چگونه ویزای آلمان بدون دعوتنامه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای آلمان بدون دعوتنامه را دریافت نمائیم؟

ویزای آلمان بدون دعوتنامه، یکی از موضوعات اساسی پیش از سفر به این کشور می باشد. البته تهیه مدارک سفر هم می تواند دغدغه هایی را برای مسافران ایجاد کند.

سفر به آلمان، چالش‌های خاص خود را دارد. یکی از موضوعات اساسی پیش از سفر به این کشور، اخذ ویزای آلمان می‌باشد. البته تهیه مدارک و دیگر مقدمات سفر هم می‌تواند دغدغه‌هایی را برای مسافران ایجاد کند. برای مثال به همراه داشتن دعوتنامه از سوی یکی از دوستان یا آشنایان در آلمان شاید کار را برای بسیاری از افراد سخت کند. اما جای نگرانی وجود ندارد و این افراد هم با شرایط خاص قادر خواهند بود برای اخذ ویزای آلمان اقدام نمایند.

ویزای آلمان بدون دعوتنامه | یوروپ تورز

سفر به آلمان

آلمان کشوری بزرگ، صنعتی و البته گردشگری است. به همین دلیل همه روزه علاقه مندان بسیاری برای بازدید از این کشور دیدنی و یا حتی بنا به دلایل دیگری نظیر کار، زندگی و تحصیل به آلمان سفر می‌کنند. خوشبختانه آلمان، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است و شما می‌توانید از همه آن‌ها که تاریخی، تفریحی و گردشگری هستند، دیدن کنید.

حتی نمایشگاه‌ها و تورهای تفریحی موقتی نیز در آلمان برگزار می‌شود که علاقه مندان برای بازدید از آن‌ها به آلمان سفر می‌کنند. اما چیزی که بسیار اهمیت پیدا می‌کند، مسئله دریافت ویزا و مجوز سفر به این کشور می‌باشد. اصولا برای سفر‌های تفریحی و کوتاه مدت، دریافت ویزای آلمان کار چندان سختی نیست و اگر شرایط عمومی را داشته باشید، می‌توانید به راحتی این ویزا را دریافت کنید. البته شما در این مقاله می‌توانید با نحوه اخذ ویزای آلمان به صورت عمومی یا با شرایط خاص آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

اخذ ویزای آلمان

یکی از موضوعاتی که این روزها اکثر افراد درگیر آن هستند، بحث مسافرت‌های خارجی و یا حتی اخذ اقامت در کشورهای اروپایی نظیر آلمان است. اما همان طور که می‌دانید برای انجام هر سفر خارجی چه کوتاه و چه طولانی مدت، شما نیازمند دریافت ویزای آن کشور خواهید بود. برای سفر به کشور آلمان هم این موضوع برقرار است و شما می‌بایست، از دوستان یا خانواده‌تان که در آلمان زندگی می‌کند، تقاضای دعوتنامه بکنید، تا با اخذ دعوتنامه سریع‌تر و راحت‌تر، ویزای آلمان را دریافت کنید.

البته ممکن است، این شرایط برای شما وجود نداشته باشد و شما فردی را در آلمان نداشته باشید که چنین کاری را برای‌تان انجام دهد. در این حالت شما نباید ناامید شوید. شما از روش‌های دیگری نیز می‌توانید برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید و باز هم روادید آلمان را دریافت نمایید و همین طور که می‌دانید بدون دریافت ویزا، سفر به آلمان امکان‌پذیر نیست.

انواع ویزای آلمان

ویزاهای مختلفی برای ورود به آلمان وجود دارند که شما بنا به دلایل سفر خود به آلمان، می‌بایست برای دریافت ویزای مورد نظرتان اقدام نمایید. برخی از انواع ویزای آلمان، نیازمند دریافت دعوتنامه می‌باشند و برخی دیگر با روش‌های جایگزین به سادگی قابل اخذ هستند. اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان را دارید، می‌بایست برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایید. در صورتی که می‌خواهید برای ادامه کار به این کشور سفر کنید، نیز باید از طریق اخذ ویزای کار و ویزای تجاری آلمان اقدام نمایید.

