هزینه ویزای شینگن 2023 | انوع – هزینه – تصاویر

هزینه ویزای شینگن 2023 | انوع – هزینه – تصاویر

هزینه ویزای شینگن، یکی از ویزاهای معتبر بین کشورهای مختلف اروپایی، ویزای شینگن است. این ویزا بر طبق قراردادی که در سال 1985 بین کشورهای اروپایی شکل …

راهنمای کامل هزینه ویزای شینگن

یکی از ویزاهای معتبر بین کشورهای مختلف اروپایی، ویزای شینگن است. این ویزا بر طبق قراردادی که در سال 1985 بین کشورهای اروپایی شکل گرفت ایجاد گردیده است. دارندگان این ویزا می‌توانند از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی بین کشورهای عضو رفت و آمد کنند و نیازی ندارند که از تک تک کشورهای عضو ویزای مجزا دریافت کنند. همچنین شهروندان این کشورها نیز می‌توانند به راحتی در مرزهای هم رفت و آمد کنند. در این متن در ارتباط با هزینه ویزای شینگن اطلاعاتی کسب خواهید نمود.

هزینه ویزای شینگن 2023 | انوع - هزینه - تصاویر | یوروپ تورز

اعضای پیمان شینگن

کشورهایی که ویزای شینگن بین آنها رواج دارد بیست و شش کشورند که شامل فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، بلژیک، هلند، پرتغال، سوئد، نروژ، لوکزامبورگ، دانمارک، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اتریش، مجارستان، اسلواکی، استونی، ایسلند، چک، یونان، مالت، سوئیس و لیختن اشتاین می‌باشد.

سفر بدون ویزای شینگن

همۀ کشورها عضو پیمان شینگن نیستند؛ اما بعضی از کشورها نیز هستند که ویزای شینگن ندارند اما به دلیل پیمان‌های میان دولت‌ها، شهروندان این کشورها می‌توانند تا مدت نود روز در میان کشورهای عضو پیمان شینگن، رفت و آمد کنند. این کشورها شامل کشورهای آمریکا، آمریکای جنوبی به جز (کلمبیا، بولیوی و پرو)، استرالیا و سه کشور آسیایی کره جنوبی، مالزی و ژاپن می‌باشد.

انواع ویزای شینگن

اگر فرد یا افرادی که ساکن کشورهای عضو پیمان شینگن نیستند تمایل به سفر بین کشورهای مختلف داشته باشند باید ویزای شینگن را تهیه کنند. برای این افراد چهار نوع ویزا وجود دارد.

ویزای توریستی: این نوع ویزا بیشتر توسط مسافران علاقه‌مند به سفرهای گردشگری درخواست می‌شود.

ویزای ترانزیت: این ویزا نوع دیگری از ویزای شینگن است که در آن مسافران اجازه خروج از محدودۀ فرودگاه را ندارند و فقط می‌توانند در یکی از فرودگاه‌های کشورهای عضو. پیمان شینگن از هواپیما پیاده شوند و با تعویض پرواز خود به یکی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند سفر کند. مثلاً از فرانسه به ایتالیا برود و در فرودگاه ایتالیا پروازی به مقصد تهران را سوار شود.

ویزای عبور: ویزایی است که در آن مسافر اجازۀ خروج از فرودگاه را دارد و می‌تواند از کشورهای عضو پیمان شینگن عبور کند و از مرز زمینی به یکی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند برود.

ویزای بلند مدت: ویزای شینگن بلند مدت نوعی از ویزای شینگن است که تاجران از آن استفاده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد که در طی سال چندین بار بین کشورهای مختلف رفت و آمد کنند.برای مردم ایران ویزای توریستی بیشترین کاربرد را دارد.

جهت اطلاع از هزینه ویزای شینگن می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید.

اقدام برای دریافت ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن لازم است که شما از یکی از کشورهای عضو، وقت سفارتخانه بگیرید شما می‌توانید به صورت حضوری از طریق آژآنس‌های مسافرتی معتبر وقت سفارت رزرو نمایید. دریافت نتیجۀ درخواست از شش هفته تا دو ماه زمان خواهد برد بنابراین لازم است که در انتخاب زمان سفرتان دقت کنید. اگر شما برای موارد فوری مانند درمان‌های اضطراری پزشکی درخواست ویزای شینگن بدهید، مدت زمان انتظارتان کمتر خواهد بود.

پس از اینکه وقت سفر تعیین شد، به سفارتخانه بروید و مدارکتان را تحویل دهید تا بررسی شود و درصورتی که مدارک مشکلی نداشت به شما ویزا تعلق می‌گیرد. شما از هر کشوری که ویزای شینگن دریافت کنید لازم است که برای ورود به محدودۀ کشورهای عضو باید از طریق همان کشور اقدام کنید.

