رفت و آمد در پاریس فرانسه چگونه است؟

رفت و آمد در پاریس فرانسه چگونه است؟

راهنمای رفت و آمد در پاریس

رفت و آمد در شهرهای بزرگ نیازمند داشتن اطلاعات کافی درباره سیستم حمل و نقل آن شهر است. رفت و آمد در پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان دارای سیستم حمل و نقلی پیشرفته و در عین حال پیچیده است. برای اقامت در این شهر لازم است تا اطلاعاتی درباره وسایل نقلیه موجود برای رفت و آمد در پاریس و شرایط و هزینه استفاده از آن ها بدست آوریم.

پیاده روی در شهر پاریس را از دست ندهید.

هر چند پاریس شهری بسیار بزرگ و وسیع است و شاید نتوان تمام مسیرهای شهر را پیاده طی کرد اما پیشنهاد می شود که پیاده روی در پاریس را حتماً یک بار تجربه کنید. اگر عجله ای برای رسیدن به مقصد خاصی ندارید و قصدتان تنها بیرون زدن از محل اقامتتان است می توانید از پیاده روی در پیاده روهای سنگ فرش شده و کوچه های باریک لذت ببرید.

در حین پیاده روی می توانید به یک کافه بروید یا یک ساندویچ بخرید تا لذت رفت و آمد در پاریس را دو چندان کنید. در عین حال باید یادآور شد که اگر فرصت محدودی برای بازدید از پاریس دارید و می خواهید در این فرصت از جاذبه های آن دیدن کنید استفاده از وسایل نقلیه عمومی را فراموش نکنید.سیاری از گزدشگزان همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند تا و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر گردش می کنند.

تنوعی کم نظیر از وسایل نقلیه در پاریس

وسایل رفت و آمد در پاریس شامل تاکسی ها، خطوط مترو، خطوط RER، خطوط TGV، اتوبوس، تراموا و دوچرخه است. هریک از این وسایل کاربردی دارند و در مواقعی خاص به کار می آیند. بهتر است به نکاتی که در ادامه می آید توجه کنید تا دچار مشکل و صرف هزینه گزاف نشوید.

تاکسی های فرانسه گران ترین وسایل رفت و آمد در پاریس به شمار می روند. این ماشین ها که بیش تر به رنگ خاکستری دیده می شوند در هر زمانی از شبانه روز مشغول ارائه خدمات هستند. اگر می خواهید وقت و هزینه زیادی از شما در ترافیک های پاریس به هدر نرود، رفت و آمد در پاریس با تاکسی را فراموش کنید!

وسایل نقلیه عمومی ارزان در پاریس
وسایل نقلیه عمومی ارزان در پاریس

شما می توانید در هر نقطه از شهر با مسیری کوتاه به ایستگاه مترو برسید. متروهای پاریس از سرعت خوبی برخوردارند و قادرند از ساعت 5 صبح تا 12 شب شما را به هر نقطه ای از شهر ببرند. خطوط RER نیز نوع دیگری از قطارهای شهری هستند که بیش تر برای سفر به حومه استفاده می شوند و دارای نقاط تقاطعی با خط متروی معمولی هستند. این خطوط نیز سرعت بالا و هزینه مناسبی دارند.

چنان چه می خواهید در سفرهای متعدد از قطارهای شهری استفاده کنید بهتر است متناسب با نیاز خود، کارت بلیط تهیه نمایید. خطوط سریع السیر TGV نیز به نوعی نماد حمل و نقل پاریس به حساب می آیند. هزینه حمل و نقل در پاریس با این خطوط کمی بالاست و بیش تر برای مسافرت های بین شهری و مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از وسایل رفت و آمد در پاریس ، تراموا است. جالب است بدانید که قدمت این وسیله نقلیه به سال 1850 میلادی باز می گردد و یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه شهری به شمار می رود. یکی از مزیت های این وسیله نقلیه در نسبت با مترو و امثال آن این است که می توانید در آن، پاریس را از روی زمین مشاهده کنید و از سفر خود لذت بیش تری ببرید.

رفت و آمد در پاریس فرانسه چگونه است؟ - فرانسه | پاریس

اتوبوس های پاریس نیز تقریباً در هز نقطه ای از شهر ایستگاه دارند. سرعت آن ها در مقایسه با مترو و تراموا کم تر است اما هزینه مناسبی دارند. برای کسانی که به زبان خارجی مسلط نیستند استفاده از خطوط اتوبوس پاریس ممکن است قدری گیج کننده باشد چرا که تعداد خطوط و ایستگاه های آن بسیار زیاد است و ممکن است یافتن مسیر رفت و آمد در پاریس را قدری دشوار سازد.

یکی دیگر از پیشنهادهای هیجان انگیز برای رفت و آمد در پاریس، ایستگاه های اجاره دوچرخه است. رفت و آمد با دوچرخه های این ایستگاه ها در نیم ساعت اول رایگان است و پس از آن به صورت تصاعدی مشمول هزینه خواهد بود. این ایستگاه های تازه تأسیس در مرکز شهر به وفور یافت می شوند و سفر با این دوچرخه ها در خیابان های پاریس برای گردشگران  تور اروپا و تور پاریس، تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

رفت و آمد در پاریس فرانسه چگونه است؟ - فرانسه | پاریس

اجاره کردن خودروی سواری

این هم پیشنهادی دیگر برای حمل و نقل در پاریس است. شما می توانید در ایستگاه های مربوطه به دلخواه خود خودرویی کرایه کنید و پس از اتمام سفر آن را تحویل دهید. کرایه کردن این خودروها مستلزم داشتن گواهینامه بین المللی است و هزینه رفت و آمد در پاریس با آن قدری بالاست.

بدون شک رانندگی در خیابان های پاریس هیجان انگیز خواهد بود اما ترافیک های این شهر باعث می شود زمان شما از دست برود. بنابراین پیشنهاد می شود برای رفت و آمدهای کوتاه از همان وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!