بهترین دیدنی های یونان چیست؟

آشنایی دیدنی های یونان

دیدنی های یونان از دلایل سفر بسیاری از گردشگران و توریست ها به این کشور می باشد. جاذبه های گردشگری طبیعی، اماکن تاریخی، مراکز تفریحی متنوع و … جزء دیدنی های یونان می باشد که سبب شده در طول سال افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا به این کشور تاریخی و دارای قدمت سفر نمایند.

از این رو کشور یونان به عنوان یکی از کشورهای جذب کننده توریست و گردشگر در جهان شناخته می شود. کسانی که می خواهند به صورت شخصی یا در قالب سفرهای توریستی به این کشور زیبا و تاریخی سفر کنند بهتر است اطلاعات لازم را درباره دیدنی های این سرزمین قبل از مسافرت دریافت نمایند.

یونان

یونان با مرکزیت آتن از جمله کشورهای واقع در جنوب شرقی قاره اروپا است که شاهد تشکیل نخستین تمدن پیشرفته در قاره اروپا می باشد. کشور یونان از فرهنگی غنی برخوردار است و در دنیا به عنوان خاستگاه هنر به ویژه هنر تئاتر شناخته می شود. از دیگر ویژگی های خاص کشور یونان می توان به شروع کننده بازی های المپیک اشاره کرد و از این رو این کشور به عنوان مهد برخی از رشته های ورزشی از جمله دو میدانی شناخته می شود.

ویژگی های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این کشور باعث شده که هر سال بازدیدکننده های متعددی از سراسر جهان جهت مشاهده دیدنی های یونان با تور یونان و تور اروپا به این کشور سفر می کنند. در ادامه به برخی از دیدنی های شهر یونان جهت آشنایی با جاذبه های دیدنی آن اشاره می گردد.

یونان
یونان

معبد آکروپولیس واقع در شهر آتن

یکی از مشهورترین دیدنی های یونان که در شهر آتن مرکز این کشور واقع شده و به عنوان یک نماد ملی برای شهروندان یونانی شناخته می شود، آکروپولیس می باشد که بیشتر به عنوان معبد آکروپولیس شناخته می شود. این بنا شامل سه معبد باشکوه است که قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد می رسد و دارای طراحی و معماری منحصر به فرد می باشد.

از جاذبه های این مکان تاریخی وجود بقایای تئاترهای روباز مانند تئاتر دیونی سوس است که دارای معماری زیبایی می باشد. سالانه گردشگران زیادی با هدف مشاهده این معبد که از برجسته ترین دیدنی های یونان محسوب می گردد به این کشور و شهر آتن سفر می کنند.

معبد آکروپولیس واقع در شهر آتن
معبد آکروپولیس واقع در شهر آتن

موزه آکروپولیس

از جمله دیدنی های یونان که در مجاورت آکروپولیس قرار گرفته است، موزه آکروپولیس می باشد که دارای طراحی شیشه ای و فلزی است. در این مکان آثار باستانی کشف شده در آکروپولیس در معرض دید تماشاچیان قرار داده شده است. موزه آکروپولیس آتن در جهان به عنوان بزرگ ترین موزه ارائه دهنده تمدن کشور یونان شناخته می شود. از جمله دیدنی های این مجموعه، مجسمه هایی است که از معبد آکروپولیس کشف و گردآوری شده است.

موزه آکروپولیس
موزه آکروپولیس

جزیره سانتورینی

در فهرست دیدنی های یونان می توان جزیره سانتورینی را جای داد که مجموعه ای از مکان های بی نظیر و خاص می باشد و هر ساله میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است. بخشی از این گردشگران شامل زوج های جوان می باشند که برای گذراندن ماه عسل اقدام به اجاره خانه ها و هتل های مکعبی موجود در این جزیره می نمایند.

از طرفی می شود از سواحل شنی این جزیره که دارای منظره ای بکر و زیبا است در کنار خانواده لذت برد. با توجه به تعدد عبور و مرور گردشگران به جزیره سانتورینی این جزیره دارای امکاناتی از قبیل فرودگاه، کشتی، قایق و … می باشد.

