موزه یودینگاسه فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه یودینگاسه فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه یودینگاسه فرانکفورت، یکی از ده‌ها موزه در این شهر است که از نظر تاریخی و زیبایی یکی از برترین‌ها در این شهر است.

موزه یودینگاسه فرانکفورت یکی از ده‌ها موزه در این شهر است که از نظر تاریخی و زیبایی یکی از برترین‌ها در این شهر است. در این موزه می‌توان با تاریخ زندگی و تحول یهودیان در این شهر بیشتر آشنا شد. در این مقاله به موارد دانستنی درباره این موزه خواهیم پرداخت.

آشنایی با موزه یودینگاسه فرانکفورت در آلمان

شهر فرانکفورت یکی از 5 شهر بزرگ کشور آلمان است که به علت دارا بودن بلندترین، بیشترین و زیباترین آثار و بناها در قاره اروپا دارای شهرت زیادی است. بزرگترین شهر ایالت هسن، اولین لقب این شهر است. همچنین این شهر با دارا بودن بیشترین تعداد موزه در آلمان به شهر پر تعداد موزه، به شهر بلندترین آسمان خراش اروپا و بلندترین برج کشور آلمان معروف است. موزه یودینگاسه فرانکفورت نیز یکی از موزه‌های شهر است که درباره زندگی یهودیان در این شهر ساخته شده است و خود دارای تاریخی خواندنی است.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

تاریخ ساخت موزه یودینگاسه فرانکفورت

در سال‌های 1462 تا 1811 یهودیانی که به کشور آلمان مهاجرت نموده بودند در این منطقه از شهر ساکن شدند. در این زمان این منطقه برای یهودیان درآمده بود و اغلب آنان در این منطقه برای خود یک زندگی مدرن ساخته بودند. اما در اواخر قرن نوزدهم ساختمان‌ها در این منطقه تخریب شد و هیچ اثری از این منطقه و ساکنان آن بر جای نماند. در طول جنگ نیز با بمباران‌های زیادی که در این منطقه صورت گرفت  تمام ساکنان و ساختمان‌های آن به فراموشی سپرده شد.

بعد از جنگ این منطقه به صورت مسطح و صاف ساخته شد و بعد از مدتی در این مکان دولت آلمان شروع به ساخت بناهایی نمود. اما به طور کلی بازسازی و ساختمان‌سازی در این منطقه بعد از جنگ دوم جهانی صورت گرفت و بناهای زیادی نظیر پارکینگ، پمپ بنزین و بازار گل فروشی در این مکان  ساخته شد. اما این بنا‌ها نیز تا سال 1970 کاملا ناپدید شدند و شناسایی آنها کاملا غیر ممکن شد.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

اولین نشانه ها برای ساخت موزه یودینگاسه فرانکفورت

در سال 1977 برای ساخت یک مجتمع اداری در این منطقه بحث و گفتگوهایی صورت گرفت و بعد از مدتی با نظرسنجی از عموم مردم تصمیم به ساخت این مجتمع در این محل گرفته شد. اما در حین گود برداری برای ساخت این ساختمان در محل آن پایه‌هایی از 19 ساختمان در این مکان کشف گردید.

از این تعداد 5 پایه در ساخت ساختمان جدید موزه  مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در این مکان نشانه‌هایی از یک حمام آیینی به نام میکوه پدیدار شد. این بناها امروزه با دقت و وسواس در زیر زمین مزه یودینگاسه فرانکفورت نگهداری می‌شوند.

این آثار به جا مانده از بناهایی به شکل قرون وسطی بود و تا خارج شهر ادامه داشت. در قرن هجدهم ساختمان  موزه یودینگاسه فرانکفورت که در گذشته به عنوان گتو یهودیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است دارای بناهایی به شکل یک شهر کامل با 3 دروازه اصلی بوده است.