افرادی که قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارند، می‌توانند برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان تلاش کنند. در دیگر موارد نظیر ازدواج با یک فرد آلمانی نیز شرایط خاصی وجود داشته و می‌بایست ویزای مربوط به آن اخذ شود. در حالتی هم که شما تنها به قصد یک سفر کوتاه مدت تفریحی یا توریستی می‌خواهید به آلمان سفر کنید، می‌بایست ویزای شینگن آلمان یا ویزای توریستی این کشور را دریافت نمایید.

مراحل اخذ ویزای آلمان

برای اخذ ویزای آلمان چه با داشتن دعوتنامه و چه در صورت دارا نبودن دعوتنامه، شما می‌بایست روال یکسانی را طی نمایید. در ابتدا می‌بایست برای اخذ ویزا آلمان، درخواست دهید. این درخواست از طریق ایمیل سفارت و یا دیگر راه‌های ارتباطی سفارت قابل انجام می‌باشد. در این مرحله شما باید وقت سفارت را تعیین کنید. در درخواست خود باید اطلاعاتی نظیر فرم درخواست، اطلاعات هویتی و شماره تماس خود را درج کنید.

همچنین باید هزینه لازم را نیز پرداخت نمایید. در انتها اگر با درخواست شما موافقت شود، وقت سفارت برای شما قطعی شده و شما می‌بایست در زمان تعیین شده به سفارت آلمان در ایران مراجعه کرده و مراحل اداری و رسمی لازم برای اخذ ویزای این کشور را طی نمایید. پس از انجام امور مربوط به وقت سفارت، در مدت زمان تعیین شده درخواست شما بررسی شده و در صورت موافقت با درخواست‌تان ویزای شما صادر شده و پیکاب می‌شود.

مرحله پیکاپ می‌تواند توسط موسسه‌های مهاجرتی و گردشگری انجام شود. در این مرحله می‌بایست کارت ویزا به گذرنامه شما الصاق شود. به طور کلی مدت زمان لازم برای صدور ویزا معمولا چیزی حدود 3 هفته خواهد بود. پس در هنگام خرید بلیط و رزرو هتل، دقت لازم را داشته باشید تا متضرر نشوید.

وقت سفارت آلمان

همان طور که گفتیم، یکی از مراحل اصلی برای اخذ ویزای کشور آلمان، وقت سفارت آلمان می‌باشد. در وقت سفارت که می‌بایست روال اداری صدور ویزا به صورت حضوری صورت پذیرد، فرد متقاضی می‌بایست با همراه داشتن مدارک لازم جهت دریافت وقت سفارت به آژآنس‌های معتبر مسافرتی و یا کارگزاری سفارت آلمان مراجعه نماید.

در وقت سفارت شما می‌بایست هزینه اخذ ویزا را پرداخت کرده و مدارک لازم جهت صدور ویزا را به کارمندان سفارت تحویل دهید. اطلاعات جزئی در خصوص مدارک صدور ویزای آلمان در بخش بعدی قابل مشاهده است. علاوه بر تحویل مدارک در مواردی می‌بایست، شما در مصاحبه شرکت نمایید. این مصاحبه معمولا برای اخذ ویزاهای بلند مدت و مهاجرتی صورت می‌گیرد. در خصوص ویزای توریستی کمتر این اتفاق می‌افتد.

اما به هر حال شما می‌بایست خود را برای انجام این کار آماده کنید. علاوه بر این‌ها انگشت نگاری‌های لازم از شما به عمل خواهد آمد. به همین جهت فرد متقاضی در وقت سفارت خود، شخصا باید حضور پیدا کند و استفاده از دیگر افراد مجاز نمی‌باشد و ممکن است عواقبی را نیز برای شما در پی داشته باشد. پس به این موضوع توجه داشته باشید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای آلمان

همان گونه که گفتیم شما در وقت سفارت آلمان می‌بایست، مدارک لازم جهت اخذ ویزای این کشور را تحویل دهید. اما این که این مدارک شامل چه مواردی می‌شوند، سوالی است که در این جا به آن پاسخ خواهیم داد. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی و عمومی آلمان می‌توان به مواردی همچون اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی گذرنامه معتبر، دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید، مدرکی که نشان دهد، شما از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستید( فیش حقوقی چند ماه اخیر، سند ملک و … ). بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی.

