با بهترین مراکز دیدنی برلین آشنا شوید

با بهترین مراکز دیدنی برلین آشنا شوید

مراکز دیدنی برلین، با شنیدن نام برلین، دیوار معروف برلین، جنگ جهانی، هولوکاست، آلمان شرقی، اولین کلماتی هستند که به ذهن می رسند.

اطلاعات مراکز دیدنی برلین

با شنیدن نام برلین، دیوار معروف برلین، جنگ جهانی، هولوکاست، آلمان شرقی، اولین کلماتی هستند که به ذهن می‌رسند. اما باید بدانید که برلین در همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. شهر برلین به عنوان پایتخت فرهنگی سیاسی، پرجاذبه‌ترین و معروف‌ترین شهر آلمان شهری است که شما می‌توانید، در تور آلمان، به عنوان یک توریست صبح زود نقشه و دوربین خود را بردارید و پر انرژی با اتوبوس‌های گردشگری بدون ‌سقف از تمام آثار دیدنی و موزه‌ها و مراکز دیدنی برلین دیدن کنید. به ‌محض رسیدن به میدان پتسدامر با دیوار برلین مواجه می‌شوید، دیوارهای بلند، پر از یادبود و نوشته.

چند قدم جلوتر، جای خالی دیوارها روی آسفالت خیابان، تاریخ را جلوی چشم تماشاکننده می‌‌آورند. البته شما تاریخ را در جاهای دیگر شهر نیز می‌‌توانید بازخوانی کنید. این مراکز دیدنی برلین شامل: قبرستان نمادین و سنگی که نشان دهنده یادبود قربانیان هولوکاست است، موزه‌ی یهود، کلیسای تخریب ‌شده‌ در جنگ که برای یادبود دست ‌نخورده و تعمیر نشده باقی مانده و ‌جزیره‌ی موزه‌‌ها که پنج موزه در کنار هم قزار گرفته است در کنار رودخانه مرکز شهر، روبروی کلیسای جامع شهر می‌باشند.

امروزه، موزه‌های کوچک و بزرگ برلین جزیی از هویت این شهر شده‌اند. شما می‌توانید برای بازدید از موزه‌های این شهر یک بلیت روزانه تهیه کنید تا بیشتر موزه‌ها را با پرداخت هزینه کمتری ببینید. در ضمن توجه داشته باشید که جز چند موزه که هر روز باز هستند، بیشتر موزه‌ها دوشنبه‌ها تعطیل‌ هستند. ورودی موزه‌ها و باغ‌وحش و آکواریوم خیلی هم ارزان نیست و البته بسته به نوع موزه، متفاوت و از حدود ۱۰ یورو تا بیش از ۲۰ یورو متغیر است.

اگر اهل سفر هستید و یکی از علاقه مندان به سفرهای تاریخی و دوستدار دیدن موزه شهر‌های دنیا هستید سفر به برلین و دیدار از مراکز دیدنی برلین و گشت و گذار در شهر برلین، یکی از بزرگترین موزه شهر‌های دنیا را به شما توصیه می‌کنیم. این شهر زیبا و دیدنی پر از پارک‌ها، فستیوال‌های موسیقی و فیلم، رستوران‌ها، مجسمه‌ها و معماری‌های عجیب و دیدنی می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های زیبای این شهر تاریخی با ما در ادامه همراه باشید. در ادامه به طور مختصر دیدنی‌های شهر برلین را معرفی خواهیم کرد.

مراکز دیدنی برلین | یوروپ تورز

دروازه براندنبورگ

یکی از مراکز دیدنی برلین دروازه براندنبورگ (Brandenburger Tor) است که بنای تاریخی به سبک معماری نئوکلاسیک و مربوط به قرن ۱۸ میلادی می‌باشد. این دروازه در تقاطع دو خیابان ابرت و اونتر دن لیندن، در قسمت غربی شهر واقع شده ‌است. این دروازه تنها دروازه باقی مانده از 18 دروازه شهر برلین است. دروازه براندنبورگ از زمان سقوط دیوار برلین به نمادی از اتحاد آلمان تبدیل شده است و در حال حاضر یکی از زیباترین مراکز دیدنی برلین و یکی از معروف‌ترین نمادهای اروپا بحساب می‌آید. در شمال این دروازه، ساختمان پارلمان آلمان به چشم می‌خورد.

مجسمه ‌ی گودریگا، ارابه چهار اسبه موجود در دروازه که در حال هدایت ارابه ‌ای است که چهار اسب آن را می‌کشند، متعلق به ویکتوریا الهه پیروزی رومیان باستان می‌باشد. دروازه براندبورگ در انتهای کوچه اونتا دین لیدن، در دیوار شهر برلین، در کنار میدان پاریزر به عنوان یک نگهبان واقع شده است که یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین میدان‌های شهر به شمار می‌رود.

