همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس

فرودگاه اورلی پاریس (Paris Orly Airport) دومین فرودگاه پرتردد فرانسه و اولین فرودگاه به لحاظ رتبه ی بالای پرواز های داخلی است. این فرودگاه قدمت بیشتری از فرودگاه شارل دوگل پاریس دارد و در دهه ی ۱۹۷۰ تقریبا اصلی ترین راه هوایی شهر پاریس محسوب می شده است. فرودگاه اورلی ، بزرگ و دارای دو ترمینال و امکانات رفاهی فراوانی است تا مسافران در مدت انتظار در این فرودگاه از این امکانات بهره مند شوند. هم چنین فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های زیادی برای انواع سلیقه ها دارد و بسیاری از برند های مشهور پوشاک در این فرودگاه شعبه دارند.
فرودگاه اورلی پاریس Orly Airport
این فرودگاه بزرگ بین المللی در جنوب پاریس و در ۱۳ کیلومتری پایتخت فرانسه واقع شده است. فرودگاه اورلی از فرودگاه شارل دوگل قدیمی تر است و قبل از راه اندازی و ساخت فرودگاه شارل دوگل، فرودگاه اصلی شهر پاریس بود. حتی این روز ها که بیشتر پرواز ها به فرودگاه شارل دوگل منتقل شده است باز هم سر این فرودگاه شلوغ است و از نظر پرواز های داخلی فرانسه پرتردد ترین فرودگاه است و به طو کلی هم رتبه ی دوم پر رفت و آمدترین فرودگاه فرانسه را از آن خود کرده است. از این فرودگاه راه های دسترسی مناسبی به شهر پاریس وجود دارد. بیشتر پرواز های خارجی به مقصد پاریس در فرودگاه شارل دو گل می نشینند اما اگر بلیط شما به مقصد فرودگاه اورلی است نگران نباشید. در یکی از بهترین فرودگاه های فرانسوی لندینگ خواهید داشت.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

اطلاعات کلی فرودگاه اورلی پاریس
فرودگاه اورلی (Paris Orly Airport) در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر پاریس واقع شده است و از محبوب ترین فرودگاه های فرانسه است. این فرودگاه بین المللی دو ترمینال دارد که در جنوب و غرب فرودگاه اورلی واقع شده اند. فاصله ی این دو ترمینال زیاد نیست و در مقایسه با ترمینال های فرودگاه شارل دو گل کوچک تر هستند. این فرودگاه در بین شرکت های هواپیمایی هم محبوب است و چیزی در حدود ۳۰ شرکت هواپیمایی از فرودگاه بین المللی اورلی استفاده می کنند. معروف ترین شرکت های هواپیمایی که اتفاقا بیشترین پرواز ها را در فرودگاه اورلی دارند عبارت اند از : شرکت هواپیمایی ایر فرانس Air France، شرکت هواپیمایی ویولینگ Vueling و شرکت هواپیمایی ترانساویا Transavia. کد یاتای فرودگاه بین المللی اورلی ORlY است. این فرودگاه یک باند بتنی برای فرود دارد که دو کیلومتر و چهارصد متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۸۹ متر است.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

ساختمان فرودگاه اورلی پاریس
تا قبل از سال ۱۹۷۴، معروف ترین و پرتردد ترین و در واقع تنها راه اصلی هوایی پاریس، فرودگاه بین المللی اورلی (Paris Orly Airport) بود اما در سال ۱۹۷۴ و با ساخت فرودگاه شارل دوگل، بخش زیادی از پرواز های فرودگاه اورلی مخصوصا پرواز های بین المللی به فرودگاه شارل دوگل منتقل شد با این حال فرودگاه اورلی هنوز از رونق نیفتاده است و پرواز های داخلی فراوانی دارد و حتی هنوز پرواز های بین المللی هم دارد البته نه به شدت قبل. زمین فرودگاه اورلی بیشتر از ۱۵.۳ کیلو متر مربع مساحت دارد و یکی از وسیع ترین فرودگاه ها در کشور فرانسه است. این فرودگاه با ظرفیت انتقال بیست و هشت میلیون مسافر در سال و سه خروجی دومین فرودگاه پرتردد کشور فرانسه است. این فرودگاه دو ترمینال در قسمت جنوبی و غربی دارد که به ترمینال S ، مخفف South و ترمینال W مخفف West معروف هستند. بخش پذیرش و اینفورمیشن ( اطلاعات) فرودگاه در نزدیکی گیت های H و K قرار دارد که در ترمینال جنوبی واقع هستند. البته اگر در ترمینال غربی سرگردان شدید ابدا نگران نباشید. در آن جا هم باجه ی اطلاعات را خواهید یافت که مسافران را راهنمایی می کنند. شما می توانید از باجه ی اطلاعات فرودگاه، نقشه ی شهر پاریس و اطلاعاتی که لازم دارید را به صورت رایگان دریافت کنید.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

