گشت و گذار در پارک جانورشناسی پاریس

گشت و گذار در پارک جانورشناسی پاریس

پارک جانورشناسی پاریس یکی از دیدنی های پاریس برای کسانی است که می خواهند از تماشای جانوران در فضای طبیعی لذت ببرند. این پارک زیبا نه تنها فضایی را برای قدم زدن فراهم می کند، بلکه برای کودکان بسیار تماشایی و منحصر به فرد است.

در صورتی که برنامه سفر به پاریس دارید و می خواهید در این سفر با کودکان همراه باشید، با ما همراه شوید تا با هم سری به پارک جانورشناسی در پاریس زده و با آن بیشتر آشنا شویدپم.

پارک جانورشناسی پاریس

نگاهی به پارک جانورشناسی پاریس

پارک جانورشناسی پاریس که نام فرانسوی آن بویس دِ وینسِنِز است، یکی از پارک های معروف فرانسه بوده که علاوه بر پارک طبیعی، باغ وحشی مفرح و دیدنی برای کودکان است. پارک جانورشناسی فرانسه بخشی از املاک موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه در شهر پاریس است که در خیابان دوزادهم اَروندیسِمنت شهر واقع شده است.

این پارک زیبا از وسعت خوبی برخوردار بوده شامل زمین های وسیع در مقیاس 36 هکتار است که به عنوان یکی از بهترین دیدنی های پاریس در لیست برنامه هر توری قرار دارد و کودکان از این بازدید بی نهایت لذت خواهند برد. همچنین اگر شما یکی از علاقمندان به حیوانات باشید، بدون شک از گردش در این مجموعه پشیمان نخواهید شد.

پارک جانورشناسی پاریس

تاریخچه پارک جانورشناسی پاریس

پارک جانورشناسی پاریس در سال 1934 برای بررسی رفتار حیوانات بازگشایی شد و در سالهای اولیه افتتاحیه بیشتر کاربری تحقیقاتی داشت. این پارک از همان سالهای اولیه بازگشایی به عنوان مرکزی تحقیقاتی شناخته می شد و به همین منظوری از امکانات متعددی برخوردار بود. از جمله این امکامات میتوان به خانه سبز اشاره کرد. خانه سبز محوطه ای با وسعت 4000 متر مربع است که برای حیوانات فضای اقلیم استوایی را تداعی می کند.

پارک جانورشناسی پاریس

بازسازی پارک جانورشناسی

پارک جانورشناسی پاریس بین سالهای 2008 تا 2014 به دلیل بازسازی و افزایش وسعت تعطیل شد. طی این 6 سال مهندسین و جانورشناسان بسیاری در پروژه پارک جانورشناسی مشغول بودند تا بتوانند آن را مطابق معیارهای استاندارد بازسازی کنند.

بازسازی پارک جانورشناسی پاریس در هفتم دسامبر 2011 شروع و تا دو سال بعدش ادامه پیدا کرد. در حال حاضر، این پارک زیبا به عنوان یکی از جاذبه های پاریس بازگشایی شده و دارای 5 قسسمت اصلی است که بیوزون نامیده می شود. بیوزون ها بر اساس رفتارها و گرایش های جانوران طراحی شده و شرایط استانداردی را برای آن ها فراهم کرده، تا زندگی در شرایط واقعی را تداعی کند. در بنای بیوزون ها امنیت کامل حیوانات بر اساس نوع خاص رفتارشان مدنظر قرار کرده و استانداردهای محیط زندگی واقعی رعایت شده است.

همین امر در نوسازی باغ وحش موجب شده تا فضای شبیه به جنگل برای کودکان تداعی شده و پارک جانورشناسی پاریس یکی از بهترین گشت و گذارهای خانوادگی و طبیعت گردی برای شهروندان و گردشگران باشد.

پارک جانورشناسی پاریس

تورهای پارک جانورشناسی پاریس

در میان پارک های پاریس، پارک جانورشناسی یکی از بهترین پیشنهادها برای تورها و ایونت ها دارد. بر اساس آخرین اعلام رسمی این مجموعه اگر این اولین بازدید شما از پارک جانورشناسی پاریس است، حتما باید از بیوزون های مخصوص شیرها و پنگوئن ها دیدن کنید. بعد به سراغ بیوزون زرافه ها و گورخرها بروید که شما را به دل جنگل های آفریقای جنوبی دعوت می کند.