وجود دعوتنامه اگرچه می‌تواند به کار شما سرعت بخشیده و به شما در اخذ ویزای این کشور کمک کند؛ اما شما در مواردی با شرایط خاص می‌توانید برای اخذ ویزای آلمان بدون دعوتنامه هم درخواست بدهید. در این حالت شما حتما می‌بایست، محل زندگی خود را در آلمان معرفی کنید و یا فیش رزرو هتل را به همراه داشته باشید.
در صورتی که شما بنا به دلایل دیگر قصد سفر به آلمان را دارید، باید مدارک مربوط به ویزای مورد نظر را به همراه داشته باشید. برای مثال اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید، باید پذیرش دانشگاه مقصد را گرفته باشید و ریز نمرات‌تان را به همراه دیگر مدارک تحصیلی به همراه داشته باشید.

نقش دعوتنامه در اخذ ویزای آلمان

برای اخذ ویزای آلمان دعوتنامه می‌تواند نقش موثری داشته باشد. البته در برخی شرایط شما حتما می‌بایست این دعوتنامه را اخذ نمایید. اما موضوعی که در چندین سال اخیر به اشتباه تفهیم شده است، موضوع الزام داشتن دعوتنامه می‌باشد. برای از بین بردن تمام این شایعات باید عرض کنیم که دعوتنامه هیچ گاه نمی‌تواند صدور ویزای آلمان را برای شما تضمین نماید. دعوتنامه قطعا نقش مفیدی را در تسریع مراحل اخذ ویزای آلمان و شرایط آن ایفا خواهد کرد؛ اما به منزله مجوزی برای صدور قطعی ویزای آلمان نمی‌باشد.

پس اگر با چنین شایعه‌ای مواجه شدید که شما با داشتن دعوتنامه آلمان، قطعا می‌توانید برای اخذ هر نوع ویزایی اقدام نمایید و به طور تضمینی ویزای آلمان را دریافت کنید، آن را نپذیرید. شما حتی بدون دعوتنامه هم می‌توانید ویزای آلمان را دریافت کنید. اما باید تکلیف برخی شرایط خود را در آلمان مشخص نمایید.

در چه شرایطی می‌توان بدون داشتن دعوتنامه ویزای آلمان را دریافت کرد؟

همان طور که گفتیم شما در برخی موارد می‌توانید بدون داشتن دعوتنامه آلمان، برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنید. معمولا در ویزای توریستی و ویزای کوتاه مدت دیدار خویشاوندان، دارا نبودن دعوتنامه نمی‌تواند خلالی در مراحل صدور ویزا ایجاد کند. البته شما باید وضعیت محل سکونت، هزینه زندگی در آلمان و شرایط خود را در این مدت زمان مشخص نمایید. شما با رزرو هتل و داشتن هزینه لازم برای زندگی کوتاه مدت می‌توانید این موارد را تضمین نمایید.

در برخی مشاغل خاص در آلمان می‌توان با دریافت کارت آبی بدون داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای آلمان اقدام نمود. همچنین افرادی که قصد تاسیس شرکت در آلمان را دارند و یا افرادی که با یک شخص تبعه آلمان ازدواج کرده‌اند هم می‌توانند بدون داشتن دعوتنامه و با رعایت قوانین و شرایط خاص برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند. البته در ادامه در خصوص این شرایط و نحوه صدور ویزای آن صحبت می‌کنیم.

اخذ ویزا و اقامت آلمان از طریق ازدواج و بدون دعوتنامه رسمی

یک روش دیگر که برای اخذ ویزای آلمان نیاز به دعوتنامه خاصی ندارد، ازدواج با یک فرد آلمانی یا تبعه این کشور می‌باشد. شما با ازدواج با یک مرد یا زن آلمانی به راحتی می‌توانید به این کشور سفر کرده و حتی بعد از مدت زمان یک سال زندگی در آلمان برای اخذ اقامت دائم آن نیز اقدام نمایید.