خدمات و امکانات فرودگاه اورلی پاریس
فرودگاه بین المللی اورلی (Paris Orly Airport) فرودگاه بزرگی است و بسیار پرتردد است. به همین خاطر از امکانات خوبی برخوردار است و به مسافران امکانات و تسهیلات لازم را ارائه می دهد. یکی از خدماتی که این فرودگاه برای مسافران در نظر گرفته است جا به جایی بین ترمینال ها و پارکینگ است. اگر فاصله ی دو ترمینال زیاد به نظر می آید نگران نباشید. فرودگاه اورلی اتوبوس های رایگانی در نظر گرفته است تا مسافران را بین دو ترمینال و پارکینگ فرودگاه منتقل کنند.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

خدمات بانکی فرودگاه اورلی پاریس
فرودگاه بین المللی اورلی (Paris Orly Airport) دارای خدمات بانکی و دستگاه های ای تی ام یا عابر بانک است. هم چنین بانک HSBC در این فرودگاه شعبه دارد. شعبه ی آن در ترمینال غربی واقع شده است که خدمات مالی متنوعی به مشتریان و مسافران ارائه می کند. هر دو ترمینال دارای باجه های ای تی ام یا خودپرداز هستند. اگر نیاز به چنج کردن پول دارید نگران نباشید. در ترمینال جنوبی فرودگاه اورلی باجه ای وجود دارد که خدمات ارزی ارائه می دهد.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

غذا در فرودگاه اورلی
امروزه حتی کوچک ترین و خلوت ترین فرودگاه ها هم غذاخوری دارند. فرودگاه بین المللی اورلی هم بی شک دارای رستوران ها ، فست فود ها و کافه های متعددی است که می توانید در آن غذا میل کنید. مراکز طبخ و فروش غذای متنوعی در این فرودگاه وجود دارد و هر سلیقه و رژیمی می تواند غذای مورد علاقه اش را در این فرودگاه پیدا کند. برای مثال اگر بخواهید غذا های آمریکایی بخورید می توانید به رستورانی در ترمینال غربی فرودگاه بروید و یا برای صرف غذا های بین المللی به رستوران بین المللی ترمینال جنوبی مراجعه کنید. از شعب کافه ها و رستوران ها مشهور در این فرودگاه می توان به آن ها اشاره کرد: کافه ایفل، مک دونالد، پائول، استار باکس، سوشی شاپ، ردی تو ایت، کافه کوبیست، کاستا کافی، رستوران بلوتا بلوتا، یو سوشی، اکسکی، کاویار هاوس، میسون پرادیه، فرنچیز بیسترو، فاشون، کافه برتز و نیکد.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

خرید در فرودگاه اورلی
فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد و متنوعی در فرودگاه اورلی موجود هستند. از باجه های فروش مجلات و روزنامه گرفته تا فروشگاه های سوغاتی، هدیه، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر و برند های مشهور در این فرودگاه قرار گرفته اند. فروشگاه های معروف به دیوتی فری Duty-free یا بدون مالیات هم مثل هر فرودگاه دیگری در فرودگاه اورلی پیدا می شوند و در هر دو ترمینال وجود دارند. در این فروشگاه ها محصولات متعدد و متنوعی بدون احتساب مالیات به فروش می رسد. از جمله فروشگاه های مشهور در این فرودگاه می توان به آن ها اشاره کرد : فروشگاه باربری، فروشگاه ای پی ام موناکو، فروشگاه بولگاری، گوچی، باس، هرمس، لانگ چمپ، مارکز اند اسپنسر ، ریلی، سولاریس، رویال کوارتز، جواهر فروشی سواروسکی، فنک، دیور، بوتیک دیزنی لند پاریس، ام اند ام، مونت بلانش، لاکوست، سالواتور فراگامو، کارتیه، شنل، فندی، لویی ویتون، رولکس، پرادا، سواچ، تیفانی، پاندورا، نسپرسو و ویکتوریا سیکرت.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

