راهنمای وقت سفارت اسلواکی | انواع + هزینه + شرایط

راهنمای وقت سفارت اسلواکی | انواع + هزینه + شرایط

وقت سفارت اسلواکی، از جمله مقدمات درخواست ویزا از سفارت این کشور است. وقت سفارت اسلواکی را می توان به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین گرفت

موضوع مورد بحث در این مقاله اخذ وقت سفارت اسلواکی است. کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد شایان ذکر است با رزرو تور اروپا می‌توانید از این کشور دیدن کنید. هزینه‌های مناسب زندگی در این کشور و همچنین عضویت در کشورهای اتحادیه شینگن سبب شده تا افراد بسیاری برای سفر یا اقامت در این کشور اقدام کنند. مسافرینی که قصد سفر به اسلواکی را دارند، نیاز است تا با شرایط گرفتن وقت سفارت اسلواکی و اخذ ویزای این کشور آشنایی لازم را پیدا کنند.

راهنمای وقت سفارت اسلواکی | یوروپ تورز

تعیین وقت سفارت اسلواکی

برای اخذ ویزای اسلواکی تعیین وقت سفارت اسلواکی از مدتی قبل الزامی است. متقاضیان سفر به اسلواکی لازم است وقت سفارت اسلواکی را داشته باشند تا در وقتی که سفارت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد کلیه مدارک خود را ارائه داده و بتوانند مجوز ورود به این کشور را دریافت کنند. با گرفتن وقت سفارت اسلواکی مدارک فرد متقاضی برای ویزا در جلسه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید، ویزای اسلواکی به او داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای اسلواکی

فردی که متقاضی اخذ ویزای اسلواکی می‌باشد، پس از دریافت وقت سفارت اسلواکی باید مدارک مورد نیاز خود را در زمان مشخص شده به کنسولگری سفارت این کشور تحویل دهد. برای گرفتن ویزا حضور فرد در سفارت الزامی است و اتباع خارجی باید دارای شرایط عمومی زیر باشند:

  • فرم ویزای شینگن را به طور کامل پر کنند.
  • سه قطعه عکس 3 در پنج رنگی داشته باشند.
  • دارا بودن سند مسافرتی که معتبر بوده و طی ده سال اخیر صادر شده باشد. همچنین الزامیست که سند حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • اسنادی که مرتبط با محل اقامت باشند، باید کامل بوده و این اسناد شامل ووچر، رزرو و هتلی که محل اقامت است، می‌باشد.
  • اسنادی مانند دعوتنامه، ووچر و اهدافی که برای اقامت در نظر گرفته شده‌اند.
  • اسنادی که نشان دهنده معیشت مورد نیاز در این کشور باشند. مانند پول قابل تبدیل و چک سفر و …
  • اسناد مربوط به بیمه درمانی مسافرتی
  • اسنادی که نشان دهنده داشتن شرایط لازم متقاضی برای ترک کشور قبل از انقضای ویزا باشد.
  • پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به ویزا

دو اصل مهم برای گرفتن وقت سفارت اسلواکی و درخواست ویزا

خوب است بدانید پس از گرفتن وقت سفارت اسلواکی و در زمان مراجعه به سفارت این کشور لازم است که اتباع خارجی اسناد دیگری از جمله گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل را نیز تحویل دهند. شخص متقاضی وقت سفارت اسلواکی برای اخذ ویزا باید در زمان تعیین شده از سوی سفارت شخصاً به محل مورد نظر مراجعه کرده و اثر انگشت خود را ثبت کند.

تعیین هدف برای سفر به کشور اسلواکی

فرد درخواست دهنده وقت سفارت اسلواکی و ویزای این کشور، چه مدارکی را برای اقامت در اسلواکی باید ارائه دهد؟ مسلما پس از تعیین وقت سفارت اسلواکی و هنگام ارائه اسناد برای دریافت ویزا، مدارکی لازم است تا هدف متقاضی از سفر و اقامت در این کشور را تعیین کند و باید هدف فرد مشخص شود که سفر او از جمله سفرهای سازمان یافته یا فردی بوده، یا قرار است در گروه سفرهای تجاری و یا کنفرانس‌های بین‌المللی و سمینارهای مختلف باشد. خوب است بدانید هزینه‌هایی که متقاضی ویزا و وقت سفارت اسلواکی پرداخت می‌کند، بستگی به نوع ویزایی دارد که دریافت خواهد کرد.

انواع ویزا برای سفر و اقامت در کشور اسلواکی

با اخذ وقت سفارت اسلواکی، به شرط کامل بودن مدارک مورد نیاز، می‌توان ویزاهای مختلفی از جمله ویزای اتحادیه شینگن و ویزای ملی را درخواست کرد که شامل اقامت طولانی مدت می‌باشند. البته انواع ویزای مهاجرت به اسلواکی را بر اساس مدت زمان و همچنین هدفی که برای اقامت وجود دارد می‌توان در چهار نوع زیر دسته بندی کرد: ویزای شنگن نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی، ویزای نوع B ویزای ترانزیت، ویزای شینگن نوع C ویزای ورود و در آخر ویزای نوع D که ویزای بلند مدت نامیده می‌شود.

مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی با اهداف و عناوین مختلفی صورت می‌گیرد. مهاجرت به اسلواکی به کمک ویزای سرمایه گذاری از جمله راه‌های اقامت دائم در این کشور است. سرمایه گذاران خارجی می‌توانند برای مهاجرت به اسلواکی و ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در این کشور اقدام به گرفتن ویزا کنند. اخذ ویزا از طریق گرفتن وقت سفارت اسلواکی و مراجعه سرمایه گذار به سفارت اسلواکی در کشور خود به دست می‌آید.

در این درخواست سرمایه گذار باید اهداف خود را از سفر و سرمایه گذاری و همچنین توضیحاتی کامل را مطابق با کسب و کار خود به طور دقیق بیان کند. در این درخواست باید سرمایه گذار نداشتن سوابق کیفری خود را نیز به اثبات برساند. اظهارات مربوط به کسب و کار و حساب بانکی سرمایه گذار باید به خوبی درج شود و از طرف دیگر داشتن بیمه درمانی اسلواکی برای سرمایه گذار نیز الزامی است.

گرفتن وقت سفارت اسلواکی برای ویزای تحصیلی

یکی از دلایل درخواست وقت سفارت اسلواکی، دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌باشد. دانشجویانی که قصد مهاجرت به اسلواکی را دارند باید پس از اخذ وقت سفارت اسلواکی و به هنگام ارائه مدارک مورد نظر به کنسولگری سفارت جمهوری اسلواکی، ویزای نوع D را درخواست نمایند. ویزای نوع D به دانشجویان این امکان را می‌دهد که برای مدت شش ماه یا یک سال در کشور اسلواکی اقامت داشته باشند. فراموش نکنید که برای این سفر نیاز به رزرو تور اسلواکی و یا تور اروپا دارید.

گرفتن وقت سفارت اسلواکی برای ویزای تحصیلی | یوروپ تورز

دریافت وقت سفارت اسلواکی از طریق آژانس ها

برای گرفتن ویزای اسلواکی باید دست کم شش هفته قبل از سفر اقدام به درخواست وقت سفارت اسلواکی کرد. همچنین جهت گرفتن وقت سفارت اسلواکی می‌توان از طریق مراجعه حضوری به سفارت یا تلفنی و یا رزرو آنلاین، زمان مقرر برای حضور در سفارت این کشور را مشخص نموده و مدارک خود را تحویل دهید. زمانی که برای دریافت وقت سفارت اسلواکی به بهتر است از طریق آژانس‌ها اقدام می‌کنید دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و ویزای اسلواکی به راحتی اخذ می‌شود.

مراحل اخذ ویزای اسلواکی

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های گرفتن ویزای اسلواکی، اقدام از طریق آژانس‌ها است. این روش برای تمامی افرادی که مشغله کاری فراوان داشته و یا به دلیل شرایط جغرافیایی امکان مراجعه حضوری در سفارت را ندارند، بسیار مناسب می‌باشد. در واقع در این روش دیگر نیازی به گرفتن وقت سفارت اسلواکی و مراجعه حضوری ندارید و در هر مکانی امکان انجامش وجود دارد.

برای انجام درخواست وقت سفارت اسلواکی برای شما یک حساب کاربری در سایت سفارت ایجاد می‌شود. سپس کارشناسان ادامه مراحل را انجام خواهند داد و تمامی مدارک لازم باید به صورت اسکن شده باشند. در مراحل بعدی فرد متقاضی شماره پرونده‌ای دریافت می‌کند که مراحل پیگیری ثبت نام را از طریق آن می‌تواند انجام دهد.

از جمله علل رد شدن ویزای اسلواکی

آیا می‌دانید دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن اسلواکی پس از دریافت وقت سفارت اسلواکی و ارائه مدارک چیست؟ در این بخش قصد داریم برخی از علل رد شدن درخواست ویزای اسلواکی را برشماریم تا افراد متقاضی ویزا و وقت سفارت اسلواکی با آگاهی بیشتر در این زمینه از خطاهای احتمالی خود آگاه شده و در مدت زمان کمتری ویزای مورد نظر‌شان را اخذ نمایند.

