ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

در این مقاله قصد داریم که به شرایط و مراحل ثبت شرکت در نروژ بپردازیم. نروژ یکی از کشورهایی است که از لحاظ سطح کیفیت زندگی در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد. این کشور سومین کشور بزرگ جهان از لحاظ صادرات است و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در زمینه صنعت و اقتصاد انجام می دهد کشوری ثروتمند با درآمد سالانه بالا محسوب می شود. از آنجا که این کشور صاحب دموکراسی است از لحاظ سیاسی و امنیتی نیز در سطح خوبی قرار دارد و از لحاظ سرمایه گذاری در شرایط مطمئنی قرار دارد. بسیاری از کسانی که علاقه مند به اقامت در این کشور هستند راه های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از راه های اقامت ثبت شرکت در نروژ است که می تواند از روش های بسیار خوب برای مهاجرت به اتریش باشد.

همان طور که گفته شد یکی از روش های اخذ اقامت و ویزای نروژ ثبت شرکت است، با ثبت شرکت در نروژ مهاجرت به این کشور آسانتر می شود. اتریش از کشورهای اسکاندیناوی و عضو پیمان شینگن می باشد. سالیانه سفرهای زیادی از کشورهای مختلف به اتریش انجام می پذیرد چرا که این کشور از لحاظ رفاه در سطح بسیار بالایی دارد. ثبت شرکت در نروژ انواع مختلفی دارد همچنین شرایط خاص و مزایایی دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

انواع اصلی ثبت شرکت در نروژ

به طور کلی می توانیم از سه نوع ثبت شرکت در نروژ نام ببریم که موارد ذیل را شامل می شوند، در واقع موارد اعلام شده از نوع ثبت شرکت در نروژ هستند که استقبال خوبی از آن ها به عمل می آید.

  • راه اندازی و ثبت شرکت محدود خصوصی در نروژ (AS)
  • راه اندازی و ثبت شرکت محدود عمومی در نروژ (ASA)
  • راه اندازی و ثبت دفتر شعبه شرکت خارجی در نروژ

 در ادامه به ویژگی ها و شرایط هر یک از انواع شرکت های اعلام شده خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط و ویژگی های راه اندازی و ثبت شرکت محدود خصوصی در نروژ (AS)

بسیاری از کسانی که به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند، ثبت شرکت محدود خصوصی را انتخاب می کنند، این نوع ثبت از شرکت برای کسانی که می خواهند در نروژ کسب و کاری متوسط و کوچک داشته باشند، مفید است. برای ثبت شرکت در نروژ از نوع محدود خصوصی باید سرمایه مشارکتی در حدود سی هزار کرون که تقریبا چهار هزار یورو است، به صورت کامل پرداخت کنید. برای ثبت شرکت در نروژ از نوع خصوصی، شرکت شما نیازمند حداقل یک سهامدار و هیئت سرپرستی است که پنجاه درصد اعضای آن باید، مقیم کشور نروژ باشند.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط و ویژگی های راه اندازی و ثبت شرکت محدود عمومی در نروژ (ASA)

کسانی که معمولا به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند و می خواهند شرکتی بزرگ و در قالب استاندارد داشته باشند ثبت شرکت محدود عمومی را در نروژ انتخاب می کنند، سرمایه مشارکتی که برای ثبت شرکت در نروژ از نوع محدود عمومی لازم است، یک میلیون کرون می باشد که معادل 128360 یورو است که پرداخت کامل آن برای ثبت شرکت در نروژ ضروری است. برای ثبت این شرکت نیز حداقل یک سهامدار و هیئت سرپرستی که پنجاه درصد اعضای آن مقیم کشور نروژ هستند، ضروری است.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط راه اندازی و ثبت شعبه شرکت خارجی در نروژ

شرکت های خارجی نیز می توانند در نروژ یک شعبه از شرکت خود را ثبت کنند، در این نوع از ثبت شرکت در نروژ، لازم است که شرکت خارجی در کشور خود نیز ثبت شده باشد. به همین منظور کشورهایی که جز اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند باید مجوز ثبت را از وزارت صنعت اخذ کنند و لازم است که شعبه را در اداره ثبت نهادهای کسب و کار، ثبت کنند.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

مزایای ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ از مزایای مهمی برخوردار است، به همین دلیل بسیاری از کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند و در آن اقامت داشته باشند، به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند، از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در نروژ می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • کشور نروژ از کشورهایی عضو پیمان شنگن هست، اگر بتوایند به وسیله ثبت شرکت ویزای این کشور را اخذ کنید می توانید به راحتی به 26 کشور عضو پیمان شنگن رفت و آمد داشته باشید.
  • زمانی که شما در نروژ ثبت شرکت را انجام می دهید اقامت یک ساله برای شما و خانواده تان اخذ می شود و بعد از این که سه سال از ثبت شرکت گذشت، اقامت دائم نروژ را می توانید دریافت کنید.
  • شما پس از آن که پنج سال در نروژ اقامت دائم داشتید، می توانید پاسپورت نروژ را دریافت کنید.
  • زمانی که شما ثبت شرکت در نروژ را انجام دادید می توانید برای خود حساب بانکی افتتاح کنید.
  • می توانید با برند اروپایی ثبت شرکت در نروژ را انجام دهید و از مزایای آن برخوردار شوید.
  • از آن جا که قوانین گمرکی و تجاری در بین کشورهای اتحادیه اروپا آزاد است، ثبت شرکت در نروژ می تواند برای رونق کسب و کار شما مفید باشد.
ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