خدمات رفاهی دیگر فرودگاه اورلی
فرودگاه بین المللی اورلی دارای مرکز درمانی و خدمات پزشکی و گالری های هنری است که می توان از آن ها دیدن کرد و لذت برد. هم چنین برای راحتی و سرگرمی کودکان زمین های بازی در فضای بسته ی ترمینال ها تعبیه شده است تا بچه ها را سرگرم کند. امکاناتی نظیر بازی های کامپیوتری و ویدیویی و صندلی های ماساژور هم در ترمینال های این فرودگاه موجود هستند و به مسافران خدمات عرضه می کنند.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

دفتر اشیاء گمشده ی فرودگاه اورلی
در هر دو ترمینال جنوبی و غربی فرودگاه اورلی (Paris Orly Airport) دفتر اشیا گمشده وجود دارد که در صورت گم شدن وسایل یا بار و چمدان تان به شما کمک می کنند. این فرودگاه بین المللی سامانه ای اطلاعاتی برای دسته بندی وسایل گم شده یا پیدا شده دارد و بخش هایی تعبیه کرده است که وسایل گم شده را اعلام و پیدا شده ها را جمع آوری و نگهداری می کنند. هم چنین می توانید به صورت آنلاین گم شدن وسایل خود را اعلام کنید و یا پیدا شدن آن ها را پیگیری کنید. برای این کار لازم است به آدرس اینترنتی آن رجوع کنید.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

اشیاء گم شده
برای هر مسافری ممکن است این اتفاق پیش بیاید که وسایل یا بار و چمدانش را گم کند. این مسئله حقیقتا قابل سرزنش نیست. بهتر است بدانید که در صورت جا گذاشتن وسیله در داخل خود هواپیما باید با شرکت هواپیمایی آن تماس بگیرید و این قضیه را دنبال کنید. اما اگر این اتفاق در فرودگاه رخ داده است می توانید به ورودی اول سالن شماره ی یک بروید. بخش اشیا گم شده در این جا قرار دارد که از ساعت ۷ صبح هر روز تا ساعت ۱۶ خدمات رسانی می کند. جالب است بدانید که اشیا پیدا شده تنها تا پانزده روز در فرودگاه می مانند و در صورتی که صاحبان آن ها به سراغ آن ها نیایند یا پیدا نشوند، به دفتر اشیا گم شده ی اداره ی پلیس پاریس انتقال پیدا می کنند.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

اطلاعات تماس فرودگاه اورلی
شماره تلفن های ضروری فرودگاه اورلی پاریس به شرح زیر می باشند. بهتر است آن ها را در گوشی همراه خود یا روی تکه ای کاغذ ثبت کرده و همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به سرعت قابل دسترس باشند.
تلفن فرودگاه: +۳۳ ۸۹۲ ۵۶ ۳۹ ۵۰
مرکز پزشکی: +۳۳ ۱ ۴۹ ۷۵ ۴۵ ۱۲
پلیس: +۳۳ ۱ ۴۹ ۷۵ ۴۳ ۰۴
اشیا گمشده در ترمینال غربی: (۰۰۳۳) ۱ ۴۹ ۷۵ ۴۲ ۳۴
اشیا گمشده در ترمینال جنوبی: (۰۰۳۳) ۱ ۴۹ ۷۵ ۳۴ ۱۰
مرکز اشیا گمشده پلیس پاریس: +۳۳ ۰ ۸۲۱ ۰۰ ۲۵ ۲۵

حمل و نقل از فرودگاه اورلی
دسترسی فرودگاه بین المللی اورلی (Paris Orly Airport) به شهر پاریس بسیار عالی است و تقریبا از هر راهی که بخواهید و از هر وسیله ای که مایل باشید می توانید برای رسیدن به شهر پاریس استفاده کنید. همینطور برای برگشتن از شهر پاریس به فرودگاه اورلی همه نوع وسیله ی نقلیه ای مهیا است. این فرودگاه دارای وسایل نقلیه ی مترو، اتوبوس، تاکسی، قطار و مینی بوس می باشد.

گرفتن تاکسی از فرودگاه اورلی
یکی از لوکس ترین و بی دردسر ترین و راحت ترین راه ها برای رفتن به شهر پاریس از فرودگاه اورلی، گرفتن تاکسی یا کرایه ی اتومبیل است. مخصوصا اگر اولین بار است که به پاریس سفر می کنید و شهر را نمی شناسید و نگران گم شدن هستید. روبروی در هر دو ترمینال ایستگاه تاکسی وجود دارد. جالب است بدانید که بسته به این که مسیر شما از سمت راست یا چپ رود سن بگذرد، کرایه ی تاکسی شما متفاوت خواهد شد. به طور معمول از فرودگاه اورلی تا مرکز شهر پاریس بیش از ۴۰ دقیقه طول نخواهد کشید. تاکسی گزینه ی راحتی است، خصوصا اگر با بچه سفر می کنید و در صورت استفاده از آن دیگر بابت حمل چمدان های تان در وسایل حمل و نقل عمومی نگرانی نخواهید داشت با این حال گزینه ی گران قیمتی است.