در آن زمان این بنا در خیابانی واقع شده بود که دارای طول 330 متر و عرض کمتر از 3 تا 4 متر بود. دروازه‌های شهر در طول شب و روزهای تعطیل و همچنین یکشنبه‌ها قفل بود. دسترسی به این مکان به سختی انجام می‌گرفت برای همین در این قرن این گتو 3 بار در آتش سوزی به طور کامل سوخت و از بین رفت.

محله یودینگاسه یهودیان

در ابتدا در این محله حدود 15 خانواده یهودی زندگی می‌نمودند. اما به دستور فردریک سوم این افراد از خانه‌های خود رانده و به محل گتو یهودیان در خارج از شهر برده شدند. این گتو دارای بیشترین تراکم انسانی در کل اروپا بود. در این مکان زندگی یهودیان به سختی می‌گذشت.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

یهودیان اولین ساکنان فرانکفورت

موزه یودینگاسه فرانکفورت برای نشان دادن زندگی یهودیان در این شهر ساخته شده است. هنگام ساخت مجتمع اداری در این قسمت شهر پایه‌هایی از ساختمان گتو که در گذشته محل زندگی یهودیان فرانکفورت بود کشف شد و برای همین این بنا به صورت موزه برای نگهداری از این ساختمان‌های با ارزش تاریخی ساخته شد.

همچنین در این زمان آثاری از قبرستان‌های یهودیان ساکن در فرانکفورت نیز به دست آمد که در گذشته به دست دزدان دریایی انجام گرفته بود. در آن زمان کشتار یهودیان در آلمان به نام ذبح یهودیان انجام می‌گرفت. کلیسای واقع در این مکان توسط این افراد غارت و تمام اموال و کتیبه‌های موجود در آن توسط این دزدان سوزانده شد. در این حمله بیشتر از 180 یهودی قربانی شدند.

پایه گذاری موزه برای یادبود قربانیان این حملات

در قرن دوازدهم که هنوز موزه یودینگاسه فرانکفورت در آن زمان بنا نهاده نشده بود و یهودیان در این منطقه زندگی می‌نمودند. با حمله این دزدان به گتوی یهودیان تنها عده معدودی جان به در بردند و قتل عام فجیعی در این روز صورت گرفت. هنوز بانیان این حادثه در فرانکفورت مشخص نشدند و بعد از چندین سال تحقیق و بررسی این ماجرا بدون یافتن هیچ سرنخی خاتمه یافت. حتی برای یهودیانی که در این کشتار به قتل رسیدند نیز هیچ دیه‌ای پرداخت نشد و بدون هیچ پیشرفتی پرونده مختومه اعلام گردید. اما این پایان رنج یهودیان در فرانکفورت نبود.

در قرن 14 نیز دوباره یهودیان فرانکفورت که در منطقه‌ای که امروزه به نام موزه یودینگاسه فرانکفورت شناخته می‌شود زندگی می‌نمودند و توسط عده‌ای قتل عام شدند. با اینکه این افراد به دولت مالیات پرداخت می‌نمودند و دولت موظف به محافظت از این گروه بود. اما باز هم در هنگام خطر دولت وقت هیچ گونه  واکنشی نشان نداد  یهودیان ساکن در این منطقه کشته و یا از محل فرار نمودند.

بعد از این قتل عام دولت برای محافظت از این مردم برای آنان مالیات سنگینی وضع نمود. تا در قبال آن از این جمعیت محافظت نماید. با تمام این اوصاف باز هم در زمان هیتلر یهودیان مورد حمله و قتل و غارت قرار گرفتند و به اردو گاه‌هایی خارج از شهر تبعید شدند. حمل و نقل این یهودیان در واگن‌های حمل احشام انجام می‌گرفت.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

ساختمان موزه یودینگاسه فرانکفورت

در سال 1987 در محله یودینگاسه برای ساخت یک ساختمان جدید حفاری‌هایی انجام گرفت. در این زمان  و در اثر حفاری‌های انجام شده بود که نشانه‌هایی از بنای گتو یهودیان در قرون گذشته  نمایان شد. در نتیجه باستان‌شناسی این منطقه و کشف این بنا دولت آلمان بر ساخت موزه یودینگاسه فرانکفورت در این محل نظر داد و در سال 2016 با طراحی‌هایی که انجام گرفت این موزه در قسمتی از ساختمان تازه ساخته شده  راه اندازی شد. در موزه یودینگاسه فرانکفورت آثار به جا مانده از تاریخ و زندگی یهودیان فرانکفورت نگهداری می‌شود.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