بعد از آن به کشورهای دیگر عبور خواهید کرد. مثلاً اگر ویزای شینگن شما از فرانسه صادر شد، باید از فرانسه سفر خود را شروع کنید و بعد از آن به هرکدام از کشورهای عضو این پیمان می‌توانید سفر کنید. برای اینکه درخواست ویزای شینگن بکنید باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. جهت آگاهی از هزینه ویزای شینگن می‌توانید به آژآنس‌های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید.

نکاتی دربارۀ دریافت ویزای شینگن

شما باید ابتدا از سفارتخانه وقت سفارت بگیرید و مدارک خود را برای دریافت ویزای شینگن تحویل دهید.

چنانچه در این سفر کودک زیر دوازده سالی همراه دارید باید مدارک قانونی سفر توسط والدین یا قیم قانونی ارائه شود.

دریافت وقت سفارت هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد بنابراین اگر از طریق آژانس‌های مسافرتی برای این کار اقدام می‌کنید هیچ هزینه‌ای نباید بپردازید.

در اداره‌های کنسولی و سفارتخانه‌ها همراه داشتن تلفن شخصی، موبایل و کامپیوتر ممنوع است.

دقت کنید که برای دریافت ویزای شینگن از روش‌های قانونی و درست اقدام کنید اگر ویزای شما مشکلی داشته باشد، کشورهای عضو پیمان شینگن می‌توانند از ورود یا عبور شما به کشور خود جلوگیری کنند.

کلیۀ متقاضیان ویزا به جز کودکان زیر دوازده سال باید انگشت نگاری شوند.

دقت کنید که مدارک شما کامل باشد. مدارک ناقص موجب می‌شود که درخواست ویزای شما رد شود. پس از بررسی دقیق و اصولی مدارک، تقاضای شما ممکن است تایید یا رد شود.

هزینه‌ های دریافت ویزای شینگن | یوروپ تورز

هزینه‌ های دریافت پاسپورت

اگر شما پیش از این پاسپورت نگرفته‌اید لازم است مدارک لازم برای دریافت پاسپورت را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهید. برای دریافت پاسپورت علاوه بر مدارک باید مبالغ زیر را پرداخت کنید.

فرم و شناسۀ گذرنامه به ارزش 1000 تومان

دو مبلغ 37500 و 75000 تومان که باید از طریق اینترنت یا عابربانک پرداخت شود و فیش آن تحویل داده شود.

شما تنها پس از داشتن پاسپورت می‌توانید مدارک خود را برای دریافت ویزا ارسال کنید. این پروسه بین سه هفته تا یک ماه زمان خواهد برد.

هزینه‌ های دریافت ویزای شینگن

شما باید هزینه ویزای شینگن را به صورت نقدی پرداخت کنید. این پول بهتر است به صورت یورو باشد یا معادل وجه تعیین شده از پول رسمی کشور باشد. دقت کنید که پول خرد همراه داشته باشید و مبلغ را به درستی پرداخت کنید.

هزینۀ دریافت ویزای شینگن برای افراد بزرگسال با نوجوانان زیر دوازده سال متفاوت است.

صدور ویزا برای کودکان زیر شش سال رایگان است.

هر فرد مسافر می‌تواند تا نود روز پس از تاریخ صدور ویزا در مرزهای شینگن بماند و پس از این مدت فرد باید برگردد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

شما باید این مدارک را برای دریافت ویزا به سفارتخانه تحویل دهید.

فرم پرینت شده و پر شدۀ درخواست ویزا دقت کنید مدارک ارسال شده به صورت الکترونیکی بررسی نمی‌شوند. بیاد داشته باشید مراحل دریافت ویزا در هر کشور متفاوت است و ممکن است تفاوت‌هایی در قوانین وجود داشته باشد. از ارسال ایمیل و ضمیمه کردن مدارک در ایمیل بپرهیزید. چنین ایمیل‌هایی بررسی نمی‌شوند.