بیوزون اروپایی برای تماشای گرگ ها، کرکس ها و سمورهای دریایی است و بعد به بیوزون آمازون می رسید. در این قسمت انواع یوزها و جگوارها زندگی می کنند. بیوزون استوایی یا تروپیکال نیز محل زندگی ایگوئان و انواع دیگر خزندگان و جانوران این منطقه است. در آخرین بیوزون هم که با نام ماداگاسگار شناخته می شود، می توانید لمورها را ببینید.

بر همین اساس، پارک جانورشناسی پاریس برای تمامی کسانی که نخستین بار است از این مجموعه دیدن می کنند، تورهایی را تدارک دیده است. تورهای روز اول شما را همراه با سرپرست به تماشای تمامی بیوزون های تخصصی مجموعه دعوت کرده و توضیحات لازم را پیرامون اجرای برنامه ارائه می دهد.

پارک جانورشناسی پاریس

تور روزهای بارانی پارک جانورشناسی پاریس

در روزهای بارانی، پارک جانورشناسی پاریس به شما پیشنهاد یک بازدید فوق العاده را می دهد. در روزهای بارانی به دلیل لذت جانوران از باران شما می توانید آن ها را فعال تر ببینید که بیشترشان مشغول بازی و فعالیت هستند و علاقه ای به نشستن و یا غذا خوردن ندارند.

البته لازم به ذکر است که در روزهای بارانی در بیوزون تروپیکال حیوانات آزاد هستند و شما می توانید آن ها را در محیطی شبیه زندگی واقعی شان ببینید. همچنین بیوزون های ماداگاسکار و اروپایی هم در روزهای بارانی بازدید ویژه دارند.

بازدیدهای سریع از پارک جانورشناسی پاریس

یکی دیگر از پیشنهاد های پارک جانورشناسی پاریس برای کسانی است که مدت کوتاهی مسافر پاریس هستند و زمان زیادی برای گشت و گذار در مجموعه را ندارند. به این ترتیب آنها می توانند از تورهای بازدید سریع استفاده کنند. در این تورها شما می توانید از بیوزون مخصوص شیرها و پنگوئن ها بازدید کرده و سری به قسمت طبیعی بزنید. در قسمت طبیعی گونه های در حال انقراض را می توانید ببینید که از آنها به خوبی و در ایمنی کامل محافظت می شود. یوزها و البته بیوزون تروپیکال هم دیگر قسمت های جذاب مجموعه است که حتر در مدت زمان کوتاه هم باید سری به آن ها بزنید.

تورهای بازدید سریع زمان کمی از شما گرفته و تقریبا در نصف روز برگزار می شوند. در نتیجه اگر از علاقمندان به طبیعت و جانوران هستید و می خواهید آن ها را در محیطی شبیه زندگی واقعی ببینید نگران نباشید. تورهای نصف روزه پارک جانورشناسی پاریس همراه با سرپرست متخصص برگزار شده و قسمت های فوق العاده از مجموعه را به شما نشان خواهد  داد.

پارک جانورشناسی پاریس

چگونه به پارک جانور شناسی برسیم

اگر در سفر فرانسه همراه با تور باشید بدون شما پارک جانورشناسی پاریس در لیست برنامه ها و بازدید های شما قرار خواهد داشت. در عین حال اگر تنها به پاریس سفر کردید، حتما سری به این مجموعه بزنید.

شما می توانید با مترو، تراموا، اتوبوس و تاسکی به پارک جانورشناسی برسید. در صورتی که به ایستگاه مترو نزدیک هستید، می توانید از خط 8 و 1 استفاده کنید. در صورت سوار شدن به خط 8 متروی پاریس باید در ایستگاه پورت دورِ پیاده شوید و با ده دقیقه پیاده روی به ورودی مجموعه برسید. همچنین اگر خط یک را سوار شدی باید در ایستگاه سنت ماندِ پیاده شده و سپس سوار اتبوس های 86 یا 35 شوید تا شما را به ورودی پارک جانورشناسی پاریس برساند.

همچنین تراموا هم برای رسیدن به مجموعه جانورشناسی قابل استفاده است. در این صورت باید لاین t3 را سوار شده و در ایستگاه پورت دورِ پیاده شوید.

برای استفاده از اتوبوس هم، همانطور که پیشتر ذکر شد خط های 86 و 35 مناسب شماست و می توانید به راحتی در مقابل ورودی مجموعه پیاده شده و هزینه گران تاکسی را حساب نکنید. البته تاکسی های مختلف از نقاط پرتردد شهر شما را به پارک می رسانند که می توانند هزینه بسیاری از شما طلب کنند. در نتیجه بهتر است حتما نقشه همراه داشته و با وسایل حمل و نقل عمومی هزینه رفت و آمد خود را کاهش دهید.