ایستگاه قطار فرودگاه اورلی
دو ایستگاه قطار برای رفت و آمد به فرودگاه بین المللی اورلی پاریس وجود دارند. یکی از آن ها ایستگاه قطار RER B است و دیگری ایستگاه قطار RER C نام دارد. به ترتیب به توضیح هر کدام و فعالیت شان می پردازیم:
ایستگاه قطار RER B آنتونی
در واقع از میان ایستگاه های قطار RER B نزدیک ترین و در دسترس ترین ایستگاه به فرودگاه بین المللی اورلی،(Paris Orly Airport) ایستگاه آنتونی است که تنها پنج مایل با فرودگاه اورلی فاصله دارد. اگر بخواهید به این ایستگاه بروید می توانید از اتوبوس های شاتل اورلی وال استفاده کنید که بین این ایستگاه و فرودگاه اورلی مسافران را جا به جا می کنند. اگر بلیط ندارید و دفعه ی اول تان است که از این قطار استفاده می کنید نگران نباشید. در فرودگاه اورلی باجه هایی وجود دارند که بلیط قطار را به فروش می رسانند و هزینه ای که می پردازید شامل هزینه ی بلیط اتوبوس شاتل از فرودگاه به ایستگاه هم می شود. در واقع یک تیر و دو نشان است. حواستان باشد که اتوبوس های شاتل اورلی وال تنها بین ساعت ۶ صبح تا ۲۳ فعالیت می کنند. در دسترس بودن شان همین بس که هر سه دقیقه یک اتوبوس شاتل اورلی وال به سمت ایستگاه قطار حرکت می کند پس اگر یکی را از دست دادید نگران جا ماندن و زیاد انتظار کشیدن نباشید. اتوبوس های شاتل اورلی وال شما را ظرف ده دقیقه به ایستگاه قطار آنتونی می رسانند. وقتی به ایستگاه قطار رسیدید و بلیط زدید، خط آبی را سوار شوید. از این ایستگاه تا گار دو نرد Gare du Nord که در مرکز شهر پاریس قرار دارد نیم ساعت راه است. ساعت کاری این قطار ها از ۳ صبح تا ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه است و هر شش تا هشت دقیقه یکی از آن ها به راه می افتد. این قطار سرعت بسیار بالایی دارد و با این که توقف ها و ایستگاه های زیادی دارد در کم ترین زمان شما را به مقصد می رساند. این خط برای ارائه ی خدمات بهتر به مسافران قطار های زیادی دارد که پشت سر هم به راه می افتند. به دلیل به صرفه بودن استفاده از این قطار از نظر اقتصادی و هم چنین سریع بودنشان بسیار شلوغ و پر طرفدار است. اگر بار و چمدان های زیاد یا جاگیری دارید ممکن است گزینه ی چندان راحتی برای شما به نظر نرسد.
ایستگاه قطار RER C پون دو رونژی (Pont de Rungis)
اگر به دنبال یک خط قطار به صرفه تر از قطار RER B هستید مطمئنا این خط قطار برای شما گزینه ی مناسبی خواهد بود. این قطار از قطار RER B هم ارزان تر است و البته از آن جایی که هیچ ارزانی بی علت نیست، در مقایسه با قطار RER B، قطار RER C مدت بیشتری زمان می برد تا شما را به مرکز شهر پاریس برساند. به همین جهت اگر برای رسیدن به مقصد عجله ی چندانی نداشته باشید و کسی یا قرار ملاقاتی منتظر شما نباشد می توانید از این قطار استفاده کنید تا در هزینه های خود هم صرفه جویی کرده باشید. برای رسیدن به نزدیک ترین ایستگاه این قطار مثل قطار قبلی باید از اتوبوس های شاتل استفاده کنید که بلیط شان را روی بلیط قطار می توانید از باجه های فروش بلیط در فرودگاه اورلی خریداری کنید. این شاتل ها از ساعت پنج بامداد تا ۲۳ حمل و نقل انجام می دهند . هر ده دقیقه یک بار یک اتوبوس شاتل به سمت ایستگاه پون دو رونژی حرکت می کند. نزدیک ترین ایستگاه به فرودگاه بین المللی اورلی، ایستگاه پون دو رونژی است. هنگامی که به ایستگاه قطار وارد شدید و بلیط را پرداخت کردید خط زرد را پیدا کرده و سوار آن شوید. قطاری که سوار می شوید باید به سمت پاتو آز (Pontoise) یا مونتین بوشامپ (Montigny Beauchamp) برود. خوبی این مسیر این است که اگر هتل یا مقصد مورد نظرتان در این مسیر باشد می توانید نزدیک ترین ایستگاه به آن را پیدا کرده و پیاده شوید. در کل مسافرت از فرودگاه اورلی تا مرکز شهر پاریس با قطار های RER C ۴۰ دقیقه طول می کشد یعنی تنها در حدود ۱۰ دقیقه دیرتر از قطار RER B می رسد و هزینه ای مقرون به صرفه تر دارد.
استفاده از اتوبوس های ویژه ی فرودگاه اورلی
برای رفت و آمد از فرودگاه اورلی به مرکز شهر پاریس سه اتوبوس وجود دارند که بنا به بودجه و شرایط تان می توانید یکی از آن سه را که برای شما مناسب تر است انتخاب نمایید. یکی از این ها اتوبوس اورلی نام دارد که جزو سیستم حمل و نقل و سرویس ویژه ی خود فرودگاه اورلی محسوب می شود. نام این اتوبوس ها اورلی باس است. ساعت کاری این اتوبوس ها از ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ بامداد می باشد. این اتوبوس ها هر ده تا بیست دقیقه به سمت شهر پاریس حرکت می کنند. جالب است بدانید که این اتوبوس ها در هر دو ترمینال موجود هستند و لازم نیست برای استفاده از آن ها به ترمینال مقابل مراجعه کنید. اورلی باس ها در طول بیست و پنج تا سی دقیقه شما را به جنوبی ترین نقطه ی مرکز شهر پاریس می رسانند. این منطقه دانفر روشرو Denfert-Rochereau نام دارد. در این منطقه شما به راحتی به قطار RER B و خط ۴ و خط ۶ متروی پاریس دسترسی خواهید داشت.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