دروازه براندنبورگ | یوروپ تورز

کاخ و پارک اشلوس شارلوتنبورگ

یکی از مراکز دیدنی برلین کاخ شلوس شارلوتنبورگ است که در اواخر قرن 17 میلادی و اوایل قرن 18 میلادی در منطقه شارلوتنبرگ برلین قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ملک پروسی برلین به عنوان کاخ شلوس شارلوتنبورگ ساخته شد که برای چندین دهه مهم‌ترین اقامتگاه خانواده سلتنطی آلمان بود. این کاخ بزرگ و زیبا به خوبی ترمیم شده  که یکی از تجملی‌ترین و پر تزئین‌ترین کاخ‌های دنیا به شمار می‌رود که چند بخش از این کاخ برای دیدار عموم مردم باز می‌باشد.

در شهر برلین مجموعا 9 کاخ قدیمی وجود دارد که این کاخ معروف‌ترین آن‌ها می‌باشد. آژانس سفری دیگر به شما پیشنهاد می‌کند که حتما از این کاخ زیبا دیدن کنید. این کاخ با معماری باروک که به معماری ناموزون معروف است، یکی از اندک آثار جا مانده از دوره طلایی سلطنت هو هنتسولرن و یکی از بهترین مراکز دیدنی برلین می‌باشد. این کاخ به دستور الکتور فردریش سوم به عنوان یک کاخ تابستانی برای همسر وی به نام سوفی شارلوت ساخته شد.

بناهای این کاخ دارای ورودی‌های جداگانه هستند که مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بخش این کاخ آلتس شلوس “کاخ کهن” است. این کاخ شامل گنبد عظیم مرکزی، نارنجستان نفیس، اتاق خواب فردریک اول با مبلمان و تابلوهای بی‌نظیر، اتاق غذاخوری حکومتی، گالری طلایی 42 متری با گچ کاری‌های طلاکاری، کلکسیون‌های چینی جات آلمان، ایوان چای خوری‌ با کلکسیونی فاخر از ظروف چینی برلین، نمایشگاهی از جواهرات سلطنتی می‌باشد.

در میانه قرن 18 میلادی و دوران فریدریش کبیر به اشلوس شارلوتنبورگ قسمت جدیدی به نام نویر فلوگل افزودند که زیباترین اتاق‌های کاخ، تالار سپید، گالری گلدن و اتاق کنسرت در این بخش واقع شده‌اند. در این کاخ موزه‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد و دیگر آثار باستانی اروپایی و آسیایی پیش از تاریخ و تاریخ آغازین در موزه فورفور اوندفروگشیشته، هنرهای زیبای کلاسیک مدرن نقاشی، طراحی و مجسمه‌سازی در موزه برگ‌گرون، آثار هنرمندان معروف نوگرای برلین در موزه بروهان و خیابان دیدنی کورفورشتندام قابل مشاهده است.

کاخ و پارک اشلوس شارلوتنبورگ | یوروپ تورز

کلیسای مارین کیرشه

علیرغم اینکه زمان دقیق ساخت کلیسای قدیمی مارین کیرشه مشخص نیست، برخی از تاریخدانان بر این نظر هستند که این بنا در سال 1272 میلادی ساخته شده است. این کلیسای بسیار زیبا در نزدیکی میدان الکساندر واقع شده و یکی از مراکز دیدنی برلین است. از آثار هنری این کلیسا می‌توان به منبر مرمرین آندرس شلوتر و گچ بری رقص مرگ اشاره کرد. پیکره‌های زنانه موجود در محوطه نشان دهنده رودهای البه، راین، اودر و وایکسل هستند. همچنین در بیرون از کلیسا فواره خدای نپون اثر رینولد بگاسرا به چشم می‌خورد.

کلیسای مارین کیرشه | یوروپ تورز

یادبود هولوکاست

هولوکاست به معنای کشتار دسته جمعی است. هیتلر به این دلیل که خراب شدن وضعیت اقتصاد کشور آلمان را وجود یهودیان می‌دانست، دست به نسل کشی آن‌ها زد. یک معمار امریکایی یادواره‌ای از یهودیان کشته شده را ساخت که شامل بیش از دو هزار قطعه بتنی است که به صورت پراکنده در زمین بزرگی به شکل گورستان درآمده است. در نزدیکی این بنای یادبود که امروزه یکی از مراکز دیدنی برلین است پناهگاه هیتلر، سنگر ضد بمب که هیتلر آخرین روزهای پیش از سقوط برلین را در آن گذراند و همراه با اوا براون در آن خودکشی کرد، به چشم می‌خورد.

