دانستنی های سفر به پراگ | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به پراگ | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به پراگ، یکی از هیجان انگیزترین و منحصر به فردترین سفرهای اروپایی است. زیبایی خاص و چشم نواز این شهر و جاذبه‌های گردشگری متنوع در آن …

راهنمای کامل سفر به پراگ

سفر به پراگ یکی از هیجان انگیزترین و منحصر به فردترین سفرهای اروپایی است. زیبایی خاص و چشم نواز این شهر و جاذبه‌های گردشگری متنوع در آن باعث شده این شهر به یکی از قطب‌های گردشگری بزرگ اروپایی تبدیل شود. اگر شما هم قصد سفر به پراگ را دارید، این مطلب را با ما همراه باشید تا با اساسی‌ترین اطلاعات درباره ی‌این شهر آشنا شوید.

سفر به پراگ می‌تواند رؤیای یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به واقعیت تبدیل کند. پراگ بزرگ‌ترین شهر و پایتخت جمهوری چک است. واحد پول رسمی در این کشور کرونای چک می‌باشد و زبان رسمی مردم در این شهر چکی است که جزء زبان‌های اسلاوی به شمار می‌رود.

بدون هیچ تردیدی پراگ یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای دنیا است که به‌واسطه ی‌زیبایی‌هایی که دارد، می‌تواند مقصد گردشگری مسافران تور چک و تور اروپا قرار بگیرد. معماری خاص و زیبای این شهر در کنار خیابان‌های سنگ‌فرش شده و سقف‌های رنگی که به سبک قرون‌وسطا ساخته شده‌اند، هرکسی را به خود جذب می‌کند.

دانستنی های سفر به پراگ | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

اکثر ساختمان‌های این شهر از سبک معماری خاصی پیروی می‌کنند که همین عامل باعث یکدست شدن شهر شده است. در طی یک دهه گذشته این شهر به یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای اروپا تبدیل شده است. زندگی نسبتاً ارزان در این شهر یکی دیگر از شرایطی است که باعث جذب مسافر می‌شود. بی‌تردید فقط با یک بار سفر به پراگ نمی‌توانید از همه دیدنی‌های آن لذت ببرید و اگر چندین بار هم به این شهر سفر کنید، باز هم بهانه‌ای برای سفر به آن دارید.

پارک‌های زیبا، میدان‌های تاریخی، غذاهای ارزان و خوشمزه، بناهای خاص و … همگی عواملی هستند که باید در سفر به پراگ از آن‌ها دیدن کنید. ما در ادامه این مطلب شما را با آب و هوای پراگ، بهترین زمان سفر به این شهر و نهایتاً مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن آشنا می‌کنیم تا در زمان سفر به پراگ از این اطلاعات استفاده کنید.

آب و هوای پراگ

برای سفر به پراگ یکی از مهم‌ترین عواملی که باید به آن توجه کنید، آب و هوای این شهر است. ترکیب آب و هوای اقیانوسی و قاره‌ای در این شهر باعث شده که زمستان‌ها دارای آب و هوای سرد باشد. به‌ طوری‌ که در این فصل دما به صفر درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. تابستان‌ها با روزهای آفتابی زیادی رو به رو خواهید شد که دما تا 24 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. به‌طورکلی پراگ یک شهر چهار فصل است که آب و هوای متنوعی دارد.

بهترین زمان سفر به پراگ

اگر قصد دارید برای سفر به پراگ بهترین زمان را انتخاب کنید. باید بدانید که فصل‌های بهار و پاییز فصل‌های بسیار پرگردشگری در این شهر هستند که مسافران تور پراگ و تور اروپا در این فصل‌ها به وفور در این شهر دیده می‌شوند.

بهترین زمان سفر به پراگ | یوروپ تورز

فصل بهار

فصل بهار در شهر پراگ بهترین شرایط آب و هوایی را دارد و میانگین دمای هوا 21 درجه سانتی گراد است. در این فصل می‌توانید به راحتی در خیابان‌های زیبای پراگ پیاده روی کرده و به عکاسی در کنار شکوفه‌های زیبا بپردازید.

فصل پاییز

دومین فصل مناسب برای سفر به پراگ فصل پاییز است. در این فصل با باران‌های پراکنده هم رو به رو خواهید شد و از لحاظ شرایط آب و هوایی بسیار به بهار شباهت دارد.

جاذبه‌ های گردشگری پراگ

برای سفر به پراگ بهتر است با جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا آشنا شوید. پراگ به واسطه ی‌معماری‌های خاص و زیبایی که دارد، به شهر هزار مناره شهرت یافته است. ضمناً این شهر را جواهر معماری در اروپا می‌شناسند. تلفیقی از سبک‌های معماری مختلف شامل باروک، رنسانس، گوتیگ و هنر نو باعث شده چشم اندازهایی زیبا و جذاب در شهر ایجاد شوند.

