آبشار راین سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

آبشار راین سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

آبشار راین سوئیس، آبشاری واقع در میانه رودخانه پر جوش و خروش راین می‌باشد که در سوئیس قرار دارد. این آبشار تفاوت‌های چشمگیری با سایر آبشار‌های جهانی …

آبشار راین سوئیس، آبشاری واقع در میانه رودخانه پر جوش و خروش راین می‌باشد که در سوئیس قرار دارد. این آبشار تفاوت‌های چشمگیری با سایر آبشار‌های جهانی دارد که آن را به یک قطب گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

آبشار راین سوئیس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

رودخانه راین

رودخانه راین نامی آشنا در سوئیس می‌باشد که در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه اروپایی شناخته می‌شود. طول این رودخانه معادله ۱۳۲۰ کیلومتر می‌باشد که میانگین آب آن در هر ثانیه ۲۰۰ متر مکعب عنوان شده است. این امر رودخانه راین رل به یکی از مهمترین رودخانه‌های جهانی تبدیل کرده است. عظمت این رودخانه موجب شده تا سالانه گردشگران متعددی از آن بازدید کنند و همچنین اوقات فراغت خود را در طبیعت اطراف این رودخانه سپری نمایند. قسمت‌های مختلف این رودخانه به طور مجزا به جاذبه‌های گردشگری زوریخ تبدیل شده‌اند که یکی از چشمگیر‌ترین آن‌ها را می‌توان آبشار راین سوئیس دانست.

آبشار راین سوئیس کجاست؟

آبشار راین یکی از شناخته شده‌ترین و مشهور‌ترین آبشارهای سوئیس می‌باشد که در شهر زیبا و لوکس زوریخ واقع شده است. این آبشار در واقع قسمتی از رودخانه راین را به خود اختصاص داده و سرچشمه عظیم و پر آب آن را می‌توان رشته کوه‌های آلپ دانست. این امر موجب شده تا آبشار راین سوئیس در تمامی فصول سال، آب را از ارتفاعات بالا به پایین سرازیر کند. جالب است بدانید که آبشار راین، تنها یک آبشار نیست، بلکه مجموعه‌ای از آبشار‌ها با ارتفاعات مختلف می‌باشد که بلند‌ترین آبشار آن، دارای ۲۳ متر ارتفاع می‌باشد.

میانگین حجم آب این آبشار بر ثانیه معادل ۴۷۵ متر مکعب اسب که این امر جذابیتش را دوچندان کرده است. آبشار راین خالق طبیعت سر سبز و جنگل‌هایی با درختان بلند قامت است که هر ساله گردشگران و توریست‌های متعددی را به خود جذب می‌کند. ترکیب صدای جوش و خروش آب در دل جنگل‌های سرسبز، منظره‌ای وصف نشدنی را به ارمغان آورده که چشم هر بازدید کننده‌ای را نوازش می‌دهد.

بهترین زمان بازدید از آبشار راین

همان طور که عنوان شد، آبشار راین سوئیس در تمام فصول سال پر آب است و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. اما به طور کلی آب هوای حاکم بر نواحی این آبشار، سرد می‌باشد. در فصل بهار شاهد آب و هوای اقلیمی سرد در این آبشار هستیم اما در هفته‌های انتهایی بهار، هوا نسبتا معتدل خواهد شد و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

در فصل تابستان، آب و هوای این منطقه کاملا معتدل می‌شود و از این جهت می‌توان گفت که فصل تابستان، بهترین ماه‌های بازدید و گردش در آبشار راین می‌باشد. البته این آبشار در فصل پاییز نیز برخلاف هوای نسبتا سردش، جذابیت وصف ناپذیری دارد که دلیل این امر، ریزش برگ‌های پاییزی و خلق یک منظره رمانتیک می‌باشد. در فصل زمستان نیز تعداد بازدید کنندگان این آبشار انگشت شمار خواهند بود.

بهترین زمان بازدید از آبشار راین | یوروپ تورز

دلیل شهرت و زیبایی آبشار راین سوئیس

زیبایی آبشار راین سوئیس (Rhine Falls) یکی از دلایلی است که آن را به یک آبشار محبوب و مشهور تبدیل کرده است. اما اصلی‌ترین دلیلی که موجب جذب گردشگران شده را می‌توان ویژگی‌های متمایز‌کننده آبشار راین با سایر آبشار‌های جهانی دانست. در واقع اکثر افراد می‌پندارند که آبشار راین نیز مانند سایر آبشار‌ها ارتفاع زیادی دارد و ریزشگاه آن بسیار بلند است.

