دانستنی های سفر به ورشو | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به ورشو | راهنما – تصاویر – هزینه

گاهی برای دور شدن از مشغله های روزمره بهتر است سفر کنید. اگر قصد سفر به یک جای خوش آب و هوا و در عین حال پر از جاذبه های گردشگری را دارید، ما به شما سفر به ورشو را پیشنهاد می کنیم. این شهر مملو از مکان های دیدنی است که ارزش حداقل یکبار بازدید را قطعا خواهند داشت. ما در ادامه شما را با این شهر زیبا آشنا خواهیم کرد.

شهر ورشو کجاست؟

ورشو، نام پایتخت کشور لهستان می باشد. این شهر یکی از 10 شهر پرجمعیت اروپا می باشد. مردمان آن به زبان رسمی کشور، یعنی لهستانی صحبت می کنند. دین بیش از 90 درصد مردم لهستان کاتولیک می باشد و 1 درصد مابقی را از ادیانی مانند پروستات و یا ارتدکس تشکیل شده است. شهر ورشو در زمان جنگ جهانی نسبت به دیگر شهر های این کشور خسارت بیشتری را به خود دید و این شهر به شدت آسیب دید. به دلیل همین فراز و نشیب های تاریخی که این شهر به خود دیده است، هر گوشه و کنار آن یادآور بخشی از تاریخ این شهر می باشد.

شهر ورشو کجاست؟
شهر ورشو کجاست؟

بهترین زمان برای سفر به ورشو چه زمانی است؟

با توجه به آب و هوای ورشو می توان بهترین زمان برای سفر به ورشو را به سه بازه زمانی تقسیم کنیم. اگر مایلید تا در یک ماه پر جنب و جوش و شلوغ به این کشور سفر کنید، ما به شما تابستان را یعنی بازه زمانی اواسط خرداد تا اوایل شهریور (ژوئن تا آگوست) را پیشنهاد می کنیم. این فصل به دلیل استقبال زیاد گردشگران تور لهستان و تور اروپا برای سفر به ورشو، ممکن است پیدا کردن محل اقامت مناسب اندکی سخت باشد که به همین منظور باید از چندین ماه قبل از سفر محل اقامت خود را مشخص کنید و هزینه سفر نیز در حداکثر خود قرار دارد. در این فصل می توانید از شرکت در کنسرت هایی که در پارک های این شهر به رایگان برگزار می شود لذت ببرید.

اگر قصد دارید تا با حداقل هزینه ممکن به این شهر سفر کنید، می توانید در فصل زمستان یعنی در بازه زمانی آذر ماه تا اسفندماه (دسامبر تا فوریه) با رزرو تور ورشو به این شهر سفر کنید. در طول اینمدت تمامی هتل ها و یا حتی بلیط های هواپیمایی به مقصد ورشو از تخفیف های ویژه ای برخوردار هستند. از ئوپن های مثبت دیگر سفر به ورشو در فصل زمیتان، شرکت در جشن زیبای کریسمس می باشد که قطعا تجربه ای فوق العاده خواهد بود.

فصل پاییز که از شهریور ماه تا آذر (سپتامبر تا نوامبر) را شامل می شود نیز می تواند زمان خوبی برای سفر به ورشو باشد. در این بازه زمانی، مکان های دیدنی ورشو مانند موزه ها بسیار خلوت تر از تابستان بوده و هزینه هتل و بلیط نیز نسبت به تابستان کاهش چشمگیری خواهد داشت. با توجه به شرایط خود می توانید تصمیم بگیرید تا در کدام یک از فصل های سال به این شهر زیبا سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به ورشو چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به ورشو چه زمانی است؟

آشنایی با مکان های دیدنی شهر ورشو در لهستان

قبل از سفر به ورشو بهتر است تا ابتدا با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر آشنا شوید.

1_ شهر قدیم

2_ پارک لازینکی

3_ کاخ فرهنگ

4_ موزه قیام

5_ کلیسای سنت آنه

6_ کاخ سلطنتی

شهر قدیم در ورشو

بخشی از شهر ورشو، شهر قدیمی نام دارد که در گوشه و کنار آن خانه هایی مثلثی به چشم می خورد که به خاطر آسیب های ناشی از جنگ بخشی از آن ها تخریب شده اند. کلیسا هایی رنگا رنگ با معماری باروک در این قسمت از شهر به چشم می خورد. با سفر به ورشو و گشت و گذار در میان این بخش از شهر می توانید با تاریخ و فرهنگ کهن این شهر بیش از پیش آشنا شوید. در میان کوچه و پس کوچه های آن رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که با طراحی قدیمی که دارند، اصالت این شهر را به رخ می کشند.

