موزه یهودی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه یهودی فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه یهودی فرانکفورت، یکی از موزه‌های بی‌نهایت خاص در شهر فرانکفورت آلمان است که قدمت آن به دوران جنگ سرد می‌رسد.

موزه یهودی فرانکفورت یکی از موزه‌های بی‌نهایت خاص در شهر فرانکفورت است که قدمت آن به دوران جنگ سرد می‌رسد. اگر برنامه سفر به کشور آلمان را دارید، بهتر است علاوه بر تمام جاذبه‌های فرانکفورت سری هم به این موزه زیبا و دیدنی بزنید. موزه یهودی کاربری تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد و در عین حال بر روی خرابه‌های کهن و باستانی بنا شده است که می‌تواند توجه گردشگران علاقمند به تاریخ را به خود جلب کند.

موزه یهودی فرانکفورت

معرفی موزه یهودی فرانکفورت

موزه یهودی یکی از موزه‌های فرانکفورت است که در سال 1988 و درست در سال‌های پایینی جنگ جهانی سرد، پیش از فروپاشی دیوار برلین افتتاح شد. موزه یهودی فرانکفورت در واقع نمادی از تاریخ و فرهنگ نژاد یهود ساکن در شهر فرانکفورت است.

این موزه که به عنوان یکی از موزه‌های مستقل و کهن آلمان، با نام موزه یودینگاسه نیز شناخته می‌شود. تقریبا در این موزه تمامی ابزار و لوازم زندگی، نمادهای فرهنگی و نشانه‌های مذهبی، لباس‌ها و کفش‌ها، نوع فرهنگ و البته عکس‌های مردم یهودی شهر را می‌توان دید.

تم انسان شناختی، فرهنگی، دینی و البته ارتباط نزدیک موزه با زندگی روزمره جامعه یهودیان فرانکفورت موجب شده تا این موزه حتی برای کسانی که علاقمند به تاریخ و المان‌های فرهنگی نیستند، یکی از مهمترین دیدنی‌های فرانکفورت باشد.

در صورتی که برای سفر به آلمان و شهر فرانکفورت برنامه‌ریزی کرده‌اید، گردش در این موزه جذاب و دیدنی را از دست ندهید. گردش در این موزه یکی از برنامه‌های ثابت تورهای آلمان است. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به تنهایی سفر کردید، موزه یهودی شهر فرانکفورت را فراموش نکرده و از دست ندهید.

موزه یهودی فرانکفورت

بنا و عمارت موزه یهودی فرانکفورت

موزه یهودی شهر فرانکفورت در محله یهودی نشین شهر بنا شده است. جالب است بدانید که فرانکفورت در اوایل قرن بیستم میزبان بزرگترین و پرجمعییت‌ترین گروه‌های یهودی در آلمان بود و این حضور نشان از پیشینه تاریخی کهن‌تری برای یهودیان فرانکفورت است. در سال 1977 و سال‌ها بعد از جنگ دوم جهانی، طی حفاری‌‌های باستان‌ شناسان پایه‌‌های باقیمانده از 15 ساختمان کشف شد که نشان از زندگی پیشین اقوامی در این منطقه شهر داشت.

محله یهودی‌ نشین شهر فرانکفورت که در خارج شهر و ساحل رودخانه مایل بنا شده بود، بر روی همین خرابه‌ها بنا شده بود و امروزه جای خود را به موزه یهودی فرانکفورت داده است. موسس موزه نیز این موزه زیبا را بر روی خرابه‌های باستانی بنا کرد و تلاش کرد تا نمادهای زندگی جامعه یهودیان آلمان، آسیب‌های یهودیان در جنگ، زندگی روزمره مردم یهودی و البته المان‌های مذهبی را در این موزه در معرض دید عموم قرار دهد.

موزه یهودی فرانکفورت

آنچه در این موزه منتظر گردشگران است

این روزها بر روی خرابه‌های باستانی، موزه یهودی فرانکفورت بنا شده و یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های شهر فرانکفورت شناخته می‌شود. موزه یهودی فرانکفورت شامل دیوار یادبود بلندی است که برای گرامیداشت شهدای یهودی جنگ نصب شده و اطراف آن نیز می‌توان بقایای محلات یهودی نشین را طی قرون مختلف مشاهده کرد.

شما در موزه یهودی فرانکفورت یا همان موزه یودینگاسه می‌توانید سری به قبرستان قدیمی زده و حتی یادواره‌ها و عکس‌های درگذشتگان را ببینید. باستان‌شناسان تلاش کردند که در قسمت‌های مختلف این موزه نه تنها بتوانند یادگاری‌های باقیمانده را نمایش دهند، بلکه خرابه‌های قدیمی و باستانی را نیز با مرمت و حفظ ارزش تاریخی در معرض دید عموم بگذارند. این مهم را می‌توان یکی از ویژگی‌های خاص و مهم این موزه دانست.