ساعات بازدید از موزه یودینگاسه فرانکفورت

موزه یودینگاسه فرانکفورت در طول روز از ساعت 10 صبح تا 18 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است. اما این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد. توجه نمایید که موزه یودینگاسه فرانکفورت در روزهای شنبه آخر هر ماه به صورت رایگان بازدید‌کننده می‌پذیرد.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

محل موزه یودینگاسه فرانکفورت

آدرس موزه کشور آلمان، ایالت هسن، شهر فرانکفورت می‌باشد. برای رسیدن به موزه یودینگاسه فرانکفورت می‌توانید از حمل و نقل عمومی در شهر فرانکفورت استفاده نمایید. توجه کنید که در سفر آلمان می‌توانید با تهیه کارت تخفیف از تمام موزه‌های شهر فرانکفورت به صورت رایگان بازدید نمایید.

در این موزه چه چیزهایی برای دیدن وجود دارد

در موزه یودینگاسه فرانکفورت با زندگی حیرت انگیز یهودیان در این کشور بیشتر  آشنا خواهید شد. تبعید یهودیان به گتو و تخریب کنیسه آنها در این منطقه از جمله مواردی است در این موزه از آن دیدن می‌نمایید. قبرستان یهودیان فرانکفورت که در قتل عام‌های این منطقه کشته شدند از دیگر موارد قابل بازدید در این موزه است.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

آشنایی با نحوه زندگی و ابزارآلات یهودیان فرانکفورت

در موزه یودینگاسه فرانکفورت ویرانه‌هایی از 5 ساختمان که در گذشته محل زندگی یهودیان بوده است نیز نگهداری می‌شود. در این بناهای قدیمی می‌توانید آثار زندگی و ابزارهایی که در آن زمان این افراد برای امور روزمره خود مورد استفاده قرار می‌داند را از نزدیک مشاهده نمایید. برای اینکه بتوانید بهتر با نحوه زندگی این افراد در گذشته آشنا شوید، می‌توانید از کاتالوگ موزه یودینگاسه فرانکفورت در دسترس عموم قرار دارد نیز استفاده نمایید.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

امکانات موزه یودینگاسه فرانکفورت

در این موزه می‌توانید از فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته شده است دیدن نموده و با آثار تاریخی آن کاملا آشنا شوید. همچنین  موزه یودینگاسه فرانکفورت برای کودکانی که همراه شما باشند امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته است. بازدید از این مکان برای افراد زیر 18 سال رایگان بوده و این افراد می‌توانند در بناهای قدیمی این موزه با همراهی ماموران موزه و کارشناسان آن اقدام به تجسس و کاوش نمایند. این یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین امکاناتی است که برای کودکان در این موزه ارائه شده است.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

تور موزه یودینگاسه فرانکفورت

موزه یودینگاسه فرانکفورت  برای افرادی که به صورت تور برای بازدید از این موزه اقدام می‌نمایند نیز امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته است. در صورتی که شما مایل به شرکت در تور فرانکفورت هستید می‌توانید  برای رزرو زمان موزه از همین حالا اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خبرنامه موزه استفاده نمایید. در این خبرنامه شما از رویدادهای جدید و اخبار موزه با اطلاع خواهید شد.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

بررسی اجمالی موزه یودینگاسه فرانکفورت

در این موزه که یکی از برجسته‌ترین مراکز یهودیان در آلمان و اروپا شمرده می‌شود می‌توان با نحوه زندگی و فرهنگ غنی در آن زمان آشنا شد. در آن زمان در محل گتو یهودیان بیش از 3000 یهودی زندگی می‌نمودند و تاریخی غنی و آثاری زیبا از آن زمان در این موزه به جای مانده است. زمان بازدید موزه یودینگاسه یهودیان چیزی در حدود 2 ساعت است. که در این مکان شما و تمام افراد خانواده شما می‌توانند از دیدنی‌های آن بازدید به عمل آورند

