روستای هایدی سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

روستای هایدی سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

روستای هایدی سوئیس، از خاص‌ترین و جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری کشور سوئیس است که دلیل محبوبیت و مشهوریت آن، داستان و انیمیشن مشهور هایدی می‌باشد.

روستای هایدی سوئیس، از خاص‌ترین و جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری کشور سوئیس است که دلیل محبوبیت و مشهوریت آن، داستان و انیمیشن مشهور هایدی می‌باشد. این روستا مطابق با تخیلات یک نویسنده احداث شد و دقیقا مشابه با روستای درون داستان، بازسازی شده است.

روستای هایدی سوئیس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری سوئیس

سوئیس، قلمرویی کوچک در قلب اروپا است که امروزه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری اروپا تبدیل شده است. این امر به موجب وجود بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در این کشور می‌باشد که سالانه، گردشگران و توریست‌های متعددی را برای مشاهده آن‌ها مشتاق می‌سازد. اصلی‌ترین دلیل جذابیت و گردشگری بودن سوئیس را می‌توان طبیعت بکر و منحصر به فرد آن دانست که در حال حاضر زیستگاه حیوانات بیشماری است.

دریاچه‌ها و همچنین رشته کوه‌های آلپ که در این کشور قرار گرفته‌اند، جذابیت چشمگیری را به آن بخشیده‌اند. علاوه بر این، سوئیس زادگاه بسیاری از داستان‌های دوران دهه شصت ایران می‌باشد که داستان هایدی را یکی از مشهور‌ترین آنان می‌دانند. هایدی، داستانی مربوط به اوایل دوران شصت بود که به دلیل شهرت و محبوبیت آن در جهان، روستایی را در این کشور به نام هایدی اختصاص دادند.

تاریخچه روستای هایدی سوئیس

یوهانا اشپیری، نویسنده مشهور و محبوب داستان هایدی، دوران نقاهت بیماری خود را در یکی از روستای بکر و سرسبز سوئیس گذراند. منطقه زندگی این چهره به دلیل آرامشی که داشت، موجب شد تا به عنوان یک منطقه الهام بخش برای داستان هایدی شناخته گردد. اگرچه تمام شخصیت‌ها و کاراکتر‌های این داستان، تخیلات نویسنده آن می‌باشند، اما امروزه دهکده‌ای کوچک به نام روستای هایدی سوئیس احداث شده است که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری سوئیس به حساب می‌آید. روستای هایدی سوئیس یا همان هایدی لند، منطقه زندگی نویسنده داستان هایدی در دوران جوانی می‌باشد که در این داستان نام چند محله اصلی آن نیز عنوان شده است.

پیدایش روستای هایدی سوئیس

پس از انتشار داستان هایدی و همچنین ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌های مختلف از زندگی هایدی و پدربزرگش، دولت محلی آن زمان در سارگانز، کلبه‌ای با همان شکل توصیف شده در داستان را در یکی از دهکده‌های سوئیس خریداری نمود و آن منطقه را روستای هایدی سوئیس نامگذاری کرد. پس از بازسازی خانه خریداری شده و چیدمان وسایل درون خانه، دقیقا مشابه با نسخه اصلی داستان، سرانجام دولت سارگانز در سال ۱۹۹۸ میلادی، بازدید از این کلبه چوبی را رسمیت بخشید و درب‌های آن بر روی عموم گشوده شد.

این دهکده در حال حاضر یکی از ساکت‌ترین مناطق مسکونی در سوئیس می‌باشد و طبیعت و پوشش گیاهی آن دقیقا مشابه با داستان، حفظ شده است. در این دهکده تنها یک مغازه وجود دارد که در آن سوغاتی‌های کوچک هایدی لند (Heidi Land) به فروش می‌رسد و همچنین کوچک‌ترین اداره پست سوئیس به حساب می‌آید که دارای تمبر‌های مخصوص هایدی لند می‌باشد.

پیدایش روستای هایدی سوئیس | یوروپ تورز

درون روستای هایدی سوئیس شاهد چه چیز‌ هایی خواهید بود

از آنجایی که روستای هایدی سوئیس امروزه یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری این کشور به حساب می‌آید و سالانه حجم بالایی از توریست‌ها به بازدید آن منطقه می‌روند، رستوران و هتلی به نام هایدی هوف بوولوگ در این دهکده تاسیس شده است که محلی برای سکونت توریست‌ها و گردشگران می‌باشد. قدم زدن در این روستا تمامی خاطرات داستان هایدی را در ذهن گردشگران زنده خواهد کرد و همچنین می‌توانید شاهد مجسمه‌های بزرگ و زیبا کاراکتر‌های هایدی و پیتر در کنار یکدیگر باشید.

