دانستنی های سفر به کراکوف | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به کراکوف | راهنما – تصاویر – هزینه

شهر کراکوف نه تنها به عنوان یکی از شهرهای زیبا در کشور لهستان بلکه به عنوان یکی از بهترین شهرهای اروپا می‌باشد. به دلیل جذابیت‌های بالایی که از لحاظ گردشگری و آب و هوایی دارد، بسیاری از گردشگران تور کراکوف و تور اروپا در فصول مختلف سفر به کراکوف را مورد تجربه قرار می‌دهند. افرادی که قصد سفر به کراکوف را دارند باید، به یک سری از نکات توجه داشته باشند. این شهر با تهران دارای اختلاف زمانی دو و نیم ساعته می‌باشد. نوع برق شهری کراکوف 220 ولت است و دوشاخه‌های برقی مورد استفاده در ایران با این شهر و کل کشور لهستان یکی می‌باشد. کد کشور لهستان 48+ می‌باشد. افرادی که قصد سفر به شهر کراکوف را دارند باید توجه داشته باشند که معمولاً پروازشان در فرودگاه جان پائول دوم به زمین می‌نشیند. جهت رانندگی نیز در این شهر از سمت راست می‌باشد.

سفر به کراکوف
سفر به کراکوف

سفر به شهرهای تاریخی یکی از علاقه‌مندی‌های گردشگران محسوب می‌شود. کشور لهستان یکی از کشورهای تاریخی اروپایی می‌باشد، که همه‌ساله بسیاری از افراد به آن سفر می‌نمایند. سفر به کراکوف لهستان در میان گردشگران تور لهستان از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر زیبا و تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری متفاوتی می‌باشد. ما در این متن قصد داریم تا سفر به کراکوف را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه قصد سفر به این شهر زیبای لهستان را دارید ما را تا پایان متن همراهی نمایید.

آشنایی با کشور لهستان و شهر کراکوف

کشور لهستان یکی از کشورهای مرکزی اروپا محسوب می‌شود. لهستان با کشورهایی چون آلمان، اسلواکی، چک، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین همسایه می‌باشد. کشور لهستان با مساحتی بالغ بر 311 هزار کیلومتر، جمعیتی بالغ بر 38 میلیون نفر را در خود جای داده است و از این حیث از کشورهای پرجمعیت اروپا محسوب می‌شود. پایتخت کشور لهستان ورشو می‌باشد. شهر کراکوف به عنوان قطب گردشگری کشور لهستان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که شهر کراکوف در سال‌های دور پایتخت این کشور بوده است. شهر کراکوف دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است و این جاذبه‌ها گردشگری باعث می‌شوند، تا توریست های تور اروپا وسوسه شده و سفر به کراکوف را تجربه نمایند. شهر کراکوف دارای جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر می‌باشد. همچنین این شهر از لحاظ مساحت به عنوان دومین شهر بزرگ لهستان محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی این شهر به حدی زیادی می‌باشد، که در سال 2000 به عنوان پایتخت فرهنگی در اروپا شناخته شده است. در کل می‌توان گفت این شهر از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و به همین دلیل سفر به کراکوف توسط بسیاری از گردشگران مورد توجه می‌باشد.

آشنایی با کشور لهستان و شهر کراکوف
آشنایی با کشور لهستان و شهر کراکوف

بهترین زمان سفر به کراکوف

بهترین زمان سفر به کراکوف از لحاظ مختلفی مورد توجه افراد می باشد. یکی از پارامترهایی که در زمان سفر به کراکوف تأثیرگذار است آب و هوای این شهر می باشد. آب و هوای شهر کراکوف دارای یک آب و هوای چهار فصل می باشد. این شهر دارای تابستان گرم، زمستان بسیار سرد و بهار و پاییزی معتدل می باشد. در کل می توان گفت بهترین فصل گردشگری این شهر تابستان می باشد. لازم به ذکر است سلیقه و بودجه مالی افراد نیز در این موضوع تأثیرگذار است. به طور مثال هزینه سفر در فصل زمستان پایین می باشد و بعضی از افراد دوست دارند در این فصل سفر به کراکوف را تجربه نمایند. از دیگر پارامترهایی که بر بهترین زمان سفر به کراکوف تاثیر گذار می باشد، برگزاری جشنواره ها و رخداد های مهم فصلی و غیر فصلی در این شهر است.