شهر قدیم در ورشو
شهر قدیم در ورشو

کاخ سلطنتی در شهر ورشو

کاخ سلطنتی ورشو با آجر های قرمز رنگ خود، یکی از با شکوه ترین آثاری است که در این شهر به چشم می خورد و بازدید از آن در طول سفر به ورشو خالی از لطف نیست. این کاخ با شکوه که به دنبال جنگ آسیب دیده بود، بازسازی شده و مردم و گردشگران تور لهستان می توانند از تالار های آن دیدن کنند. دالان مرمر و دیگر بخش های کاخ نیز جذابیت خاص خود را دارند. برخی از اموال مربوط به کاخ در میان آشوب های ناشی از جنگ به غارت رفتند که بعد ها برخی از این اموال دوباره به به کشور لهستان بازگردانده شد.

کاخ سلطنتی در شهر ورشو
کاخ سلطنتی در شهر ورشو

بازدید از کلیسای سنت آنه در سفر به ورشو 

یکی دیگر از مکان های دینی که ضمن سفر به ورشو به شما توصیه می کنیم، بازدید از کلیسای زیبای سنت آن می باشد. این کلیسا که به سبک نئوکلاسیک طراحی و ساخته شده است، بعد ها توسط فردی به نام پیتور آینر، یکی از معماران لهستانی به شکل و طرح کنونی در آمده است. درون کلیسا نقاشی هایی به چشم می خورد که نشان می دهد نقاش یا نقاشان در آن زمان برای خلق این تصاویر، از داستان های مربوط به کتاب مقدس کمک گرفته اند. همچنین درون کلیسا، چراغ هایی عظیم وجود دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. با سفر به ورشو و بازدید از این کلیسا، می توانید از پله های برج که در محوطه خارجی آن قرار دارد بالا رفته و از آن جا به زیبایی های شهر ورشو بنگرید. رنگ های به کار رفته در طراحی این کلیسا از هارمونی خاصی برخوردار هستند به طوری که درخشش سه رنگ سفید، طلایی و زرد زیر تابش نور خورشید زیبایی این کلیسا را بیش از پیش به رخ خواهد کشید. با سفر با تور ورشو به این شهر حتما از این کلیسا دیدن کنید.

بازدید از کلیسای سنت آنه در سفر به ورشو

بازدید از موزه قیام در سفر به ورشو 

با بازدید از این موزه در سفر به ورشو، می توان در مدتی کوتاه خلاصه ای از آن چه که در گذشته بر سر این شهر آمده است را ببینید. موزه قیام یک موزه سیاسی-نظامی است که بازگو کننده موقعیت و شرایط شهر ورشو در زمان حمله هیتلر به این شهر می باشد. افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند قطعا با بازدید از این موزه لذت خواهند برد.

بازدید از موزه قیام در سفر به ورشو
بازدید از موزه قیام در سفر به ورشو

ویزای لهستان برای سفر به ورشو

برای سفر به ورشو باید ابتدا به سفارت این کشور در شهر تهران مراجعه کرده و درخواست ویزای گردشگری بدهید و بعد از تعیین وقت سفارت و ارائه مدارک لازم می توانید برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که اگر چنان چه قصد دارید تا در ماه های شلوغ مانند ماه های مربوط به فصل تابستان به ورشو سفر کنید، باید از همان ابتدابرای رزو بلیط هواپیما و همچنین رزو محل اقامت خود اقدام کرده و همراه مدارک، کپی آن ها را نیز به سفارت لهستان تحویل دهید.

ویزای لهستان برای سفر به ورشو

آن چه که گفته شد مختصری از جاذبه ها و مکان های دیدنی این شهر زیبا بود تا قبل از سفر به ورشو شما را اندکی با آن آشنا کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط لهستان، وقت سفارت لهستان، ویزای لهستان، تور لهستان و تور اروپا میباشد. 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!