خانه اپرای زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

خانه اپرای زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

خانه اپرای زوریخ، با توجه به شهرتی که دارد اما باز هم جزو شاخص‌ترین بنای شهر زوریخ قرار نمی‌گیرد اما موضوعی که وجود دارد اثربخشی این بنا در تاریخ اپرا است.

تاریخچه خانه اپرای زوریخ

خانه اپرای زوریخ با توجه به شهرتی که دارد اما باز هم جزو شاخص‌ترین بنای شهر زوریخ قرار نمی‌گیرد اما موضوعی که وجود دارد اثربخشی این بنا در تاریخ اپرا است. به نوعی می‌توان گفت در مدت زمانی که ریچارد واگنر تبعید خود را از آلمان می‌گذراند فعالیت‌های بسیاری را در سالن نمایش این بنا انجام داد. به همین دلیل حتما توصیه می‌شود در زمان سفر به زوریخ دیدن از این بنا را اصلا از دست ندهید.

خانه اپرای زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

شهر زوریخ

شهر زوریخ که در دامنه‌های کوه‌های آلپ در شمال کشور سوییس واقع شده است یکی از دیدنی‌ترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شود و در عین حال قطب اقتصادی و پایتخت فرهنگی کشور سوییس می‌باشد در عین حال بزرگترین شهر سوییس نیز می‌باشد. می‌توان گفت زوریخ در بین شهر‌های دنیا از بالاترین کیفیت زندگی برخوردار است و در عین حال زندگی با آرامش جریان دارد زیرا شما در این شهر شاهد هیاهوی همچنان سایر کلانشهر‌ها دنیا مانند ترافیک و … نیستید. گردشگران با سلیقه‌های مختلف بعد از سفر به این شهر به هیچ عنوان ناراضی برنمی گردند و تمام خاطرات سفر خود را همیشه در ذهن خواهند داشت. 

معرفی خانه اپرای زوریخ

شهر زوریخ دارای بناهای تاریخی و مجلل بسیاری است یکی از این بناها بسیار زیبا که به سبک نئوکلاسیک در سال 1890 ساخته شده است خانه اپرای زوریخ می‌باشد. سبک خاص این بنا را حتی در نما و حیاط آن هم می‌توان دید که پرشده از تندیس‌های آهنگسازان برجسته دنیا است.

با توجه به ویژگی‌هایی که این بنا دارد در سال 2014 موفق به دریافت جایزه بهترین شرکت اپرا و بهترین اپرای بین‌المللی شود. زیرا سالانه در این بنا 250 اجرا اپرا انجام می‌شود که گروه‌های مختلف اپرا جهان در آن اجرا می‌کنند و این خود برای گردشگران فرصتی بسیار عالی برای بازدید از بنا است. یکی از فضاهای خاص این بنا تالار روکوکو است که به واسطه تورهای آلمانی زبان از آن بازدید می‌شود.

ویژگی‌ های خانه اپرای زوریخ

ویژگی‌های بسیار خاص و برجسته‌ای در این بنا وجود دارد. از مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به نمادی در جهت اصلی خانه با سنگ‌های سفید و خاکستری اشاره کرد که همانند معماری کل بنا دارای سبک نئو کلاسیک است. مدتی پس از احداث، این بنا مورد بازسازی قرار گرفت و سالن تئاتر آن توسط معماران مدرن بازسازی شد که در نهایت شکل و شمایلی از معماری مدرن به خود گرفت. این سالن تئاتر که دارای ستون‌های کار شده و پرزرق و برق است به همراه بالکن زیبایی که دارد جلوه خاصی به این بخش از بنا چه در داخل و چه در نما آن داده است.  

ویژگی‌ های خانه اپرای زوریخ | یوروپ تورز

سالن نمایش خانه اپرای زوریخ

به طور کلی می‌توان گفت وقتی وارد خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House) مخصوصا سالن اپرا یا نمایش می‌شوید شاهد بسیاری از بیتس‌های آهنگسازان معروف همچون موتزارت، وبر و واگنر و همچنین شاعران و نمایشنامه‌نویس معروف مانند شیلر، شکسپیر و گوته خواهید بود که تزئیین شده است. این موضوع خاطره به یادماندنی را در ذهن گردشگران برجای می‌گذارد.

