دانستنی های سفر به اسلواکی | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به اسلواکی | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به اسلواکی، اسلواکی یکی از کشورهای بسیار زیبا و گردشگری در قاره اروپا است، این کشور سالانه مسافران بسیار زیادی را به وسیله تور اسلواکی و …

اسلواکی یکی از کشورهای بسیار زیبا و گردشگری در قاره اروپا است، این کشور سالانه مسافران بسیار زیادی را به وسیله تور اسلواکی و تور اروپا در خود می‌پذیرد. برای سفر به اسلواکی باید نکات بسیار زیادی را درباره این کشور بدانید و آمادگی کامل برای سفر به اسلواکی داشته باشید. از نکاتی که باید حتماً در هنگام سفر به اسلواکی بدانید اطلاعاتی درباره جاذبه‌های گردشگری این کشور و همین‌طور نحوه گرفتن ویزا و اطلاعاتی درباره تاریخچه و جغرافیا و آب و هوای این کشور می‌باشد.

دانستنی های سفر به اسلواکی | یوروپ تورز

تاریخچه اسلواکی

برای رفتن به تور اسلواکی بهتر است در ابتدا با تاریخچه این کشور آشنا شویم و بعد از آن به صحبت درباره سفر به این کشور بپردازیم. نخستین حکومتی که در موقعیت فعلی کشور اسلواکی شروع به کار کرد امپراطوری سامو بود، کشور اسلواکی تا سال 1918 بخشی از کشور اتریش– مجارستان بود. از سال 1918 تا سال 1939 نیز بخشی از کشور چکسلواکی بود که این کشور در هنگام جنگ جهانی اول تأسیس شده بود.

از سال 1939 کشور اسلواکی به‌صورت رسمی از کشور چکسلواکی جدا شد ولی با این حال باز هم یکی از مستعمره‌های آلمان نازی بود. در سال 1945 این کشور از مستعمرگی آلمان نازی بیرون آمد و باز هم بخشی از کشور چکسلواکی شد و در نهایت در سال 1993 کشور چکسلواکی به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد تا در نهایت اسلواکی به عنوان یک کشور مستقل شروع به کار کند.

جغرافیای اسلواکی

مساحت کشور اسلواکی مساحتی بالغ بر 49000 کیلومتر مربع می‌باشد، بیشتر مساحت این کشور را کوهستان‌هایی تشکیل داده‌اند که جزئی از رشته کوه‌های بسکید و کارپات هستند. بلندترین نقطه کشور اسلواکی را قلعه گرلاخ تشکیل داده است که ارتفاعش به 2655 متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد. از مهم‌ترین رودهای کشور اسلواکی می‌توان به رودهای دانوب، واه و هرون اشاره کرد. از شهرهای مهم کشور اسلواکی می‌توان به کوشیتسه، براتیسلاوا و نیترا اشاره کرد. بیشتر مردمان این کشور را مجارها تشکیل داده‌اند و زبان رسمی این کشور نیز زبان اسلواکیایی می‌باشد.

آب و هوای اسلواکی

برای سفر به اسلواکی با تور اروپا بهتر است در ابتدا با آب و هوای این کشور آشنایی پیدا کنیم تا با سفر به اسلواکی آب و هوای این کشور ما را غافلگیر نکند. همان طور که گفته شد اسلواکی کشوری است که توسط کوهستان‌ها پوشیده شده است، این سخن شاید این فکر را در ذهن شما ایجاد کند که این کشور کشوری بسیار سردسیر است درحالی‌که چنین نیست و آب و هوای اسلواکی آب و هوایی فوق‌العاده معتدل می‌باشد.

میانگین دما در گرم‌ترین ماه سال در کشور اسلواکی به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میانگین دما در سردترین ماه سال منفی سه درجه است. بارش باران یکی از بیشترین اتفاقی است که شما در طول سال در این کشور مشاهده می‌کنید، بنابراین برای سفر به اسلواکی حتماً باید با تجهیزات کامل در این سفر حاضر شوید.

آب و هوای اسلواکی | یوروپ تورز

جاذبه‌ های طبیعی گردشگری اسلواکی

یکی از زیباترین مناطق طبیعی اسلواکی که در سفر به اسلواکی حتماً باید از آن دیدن کنید منطقه لپیتوف می‌باشد. بسیاری از مردم کشور اسلواکی این منطقه را نگین کشور خود می‌دانند، شما می‌توانید در این منطقه انواع ورزش‌های زمستانی را انجام دهید.

در سفر به اسلواکی حتماً باید از غارهای کارست اسلواکی دیدن کنید، در این منطقه 2500 غار وجود دارد که می‌توانید از تک تک آن‌ها دیدن کنید و از زیبایی‌های آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. شهر پیه شتانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری اسلواکی است که می‌توانید در سفر به اسلواکی از آن دیدن کنید؛ در این شهر چشمه‌های آب گرم بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید یک روز کامل را در این منطقه به استراحت بپردازید.