موزه یهودی فرانکفورت

تاریخچه موزه یهودی

موزه یهودی فرانکفورت، همانطور که پیشتر هم گفته شد، در سال 1988 بنا شد. موسس این موزه شخصی به نام هلموت کُهل نام داشت و به مناسبت پنجاهمین سالگرد کشتار یهودیان در طی 6 سال جنگ جهانی دوم، این موزه را تاسیس کرد. البته موزه یهودیان قدیمی‌ترین اثر باقیمانده از جامعه یهودیان شهر فرانکفورت نیست. بلکه در سال 1922 نیز موزه‌ای به نام آلتَرتومر که وظیفه نگهداری آنتیک‌ها و عتیقه جات یهودیان را بر عهده داشت، تاسیس شد. بعدها این موزه توسعه یافت و کاربری‌اش تغییر کرد، و توانست به جامعه مطالعات هنری یهودی تبدیل شود.

مرکز تحقیقات هنری موزه یهودی

موزه یهودی فرانکفورت دارای مرکز تحقیقات و پژوهش‌های هنری است که می‌تواند به تمامی پژوهشگران و دانشجویان عرصه تاریخ هنر و تاریخ تمدن کمک کند. این مرکز تحقیقات همراه با جامعه مطالعات هنر یهودی در سال 1897 تاسیس شد و بر روی با ارزش‌ترین یادگاری‌های تاریخی تحقیق و پژوهش می‌کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم تمامی شهروندان یهودی شهر فرانکفورت پیشنهاد تاسیس مرکزی را دادند که تاریخ جامعه آن را تحقیق و بررسی کرده و به چاپ برساند. به این ترتیب در ادامه مرکز قبلی، پژوهشکده جدیدی در سال 1961 بنا شد. این مرکز را مکس هُرخیمر، رابی کورت ویلهلم و رابی جرج سالزبرگر تاسیس کرده و هدف آن را پژوهش و تحقیق در عرصه تاریخ یهودیان فرانکفورت اعلام کردند.

در حال حاضر این مرکز تحقیقات تاریخی در مجاورت موزه یهودی فرانکفورت واقع شده و میزبان تمامی تاریخ دوستان، هنر دوستان و فعالان این عرصه است. همچنین مراکز آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس نیز در برگزاری ورک شاپ‌ها و کلاس‌های مختلف با این موزه همکاری کرده و برای برنامه‌های پژوهشی اعلام آمادگی می‌کنند. اگر علاقمند شرکت در این برنامه‌ها هستید، حتما وب سایت موزه را چک کنید. همچنین پیش از شرکت در برنامه‌ها بهتر است که بلیط را تهیه کنید.

موزه یهودی فرانکفورت

موزه یهودی فرانکفورت، علاوه بر تمامی موارد فوق دارای مرکز برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است. به این ترتیب تمامی ایونت‌ها، فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های مرتبط با موضوعات تاریخی، هنری، تاریخچه جامعه یهودیان فرانکفورت و غیره در این فضا برگزار می‌شود. گردشگران هم در صورتی که در زمینه‌های فوق صاحب نظر و فعال هستند، می‌توانند زمان برگزاری نمایشگاه را از وب سایت مربوطه مطالعه کرده و با تهیه بلیط یا دعوت نامه در این ایونت‌های بین‌المللی شرکت کنند.

موزه یهودی فرانکفورت

قسمت های مختلف موزه یهودی فرانکفورت

موزه یهودی فرانکفورت دارای قسمت‌های مختلفی است که از مهمترین آنها می‌توان به بقایای شهر باستانی اشاره کرد. همانطوری که پیشتر هم گفتیم، بقایای باستانی شهر کهن در سال‌های پیشین توسط باستان‌شناسان کشف شد، که امروزه در این موزه نمایش داده می‌شود. بعد از بقایای شهر باستانی که دارای بیشترین ارزش تاریخی در موزه است به قسمت یادگاری‌های آوارگان جنگی می‌رسیم.

جنگ جهانی دوم همراه با فجایع انسانی بود که به کشته شدن میلیون‌ها انسان منجر شد. موسس موزه یهودی فرانکفورت نیز به مناسبت پنجاهمین سالروز کشتار یهودیان، بخش زیادی از وسایل و یادگاری‌های آوارگان جنگ را در این موزه به نمایش گذاشت.

شما در محوطه موزه هم می‌توانید دیوار یادگاری عظیمی را ببینید که نام کشته شدگان بر روی آن حک شده است. در واقع این موزه زیبا و خاص نه تنها سعی کرده بخشی از زندگی و رنج جنگ زدگان را نشان دهد، بلکه با بنای یادبود یاد و خاطره آنها را برای جامعه یهودیان فرانکفورت زنده نگه دارد. همین مهم نیز موجب شده تا بسیاری برای تماشای این موزه سالانه به شهر فرانکفورت سفر کنند.