در دهکده هایدی، حیوانات محلی آزادانه به حرکت می‌پردازند و صدای زنگوله آن‌ها، گوش توریست‌ها را نوازش خواهد داد. علاوه بر این می‌توانید با خریداری غذای مخصوص حیوانات و غذا دادن به آن‌ها، حس یک شهروند روستایی را دل خود زنده کنید. کلبه‌هایی که در این دهکده مشاهده خواهید کرد، دقیقا همان کلبه‌های داستان اصیل هایدی هستند که حتی می‌توانید در آن‌ها به مدت چند ساعت اقامت داشته باشید.

جاذبه‌ های تفریحی روستای هایدی در سوئیس

جاذبه‌های تفریحی روستای هایدی سوئیس (Heididorf) تنها به مشاهده کلبه هایدی و مجسمه‌های آن محدود نمی‌شود، بلکه در این روستا دو موزه مخصوص برای معرفی منطقه هایدی و همچنین کاراکتر هایدی ساخته شده است. همچنین نمایشگاهی در این دهکده به چشم می‌خورد که تمام آثار نویسنده معروف، یوهانا اشپیری، شرح داده شده‌اند که به بیش از ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده و تصویر نگاری شده‌اند.

شما همچنین می‌توانید این کتاب‌ها و تصاویر نقاشی شده را به عنوان سوغاتی و یادگاری خریداری نمایید. پیست اسکی و کمپ‌های دوچرخه سواری نیز از دیگر جاذبه‌های تفریحی هایدی لند می‌باشند. علاوه بر این‌ها، چندین حمام سنتی، باغ‌های منحصر به فرد و اسپا نیز از جاذبه‌های گردشگری هستند که بسیار مورد توجه توریست‌های هایدی لند قرار گرفته‌اند.

موقعیت مکانی روستای هایدی در کشور سوئیس

با اینکه محبوبیت داستان ژاپنی هایدی، موجب احداث روستای هایدی سوئیس شد، اما دلیل اصلی ارادت مردمان به کاراکتر‌های این داستان، حس انسان دوستانه و صداقت شخصیت این داستان می‌باشد که نمایانگر ارزش یک خانه و خانواده بود. دهکده هایدی در نزدیکی روستایی به نام ماینفلد احداث شده است که حدود ۳ هزار نفر جمعیت دارد و همان روستای مشهوری است که پدربزرگ هایدی در آن متولد شد.

محبوبیت این منطقه موجب سهولت در دسترسی آن شده است، به گونه‌ای که گردشگران می‌توانند از زوریخ با قطار به این دهکده دسترسی پیدا کنند که این امر تنها یک ساعت طول خواهد کشید. دشت‌های سرسبز و دریاچه‌های پر آب و شفاف که در این روستا به چشم می‌خورند، این دهکده را به منبع آرامش گردشگران تبدیل کرده است که در کنار آن می‌توانند خاطرات دوران کودکی خود را مرور کنند.


سوالات متداول روستای هایدی سوئیس

در حال حاضر اوضاع روستای هایدی سوئیس چگونه است؟

این دهکده در حال حاضر یکی از ساکت‌ترین مناطق مسکونی در سوئیس می‌باشد و طبیعت و پوشش گیاهی آن دقیقا مشابه با داستان، حفظ شده است. در این دهکده تنها یک مغازه وجود دارد که در آن سوغاتی‌های کوچک هایدی لند (Heidi Land) به فروش می‌رسد و همچنین کوچک‌ترین اداره پست سوئیس به حساب می‌آید که دارای تمبر‌های مخصوص هایدی لند می‌باشد.

جاذبه های روستای هایدی چیست؟

در این روستا علاوه بر کلبه هایدی ومجسمه های آن دو موزه مخصوص برای معرفی منطقه هایدی و همچنین کاراکتر هایدی ساخته شده است. همچنین نمایشگاهی در این دهکده به چشم می‌خورد که تمام آثار نویسنده معروف، یوهانا اشپیری، شرح داده شده‌اند که به بیش از ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده و تصویر نگاری شده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور سوئیس چیست؟

روستای هایدی سوئیس امروزه یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری این کشور به حساب می‌آید.

آیا در این دهکده مکانی برای سکونت توریست ها و گردشگران وجود دارد؟

از آنجایی که سالانه حجم بالایی از توریست‌ها به بازدید آن منطقه می‌روند، رستوران و هتلی به نام هایدی هوف بوولوگ در این دهکده تاسیس شده است که محلی برای سکونت توریست‌ها و گردشگران می‌باشد.

دلیل محبوبیت و مشهوریت روستای هایدی سوئیس چیست؟

روستای هایدی سوئیس، از خاص‌ترین و جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری کشور سوئیس است که دلیل محبوبیت و مشهوریت آن، داستان و انیمیشن مشهور هایدی می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!