در پراگ یک بخش تاریخی وجود دارد که دارای خیابان‌های تنگ است. برخی از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر که باید در زمان سفر به پراگ حتماً از آن‌ها دیدن کنید شامل رود ولتاوا، محله زیبای یهودی‌ها، پل کارل و کلیساهای این شهر هستند. در ادامه چند نمونه از این جاذبه‌های زیبا را برای شما توصیف می‌کنیم تا با زیبایی حیرت انگیز شهر پراگ آشنا شوید.

قلعه‌ پراگ

قلعه پراگ (Prague Castle) یکی از دیدنی‌های جالب شهر پراگ است که اکنون محل اقامت رئیس جمهور چک می‌باشد. این قلعه یکی از پربازدیدترین جاذبه‌ها در شهر پراگ به شمار می‌رود که زیبایی آن هرکسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قدمت این قلعه مربوط به سال 970 میلادی است که در ابتدا به عنوان یک قلعه دیواردار ساخته شد و بعدها کم‌کم تغییراتی در آن رخ داد.

شما با بازدید از این قلعه می‌توانید با معماری‌های مختلف آشنا شوید. در داخل این قلعه می‌توانید با جاذبه‌های دیدنی دیگری از جمله کلیسای جامع سنت ویتوس، کاخ پادشاهی قدیمی، برج powder و … روبه‌رو شوید. شما در این قلعه می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را مشاهده کنید. دقت کنید که برای بازدید از این قلعه باید زمان کافی داشته باشید تا بتوانید با همه ی‌قسمت‌های آن آشنا شوید. بدون شک بازدید از قلعه پراگ یکی از بهترین تجربه‌های شما در سفر به پراگ خواهد بود.

کتابخانه‌ ی ملی و کلمنتینوم

کتابخانه‌ی‌ ملی در مجموعه‌ای تاریخی به نام کلمنتینوم قرار دارد. در این کتابخانه نزدیک به شش میلیون کتاب نگهداری می‌شود. هر کتابی که در کشور جمهوری چک چاپ شود، یک نسخه از آن هم در کتابحانه ملی نگداری می‌شود. در مجموعه تاریخی کلمنتینوم می‌توانید از تالار باروک کتابخانه و همچنین نقاشی‌های سقفی هم دیدن کنید. این بنا در برخی مواقع برای برگزاری کنسرت‌های کلاسیک و جاز استفاده می‌شود. اگر قصد سفر به پراگ را داشتید حتماً از این مجموعه تاریخی دیدن کنید.

پل کارل

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهر پراگ پل کارل است. این پل یکی از منحصر به فردترین پل‌های اروپا به شمار می‌رود. این پل نزدیک به 520 کیلومتر گستردگی دارد. پل کارل به سبب تندیس‌های قدیمی و چشم اندازهای زیبایی که دارد مشهور شده است.

دیوار لنون

دیوار لنون یکی از جاذبه‌های شهر پراگ است که شاید به اندازه ی‌سایر جاذبه‌های پراگ معروف نباشد، اما بازدید از آن به کسانی که سفر به پراگ را در برنامه ی‌خود دارند توصیه می‌شود. این دیوار یادبودی از جان لنون است که در سال 1980 ساخته شد. طرفداران جان لنون شعارها و نقاشی‌های خود درباره ی‌این خواننده را بر روی دیوار می‌کشیدند.

موزه ملی

موزه ملی پراگ یکی از دیگر از جاذبه‌های پراگ است. در سفر به پراگ از این موزه دیدن کنید تا با قسمت‌های مختلف آن به خوبی آشنا شوید. در این موزه آثار ارزشمندی در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف از جمله انسان شناسی، زیست شناسی، هنر، موسیقی و کانی شناسی نگهداری می‌شود. این موزه قدیمی‌ترین موزه ی‌جمهوری چک به شمار می‌رود.

اگر قصد سفر به پراگ را داشتید، حتماً مطالب گفته شده در این مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا با کلی‌ترین اطلاعات درباره ی‌شهر پراگ آشنا شوید.


سوالات متداول سفر به پراگ

چرا سفر به پراگ؟

سفر به پراگ می‌تواند رؤیای یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به واقعیت تبدیل کند. پراگ بزرگ‌ترین شهر و پایتخت جمهوری چک است. واحد پول رسمی در این کشور کرونای چک می‌باشد و زبان رسمی مردم در این شهر چکی است که جزء زبان‌های اسلاوی به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به پراگ، چه زمانی میباشد؟

اگر قصد دارید برای سفر به پراگ بهترین زمان را انتخاب کنید. باید بدانید که فصل‌های بهار و پاییز فصل‌های بسیار پرگردشگری در این شهر هستند که مسافران تور پراگ و تور اروپا در این فصل‌ها به وفور در این شهر دیده می‌شوند.

چه جاذبه های گردشگری را در سفر به پراگ باید به سراغشان برویم؟

جاذبه هایی که هنگام سفر به پراگ باید به سراغشان بروید عبارتند از: قلعه‌ پراگ، کتابخانه‌ ی ملی و کلمنتینوم پراگ، پل کارل پراگ، دیوار لنون پراگ و موزه ملی پراگ.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!