موزه اشتادل فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه اشتادل فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه اشتادل فرانکفورت، یکی از خاص ترین و زیباترین موزه های آلمان است که به عنوان مرکز هنر اروپا شناخته می شود. در صورتی که شیفته هنر هستید این موزه مخصوص شماست.

موزه اشتادل فرانکفورت یکی از خاص ترین و زیباترین موزه های آلمان است که به عنوان مرکز هنر اروپا شناخته می شود. در صورتی که شیفته هنر هستید، در سفر به آلمان یکی از اولین جاذبه هایی که نباید از دست بدهید، موزه اشتادل در فرانکفورت است.

در صورتی که می خواهید سفری مجازی به این موزه داشته باشید، در ادامه با ما همراه شوید.

موزه اشتادل فرانکفورت

معرفی موزه اشتادل فرانکفورت

موزه اشتادل فرانکفورت یکی از بهترین دیدنی های فرانکفورت به ویژه برای دوستداران هنر است. این موزه یکی از کامل ترین گنجینه های کل آلمان را در نقاشی و مجسمه دارد. در صورتی که با تور به آلمان سفر کنید، بازدید این مجموعه در لیست برنامه قرار دارد. ولی اگر تنهایی هم به آلمان سفر کردید، برای گردش در این موزه فوق العاده برنامه ریزی کرده و آن را از دست ندهید.  موزه اشتادل را می توان یکی از مهمترین عناصر تاریخ و فرهنگ آلمان دانست.

موزه اشتادل فرانکفورت

تاریخچه موزه اشتادل فرانکفورت

در میان موزه های آلمان، اشتادل یکی از خاص ترین ها است که توسط بانکدار مشهور آلمانی یعنی یوهان فردریش اشتدل تاسیس شد. بنای موزه به سال 1815 باز می گردد و ابتدا به عنوان یک بنیاد شهری شناخته می شد. موزه اشتادل فرانکفورت را می توان یکی از قدیمی ترین موزه های فرانکفورت دانست که نزدیک به 700 سال از تاریخ هنر اروپا را با نقاشی ها، مجسمه ها و عکس ها نشان می دهد.

جالب است بدانید که پس از مرگ آقای یوهان فردریش اشتدل وارثان این موزه را به ساختمانی بزرگ تر انتقال دادند، تا اینکه در سال 1878 توانستند بنایی در سبک نئورنسانس بنا کنند. بنای امروزه موزه توسط اسکار زومر طراحی و بنا شد و در حال حاضر با معماری خاص و نفس گیر خود به عنوان یکی از دیدنی ترین و البته جذاب ترین جاذبه های فرانکفورت شناخته می شود.

موزه اشتادل فرانکفورت

گنجینه موزه اشتادل

موزه اشتادل فرانکفورت یکی از غنی ترین گنجینه های هنری را در بین موزه های هنری اروپا دارد. همانطور که پیشتر هم گفتیم، شما در موزه اشتادل به 700 سال تاریخ هنر اروپا دسترسی دارید، زیرا گنجینه اشتادل آثار هنری اروپا از قرن 14 تا دوران معاصر در خود جای داده است.

شما در موزه اشتادل فرانکفورت می توانید تعداد 3100 نقاشی را از قرن 14 به این سو ببینید. همچنین بین از 660 مجسمه و 4600 عکس در حال حاضر در معرض دید عموم قرار دارند. جالب است بدانید که علاوه بر این گنجینه بی نظیر نزدیک به 100.000 آثار طراحی شده و چاپ دستی نیز در اشتادل پیدا می شود.

موزه اشتادل فرانکفورت

سبک آثار موزه اشتادل

تمامی آثار موزه اشتادل از دوران هنری رنسانس، باروک، امپرسیونیسم و البته اوایل دوران هنر مدرن است. شما در این مجموعه فاخر می توانید آثاری از هنرمندانی مشهور چون پیکاسو، رامبراند، جاکومِتی، ریشتر، دورِر، کراناخ و وِرمیِر را ببینید. اشتادل به دلیل همین آثار بی نظیر از شاخص ترین هنرمندان اروپا است که به عنوان گنجینه اروپا شناخته شده و یکی از طراز اول های هنری جهان است. پس اگر شما هم یکی از متخصصین این حوزه هستید، در سفر فرانکفورت، گردش و لذت بردن از موزه اشتادل فرانکفورت  را از دست ندهید.

موزه اشتادل فرانکفورت

مرمت موزه اشتادل فرانکفورت

جالب است بدانید که موزه اشتادل فرانکفورت در سال های جنگ جهانی دوم به دلیل بمباران های هوایی متفقین علیه آلمان دچار آسیب های بسیار فراوان شد که یکی از آنها در سال پایانی جنگ یعنی 1944 رخ داد. پس از پایان جنگ، طی دوران جنگ یعنی سال 1966 این مجموعه فاخر با هزینه بسیار زیادی بازسازی و مرمت شد. البته خوشبختانه طی 6 سال جنگ دوم جهانی به گنجینه اشتادل آسیبی وارد نشد.