در حالی که حقیقت این است که آبشار راین از نظر ارتفاع، از کوتاه‌ترین آبشار‌های اروپایی می‌باشد. اما این آبشار پهنای بسیار زیادی دارد که این امر را دلیل شهرتش می‌دانند. پهنای آبشار راین ۱۵۰ متر می‌باشد که این پهنا برای یک آبشار واقعا منحصر به فرد است. این امر موجب شده تا آبشار راین چندین ریزشگاه داشته باشد که آن را به خارق العاده‌ترین و زیباترین آبشار اروپایی تبدیل کرده‌اند.

تفریحات آبشار راین در سوئیس

قایق سواری رایج‌ترین و محبوب‌ترین تفریحی است که در حوضه آبشار راین سوئیس به چشم می‌خورد. قایق‌ها اغلب به صورت دسته جمعی هستند و گردشگران می‌توانند با این قایق‌ها نزدیک‌ترین حضور در کنار آبشار‌های راین را تجربه کنند. علاوه بر این، اسکی روی آب‌های رودخانه راین نیز یکی از تفریحات آبی پر مخاطب در این منطقه می‌باشد. اسکی سواران می‌توانند منظره‌ای دلچسب و منحصر به فرد را از سکوی در نظر گرفته شده، مشاهده نمایند که کمتر کسی شاهد آن خواهد بود. جالب است بدانید که رودخانه راین قابلیت کشتیرانی دارد و ۸۳۳ کیلومتر از این رودخانه برای کشتیرانی در نظر گرفته شده است.

جاذبه‌ های گردشگری آبشار‌ های راین

لازم به ذکر است که گردشگران برای مشاهده این آبشار می‌توانند از طریق دو ورودی منحصر به فرد، اقدام نمایند. نخستین ورودی این آبشار، قلعه لائوفن می‌باشد که گردشگران در آن می‌توانند با استفاده از آسانسور‌های شیشه‌ای و یا به صورت پیاده روی، به ۷ تراس طراحی شده دست پیدا کنند و از نزدیک شاهد ریزش آب از آبشار راین سوئیس باشند. پل راه آهن شفهوزن، دومین ورودی این آبشار می‌باشد که بازدید کنندگان را به سمت قله این آبشار و مشاهده منظره‌ای دلنواز هدایت می‌کند.

گردشگران با سفر به این منطقه علاوه بر لذت بردن از طبیعت چشم نواز و آبشار خارق العاده راین، می‌توانند جاذبه‌های گردشگری دیگری را مشاهده کنند که یکی از آنها قلعه نظامی مونوت می‌باشد که در قرن شانزدهم میلادی احداث شد. علاوه بر این، در سواحل شمالی این آبشار، پارکی به نام اونچر راه اندازی شده که بهترین پارک طنابی اروپا برای گردشگران علاقه‌مند به ماجراجویی می‌باشد. زمین‌های بازی و همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی، از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار راین هستند.

جاذبه‌ های گردشگری آبشار‌ های راین | یوروپ تورز

سوالات متداول آبشار راین سوئیس

آبشار راین سوئیس در کجای این کشور واقع شده است؟

آبشار راین سوئیس، آبشاری واقع در میانه رودخانه پر جوش و خروش راین می‌باشد که در سوئیس قرار دارد.

جاذبه های سواحل شمالی آبشار راین سوئیس چیست؟

در سواحل شمالی این آبشار، پارکی به نام اونچر راه اندازی شده که بهترین پارک طنابی اروپا برای گردشگران علاقه‌مند به ماجراجویی می‌باشد. زمین‌های بازی و همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی، از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار راین هستند.

دلیل منحصر به فرد بودن آبشار راین چیست؟

حقیقت این است که آبشار راین از نظر ارتفاع، از کوتاه‌ترین آبشار‌های اروپایی می‌باشد. اما این آبشار پهنای بسیار زیادی دارد که این امر را دلیل شهرتش می‌دانند. پهنای آبشار راین ۱۵۰ متر می‌باشد که این پهنا برای یک آبشار واقعا منحصر به فرد است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!