البته فرد مورد نظر باید دارای منزل مسکونی بوده و توانایی اداره کردن زندگی دو نفر را داشته باشد. در این حالت مشکل مسکن و تامین هزینه‌های زندگی در آلمان که بسیار اهمیت دارد، حل می‌شود و شما نیازی به دعوتنامه رسمی نخواهید داشت.

اخذ ویزا و اقامت آلمان از طریق ازدواج و بدون دعوتنامه رسمی | یوروپ تورز

اخذ ویزا و اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان و بدون دعوتنامه

در صورتی که شما قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارید و یا می‌خواهید یک شرکت در این کشور تاسیس کنید، دیگر نیازی به دعوتنامه نخواهید داشت؛ به این دلیل که قطعا کسی که توانایی تاسیس یک شرکت را در آلمان دارد، توانایی تامین زندگی خود در این کشور را نیز خواهد داشت.

اما برای اطمینان بهتر است، در آلمان دارای ملک شخصی باشید و یا به طور موقت هتلی را رزرو کرده باشید. در این صورت به راحتی می‌توانید برای اخذ ویزای آلمان اقدام نمایید. البته در طولانی مدت و پس از گذشت مدت مشخص، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید که دیگر نیازی به ویزا و دعوتنامه نیز نخواهید داشت.

در این حالت شخص شما خود می‌تواند به عنوان یک دعوت‌کننده برای دیگر افراد، دوستان یا آشنایان دعوت نامه ارسال کند. البته در ابتدا هم کاملا مشخص بود که برای فردی که توانایی ثبت شرکت را دارد و انگیزه‌های لازم در این خصوص را نیز دارا می‌باشد، دیگر نیازی به داشتن دعوتنامه نیست.

اخذ ویزای توریستی آلمان، بدون دعوتنامه

تقریبا می‌توان گفت، بیشترین دلیل برای مسافرت ایرانیان به آلمان، سفرهای توریستی و کوتاه مدت به این کشور می‌باشد. خوشبختانه برای اخذ ویزای توریستی آلمان شرایط سختی وجود ندارد و شما حتی بدون دعوتنامه هم می‌توانید برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که می‌بایست قبل از اقدام به اخذ ویزای آلمان، بلیط هواپیما خود را تهیه کرده باشید و فیش رزرو هتل را نیز به همراه داشته باشید.

البته در شرایطی که از تورهای گردشگری استفاده می‌کنید، این شرایط توسط تورها در نظر گرفته شده و هتل و بلیط هواپیما توسط تور رزرو می‌شود. در این حالت اخذ ویزای آلمان آسان بوده و با خیال راحت‌تر می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. خوشبختانه آلمان جاذبه‌های گردشگری متنوع و بی‌نظیری دارد و به شما نیز توصیه می‌کنیم، حتما سفری به این کشور داشته باشید.

برای درخواست کدام ویزا، وجود دعوتنامه الزامی است؟

برخی از انواع ویزا نیز وجود دارند که برای دریافت آن‌ها حتما می‌بایست دعوتنامه‌ای از طرف شخص یا سازمان خاصی برای‌تان ارسال شود. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان را دارند، باید عرض کنیم که شما می‌بایست پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنید.

این پذیرش حکم دعوتنامه را برای شما خواهد داشت. همچنین افرادی که از طریق مصاحبه‌های شغلی در شغل خاصی استخدام می‌شوند، می‌بایست دعوتنامه کاری از سوی کارفرمای خود دریافت کنند و کارفرما باید شرایط زندگی وی را در آلمان تضمین نماید. در این موارد داشتن دعوتنامه الزامی بوده و بدون داشتن دعوتنامه کاری یا پذیرش دانشگاه، ویزای مربوطه برای شما صادر نخواهد شد. پس حتما به این موارد توجه داشته باشید.