در طی جنگ جهانی دوم و تحولاتی که در دنیا پدید آمد از شهر فرانکفورت آثار بسیار اندکی بر جای ماند. با پیدا شدن آثار به جای مانده از آن تاریخ به سادگی می‌توان زندگی در این شهر را به نمایش درآورد. موزه یودینگاسه یک مکان کوچک اما با تعداد زیادی آثار تاریخی است. در این موزه هنگام قدم زدن می‌توانید خود را در آن زمان مشاهده نمایید.

موزه یودینگاسه فرانکفورت

نام خیابان محل قرار گیری موزه یودینگاسه فرانکفورت

در گذشته این خیابان به نام سالزبورگ خوانده می‌شد و از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار بود. این منطقه از سال‌های 1248 محل زندگی یهودیان فرانکفورت از قرون وسطی تا زمان اخراج آنها بوده است. اما امروزه این خیابان به نام موزه آن یعنی یودینگاسه فرانکفورت خوانده می‌شود. مهمترین بخش بازدید از موزه دیوار یادبود آن است.

 بر روی این دیوار نام یهودیان کشته شده در این قتل عام ها نوشته شده است. بعضی از گورهای قبرستان نزدیک موزه نیز به قرن سیزده میلادی باز می گردد. این قبرستان در ابتدا 11850 متر مربع وسعت داشت. به علت قدمت قبرهای موجود در این قبرستان این گوستان به دومین گورستان باستانی منطقه شهرت داشت. در آن زمان و در ابتدای قرن بیستم در این مکان بیش از 7000 سنگ قبر وجود داشت. اما در 1942 شهردار نازی دستور تخریب قبرستان را صادر نمود و حدود دو سوم از این قبرها د ر آن زمان از بین رفتند. از آن زمان تنها بخش کوچکی از قبرستان در مکان موزه یودینگاسه فرانکفورت قرار دارد

 در سال 1996 بر روی 11134 لوح نام یهودیانی که در ماجرای هولوکاست کشته شدند، حک و در محل موزه از آنها نگهداری می‌شود. برای شرکت در تور فرانکفورت و دیدار از موزه یودینگاسه می‌توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. جهت کسب اطلاع کافی است تماس بگیرید.


سوالات متداول موزه یودینگاسه فرانکفورت

ساخت این موزه چگونه اتفاق افتاد؟

در سال 1987 در محله یودینگاسه برای ساخت یک ساختمان جدید حفاری‌هایی انجام گرفت. در این زمان  و در اثر حفاری‌های انجام شده بود که نشانه‌هایی از بنای گتو یهودیان در قرون گذشته  نمایان شد. در نتیجه باستان‌شناسی این منطقه و کشف این بنا دولت آلمان بر ساخت موزه یودینگاسه فرانکفورت در این محل نظر داد و در سال 2016 با طراحی‌هایی که انجام گرفت این موزه در قسمتی از ساختمان تازه ساخته شده  راه اندازی شد.

در این موزه چه چیزهایی نگهداری و به نمایش گذاشته میشود؟

در موزه یودینگاسه فرانکفورت آثار به جا مانده از تاریخ و زندگی یهودیان فرانکفورت نگهداری می‌شود.

نام خیابانی که این موزه در آن قرار دارد چیست؟

در گذشته این خیابان به نام سالزبورگ خوانده می‌شد و از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار بود. این منطقه از سال‌های 1248 محل زندگی یهودیان فرانکفورت از قرون وسطی تا زمان اخراج آنها بوده است. اما امروزه این خیابان به نام موزه آن یعنی یودینگاسه فرانکفورت خوانده می‌شود. مهمترین بخش بازدید از موزه دیوار یادبود آن است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!