جزیره سانتورینی
جزیره سانتورینی

جزیره زیبای میکونوس

از جمله جزایر متعلق به یونان که در دریای مدیترانه واقع شده و در طول سال به ویژه تابستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، جزیره زیبا و رؤیایی میکونوس می باشد. در این جزیره زیبا سالن های موسیقی با اجرای زنده در حال فعالیت هستند که با استقبال گردشگران روبرو است. از جذابیت های این جزیره که جزء پربازدیدترین دیدنی های یونان محسوب می گردد، سواحل شنی متعدد آن می باشد که عمدتاً جذب کننده افراد معروف و مشهور از سراسر دنیا است که در پی گذراندن تعطیلات خود در این منطقه شگفت انگیز هستند.

معبد دلفی

از جمله دیدنی های یونان که در حال حاضر جزء میراث جهانی یونسکو می باشد و نام کشور یونان با آن شناخته می شود، معبد دلفی است. معبد دلفی مجموعه ای تاریخی، منحصر به فرد و جذاب است که در دامنه کوهی در فاصله 180 کیلومتری آتن قرار دارد. معبد آپولو یکی از خدایان یونان باستان در مجموعه تاریخی دلفی قرار دارد که مکانی مقدس شناخته می شود و گردشگران زیادی در طول سال از آن بازدید می کنند.

مجموعه معبد دلفی با داشتن تئاتر و استادیوم از بزرگ ترین دیدنی های یونان شناخته می شود که در فهرست تورهای گردشگری قرار دارد. گردشگران بسیاری تور یونان و تور اروپا را برای دیدن این جاذبه ها انتخاب می کنند.

معبد دلفی
معبد دلفی

شهر کورفو

از جمله دیدنی های یونان که پذیرای میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط دنیا در طول سال می باشد، شهر کورفو در سواحل غربی یونان است. این شهر که به دلیل دارا بودن معماری منحصر به فرد و زیبا در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته است، از طریق مسیر هوایی و دریایی پذیرای گردشگران می باشد.

دو قلعه باستانی متعلق به قرن 16، پیاده روهای زیبا با کافه هایی که به شکل سنتی در آن قرار دارد و قایق های گردشگری زیبا از جاذبه های گردشگری این منطقه می باشد که باعث شده در فهرست دیدنی های یونان قرار گیرد.

شهر کورفو
شهر کورفو

صومعه متورا از شگفت انگیزترین دیدنی های یونان

صومعه متورا از عجیب ترین و شگفت انگیزترین دیدنی های یونان می باشد که در دل دشت تسالی و بر فراز صخره های عمودی متعدد بنا شده است. تعداد شش عدد از صومعه های متورا در طول سال های اخیر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که نشان از قدمت و شکوه آن دارد.

از آنجا که صومعه های متورا بر بالای صخره ها قرار دارد، دسترسی به آن تنها از طریق هلیکوپترهای تفریحی برای گردشگران امکان پذیر می باشد. برای دیدن صومعه های واقع در دشت تسالی که مملوء از نقاشی ها و مجسمه های هنری است، تقریباً یک روز کامل را باید اختصاص داد.

صومعه متورا از شگفت انگیزترین دیدنی های یونان
صومعه متورا از شگفت انگیزترین دیدنی های یونان

شهر رودس

در میان دیدنی های یونان می توان به شهر رودس اشاره کرد. شهر رودس که از بهترین دیدنی های یونان محسوب می گردد، دارای برج های عظیم می باشد که از قرن چهاردهم به جای مانده و به زیباتر شدن چهره شهر کمک نموده است. از ویژگی های منحصر به فرد خیابان های قدیمی و تاریخی شهر رودس این است که خودرویی در آن تردد ندارد و با خیال راحت می توان به گشت و گذار و قدم زنی در آن پرداخت.

شهر رودس به دلیل وجود جاذبه های تفریحی و تاریخی متنوع، اقامتگاه مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی است که از طریق مسیر هوایی و دریایی وارد آن می شوند. از دیگر دیدنی های یونان که در فهرست تورهای گردشگری داخلی و خارجی قرار دارد، می توان به منطقه دیدنی ساماریا جرج در جزیره کرت، شبه جزیره کوچک نافپلیو، منطقه زاگوری و … اشاره کرد که هر کدام دارای جاذبه های گردشگری متعدد می باشند. با دریافت اطلاعات مناسب در مورد دیدنی های یونان می توان از سفرهای توریستی و گردشگری به این مناطق به بهترین وجه استفاده نمود.

شهر رودس
شهر رودس

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!