با توجه به سبک کلی خانه که نئوکلاسیک است اما سالن نمایش آن سبکی  کاملا متفاوت به سبک روکوکو دارد. این سالن نمایش بسیاربزرگ که 1200 نفر را در خود جای می‌دهد ساعاتی خوش را برای علاقه مندان رقم می‌زد. با توجه به فضای کاملا محرمانه و نفیسی که دارد مهمانان را برای چند ساعت در فضای خیالی خود فرو می‌برد. حتی کارگران فضای تئاتر نیز بسیار در کار خود حرفه‌ای هستند تا بعد از خروج از این فضا هیچ ناامیدی برای علاقه مندان برجای نگذارد.

نحوه بازدید از خانه اپرای شهر زوریخ

در ابتدا مانند بسیاری از فضاهای دیدنی دنیا باید برای ورود به این خانه بلیط خود را تهیه کنید. البته خالی از لطف نیست که بدانید با داشتن کارت گردشگری می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و همچنین از بسیاری از مزیت‌ها همچون وسایل حمل و نقل عمومی و … بهره‌مند شوید. قبل از خرید بلیط خانه اپرا بهتر است ساعت بازدید این مکان را بدانید و بعد اقدام به خرید بلیط آن نمایید.  ساعت بازدید این مکان از 11 صبح تا 6 عصر می‌باشد که به طور متوسط برای بازدید از کل فضاهای این مکان به 40 دقیقه زمان نیاز دارید.

آدرس کامل این بنا فالکن استرا 1،8008 زوریخ، سوئیس می‌باشد.

معماری و بنا های خانه اپرای شهر زوریخ

زمین این بنا ابتدا ساختمان آکتن هیتر وجود داشت که در سال 1890 آتش گرفت، بعد از آن برای بازسازی بنا اقدام شد و با حفظ طرح اولیه توسط معماران فلنر و هلمر در سال 1891 مجددا افتتاح شد. این بنا که به خانه اپرا زوریخ مشهور است تا سال 1925 مرکز اصلی اپرا، تئاتر و رویدادهای موسیقی شهر زوریخ بود. با توجه به اشتیاق مردم و گردشگران در همین سال سالن آمفی تئاتری جداگانه برای اجرای نمایش‌ها ساخته شد تا بتوان افراد بیشتری را پذیرا بشود به این ترتیب نام این مجموعه بزرگ به خانه اپرای زوریخ تغییر یافت.

سال‌ها بعد در سال 1984 این بنا بازسازی شد و به سبک نئو کلاسیک تغییر پیدا کرد نمای ظاهری این بنا تماما سفید بود که خود جلوه‌ای خاص به این بنا می‌داد. مدتی بعد به اعتبار کانتون زوریخ و شرکای اصلی‌اش که دو بانکدار UBS  و Credit Suisse هستند یک تئاتر موزیکال و یک سالن باله نیز به این مجموعه اضافه شد که شهرت خانه اپرای زوریخ را دو چندان کرد.

بعد از بازدید از بنا خانه اپرا زوریخ می‌توانید به کافه‌ای در نزدیکی این بنا یعنی کافه برنارد سری بزنید که خود محلی مناسب و دیدنی است زیرا بسیار به یک تئاتر شباهت دارد. این مکان برای گردشگران فضایی برای گذران وقت بین هر اجرا خانه اپرای زوریخ است.

معماری و بنا های خانه اپرای شهر زوریخ | یوروپ تورز

سوالات متداول خانه اپرای زوریخ

از مهم ترین ویژگی های خانه اپرای زوریخ چیست؟

از مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به نمادی در جهت اصلی خانه با سنگ‌های سفید و خاکستری اشاره کرد که همانند معماری کل بنا دارای سبک نئو کلاسیک است.

ساعت بازدید از خانه اپرای زوریخ چگونه است؟

ساعت بازدید این مکان از 11 صبح تا 6 عصر می‌باشد که به طور متوسط برای بازدید از کل فضاهای این مکان به 40 دقیقه زمان نیاز دارید.

تاریخچه خانه اپرای زوریخ چیست؟

موضوعی که وجود دارد اثربخشی این بنا در تاریخ اپرا است. به نوعی می‌توان گفت در مدت زمانی که ریچارد واگنر تبعید خود را از آلمان می‌گذراند فعالیت‌های بسیاری را در سالن نمایش این بنا انجام داد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!