یادبود هولوکاست | یوروپ تورز

جزیره موزه‌

جزیره موزه، یک جزیره با پنج موزه در قلب برلین. موزه ملی برلین (Museumsinsel) یک کار هنری با شکوه، یک مجموعه عالی برجسته از پنج موزه معروف جهان و از مهمترین مراکز دیدنی برلین می‌باشد. در سال 1999 جزیره موزه به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. بازدید برای بازدید کنندگان زیر 18 سال رایگان می‌باشد. پنج موزه در جزیره موزه عبارتند از:

  • موزه پرگامون (Pergamon Museum)
  • موزه (Bode-Museum)
  • موزه نیوز (موزه جدید)
  • Alte Nationalgalerie (گالری ملی قدیمی)
  • موزه آلتس (موزه قدیمی)

اولین موزه در جزیره، موزه آلتز (موزه قدیمی) بود. در سال 1830 افتتاح شد و به منظور دسترسی عمومی به مجموعه‌های هنری و اشیاء و مصنوعات تاریخی طراحی شده بود و در اواخر دهه 1870 به عنوان جزیره موزه شناخته شده بود، که در نهایت در سال 1930 تکمیل شد.

یک جزیره، پنج موزه تنها با یک بلیط.

جزیره موزه‌ | یوروپ تورز

میدان پتسدامر

میدان پتسدامر در قلب شهر برلین یکی از جذاب‌ترین مراکز دیدنی برلین واقع شده است. اگر فیلم “Wings of Desire” محصول سال 1987 را دیده باشید، امروز با وجود آسمان خراش‌ها، شلوغی جمعیت، مراکز خرید، سینما و کافه‌ها، تصور این که این میدان همان مکان در فیلم است ممکن است سخت باشد. میدان پتسدامر با مغازه‌های متعدد خود، به یک مکان محبوب برای خرید تبدیل شده است. شما می‌توانید سریع‌ترین آسانسور اروپا را در برج Kollhof، که در آن می‌توانید از یک منظره فوق العاده از خط افق برلین لذت ببرید را مشاهده کنید. مرکز کشف لگولند با حدود چهار میلیون آجر لگو، سرگرم‌کننده برای همه خانواده هاست.

میدان پتسدامر | یوروپ تورز

ژندارمن‌ مارکت

ژندارمن‌ مارکت زیبا‌ترین میدان عمومی برلین و از شاهکارهای مراکز دیدنی برلین است. زمانی سربازان هم در این شهر و این مکان بودند، اما امروز ساکنان برلین و گردشگران در سراسر میدان حرکت می‌کنند. گفته شده است که ژندارمن‌ مارکت زیباترین میدان عمومی در برلین و شاید زیبا‌ترین در شمال آلپ محسوب می‌شود. مجموعه خانه کنسرت و دو ساختمان کلیسا با برج‌های زیبا تزئین شده که همه این‌ها باهم هارمونی فوق العاده‌ای دارند. در تابستان، ارکسترها زیباترین ملودی‌های کلاسیک را در فضای باز اجرا می‌کنند و در زمستان میدان به یک بازار کریسمس تبدیل خواهد شد.

ژندارمن‌ مارکت | یوروپ تورز

سوالات متداول مراکز دیدنی برلین

موزه های قرار گرفته در جزیره موزه برلین چه موزه هایی هستند؟

موزه پرگامون (Pergamon Museum)
موزه (Bode-Museum)
موزه نیوز (موزه جدید)
Alte Nationalgalerie (گالری ملی قدیمی)
موزه آلتس (موزه قدیمی)

کاخ و پارک اشلوس شارلوتنبورگ در چه سالی ساخته شد و چه استفاده ای از این مکان میشود؟

یکی از مراکز دیدنی برلین کاخ شلوس شارلوتنبورگ است که در اواخر قرن 17 میلادی و اوایل قرن 18 میلادی در منطقه شارلوتنبرگ برلین قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ملک پروسی برلین به عنوان کاخ شلوس شارلوتنبورگ ساخته شد که برای چندین دهه مهم‌ترین اقامتگاه خانواده سلتنطی آلمان بود.

قدمت دروازه براندنبورگ به چه قرنی بر میگردد و سبک معماری این بنا چیست؟

یکی از مراکز دیدنی برلین دروازه براندنبورگ (Brandenburger Tor) است که بنای تاریخی به سبک معماری نئوکلاسیک و مربوط به قرن ۱۸ میلادی می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!