پارک جانورشناسی پاریس

هزینه و بلیط ورودی پارک جانورشناسی

پارک جانورشناسی پاریس هم مانند دیگر جاذبه های شهر بلیط ورودی دارد و شما باید آن را تهیه کنید. به این ترتیب در بدو ورود، بزرگسالان بالای 13 سال باید بلیط 20 یورویی تهیه کنند و اگر بین 17 تا 12 سال هستند، بلیط 17 یورویی بگیرند. اگر کودکان شما زیر 12 سال هستند، بلیط 15 یورویی باید تهیه کنند و البته در نظر داشته باشید که این هزینه ها جدا از هزینه تورها و همراهی سرپرستان است.

شما می توانید پیش از مراجعه به پارک، وب سایت رسمی را چک کرده و در جریان آخرین تغییر قیمت ها و یا تهیه بلیط ها قرار بگیرید. همچنین در صورتی که با تعداد بالایی می خواهید سری به پارک بزنید، می توانید از تخفیف های ویژه آنها نیز استفاده کنید.

ساعات بازدید پارک جانورشناسی

در صورتی که پاریس زیبا را می خواهید در فصل بهار ببینید، پارک جانورشناسی از ساعت 10 صبح تا 5 عصر از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند. البته مجموعه در روزهای 29 مارچ و 30 آپریل مطابق با تعطیلات رسمی کشور، تعطیل خواهد بود.

در تابستان هم شما می توانید طی هفته، یعنی از دوشنبه تا جمعه از 30/9 صبح تا 6 عصر سری به پارک زده و از آن لذت ببرید. بر همین اساس آخر مجموعه در آخر هفته های تابستانی با یک ساعت تاخیر، تا ساعت 30/7 عصر باز خواهد بود.

بر خلاف تصور عموم در نیمه دوم سال و با سرد شدن هوا، تغییر خاصی در ساعات بازدید مجموعه ایجاد نشده و شما می توانی  اوایل پاییز از 9 صبح تا ساعت 30/8 شب از پارک دیدن کنید و در روزهای منتهی به پایان سال، پارک جانورشناسی تنها تا 6 عصر باز خواهد بود.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر، آگاهی از آخرین تغییر در ساعات کار پارک جانورشناسی، رزرو تورها و یا ایونت ها، رزرو سرپرست همراه گروه و موارد مشابه هم می توانید با دفتر پارک تماس بگیرید و همین می توانید به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی اقدام کنید.

همچنین اگر تورهایی با تعداد مسافران بالا دارید، برای تخفیف سفرها و بازدید های گروهی می توانید از طریق وب سایت، با مجموعه ارتباط برقرار کنید.

پارک جانورشناسی پاریس

پایان سفر پارک جانورشناسی

در انتهای سفر مجازی مان به پارک جانورشناسی پاریس، می توانیم این جاذبه پاریس را به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های شهر برای علاقمندان به طبیعت گردی و جانوران معرفی کنیم. علاوه بر اینکه کودگان از این مجموعه بی نهایت لذت خواهند برد، شما نیز در این پارک این شانس را خواهید داشت تا حیوانات و زندگی آن ها را در شرایطی شبیه زندگی واقعی ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

مجموعه پارک جانورشناسی شهر پاریس با وسعتی بسیار زیاد تقریبا مثلثی شکل است و با بنای بیوزون های مختلف توانسته شرایطی استاندارد و شبیه زندگی واقعی را برای حیوانات تداعی کند. در نتیجه اگر از طرفداران حقوق حیوانات هستید، نگران شرایط زندگی شان نباشید.

بدون شک گردش در این مجموعه شما را راضی کرده و می تواند چندین ساعت از شما وقت بگیرید. در نتیجه پیشنهاد ما به شما نصفه روز است. البته این تایم بر اساس علاقه شما به طبیعت و حیوانات می تواند متفاوت بوده و حتی شامل یک روز کامل شود.

در انتها امیدواریم از سفر به پاریس لذت ببرید. در کنار تمام زیبایی ها و دیدنی های پاریس، جاذبه های تاریخی و موزه های شگفت انگیزش زمانی را هم به طبیعت اختصاص بدهید و از تماشای زندگی طبیعی حیوانات و آرامش آن ها بهره ببرید. با امید تجربه سفری خوش!

پارک جانورشناسی پاریس

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!