مراحل ثبت شرکت در نروژ و دریافت اقامت نروژ

در ابتدای ثبت شرکت در نروژ ضروری است که شخص متقاضی از طریق گروه وکلا در نروژ پرونده تشکیل دهد و با هماهنگی هایی که با وزارت امورخارجه و وزارت بازرگانی انجام می گیرد تاییدیه لازم را از دولت نروژ برای برنامه تجاری (Business Plan) و اجازه داشتن برای فعالیت تجاری را بگیرد. سپس لازم است که شخص متقاضی وقت سفارت نروژ را به منظور اخذ ویزای D بگیرد که هم برای شخص متقاضی و هم خانواده اش به منظور اقامت یکساله در نروژ و طی مراحل ثبت شرکت، اخذ ویزای D لازم است. پس از یکسال اقامت و گزارش کاری که از شرکت ارائه می دهید، اقامت تمدید خواهد شد. در صورتی که پس از سه سال اقامت در نروژ فعالیت تجاری شما به وسیله ثبت شرکت در نروژ مناسب تشخیص داده شود. متقاضی و خانواده اش می تواند تقاضای اقامت دائم در نروژ را داشته باشند.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط اخذ مالیات در کشور نروژ

برای کسانی که به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند، آگاهی از شرایط و میزان اخذ مالیات ضروری است. به طور کلی در نروژ مالیات هایی که برای اشخاص در نظر گرفته می شود نرخ بالایی دارد و نرخ مالیات بر اساس در آمد بالای پنجاه و سه درصد است. اما مالیاتی که از شرکت ها اخذ می شود کم تر است و نرخ آن بیست و هشت درصد بر کل در آمد سرمایه است. همچنین برای سود سهام اعتبار کاملی در نظر می گیرد و نتیجه این می شود که نروژ از لحاظ نرخ ترکیبی مالیات در سطح پایینی قرار دارد.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط استخدام کارکنان شرکت در نروژ

زمانی که شما ثبت شرکت در نروژ را انجام دادید و می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید، نیازمند کارکنان و متخصصانی هستید که باید استخدام کنید، نروژ از لحاظ نرخ بیکاری در سطح بسیار پایینی قرار دارد و از لحاظ هزینه نیز دستمزدها در این کشور بسیار زیاد است، با توجه به این دو مقوله است که استخدام در کشور نروژ کمی دشوار می باشد. در بسیاری از بخش ها از جمله ساختمان سازی، در این کشور کمبود کارگر وجود دارد. در مورد استخدام کارکنان خارجی نیز در کشور نروژ محدودیت های خود را دارد و شما اگر به عنوان کارفرما تصمیم به استخدام کارکنان خارجی را بگیرید موظف هستید که ضمانت کامل آن ها را بر عهده بگیرید که می تواند برای شما مشکل ساز باشد.

ثبت شرکت در نروژ | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - نروژ

شرایط و نحوه مشوق های مالیاتی در کشور نروژ

برای کسانی که به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند، آگاهی از مشوق های عمومی و مالیاتی در کشور نروژ اهمیت خاصی دارد و می تواند در تصمیم آن ها جهت ثبت شرکت در نروژ تاثیر داشته باشد. به طور کلی در کشور نروژ مشوق های عمومی مالیاتی برای همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می شود ولی این مشوق ها چندان چشمگیر نیستند در این بین استثناهایی برای بخشی از مناطق و صنایع وجود دارد که به موارد ذیل می توانیم اشاره داشته باشیم:

  • شرکت هایی که در بخش شمالی کشور نروژ سرمایه گذاری کرده اند به طور معمولی مالیاتی را که برای کارکنان می پردازند کم تر است.
  • در جزیره اسپیتسبرگن نیز میزان نرخ مالیات در سطح بسیار پایین و حداقلی قرار دارد.
  • در مناطقی از نروژ که استخدام در سطح پایینی قرار دارد صندوقی دولتی کمک های مالی برای سرمایه گذاری در آن جا را فراهم می کند.
  • برای بخش هایی مثل نفت که هزینه های تحقیقاتی وجود دارد کسورات مالیاتی در نظر گرفته می شود.

محدودیت های سرمایه گذاری در نروژ

معمولا نگاه دولت نروژ به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در یک سطح است. اما در برخی از جاهایی که منافع استراتژیک نروژ مطرح می شود، استثناهایی در نظر گرفته می شود، برای مثال خارجی ها پس از ثبت شرکت در نروژ مثلا شرکت حمل و نقل هوایی فقط 30 درصد می توانند مالکیت داشته باشند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط نروژ، وقت سفارت نروژ، ویزای نروژ و تور نروژ و تور اروپا 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!