در دعوتنامه چه شرایطی باید تضمین شود؟

اصولا بسته به این که شما چه نوع دعوتنامه‌ای را دریافت می‌کنید، فرد دعوت‌کننده باید شرایطی را در دعوتنامه تضمین کند. در دعوتنامه‌های توریستی یا خویشاوندی که از طرف یک دوست یا یکی از اقوام شما ارسال می‌شود، معمولا فرد دعوت‌کننده می‌بایست وضعیت سکونت و تامین هزینه‌های شما را در دعوت نامه مشخص کند.

عموما در چنین دعوتنامه‌هایی این دو مورد حتما از سوی دعوت‌کننده تامین می‌شود. در دعوتنامه‌های کاری، علاوه بر تهیه مسکن، حقوق ماهیانه و رعایت قوانین کشور تضمین می‌شود. در دعوتنامه یا پذیرش دانشگاه‌های آلمان، قبولی در دانشگاه مورد نظر و شرایط و امکاناتی که دانشگاه در مدت تحصیل در اختیار شما قرار می‌دهد، تضمین می‌شود. عموم مواردی که در دعوتنامه‌ها تضمین می‌شوند، همین چند مورد هستند و اصولا دعوتنامه برای تضمین همین موضوعات مهم ارسال می‌شود.

سفارت آلمان در ایران

خوشبختانه آلمان در ایران دارای سفارتخانه می‌باشد. از این رو شما جهت دریافت ویزای این کشور و دیگر اقدامات مربوط به سفارت آلمان می‌بایست به این مکان مراجعه نمایید. البته توصیه می‌کنیم، پیش از مراجعه به سفارت این کشور، حتما وقت قبلی داشته باشید.

آدرس سفارت آلمان در تهران:
تهران- خیابان فردوسی- شماره 320-324

ساعات کاری سفارت آلمان:
در روز‌های یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 7 الی 15:30
در روز‌های دوشنبه و سه شنبه از ساعت 7 الی 16
بخش تایید مدارک، روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 10:30 با وقت قبلی.

تمامی اطلاعات لازم در خصوص سفارت آلمان در بالا درج شده است. شما از این طریق می‌توانید برای ارتباط با سفارت کشور آلمان در ایران اقدام نمایید.

تمدید ویزای آلمان

این نکته را توجه داشته باشید که شما بر اساس نوع ویزایی که دریافت می‌کنید، تنها در مدت زمان تعیین شده در برگه ویزا می‌توانید در کشور مورد نظر یعنی آلمان حضور داشته باشید. معمولا روی برگه ویزا، زمان آغاز، زمان پایان و مدت زمان حضور در کشور آلمان ثبت شده است.

شما در این مدت فرصت دارید که به آلمان سفر کرده و سپس در زمان مقرر به کشور باز گردید. در صورتی که کار شما زمانی بیشتر از زمان درج شده بر روی ویزا، احتیاج دارد، شما پیش از اتمام مهلت ویزا، می‌بایست جهت تمدید ویزای آلمان اقدام نمایید. در غیر این صورت شما حضور غیر قانونی در آلمان داشته و باید به کشور خود باز گردید. در مواردی نیز ممکن است، برخورد قانونی با شما صورت پذیرد و عواقب جبران ناپذیری را برای شما در پی خواهد داشت.

نکات مهم برای دریافت ویزای آلمان

در خصوص اخذ ویزای کشور آلمان بهتر است به این چند نکته توجه داشته باشید:

  • قبل از هر کاری، درباره روش‌های اخذ ویزای آلمان با دعوتنامه یا بدون آن اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • با افراد و موسسه‌های معتبر مهاجرتی مشورت کنید.
  • مدارک خود را به صورت کامل تنها به کارکنان سفارت تحویل دهید.
  • به افرادی که با دریافت پول‌های گزاف قصد فریب شما را دارند، اعتماد نکنید.
  • قوانین و شرایط اخذ ویزای کشور آلمان را در نظر داشته باشید.
  • در وقت سفارت فرد متقاضی خود شخصا می‌بایست، حضور داشته باشد. اما حضور کودکان زیر 6 سال الزامی نمی‌باشد.
  • هزینه اخذ ویزای برای هر فرد بالای 6 سال به صورت مجزا محاسبه می‌شود.
  • حتما با وقت قبلی به سفارت آلمان مراجعه کنید؛ چرا که در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نخواهد شد.

