هزینه زندگی در لهستان 2022 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در لهستان 2022 چقدر میباشد؟

بخش مهمی از سفر که باید از قبل به فکر آن باشید و برای آن برنامه ریزی کنید. بخش هزینه ها است. هزینه زندگی در لهستان زیاد نیست و تقریبا یک کشور متوسط از نظر قیمت به حساب می آید. تور لهستان و تور اروپا فرصت مناسبی باری سفر به این کشور استاز این رو می توانید از راه های مختلف در هزینه زندگی در لهستان صرفه جویی نمایید. همراه ما باشید در ادامه تا به بررسی بخش های مختلف هزینه زندگی در لهستان بپردازیم.

هزینه زندگی در لهستان
هزینه زندگی در لهستان

اگر به دنبال یک مقصد خوب برای سفر می گردید و یا اگر قصد مهاجرت دارید لهستان می تواند یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما باشد. البته نکته مهم این است که قبل از سفر با هزینه زندگی در لهستان آشنا باشید. با دانستن این موضوع می توانید برای سفر خود به نحو احسن برنامه ریزی کنید و از یک سفر فوق العاده لذت ببرید. پس همراه ما باشید تا به بررسی هزینه زندگی در لهستان بپردازیم.

کمی بیشتر از لهستان بدانید

بهتر است در ابتدای امر با کشور لهستان کمی بیشتر آشنا شوید. این کشور در مرکز اروپا قرار دارد. همسایه غربی آن آلمان، جنوب شرقی جمهوری چک، جنوبی اسلوواکی، شمال شرقی لیتوانی و از شرق نیز با بلاروس هم مرز می باشد. این کشور را می توان از نظر مساحت شصت و نهمین کشور دنیا قلمداد نمود و همچنین در قاره سبز نیز نهمین کشور بزرگ به حساب می آید. با 38،000،000 نفر جمعیت نیز در رده نهمین کشور پر جمعیت اروپا قرار دارد. این کشور دارای پیشینه و تاریخی پر فراز و نشیبی می باشد و 14 اثر تاریخی آن نیز به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. این کشور می تواند یکی از مقاصد گردشگری فوق العاده باشد اما کمتر به آن تاکنون توجه شده است. از اطلاعات ضروری که لازم است هنگام سفر به این کشور مد نظر قرار دهید در زیر فهرست شده اند.

1- اختلاف زمانی: این کشور دو ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد.

2- زبان رسمی: زبان رسمی مردم این کشور لهستانی می باشد

3- واحد پول: این کشور عضوی از اتحادیه اروپا است. اما واحد پولی متفاوت دارد که زلوتی نام دارد.

کمی بیشتر از لهستان بدانید
کمی بیشتر از لهستان بدانید

هزینه اقامت در لهستان

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، لهستان کشوری مناسب از نظر قیمتی به حساب می آید. از این رو می توانید با هزینه ای کم نیز یک مکان مناسب را برای اقامت در این کشور پیدا نمایید. می توایند در یکی از هاستل های این کشور اتاقی مناسب پیدا کنید و یا به فکر چادر زدن در یکی از کمپ های آن باشید. می توانید رنج متفاوتی از هتل های ارزان تا لوکس را نیز در این کشور پیدا کنید. تمام هزینه های این موارد را در بخش هزینه زندگی در لهستان مربوط به اقامت بررسی می کنیم.

هزینه اقامت در لهستان
هزینه اقامت در لهستان

هزینه اقامت در هاستل

 برای نمونه می توانید با پرداخت مبلغی حدود 25 زلوتی که چیزی حدود 22،000 تومان می شود، در یک خوابگاه 12 تخته در یک هاستل اقامت نمایید. که می تواند یک صرفه جویی عالی در هزینه زندگی در لهستان به حساب بیاید. اگر بخواهید در این هاستل ها به دنبال اتاق های کم تخته تر باشید و با تعداد نفرات کمتری در یک اتاق باشید قیمت هایی که باید برای هر شب اقامت در آن بپردازید نیز افزایش می یابد. برای نمونه اجاره یک هاستل با تخت های 4 تا 6 نفره چیزی حدود 45 زلوتی به صورت هر شب برای شما خواهد بود. که باز هم می تواند یک مورد خوب در هزینه زندگی در لهستان  مربوط به اقامت به حساب بیاید. اگر هم بخواهید می توانید به سراغ اتاق های خصوصی در این هاستل ها بروید که البته قیمت آن ها نیز بین 100 تا 150 زلوتی می باشد. البته به خاطر داشته باشید که این قیمت ها بسته به شهری که در لهستان به عنوان مقصد انتخاب می کنید متفاوت می باشد. در این هاستل ها می توانید از وای فای رایگان نیز بهره مند شوید البته تعدادی از آن ها نیز صبحانه رایگان ارائه می دهند که باید در هنگم رزرو آن ها این مورد را نیز چک نمایید. اگر هم بخواهید خودتان می توانید در آشپزخانه های هاستل ها به آشپزی و پخت و پز مشغول شوید.

