آب و هوای نروژ در طول سال چگونه است؟

آب و هوای نروژ در طول سال چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به کشور نروژ رادارید، باید اطلاعات کافی در مورد مباحث مختلف این کشور را به دست بیاورید. یکی از موارد مهم داشتن اطلاعات کافی  در مورد آب و هوای نروژ می‌باشد. در این مبحث سعی کردیم اطلاعات کافی و جامعی را در باب نوع آب و هوای نروژ و تقسیم‌بندی انواع آب هوای این کشور در خدمت شما ارائه بدهیم. پس با ما همراه باشید…

شرایط اقلیمی آب و هوای کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ و شرایط اقلیمی آن سرد و قطبی قلمداد می‌شود و قسمت شمال کشور نروژ سردتر از قسمت جنوبی آن می‌باشد. نکته قابل‌توجه و جالب در مورد آب و هوای نروژ این است که شما می‌توانید در تابستان خورشید را حتی نیمه‌شب در شمال کشور نروژ مشاهده نمایید. به‌گونه‌ای که خورشید غروب می‌کند اما هرگز شب و تاریکی محض را نمی‌توانید در آب و هوای کشور نروژ مشاهده نمایید. البته در زمستان کاملاً قضیه فرق دارد به مدت یک ماه کشور نروژ رنگ خورشید را نمی‌بیند، چون در زمستان آب و هوای نروژ طوری می‌شود که خورشید بالاتر از خط افق نمی‌رود. به همین خاطر شمال کشور نروژ آب‌وهوای بسیار سرد و قطبی را به همراه دارد.

تقسیم‌بندی آب‌وهوای کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ به 5 دسته تقسیم می‌شو . که هرکدام نسبت به تغییرات زمانی دارای آب‌وهوای مختلفی هستند.

  1. آب‌وهوای غرب کشور نروژ
  2. آب‌وهوای شرق کشور نروژ
  3. آب‌وهوای شمال کشور نروژ
  4. آب‌وهوای جنوب کشور نروژ
آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب‌وهوای شمال کشور نروژ

بررسی آب و هوای کشور نروژ در مدار شمالگآن‌ همان‌طور که گفته شد در تابستان خورشید غروب نمی‌کند و در زمستان طلوع خورشید را مشاهده نمی‌کنید. آب و هوای نروژ به‌گونه‌ای است که بهار آن سال‌به‌سال تغییر پیدا می‌کند اما معمولاً از ماه may شروع می‌شود و پاییز آن‌هم از اواخر ماه آگوست شروع و در اواخر ماه نوامبر ادامه دارد.

آب و هوای کشور نروژ در تابستان دمایی معادل 25 درجه سانتی‌گراد و در زمستان، در مناطق داخلی که از دریا دور هستند، دمای هوا به منفی 40 درجه هم می‌رسد. در مناطق ساحلی مثل سیبری، گرینلند و آلاسکا به خاطر جریان‌های گرم خلیج شمالی آب‌های این محدوده یخ نمی‌زنند و آب‌وهوای معتدلی را به همراه دارد اما گاهی شاهد باران و طوفان هم خواهید بود.

آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب‌وهوای جنوب کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ در جنوب متفاوت‌تر از شمال کشور می‌باشد. تابستان آن از ماه ژوئن شروع می‌شود و تا ماه آگوست ادامه دارد.  تابستان نروژ دارای روزهای طولانی و گرمی است و شب‌های بسیار کوتاهی دارد که ملموس هم نیست، خورشید را می‌توانید حتی نیمه‌شب هم مشاهده نمایید که اصطلاحاً midnight sun می‌گویند. این ویژگی منحصربه‌فرد آب و هوای کشور نروژ، باعث شده است که توریست‌های زیادی به این کشور سفر کنند تا این پدیده خارق‌العاده را مشاهده نمایند.

بهار در جنوب نروژ بسیار کوتاه است، البته شهرهایی مثل اسلو، برگن و استاونگر از آب هوای معتدل‌تری برخوردار هستند. در فصل تابستان این هوای معتدل تأثیر فوق‌العاده در روحیه مردمان نروژ دارد. این آب و هوا آن‌ها را به جنب جوش و طبیعت گری علاقه‌مند‌می کن . آب و هوای نروژ در فصل پاییز از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه اکتبر ادامه دارد و شاهد بارندگی‌های بسیار زیادی در فصل پاییز خواهید بود.

آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب‌وهوای شرق کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ در شرق هم متفاوت است. آب و هوای کشور نروژ در شرق به‌گونه‌ای است که فصل بهار در نروژ شرق، از ماه may شروع می‌شود تا ماه ژوئن ادامه دارد. در فصل بهار ممکن است شاهد بارش‌های برف هم باشید. فصل تابستان در نروژ شرق، از اواخر ماه ژوئن شروع می‌شود و تا ماه آگوست ادامه دارد. شرایط آب و هوای نروژ در شرق باثبات‌تر و روزهای طولانی و گرم‌تری را به همراه دارد. ورزش شنا یکی از تفریحات محبوب در شرق نروژ به‌حساب می‌آید. دمای آب دریا در این قسمت 15 درجه رو به بالا می‌باشد و برای تعطیلات آخر هفته شما بسیار دل‌چسب و مطلوب است.