اشتادل، مهمترین بنیاد فرهنگی آلمان است

موزه اشتادل فرانکفورت یکی از مهمترین بنیادهای فرهنگی در آلمان در ایالت هسن است. در سال 2015 در مراسمی باشکوه اشتادل دویستمین سالگرد بازگشایی اش را جشن گرفت. این مجموعه فاخر به دلیل گنجینه ارزشمند و گران قیمتش در اروپا به عنوان میراث دارد هنر و فرهنگ شناخته می شود و در سطح جهانی نیز یکی از طراز اول ها است.

موزه اشتادل فرانکفورت

پژوهشکده اشتادل

موزه اشتادل فرانکفورت نه تنها به عنوان مجموعه هنری فاخری در اروپا شناخته می شود، بلکه در زمینه آموزش، پژوهش و البته برگزاری نمایشگاه نیز فعال است. تمامی ایونت های اشتادل به صورت بین المللی برگزار شده و به هنرمندان دیگر کشورها این امکان را می دهد تا در محیطی بین المللی با همتایان خود از دیگر کشورها آشنا شده و بتوانند چشم انداز فعالیت های خود را توسعه دهند. از سوی دیگر موزه اشتادل پژوهشگاهی فاخر و فعال در حوزه هنر و تاریخ هنر دارد که نه تنها در زمینه اروپا فعال است، بلکه با دیگر موزه های اروپا نیز در تعامل و همکاری است تا بتوانید فعالیت هایش را توسعه دهد.

اگر شما هم یکی از پژوهشگران عرصه هنر هستید و در رابطه با مکتب‌ های امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم و کوبیسم فعالیت و یا پژوهش می کنید، می توانید شانس خود را از پیوستن به موزه اشتادل امتحان کنید. همچنین شما به عنوان پژوهشگر می توانید در ورک شاپ ها و کورس های اشتادل شرکت کنید. تمامی اطلاعات برگزاری ایونت ها، نمایشگاه ها، کورس ها و شرایط پیوستن به پژوهشگاه اشتادل بر روی وبسایت مجموعه قابل دسترسی است.

موزه اشتادل فرانکفورت

عضویت در موزه اشتادل

به عنوان نکته آخر هم در خاطر داشته باشید که موزه اشتادل امکان عضویت هم دارد. شما با پرداخت سالانه حق عضویت می توانید عضو کلاب اشتادل شده و از مزایای آن بهره ببرید. این مزایا شامل بازدید رایگان نمایشگاه ها و ایونت های اشتادل است، و شما برای حضور در این نمایشگاه ها نیازی به پرداخت هزینه ورودی و بلیط ندارید. از سوی دیگر اعضا می توانند در بازدید اشتادل از تورهای اختصاصی، بسیاری از ایونت ها و البته روزهای یادبود استفاده کنند. بسیاری از برنامه های گرامیداشت، یادبود ها و ورکشاپ های اشتادل تنها برای اعضا برگزار شده و در صورتی هم که برای بازدید عموم باشد، مزایای متعددی را به اعضا ارائه می دهد. اعضای کلاب همیشه به تمامی مراسم به صورت ویژه دعوت می شوند و اطلاعات هر انجمن و عضو گیری انجمن ها برای آنها ارسال می شود. در صورتی که اعضای کلاب اشتادل فعال در یکی از زمینه های هنری موزه اشتادل باشند، به راحتی و از طریق کورس ها و انجمن های اشتادل می توانند به دیگر گروه ها و انجمن های اشتادل دعوت شده و شانس خود را برای چشم اندازی بهتری در رشته و زمینه کاریشان امتحان کنند.

گنجینه آثار مشترک با دیگر کشورها

جالب است بدانید که علاوه بر تمام موارد فوق، موزه اشتادل فرانکفورت آثاری مشترک با دیگر کشورها را هم در گنجینه دارد. از معروف ترین این آثار می توان به مجموعه بزرگ هنرمندان رمانتیسیسم آلمان و فرانسه اشاره کرد که به قرن 19 میلادی تعلق دارد. از سوی دیگر می توان آثار مشترک هنرمندان آلمانی و هلندی را در هم در اشتادل پیدا کرد که به قرن 17 و 18 میلادی بازمی گردد. آخرین قسمت آثار مشترک موزه هم متعلق به اولین کارهای فلاندری و هنرمندان ایتالیایی است که یکی از معروف ترین بخش های موزه اشتادل در سبک امپرسیونیسم و پست مدرن است.