  1. داشتن فعالیت‌های جنایت کارانه و سوابق کیفری: در کنسول گری‌های سفارت اسلواکی کلیه مدارک فرد متقاضی دریافت ویزا، توسط افسر کنسولگری مورد بررسی قرار می‌گیرند و به منظور حفظ امنیت کشور اسلواکی و موارد سیاسی، افراد متقاضی دریافت ویزا که دارای سوابق کیفری هستند، ویزای این کشور به آنها تعلق نمی‌گیرد.
  2. اسناد و مدارک جعلی: افرادی که سعی دارند از طریق ایجاد مدارک جعلی ویزای اسلواکی دریافت کنند با ردشدن مطلق ویزا مواجهه خواهند شد.
  • شرح ناکافی برای اقامت گزیدن در کشور: افسری که در کنسولگری است، از فردی که قصد گرفتن ویزای اسلواکی را دارد و می‌خواهد به این کشور سفر کند، توجیهات کافی برای هدف سفر می‌خواهد. در صورتی که موارد زیر مشاهده شود، ویزای درخواست شده رد خواهد شد:
  1. منطبق نبودن اشتغال فرد و صلاحیت او با وضعیت مالی که دارد.
  2. قادر نبودن به ارائه مدارکی که هدف فرد متقاضی را از سفر به اسلواکی نشان دهد.
  3. از دست رفتن مدت زمان درخواست وقت ویزا اسلواکی با برنامه‌ریزی‌هایی که منطبق شده‌اند.
  4. آسیب دیدن گذرنامه: فرد متقاضی باید در نگهداری گذرنامه کوشا باشد. چون گذرنامه پاره شده و آسیب دیده موجب رد شدن ویزا خواهد شد.
  5. نامعتبر بودن گذرنامه: برای گذرنامه‌ای که تنها سه ماه از انقضای آن باقی مانده باشد، ویزا صادر نمی‌شود.
  6. گذرنامهٔ فرد متقاضی لازم است که دو صفحه خالی برای ویزاهای مختلف داشته باشد و در صورت مشاهده گذرنامه‌ای که اینچنین نباشد، صدور ویزا انجام نخواهد شد. افرادی که بیشتر از ده سال دارند، نیاز است که گذرنامه معتبری ارائه دهند.
  7. نامشخص بودن هدف سفر: فردی که می‌خواهد ویزای اسلواکی را دریافت کند باید برنامه منظمی از سفر خود ارائه دهد.
  8. ارائه دادن نامه مرجع نامعتبر: نامه‌ای رسمی که از یک مرجع خاص باشد باید توسط نویسنده آن نامه تایید شود. اگر چنین نباشد آن ویزا رد خواهد شد.
  9. ناتوانی در اثبات کردن توانایی معیشت در سفر: فردی که می‌خواهد ویزای اسلواکی را دریافت کند باید برای افسر ویزا اثبات کند که قادر است از پس هزینه‌های مالی سفر بر بیاید.
  10. نامعتبر بودن گواهی تولد و ازدواج: گواهی تولد یا ازدواجی که به افسر کنسولگری داده می‌شود باید معتبر باشد تا منجر به رد شدن ویزا نشود.
  11. نامعتبر بودن بیمه نامه: فردی که می‌خواهد ویزای اسلواکی را دریافت کند باید تحت پوشش بیمه مسافرتی بوده و بیمه او در تمام مدت زمان اقامت معتبر باشد. همچنین بیمه‌ای که فرد ارائه می‌دهد باید مورد قبول کشور اسلواکی نیز باشد.
  12. نداشتن مدارک اسکان: اگر متقاضی نتواند مدارک کافی برای محل استقرار خود، مانند رزرو هتل و یا داشتن دعوت نامه توسط میزبان، مدارک مربوط به تور از قبل پرداخت شده را ارائه دهد، اخذ ویزای او ممکن نخواهد شد.
  13. در آخر آنچه که برای گرفتن ویزای اسلواکی با مشکل رو به رو خواهد شد وضعیت نامطلوب ویزای شینگن است.
از جمله علل رد شدن ویزای اسلواکی | یوروپ تورز

سوالات متداول وقت سفارت اسلواکی

وقت سفارت اسلواکی چیست؟

موضوع مورد بحث در این مقاله اخذ وقت سفارت اسلواکی است. اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد شایان ذکر است با رزرو تور اروپا می توانید از این کشور دیدن کنید. هزینه های مناسب زندگی در این کشور و همچنین عضویت در کشورهای اتحادیه شینگن سبب شده تا افراد بسیاری برای سفر یا اقامت در این کشور اقدام کنند.

ساده ترین مرحله اخذ وقت سفارت اسلواکی چیست؟

یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های گرفتن ویزای اسلواکی، اقدام از طریق آژانس ها است. این روش برای تمامی افرادی که مشغله کاری فراوان داشته و یا به دلیل شرایط جغرافیایی امکان مراجعه حضوری در سفارت را ندارند، بسیار مناسب می باشد. در واقع در این روش دیگر نیازی به گرفتن وقت سفارت اسلواکی و مراجعه حضوری ندارید و در هر مکانی امکان انجامش وجود دارد.

از چند وقت قبل باید وقت سفارت اسلواکی را گرفت؟

برای گرفتن ویزای اسلواکی باید دست کم شش هفته قبل از سفر اقدام به درخواست وقت سفارت اسلواکی کرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!