هزینه اقامت در هاستل
هزینه اقامت در هاستل

هزینه اقامت در چادر مسافرتی

اگر قصد داشته باشید یک سفر چند روزه کوتاه را به این کشور تجربه نمایید می توانید به سراغ چادر زدن و زندگی چند روزه در چادر بروید. این امر می تواند از هزینه زندگی در لهستان بکاهد اما به خاطر داشته باشید باید چادر مسافرتی خود را نیز همراه ببرید. در سراسر کشور لهستان می توانید به سراغ کمپ ها و اردوگاه های مختلف مخصوص چادر زدن بروید که بسته به امکانات هر یک از این کمپ ها باید مبلغی حدود 25 تا 60 زلوتی را بپردازید.

هزینه اقامت در هتل های کشور لهستان

می توانید اگر هیچ یک از راه های بالا برای شما مناسب نبود کمی در هزینه زندگی در لهستان ولخرجی کنید و به سراغ هتل های مختلف بروید. می توانید از هتل های ارزان قیمت تا هتل های لوکس و پرستاره را در این کشور پیدا کنید. به یاد داشته باشید برای اقامت در یک هتل ارزان باید شبی 110 تا 250 زلوتی بپردازید. که البته این قیمت با افزایش امکانات هتل مد نظر شما نیز افزایش می یابد. می توانید یک راه دیگر ار امتحان کنید و یک آپارتمان کامل اجاره نمایید برای این کار باید شبی 150 زلوتی بپردازید. این ها مواردی بودند که شما باید از قبل در بخش هزینه زندگی در لهستان مربوط به اقامت برای آن ها برنامه ریزی نمایید.

هزینه اقامت در هتل های کشور لهستان
هزینه اقامت در هتل های کشور لهستان

هزینه خورد و خوراک در لهستان

شما باید حتما در بخش غذا و خورد و خوراک بخش جداگانه ای را در هزینه زندگی در لهستان در نظر بگیرید. زندگی در لهستان این حسن را دارد که قیمت های آن معقول و به صرفه است و می توانید در بخش غذا از هزینه زندگی در لهستان کمی بکاهید و در نتیجه کمی صرفه جویی نمایید. می توانید یک وعده غذای ارزان را در یک رستوران و یا کافه محلی در این کشور با قیمت 25 زلوتی تهیه نمایید. یک وعده غذای میان رده را نیز اگر بخواهید در یک رستوران میل بفرمایید باید حدود 60 زلوتی بپردازید.

هزینه خورد و خوراک در لهستان
هزینه خورد و خوراک در لهستان

هزینه حمل و نقل در لهستان

حتما بخش هزینه های حمل و نقل را نیز به هزینه زندگی در لهستان اضافه نمایید. اگر بخواهید از سیستم ریلی استفاده کنید. برای یک سفر 3 ساعته 45 زلوتی و برای یک سفر 5 ساعته باید 65 زلوتی بپردازید. می توانید در شهرهای بزرگ این کشور نیز بلیط های یک روزه با قیمت 20 زلوتی تهیه نمایید.

هزنیه فعالیت های تفریحی در لهستان

از دیگر بخش هایی که باید در هزینه زندگی در لهستان به آن توجه کرد هزینه هایی است که برای تفریح و یا بازدید از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن ممکن است پرداخت نمایید. برای بازدید از موزه ها باید از 10 تا 40 زلوتی پرداخت نمایید. این کشور دارای 20 پارک ملی نیز می باشد که برای ورود به هر یک از آن ها باید 10 زلوتی بپردازید.

این ها بخشی از هزینه زندگی در لهستان بودند. حال این بستگی به سلیقه و نظر شما دارد که چه هتلی را برای اقامت، چه غذایی را برای خوردن و چه تفریحی را برای انجام دادن انتخاب می کنید. با برنامه ریزی درست در هزینه زندگی در لهستان می توانید یک سفر فوق العاده و بی نظیر را به این کشور تاریخی تجربه نمایید. گردشگران بسیاری با استفاده از تور لهستان و تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

هزنیه فعالیت های تفریحی در لهستان
هزنیه فعالیت های تفریحی در لهستان

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط لهستان، وقت سفارت لهستان، ویزای لهستان، تور لهستان و تور اروپا میباشد. 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

تامین معشوری 26 آبان 1397 پاسخ

سلام
اطلاعات کوتاه اما کاربردیست.
متشکرم

safaridigaradmin 21 آذر 1397 پاسخ

با سلام

متشکرم بابت نظرتون

با سلام
ممنون از شما بابت نظرتون

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
بابازاده
۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۵