فصل پاییز در آب و هوای کشور نروژ بسیار زیبا و شکفت انگیز است. شاهد رنگ‌های پاییزی شگفت‌انگیزی هستید که هر بیننده‌ای را محصور خود می‌کند. در پاییز روزها کوتاه‌تر می‌شود و شاهد بارش‌های شدید پاییزی خواهید بود. فصل زمستان آن از ماه نوامبر شروع می‌شود و تا ماه آوریل ادامه پیدا می‌کند. در فصل زمستان شهرهایی که از دریا دور هستند دمای هوا بسیار سردتری دارن ، مناطق ساحلی و نزدیک دریا دارای آب هوای معتدل‌تری هستند اما بارش‌های سنگین و بادهای بسیار شدیدی به همراه دارد.

آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب‌وهوای مرکز کشور نروژ

فصل بهار در مرکز کشور نروژ از ماه may شروع می‌شود و با گرم شدن و طولانی‌تر شدن روزها ادامه خواهد داشت . آب و هوای کشور نروژ در فصل بهار، بخصوص در مرکز کشور نروژ می‌تواند به‌سرعت رنگ عوض کند ، به‌خصوص در مناطق کوهستانی ممکن است آسمان صاف و خورشیدی باشد و در لحظات بعد باران شدیدی ببارد . فصل تابستان مرکز کشور نروژ از اواخر ماه ژوئن شروع می‌شود و تا ماه آگوست ادامه دارد و شاهد روزهای گرم با رطوبت پایین با حداقل دما 25 درجه سانتی‌گراد خواهید بود. فصل پاییز در مرکز نروژ کوتاه است و فصل زمستان آن از ماه نوامبر شروع می‌شود و تا ماه آوریل ادامه دارد. شهرهای دور از دریا دارای آب‌وهوای بسیار سرد و برفی هستند و در مناطق ساحلی آن شاهد باران‌های شدید و طوفان خواهد بود.

آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب‌وهوای غرب کشور نروژ

غرب کشور نروژ توریستی است و مسافران زیادی از آبدره‌های این کشور دیدن می‌کنند. آبدره‌ها یا fjord جز یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر در کشور نروژ می‌باش . فصل پاییز و بهار زیبایی محصورکننده‌ای به غرب کشور نروژ می‌بخشد. به‌طوری‌که اگر ساعت‌ها به تماشای این زیبایی بنشینید خسته نمی‌شوید. فصل تابستان این منطقه از ماه ژوئن شروع می‌شود و تا ماه آگوست ادامه دارد و شاهد آب‌وهوای ثابت و خوبی در این فصل سال هستید. حداقل دما در فصل تابستان از 22 درجه سانتی‌گراد شروع می‌شود تا به درجات بالاتر برسد. فصل زمستان هم از ماه نوامبر شروع می‌شود و تا ماه آوریل ادامه دارد. در فصل زمستان شاهد تغییرات آب‌وهوای بسیار زیادی هستید. آبدره‌ها در کشور نروژ به‌واسطه گلف استریم یخ نمی‌زنند اما در مناطق ساحلی، بارش‌های شدید و در کوهستان‌ها بارش‌های شدید برف را می‌توانید مشاهده نمایید به‌طوری‌که در فصل بهار محلی برای اسکی روی یخ می‌شود.

آب و هوای نروژ
آب و هوای نروژ

آب و هوای کشور نروژ و مردم

مردم کشور نروژ بسیار دوست دارند در مورد آب‌وهوای کشور خود صحبت کنند. یک جوک معروف در بین آن‌ها بخصوص در شمال کشور نروژ هست که می‌گوید وقتی اخبار آب و هوای نروژ شروع می‌شود همه دست از کار خود می‌کشند و چهارچشمی اخبار را نگاه می‌کنند. به‌طور مثال : در یک مکالمه تلفنی ممکن است با این دیالوگ مواجه بشوید؛ شما باردارید؟ مبارک باشد اما خیلی ببخشید اخبار هواشناسی شروع شد! لطفاً بعداً تماس بگیرید. یا به‌عبارت‌دیگر شما سرطان دارید؟ چقدر بد …. می‌شود بعد اخبار هواشناسی دوباره تماس بگیرید؟!

شرایط آب و هوای کشور نروژ به‌سرعت در حال تغییر است. می‌توانید تمام شرایط آب‌وهوایی را در یک روز مشاهده نمایید. هر چیزی غیرممکنی را می‌توانید در آب و هوای کشور نروژ مشاهده نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

علی علاقبندزاده 4 دی 1401 پاسخ

میخوام تحصیل در رشته حسابداری برای و ازدواج کنم‌انشاالله با کمک