  • دو قطعه عکس سه در چهار ویژۀ گذرنامه
  • اصل پاسپورت که حداقل دو برگ سفید داشته باشد و اعتبار آن دست کم سه ماه از پایان سفر شما باشد.
  • چنانچه سفر شما به دعوت دوست یا خویشاوندی صورت گرفته، فرم دعوتنامه را ضمیمۀ مدارک کنید.
  • اصل گذرنامه و شناسنامه
  • اصل و کپی شناسنامه همراه با ترجمۀ آن به زبان انگلیسی
  • اصل و کپی ترجمه شدۀ مدارک شغلی
  • اصل و کپی ترجمه شدۀ مدارک تحصیلی
  • ضمانت نامۀ مالی شامل یک پرینت از گردش سه ماه آخر حساب جاری فرد که مهر و امضای بانک را نیز دارد.
  • ارائۀ سند ملکی می‌تواند در روند دریافت ویزا موثر باشد.
  • بیمۀ مسافرتی بین‌المللی که حداقل تا سی هزار یورو ارزش دارد و در دورۀ اقامت فرد در حوزۀ شینگن او را پوشش دهد همراه با کپی.
  • یک اصل و کپی بلیت مسافرتی یا برگ رزرو آن
  • اصل مدارک و تصویر رزرو هتل
  • اگر پیش از این ویزایی داشته‌اید کپی صفحه اول این ویزا را نیز باید ارسال کنید.

پرداخت هزینه‌ های دریافت ویزای شینگن

به یاد داشته باشید که زمانی که شما برای مراحل دریافت ویزای شینگن یا هر نوع دیگری از ویزا هزینه‌ای پرداخت می‌کنید این هزینه به شما برگردانده نمی‌شود. همانطور که پیش از این گفتیم هزینه ویزای شینگن بسته به سن افراد متفاوت است شما می‌توانید به صورت نقدی این هزینه را پرداخت کنید. البته در برخی از کنسولگری‌ها اجازۀ پرداخت با کارت اعتباری نیز داده می‌شود اما پرداخت نقدی راه بهتری است. این هزینه در صورت رد شدن ویزا به شما برگردانده نمی‌شود.

دریافت ویزای تجاری

افرادی که ویزای شینگن را برای تجارت درخواست می‌کنند و به دنبال کار و تجارت در محدودۀ شینگن هستند، باید علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا یکی از مدارک زیر را نیز همراه داشته باشند.

چنانچه متقاضی از مدیران یا اعضای هیئت مدیرۀ یک شرکت است لازم است آخرین روزنامۀ رسمی که اطلاعات شرکت در آن درج شده و اطلاعات ثبت  و تاسیس شرکت در آن بیان شده مشروط بر اینکه بیشتر از سه سال از تاریخ روزنامه نگذشته باشد، یا یک گواهی از ادارۀ ثبت که تایید فعالیت‌های شرکت است به صورت ترجمه شده و همچنین نسخه اصل همراه مدارک ضمیمه کند.

بازرگانان و افرادی که در شغل‌های غیر دولتی مشغولند لازم است اصل پروانه کسب یا کارت بازرگانی معتبر را همراه با ترجمه آن داشته باشند.

کارمندان دولتی یا شاغلین در سازمان‌های دولتی نیز باید کارت پرسنلی یا پرداختی شش ماه آخر بیمۀ شغلی خود توسط سازمان مربوطه را همراه با معرفی نامه ضمیمه کنند.

دقت کنید این مدارک در صورتی  نیاز به ارائه دارند که شما مایل به فعالیت تجاری در محدودۀ شینگن باشید. در غیر این صورت مدارک عادی که در بخش مدارک به آن اشاره کردیم کفایت می‌کند.

در پایان به یاد داشته باشید مدارک درخواست خود را صادقانه و درست پر کنید چرا که در صورت رد مدارک شما به دلیل عدم صداقت امکان دریافت ویزا از کشورهای عضو برای شما مشکل ساز خواهد شد.

پرداخت هزینه‌ های دریافت ویزای شینگن | یوروپ تورز

سوالات متداول هزینه ویزای شینگن

چگونه درخواست ویزای شینگن بدهیم؟

برای دریافت ویزای شینگن لازم است که شما از یکی از کشورهای عضو، وقت سفارتخانه بگیرید شما می‌توانید به صورت حضوری از طریق آژآنس‌های مسافرتی معتبر وقت سفارت رزرو نمایید. دریافت نتیجۀ درخواست از شش هفته تا دو ماه زمان خواهد برد بنابراین لازم است که در انتخاب زمان سفرتان دقت کنید.

نحوه پرداخت هزینه ویزای شینگن باید چگونه باشد؟

شما باید هزینه ویزای شینگن را به صورت نقدی پرداخت کنید. این پول بهتر است به صورت یورو باشد یا معادل وجه تعیین شده از پول رسمی کشور باشد.

آیا هزینه پرداخت شده برای ویزای شینگن قابل بازگشت است؟

به یاد داشته باشید که زمانی که شما برای مراحل دریافت ویزای شینگن یا هر نوع دیگری از ویزا هزینه‌ای پرداخت می‌کنید این هزینه به شما برگردانده نمی‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!