چگونه ویزای توریستی یونان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی یونان را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی یونان، می بایست برای تمامی افراد بالای 12 سال اخذ شود، البته کودکان زیر 18 سال روال مشخصی برای اخذ ویزای توریستی یونان دارند و سختگیری برای…

یونان دارای قدمت تاریخی بسیار بی نظیری است. سفر به یونان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. اگر قصد بازدید از کشور یونان را دارید می بایست ویزای توریستی یونان را دریافت نمایید. این کشور عضو معاهده شینگن بوده و برای سفر به یونان ویزای شینگن نیاز می باشد.

آشنایی با ویزای توریستی یونان

برای سفر به یونان بسته به هدف خود می بایست به سراغ ویزای مناسب بروید. به طور کلی ویزا به چندین دسته تقسیم می شود. ویزای گردشگری که همان ویزای توریستی نامیده می شود با هدف گردش بوده و فرد تنها می خواهد از دیدنی های یونان بازدید نماید، در این ویزا فرد به هیچ عنوان اقامت دائم نخواهد داشت و این موضوع از دید مقامات مسئول در ابتدا و در زمان مصاحبه به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. ویزاهای دیگری نیز وجود دارد که با هدف کار و تجارت و یا تحصیل بوده که از حوصله این مقاله خارج است.

ویزای توریستی یونان می بایست برای تمامی افراد بالای 12 سال اخذ شود، البته کودکان زیر 18 سال روال مشخصی برای اخذ ویزای توریستی یونان دارند و سختگیری برای کودکان تا حدی کمتر می باشد. ویزای توریستی یونان به نوعی ویزای خانواده و بستگان نیز تلقی می شود.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی یونان

شناسنامه فرد باید عکسدار باشد. عدم خوانایی اطلاعات مندرج در شناسنامه غیر قابل قبول تلقی می شود.

گذرنامه معتبر یکی از مسائل بسیار مهم در اخذ ویزای توریستی یونان است. گذرنامه باشد دارای اعتبار سه ماهه بوده و همینطور نیاز به ارائه گذرنامه های قبلی (در صورت وجود) می باشد. روادید شینگن در صفحات خاصی از گذرنامه درج شده است که نیاز به کپی این صفحات بوده و از الزام خاصی برخوردار است. فرد متقاضی می بایست از بانک نامه ای مبنی بر وضعیت حساب های خود در سه ماه گذشته که به زبان انگلیسی ترجمه شده است ارائه دهد. این نامه مشخص می نماید که فرد از چه وضعیت مالی برخوردار است.

عکس رنگی مورد نیاز برای ویزای توریستی یونان می بایست با ابعاد 3.5 * 4.5 باشد و این عکس باید تمامی قوانین ثابت عکس را رعایت نموده باشد. در واقع وجود هرگونه حالت چهره غیر طبیعی غیر قابل قبول بوده و همچنین فرد باید بدون پوشش سر باشد.

اگر کارمند هستید گواهی اشتغال به کار شما نقش بسیار مهمی ایفا خواهد نمود. دانشجویان و همینطور دانش آموزان می توانند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل مسیر اخذ ویزای توریستی یونان را هموارتر نمایند. ارائه بیمه کارمندی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

افراد بازنشسته نیاز به ارائه حکم بازنشستگی دارند. در ویزای توریستی یونان نیاز است که هتل و بلیط نیز رزرو شود و بلیط رفت و برگشت یک امتیاز محسوب می شود. در اخذ ویزای توریستی یونان نیاز به بیمه نامه های مسافری دارای اعتبار می باشد. مبلغ این بیمه نامه بر اساس یورو مشخص می شود.

به طور کلی همه متقاضیان می بایست قبل از تاریخ سفر خود اقدام به دریافت ویزا نمایند. مدت زمان لازم برای بررسی مدارک و همینطور صدور ویزای توریستی یونان 2 هفته خواهد بود.

ویزای توریستی یونان و مراحل دریافت آن

در ابتدا فرد متقاضی می بایست نوع ویزای خود را به درستی مشخص نماید این انتخاب بر اساس هدف فرد تعیین می شود. پس از مشخص شدن نوع ویزا می بایست فرم مربوطه به درستی تکمیل شود. هرگونه عدم صداقت در پر نمودن این فرم مشک لساز خواهد بود.

مدارک فوق الذکر در روز مصاحبه باید همراه شما باشد. هرگونه مدرک اضافی بی مورد قطعا شما را از ویزای توریستی یونان دور خواهد نمود، اما مدارکی که نقش موثری برای ویزای توریستی یونان دارند خود نمونه های موثری محسوب می شوند.

در ابتدا فرد باید با مراجعه به آژانس سفری دیگر، اقدام به تعیین وقت سفارت نماید. مراحل دریافت وقت مصاحبه می بایست از طریق آژانس سفری دیگر طی شود. اگر این مرحله به درستی دنبال شود ایمیلی برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که تاریخ مصاحبه را مشخص می کند. گاه مدت زمان ارسال این ایمیل حدود 14 روز کاری طول می کشد. این فایل می بایست به صورت نسخه پرینت شده در روز مصاحبه عرضه شود.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

نکات طلایی ویزای توریستی یونان

به طور کلی هر فرد اعم از کودک و یا بزرگسال باید به صورت فردی برای درخواست ویزا اقدام نماید. افراد می بایست در روز مصاحبه حضور داشته باشند هرگونه عدم حضور از سوی فرد به معنی سوخت نوبت او بوده و قطعا او را از اخذ ویزای توریستی یونان دور می نماید. مبلغی که برای صدور ویزا مشخص می شود باید به صورت نقدی ( و نه با کارت) در محل سفارت پرداخت شود. قبل از ورود افراد به داخل می بایست مدارک به طور دقیق کنترل شود به این ترتیب بهتر است که افراد 20 دقیقه زودتر از زمان تعیین شده برای کنترل مدارک حضور داشته باشند.