موزه یهودی فرانکفورت

دیوار عکس ها موزه یهودی

یکی از زیباترین و در عین حال تاثیر برانگیز‌ترین قسمت‌های موزه یهودی فرانکفورت دیوار عکس‌ها در این موزه است. موسس موزه در این یادبود فوق العاده عکس تمامی کشته شدگان جنگ و نسل کشی را که بی‌گناه از دنیا رفتند، همراه با نامشان بر روی دیوار و سقف گنبدی شکل آن آویزان کرده است. این قسمت از موزه در عین زیبایی بی‌نظیری که دارد، فوق العاده ناراحت‌کننده و اندوهگین است و به عنوان یکی از زیباترین و خاص‌ترین پارت‌های موزه یهودی شناخته می‌شود. موزه یهودی تلاش کرده تا با این یادبود، همچون دیوار محوطه موزه، یاد تمام کشته شدگان را گرامی بدارد.

موزه یهودی فرانکفورت

ساعات بازدید موزه و هزینه ورودی

موزه یهودی فرانکفورت دوشنبه‌ها تعطیل است ولی از سه شنبه تا یکشنبه به صورت یکسره از ساعت 10 صبح تا 8 شب برای بازدید تمامی گردشگران و علاقمندان باز است. البته این ساعات بازدید قابل تغییر بوده و برای آگاهی از آخرین تغییرات باید پیش از مراجعه، وب سایت موزه را چک کرد. همچنین در نیمه اول سال میلادی 2020 موزه یهودی فرانکفورت در دو تاریخ 25 ژانویه و اول ماه ژوئن به صورت کامل تعطیل است.

خوشبختانه موزه یهودی قیمت گرانی ندارد و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان 6 یورو و برای کودکان رایگان یورو است. همچنین اعضای مجموعه نیز می‌توانند هر موقع که می‌خواهند به صورت رایگان از مجموعه بازدید کنند. همچنین موزه از امکانات و دسترسی‌های بسیار خوبی برخوردار است. گردشگران در صورتی که به صورت انفرادی و بدون همراهی تور لیدر از این مجموعه بازدید می‌کنند، می‌توانند از تورگاید‌های آن کمک بگیرند.

آدرس موزه یهودی

موزه یهودی فرانکفورت بدون شک یکی از برنامه‌های تور آلمان خواهد بود که می‌تواند نیمی از یک روز را به خود اختصاص دهد و احساساتی تازه را در شما ایجاد کند. به این ترتیب اگر می‌خواهید از این موزه زیبا و دیدنی بازدید کنید، باید با ترامواهای شهری، مترو، تاکسی و اتوبوس خودتان را به خیابان 4760311  باتونس تراسه شهر برسانید.

 برای پیدا کردن بهترین مسیر از رسپشن هتل کمک گرفته و بر روی نقشه موزه را پیدا کنید. شما برای رسیدن به موزه باید از خط‌های u 4 و u 5 استفاده کرده و به ایستگاه RMV برسید. همچنین تراموای 11 نیز در ایستگاه RMV نگه داشته و شما را به خیابان باتونستراسه و موزه یهودی فرانکفورت می‌رساند.

پایان سفر به موزه یهودی

در پایان این سفر مجازی، باید موزه یهودی شهر فرانکفورت را به عنوان یکی از زیباترین سایت‌های تاریخی آلمان معرفی کرد که نه تنها بقایای باستانی یک شهر را در بر داشته بلکه نشانه‌های فرهنگی و مذهبی نژادی کهن را به نمایش گذاشته است. بازدید و گردش در این مجموعه در برنامه‌های تور قرار دارد و اگر کسی به تنهایی به آلمان سفر کرد، می‌تواند به فراخور توجه و علاقه‌اش به مسائل تاریخی، مذهبی و فرهنگی بین 3 تا 4 ساعت را برای این موزه کنار بگذارد. بهتر است این موزه را در سفر به فرانکفورت از دست نداده و حسابی از گردش در آن و تماشای یادگاری هایش لذت ببرید.

موزه یهودی فرانکفورت

سوالات متداول موزه یهودی فرانکفورت

موزه یهودی فرانکفورت در چه سالی تاسیس شد؟

موزه یهودی یکی از موزه‌های فرانکفورت است که در سال 1988 و درست در سال‌های پایینی جنگ جهانی سرد، پیش از فروپاشی دیوار برلین افتتاح شد.

این موزه درباره چیست و برای چه کسانی یک دیدنی جذاب به حساب می آید؟

تم انسان شناختی، فرهنگی، دینی و البته ارتباط نزدیک موزه با زندگی روزمره جامعه یهودیان فرانکفورت موجب شده تا این موزه حتی برای کسانی که علاقمند به تاریخ و المان‌های فرهنگی نیستند، یکی از مهمترین دیدنی‌های فرانکفورت باشد.

این موزه در کجای شهر فرانکفروت قرار گرفته است؟

اگر می‌خواهید از این موزه زیبا و دیدنی بازدید کنید، باید با ترامواهای شهری، مترو، تاکسی و اتوبوس خودتان را به خیابان 4760311  باتونس تراسه شهر برسانید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!