حمل و نقل عمومی اتوبوسی فرودگاه اورلی
اتوبوس های اورلی یا اورلی باس مختص خود فرودگاه اورلی (Paris Orly Airport) هستند و شاید هزینه شان از اتوبوس های دیگر کمی گران تر باشد. اما به جز اورلی باس، اتوبوس های دیگری هم هستند که شما را به شهر پاریس برسانند. یکی از این اتوبوس ها، اتوبوس شماره ی ۱۸۳ نام دارد که می توان گفت ارزان ترین وسیله ی حمل و نقل از فرودگاه اورلی به شهر پاریس است. این اتوبوس ها در ترمینال جنوبی واقع هستند و هر نیم ساعت یک بار به سمت پاریس حرکت می کنند و ظرف ۴۵ دقیقه به پورت دو شوازی (Porte de Choisy) که ایستگاه آخر اتوبوس های شماره ۱۸۳ است می رسند. اگر بلیط ندارید نگران نباشید می توانید موقع سوار شدن از خود راننده بلیط بخرید. ساعت کاری اتوبوس های ۱۸۳ از ۶ صبح تا ۱۲:۲۰ بامداد می باشد. اتوبوس دیگری که به سمت پاریس حرکت می کند اتوبوس شماره ی ۲۸۵ است که این اتوبوس هم در ترمینال جنوبی فرودگاه اورلی قرار دارد. اتوبوس های ۲۸۵ ظرف مدت پانزده دقیقه به ایستگاه متروی Villejuif-Louis Aragon می رسند. این اتوبوس ها در روز های هفته ( دوشنبه تا شنبه) هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه راه می افتند. این مدت در روز های تعطیل مثل یکشنبه به هر ۳۰ دقیقه یک بار می رسد.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

اتوبوس های ایر فرانس
مورد آخر برای حمل و نقل از فرودگاه اورلی به شهر پاریس، اتوبوس های ایر فرانس خط ۱ هستند. بله تعجب نکنید، همان طور که از نام آن پیداست متعلق به شرکت هواپیمایی ایر فرانس هستند که از هر دو ترمینال قابل دسترسی اند. ایستگاه های این اتوبوس آرک دو تریومف یا طاق پیروزی و مونت پارناس است. ساعت کاری این اتوبوس ها از ۶ صبح تا ۲۳:۳۰ است و هر ۳۰ دقیقه یک بار به راه می افتد. در صورتی که بلیط اتوبوس ایر فرانس را آنلاین و از قبل بخرید از تخفیف برخوردار می شوید.

همه چیز درباره فرودگاه اورلی پاریس - فرانسه

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!