عرضه مدارک از طریق واسط و همراه غیر قابل بررسی بوده و فرد باید شخصا خود اقدام به ارائه مدارک نماید. گاه سفارت رسید خرید بلیط هواپیما و همینطور ررزو هتل را از متقاضی می خواهد. کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و وزارت دادگستری آن را ممهور نماید.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

راهنمای اخذ ویزای توریستی یونان

برای اخذ ویزای توریستی یونان می بایست در ابتدا تمامی مدارک را به درستی بررسی شود. دقت کنید که اعضای یک خانواده بهتر است به صورت جداگانه اقدام به دریافت ویزای توریستی یونان نموده و این گزینه را به صورت خانوادگی دنبال ننمایند. در اخذ ویزای توریستی یونان هرچه افراد به صورت جدی تر هدف سفر خود را توضیح دهند قطعا می توانند نتیجه بهتری بگیرند.

به طور کلی ویزای یونان به صورت توریستی سختگیری کمتری نسبت به سایر کشورها داشته و همینطور هزینه کمتری را به دنبال دارد. این ویزا اغلب به صورت دوره ای ارائه می شود و زمان تعیین شده از سوی مقامات مسئول تعیین خواهد شد. شارژ مجدد ویزای توریستی یونان نیاز به رعایت یک سری قوانین داشته که گاه در بعضی از ایام سال غیر قابل اعمال می باشد.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی یونان

یکی از قدرتمندترین ابزاری که سبب می شود ویزای توریستی یونان بسیار ساده تر از سایر روال ارائه شود دعوتنامه از سوی فردی است که مقیم کشور یونان است. اگر افراد درجه یک خانواده شما در یونان زندگی می کنند می توانند با تنظیم دعوت نامه برای شما و ارسال آن کمک بزرگی به شما نمایند. در این دعوتنامه مشخص می شود که شما به دیدن آشنای خود می روید و قصدتان دید و بازدید و همینطور گشت و گذار است. دعوتنامه می بایست در نهایت صداقت نوشته شود و شما می بایست آن را در مدارک خود به مقامات مسئول ارائه دهید. در این مدرک فرد تاکید می کند قصد شما از سفر چیست و چقدر قرار است در یونان بمانید.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

ویزای توریستی یونان و بررسی مالی

به طور کلی مسایل مالی از اهمیت بسیار خاصی در ویزای توریستی یونان برخوردار است. مقامات می بایست به درستی تایید نمایند که شما نیاز مالی به این کشور ندارید و هیچ هزینه ای برای این جامعه ایجاد نخواهید نمود. فردی که دعوت نامه را برای شما تنظیم می نماید می تواند قید نماید که شما را تحت پوشش مالی قرار می دهد و مدارکی دال بر موقعیت مالی خوب خود را ارائه نماید. البته عرضه پرینت حساب مالی شما از ضروریات می باشد.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

ویزای توریستی یونان و نکات ویژه

در مطالب فوق الذکر مشخص شد که شما می بایست موقعیت مالی خود را به اثبات برسانید، یک نکته طلایی دیگر برای اخذ ویزای توریستی یونان این است که فرد درجه یک خانواده شما نیز نامه ای مبنی بر اینکه شما را ساپورت مالی می نماید تنظیم کند، این نامه می تواند از سوی پدر، مادر و … عرضه شود. فرمت خاصی برای تنظیم این نامه وجود ندارد و تنها با امضای فرد مذکور قابل قبول است.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

برای ویزای توریستی یونان و شرایط کاری

اگر برای شرکت خاصی کار می کنید بهتر است به سراغ نامه ای مبنی بر این که قرار است به زودی برگردید و آن کار به شما نیاز دارد تنظیم نمایید.

اگر برای خودتان کار می کنید و به نوعی فرینسلر هستید می توانید از پروژه بزرگی که به شما در کشور خودتان نیاز دارد صحبت نمایید.

اگر خانه دار هستید و کار نمی کنید بهرحال شما همسر و فرزند دارید که به شما نیاز دارند و این موضوع خود دلیل قابل قبولی خواهد بود.

ویزای توریستی یونان | اخذ ویزای توریستی یونان | شرایط ویزای توریستی یونان 88851080

ویزای توریستی یونان و مدارک تحصیلی

به طور کلی اخذ ویزای توریستی یونان برای دانشجویان بسیار ساده تر است زیرا این افراد می توانند با ارائه یک نامه مشخص نمایند که مشغول به تحصیل هستند و باید به زودی به کشور خود بازگردند. نامه ای که از سوی دانشگاه شما عرضه می شود به طور دقیق مشخص می نماید که به شما برای ادامه تحصیل نیاز دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

mohammadamin 15 مهر 1397 پاسخ

سلام یه سوال داشتم ببخشید با ویزای توریستی یونان میشه به فرانسه رفت؟???

بابازاده 28 بهمن 1397 پاسخ

با سلام
بله
در صورتی که کلاس C صادر گردد
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
88851080