آدرس موزه اشتادل

موزه اشتادل فرانکفورت در منطقه هایت واخه واقع شده که یکی از شلوغ ‌ترین محله‌ های شهر فرانکفورت است. هایت واخه تقریبا مرکز شهر است و به عنوان یکی از زیباترین محله ها شناخته می شود. شهرت هایت واخه بیشتر به دلیل حفظ بافت تاریخی شهر است که به زیبایی با محله های مدرن ترکیب شده و در عین حال خودش را نیز حفظ کرده است. شهرداری آلمان در هایت واخه توانسته علاوه بر حفظ بافت تاریخی و مرمت آن، به خوبی ساختمان های مدرن و باشکوه را هم بنا کند. موزه اشتادل در یک همچین بافت کهنی بنا شده است.

گردش در این محله یکی از برنامه های همیشگی تورهای آلمان و فرانکفورت است. در عین حال اگر هم به تنهایی سفر کردید، گشت و گذار در هایت واخه را از دست ندهید. موزه اشتادل در خیابان 63 شائومائینکایی شماره 60596 واقع شده و البته به راحتی قابل دسترسی است. با توجه به موقعیت قرارگیری اشتادل در مرکز شهر شما می توانید با تراموا، تاکسی و مترو خودتان را به هایت واخه رسانده و از این مجموعه فاخر بازدید کنید.

پیشنهاد ما برای گردش در موزه اشتادل فرانکفورت بین 2 تا 3 ساعت است ولی این مدت زمان با توجه به علاقه شما به هنر، تماشای نقاشی ها و مجسمه ها می تواند تغییر کند. در نتیجه بهتر است اگر شیفته هنر هستید، با انرژی کافی سری به اشتادل زده و حسابی از دیدن این مجموعه زیبا لذت ببرید.

موزه اشتادل فرانکفورت

توسعه موزه اشتادل

همانطور هم که پیشتر گفتیم، اشتادل یکی از قدیمی ترین موزه های فرانکفورت است که در سبک باروک بنا شد و در حال حاضر یکی از زیباترین و دیدنی ترین ساختمان های مرکز شهر در منطقه هایت واخه است. اما چه چیزی باعث شد که این مجموعه فاخر به مرور پیشرفت کرده و در چنین موقعیت خاصی قرار بگیرد؟

موسس این مجموعه یعنی آقای اشتادل علاقه وافری به آثار هنری داشتند و سفرهای زیادی می رفتند. در این سفرها ایشان توانستند چهره های سرشناس و هنرمند زمان خودشان را ملاقات کنند و همین مهم خود موجب شد که زمینه خوبی برای جمع آوری شاخص ترین آثار هنری زمان خودش داشته باشد. اشتادل از سال های 1760 شروع به گردآوری نقاشی، مجسمه‌ های کوچک، طراحی و چاپ دستی کرد و به این ترتیب توانست مجموعه ارزشمند و بزرگی را برای خودش فراهم کند و به این ترتیب موزه اش را پایه گذاری کرد. به این ترتیب این میراث به موزه ای گرانقدر برای فرهنگ و تمدن آلمان تبدیل شد.

موزه اشتادل فرانکفورت

پایان سفر موزه گردی اشتادل

در پایان سفر و گشت و گذار در موزه اشتادل فرانکفورت رسیدیم. همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، اشتادل را باید یکی از آثار فاخر آلمان در زمینه هنر و تمدن دانست. شما در گردش در این موزه می توانید با یک تر چند نشان بزنید و در منطقه تاریخی هایت واخه گردش کنید. شما در مرکز فرانکفورت می توانید یک روز کامل را بگذرانید و از میان جاذبه های مختلف، سری هم به موزه اشتادل بزنید. در بافت تاریخی شهر حسابی گردش کنید و از تناسب معماری مدرن و جاذبه های کهن شهر لذت ببرید. هایت واخه مملو از کافه های متنوع و رستوران های گوناگون است و در این گردش روزانه شما را تنها نخواهد گذاشت. موزه اشتادل فرانکفورت همیشه یکی از انتخاب های تورهای آلمان و فرانکفورت گردی است و بدون شک بهترین جاذبه هنردوستان و هنرمندان در فرانکفورت خواهد بود.


سوالات متداول موزه اشتادل فرانکفورت

موزه اشتادل در کجا قرار دارد؟

موزه اشتادل فرانکفورت همانطور که از نامش پیداس در شهر فرانکفورت کشور آلمان قرار دارد.

موزه اشتادل فرانکفورت توسط چه کسی تاسیس شد؟

در میان موزه های آلمان، اشتادل یکی از خاص ترین ها است که توسط بانکدار مشهور آلمانی یعنی یوهان فردریش اشتدل تاسیس شد. بنای موزه به سال 1815 باز می گردد و ابتدا به عنوان یک بنیاد شهری شناخته می شد.

قدمت این موزه به چند سال قبل بر میگردد و چه چیزهایی در آن وجود دارد؟

موزه اشتادل فرانکفورت را می توان یکی از قدیمی ترین موزه های فرانکفورت دانست که نزدیک به 700 سال از تاریخ هنر اروپا را با نقاشی ها، مجسمه ها و عکس ها نشان می دهد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!