بهترین زمان سفر به کراکوف
بهترین زمان سفر به کراکوف

مراحل اخذ ویزا برای سفر به کراکوف

برای سفر به شهر کراکوف باید حتماً شرایط حضور در این کشور را داشته باشید. اولین گامی که برای سفر به کراکوف صورت می‌گیرد، اخذ ویزای لهستان می‌باشد. افرادی که قصد سفر به کراکوف را دارند باید نوع سفر خود را مشخص کرده و سپس به سفارت این کشور مراجعه نمایند. با توجه به جاذبه‌های فراوان گردشگری که در شهر کراکوف موجود می‌باشد، بیشتر سفرها به این شهر توریستی می‌باشند. افراد پس از مراجعه به سفارت کشور لهستان فرم مربوط به ویزا را پر کرده و در روز مصاحبه سعی می‌نمایند تا مقامات این سفارت را برای اخذ ویزا راضی نمایند. لازم به ذکر است برای دریافت ویزای لهستان هر نفر به صورت جداگانه باید اقدام نماید.

مراحل اخذ ویزا برای سفر به کراکوف
مراحل اخذ ویزا برای سفر به کراکوف

استفاده از تورها برای سفر به کراکوف

با توجه به محبوبیت بالایی که شهر کراکوف در میان گردشگران تور کراکوف دارد، بسیاری از آژانس های مسافرتی سفر به کراکوف را به افراد ارائه می دهند. تورهای سفر به کراکوف در فصول مختلفی به گردشگران ارائه می شود. از مزیت این تورها می توان به هزینه های پایین آن برای سفر به کراکوف اشاره کرد. لازم به ذکر است تورهای لحظه آخری کراکوف بهترین گزینه برای افرادی محسوب می شود، که همواره آماده پرواز و سفر می باشند. توصیه ی ما این است که برای سفر به این شهر زیبا حتماً تورهایی که توسط آژانس های گردشگری ارائه می شوند را مورد توجه قرار دهید.

استفاده از تورها برای سفر به کراکوف
استفاده از تورها برای سفر به کراکوف

جاذبه های گردشگری در سفر به کراکوف

در متون بالا بارها به این موضوع اشاره کردیم که شهر کراکوف به عنوان یکی از شهرهای مهم از لحاظ گردشگری تور اروپا محسوب می‌شود. در این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی موجود می‌باشند. اگر بخواهیم این جاذبه‌های گردشگری را در دو دسته قرار دهیم، می‌توانیم آن‌ها را به دسته‌های تاریخی و طبیعی تقسیم‌بندی نماییم. از جاذبه‌های تاریخی شهر کراکوف می‌توان به میدان بازار اصلی، کلاف هال، ورجین ماری، قلعه سلطنتی واول، غار اژدها، منطقه یهودی‌ها و از همه مهم تر به کارخانه اسکار شیندلر اشاره کرد. از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی این شهر می‌توان به پارک اوجکوف، بالن‌سواری، قایق‌سواری و … اشاره کرد. توصیه ما این است که با استفاده از تورها، از تور لیدران برای شناخت این جاذبه‌های گردشگری بیشتر کمک بگیرید.

جاذبه های گردشگری در سفر به کراکوف
جاذبه های گردشگری در سفر به کراکوف

هزینه های سفر به کراکوف

برای سفر به کراکوف یک سری از هزینه ها باید پرداخت شوند. پول رسمی این کشور زلوتی می باشد و افراد برای سفر به کراکوف باید پول رسمی این کشور را با خود همراه داشته باشند. اولین هزینه ای که افراد باید در نظر داشته باشند، هزینه دریافت ویزای لهستان می باشد. از دیگر هزینه ها باید به تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل و خوراک اشاره کرد. با توجه به بودجه مالی افراد هزینه سفر به کراکوف در هر روز برای هر نفر مابین 100 الی 300 زلوتی می باشد.

هزینه های سفر به کراکوف
هزینه های سفر به کراکوف

بحث پایانی در مورد سفر به کراکوف

در کل می توان گفت سفر به کراکوف به عنوان یکی از بهترین سفرهای اروپایی محسوب می شود. داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، آب و هوای مطلوب و هزینه های بسیار پایین سفر دست به دست هم داده اند تا یک سفر خوب را برای افراد رقم بزند. توصیه ما این است که برای کاهش هزینه ها از تورهای سفر به کراکوف استفاده نمایید.

سایت ما سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط لهستان، وقت سفارت لهستان، ویزای لهستان، تور لهستان و تور اروپا میباشد. 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!