جاذبه‌ های تاریخی، هنری و فرهنگی گردشگری اسلواکی

بی‌شک فرهنگی‌ترین شهر در قاره اروپا شهر کوشیسته می‌باشد، این شهر تلفیقی از فرهنگ قدیم و جدید در کشور اسلواکی است و شما می‌توانید در این شهر حتی برخی از معماری‌های قرون‌وسطی را نیز مشاهده کنید، با سفر به اسلواکی می‌توانید از این شهر فوق‌العاده زیبا دیدن کنید.

شهر لوچا یکی دیگر از مناطقی است که می‌توانید در سفر به اسلواکی از آن دیدن کنید، اگر علاقه زیادی به معماری‌های دوره رنسانس دارید می‌توانید این شهر را به‌عنوان مقصد تفریحی خود برگزینید. با سفر به اسلواکی می‌توانید از شهر ژیلینا نیز دیدن کنید، در این شهر تعداد بسیار زیادی کلیسا در نقش‌های متنوع وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

ویزای اسلواکی

همان‌طور که می‌دانید برای سفر به اسلواکی باید ویزای این کشور را تهیه کنید، برای تهیه ویزای اسلواکی می‌توانید به نزدیک‌ترین سفارت اسلواکی در کشور خود یا کشورهای همسایه مراجعه کنید. برای دریافت ویزای اسلواکی باید چندین مرحله را بگذرانید، در مرحله اول باید وقت سفارت اسلواکی را برای خود بگیرید و بعد از آن با تهیه کردن مدارکی در قسمت بعدی توضیح داده می‌شود با آمادگی کامل در سفارت اسلواکی حضور پیدا کنید.

در سفارت اسلواکی باید ابتدا فرم درخواست دریافت ویزای اسلواکی را پر کنید و بعد از پرداخت هزینه ویزای اسلواکی مدارک خود را تحویل سفارت این کشور دهید. معمولاً در کمتر از چند هفته نتیجه درخواست شما به دست شما می‌رسد و می‌توانید برای سفر به اسلواکی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسلواکی

همان طور که گفته شد برای سفر به اسلواکی نیاز به ویزای اسلواکی دارید; برای تهیه ویزای اسلواکی نیاز به مدارک زیر دارید:

  • در ابتدا باید یک کپی از شناسنامه و کارت ملی خود را تهیه کنید و به همراه اصل این مدارک که به مهر و امضای دادگستری رسیده‌اند تحویل سفارت در وقت سفارت اسلواکی دهید.
  • در مرحله بعدی باید 7 قطعه عکس 6 در 4 با پس‌زمینه سفید که صورت شما به‌صورت واضح در آن افتاده است را نیز آماده کنید.
  • تمامی پاسپورت‌های قبلی به همراه پاسپورت فعلی که حداقل به مدت 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • مدرک بانکی معتبر که ضمانتی برای تمکن مالی شما برای سفر به کشور اسلواکی می‌باشد که این مدرک نیز باید به مهر و امضای وزارت خارجه و دادگستری در آمده باشد.
  • و در پایان درصورتی‌که قصد دارید به‌صورت خانوادگی به این کشور سفر کنید، باید مدرک ازدواج خود را نیز در دست داشته باشید.

بهترین کار، اقدام از طریق آژانس‌ها می‌باشد تا با اطمینن و بدون نقص مدارک شما را تهیه و در اختیار سفارت قرار دهند و نسبت به اخذ ویزای شما اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسلواکی | یوروپ تورز

برای سفر به اسلواکی باید دو نکته مهم را به یاد داشته باشید:

  • با سفر به اسلواکی ممکن است در این کشور مشکلاتی برای شما پیش بیاید، در صورت وجود هرگونه مشکلی ابتدا با مسئول تور خود صحبت کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.
  • همواره در طول سفر پاسپورت، ویزا و مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید تا مشکلات کمتری برای شما به وجود بیاید.

سوالات متداول دانستنی های سفر به اسلواکی

در سال 1993 کشور چکسلواکی به چه کشور هایی تقسیم شد؟

در سال 1993 کشور چکسلواکی به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد تا در نهایت اسلواکی به عنوان یک کشور مستقل شروع به کار کند.

مساحت این کشور چقدر می باشد؟

مساحت کشور اسلواکی مساحتی بالغ بر 49000 کیلومتر مربع می‌باشد.

آب و هوای کشور اسلواکی چگونه است؟

اسلواکی کشوری است که توسط کوهستان‌ها پوشیده شده است، این سخن شاید این فکر را در ذهن شما ایجاد کند که این کشور کشوری بسیار سردسیر است درحالی‌که چنین نیست و آب و هوای اسلواکی آب و هوایی فوق‌العاده معتدل می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!