توضیحات در خصوص منابع مالی، گردش و تمکن بانکی در درخواست ویزای آلمان

اکثر شهرهای آلمان برای زندگی، خیلی گران نیستند و از طرف دیگر اغلب دانشگاه‌های این کشور نیز شهریه ندارند و یا اینکه شهریه جزیی باید پرداخت کرد. با این حال مقامات آلمانی می‌خواهند بدانند آیا فردی که وارد این کشور می‌شود، منابع مالی کافی برای تحصیل و زندگی در آلمان را حداقل برای سال اول زندگی دارد.

پس در یک کلام می‌توان گفت هر کسی برای ورود به آلمان، نیاز به گردش و تمکن بانکی ویزای آلمان موسوم به ” Finanzierungsnachweis” دارد. فرقی نمی‌کند فرد می‌خواهد اجازه اقامت بگیرد یا درخواست ویزای دانشجویی داشته باشد؛ به هر حال به ارائه گواهی مالی نیاز است. خوب شما می‌توانید از چهار روشِ واریز پول به حساب مسدود شده آلمان، ارائه سند درآمد و دارایی‌های مالی والدین خود، ارائه سند بورسیه تحصیلی توسط یک نهاد شناخته شده در آلمان و ضمانت نامه بانکی برای ارائه گواهی منابع مالی خود ارائه دهید.

البته راه پنجمی نیز وجود دارد! تضمین یک فرد مقیم دائم در آلمان برای پرداخت تمام هزینه‌های شما نیز راه پنجم است. نکته مهم این است که کل فرایند نشان دادن مدرکی مبنی بر منابع مالی برای تحصیل در آلمان بر اساس پرونده شخصی هر فرد و کشوری که از آن وارد آلمان می‌شود، متفاوت است. بهتر است در این زمینه با شرکت‌های معتبری چون یوروپ تورز مشورت داشته باشید.

توضیحات در خصوص منابع مالی، گردش و تمکن بانکی در درخواست ویزای آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای بدون دعوتنامه آلمان

نقش دعوتنامه آلمان چیست؟

برای اخذ ویزای آلمان دعوتنامه می تواند نقش موثری داشته باشد. البته در برخی شرایط شما حتما می بایست این دعوتنامه را اخذ نمایید. اما موضوعی که در چندین سال اخیر به اشتباه تفهیم شده است، موضوع الزام داشتن دعوتنامه می باشد. برای از بین بردن تمام این شایعات باید عرض کنیم که دعوتنامه هیچ گاه نمی تواند صدور ویزای آلمان را برای شما تضمین نماید.

وجود دعوتنامه برای کدام یکی از ویزاها الزامی میباشد؟

برخی از انواع ویزا نیز وجود دارند که برای دریافت آن ها حتما می بایست دعوتنامه ای از طرف شخص یا سازمان خاصی برای تان ارسال شود. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان را دارند، باید عرض کنیم که شما می بایست پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنید. این پذیرش حکم دعوتنامه را برای شما خواهد داشت.

در دعوتنامه چه شرایطی باید تضمین شود؟

در دعوتنامه های توریستی یا خویشاوندی که از طرف یک دوست یا یکی از اقوام شما ارسال می شود، معمولا فرد دعوت کننده می بایست وضعیت سکونت و تامین هزینه های شما را در دعوت نامه مشخص کند. عموما در چنین دعوتنامه هایی این دو مورد حتما از سوی دعوت کننده تامین می شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

3 نظر

مهتاب 24 مرداد 1401 پاسخ

عالي بود

امین بابازاده 24 مرداد 1401 پاسخ

با سلام و احترام
ممنون از شما
بابازاده
سفری دیگر

ناشناس 4 اسفند 1399 پاسخ

وای خیلی خوبه ساییتون