی است که موزه اصلی علوم در آن واقع شده است. موزه موسیقی در سال 1995 افتتاح شد.

7. موسیقی قرن بیستم:

اگرچه سازها همگی نمونه های مهم ژانر آنها هستند ، اما همه آنها قدیمی نیستند. در آنجا یک گیتار که متعلق به فرانک زاپا و یک سینت سایزر اولیه که اندازه حمام است ، وجود دارد.

8. باروک ایتالیایی : سفر به دوران باروک ایتالیایی در یک مدل از اتاق موسیقی در کاخ مانتوا که در آن اولین اپرا شناخته شده ، اجرا شد. مجموعه سازهای تاریخی از جمله صفحه کلید ، قرنیز ، سه تار‌ها (سازهای سیم دار از دوران رنسانس) و لوت ها lutes را می‌توانید ببینید.

9. موسیقی جهانی : پنج مجموعه دائمی وجود دارد که سازهای جهان عرب ، آسیا ، آفریقا ، اقیانوسیه و قاره آمریکا را پوشش می دهد.

10. نمای زیبای این ساختمان : از بالای فیلارمونی یک نمای پشت بام تماشایی وجود دارد. معمار ژان نوول ساختمان را با دسترسی به بالا طراحی کرد. از پشت بام می توانید منظره ای دیدنی از پاریس از جمله پارک Buttes-Chaumont ، برج Montparnasse ، گنبد Les Invalides ، برج ایفل ، کلیسای جامع Sacre Coeur ، حتی La Défense و Stade de France را ببینید. پشت بام در ماه های زمستان بسته است.

موزه موسیقی پاریس

زمان باز بودن موزه موسیقی پاریس

موزه موسیقی پاریس سه شنبه تا جمعه 12:00 ظهر تا 6.00 عصر و شنبه و یکشنبه 10.00 صبح تا 6.00 بعد از ظهر دایر است. همچنین این موزه در La Villette واقع است که آدرس آن به صورت زیر می‌باشد.

آدرس: 221 Avenue Jean Jaurès، 75019 Paris، Franc 

موزه موسیقی پاریس

قیمت بلیط موزه موسیقی پاریس

قیمت بلیط موزه موسیقی برای افراد در سنین مختلف متفاوت می‌باشد.همچنین شما می‌توانید بلیط خود را از سایت‌های مختلف رزرو کنید. در هنگام رزرو و خرید بلیط می توانید حداقل 24 ساعت قبل از تاریخ شروع تور خود برای بازپرداخت کامل کنسل کنید.

توصیه می کنیم برای اطمینان ، تورهای Musee de la Musique را قبل از موعد رزرو کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!