راهنمای سفر به نروژ | راهنما – تصاویر – هزینه

راهنمای سفر به نروژ | راهنما – تصاویر – هزینه

راهنمای سفر به نروژ : کشور نروژ یکی از کشور‌های اروپای شمالی می‌باشد که بخش غربی جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و جزایر سوالبارد را در بر می‌گیرد. این کشور تقریباً یکی از کشورهای سرد سیر قلمداد می‌شود و برای سفر به نروژ باید آب و هوای این منطقه را در نظر بگیرید. نروژ به وسعت 385252 کیلو متر مربع دارای جمعیت پنج میلیونی می‌باشد و دارای مردمانی آرام است. پایتخت این کشور اسلو است که بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز قلمداد می‌شود. در ادامه به چگونگی سفر به نروژ بیشتر بحث خواهد شد.

نکات مهم در سفر به نروژ

برای سفر به نروژ شایسته است به یک سری نکات مهم توجه نموده. اسلو پایتخت نروژ با پایتخت ایران دو نیم ساعت اختلاف زمانی دارد. واحد پول این کشور کرون می‌باشد. زبان رسمی این کشور نروژی و سامی است. کد این کشو 47+ است و شماره‌های اضطراری نروژ مانند آتش نشانی، پلیس و اورژانس به ترتیب 110، 112 و 113 می‌باشد. رانندگی در این کشور از سمت راست است. این نکات به شما کمک می‌کنند که برای سفر به نروژ از حداقل‌های اطلاعات کشور نروژ با خبر باشید.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

زمان مناسب برای سفر به نروژ

هر کشور می‌توان یک زمان مناسب برای سفر را داشته باشد و در آن زمان معین خیل عظیمی از گردشگران به آن کشور سفر کنند. سفر به نروژ هم یک زمان خاص برای این مسافرت دارا می‌باشد؛ اما نکته‌‌ی مهم آن است که شما برای سفر به نروژ به دنبال چگونه زمانی می باشید. چنانچه شما به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی علاقه‌مند ‌می‌باشید ماه‌های ژانویه و فوریه بهترین زمان سفر به نروژ برای شما می‌باشد. همچنین ماه مارس هم گزینه‌ی خوبی برای سفر به نروژ و استفاده از ورزش‌های زمستانی است. حتماً اگر در این ماه‌ها قصد سفر به نروژ را دارید با لباس و تجهیزات زمستانی به این سفر بروید.

ماه‌های ژوئن، ژولای و آگوست بهترین زمان مسافرت در بهترین شرایط آب وهوایی و همچنین روز‌های بلند است و یکی از فصل‌های گردشگری در سفر به نروژ محسوب می‌گردد. در ماه دسامبر نیز با توجه نزدیک شدن به جشن سال نو (کریسمس) می‌توانید از دیدن حال هوای رسیدن سال نو و بازار‌های کریسمس از سفر به نروژ لذت ببرید.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

آشنایی با رژیم غذایی کشور نروژ برای سفر به نروژ

اگر قصد سفر به نروژ را دارید خوب است که آداب غذایی این کشور نیز آشنا باشید. رژیم غذایی این کشور بیشتر بر پایه گوشت و ماهی می‌باشد. در کشور نروژ استفاده از کنسرو‌ها به دلیل زمستان‌های طولانی و سرد بسیار رواج دارد؛ اما اصلی ترین غذای اهالی این کشور به دلیل وجود آبزیان زیاد در این منطقه ماهی می‌باشد و در هفته حداقل دو بار از ماهی استفاده می‌کنند. چنانچه شما به خوردن ماهی علاقه‌ی زیادی دارید در سفر به نروژ می‌توانید حجم زیادی از این غذا را مصرف نمایید.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

هزینه‌های سفر به نروژ

اگر بخواهید از ایران به کشور نروژ سفر کنید باید یک سری از هزینه‌های پرواز، اقامت، خورد و خوراک، حمل نقل، تفریح و … را مورد نظر قرار دهید. هزینه‌ی بلیط پرواز با توجه به نوع پرواز و مدت اقامت در کشور نروژ متغیر است که این مبلغ از 24,711,500 شروع شده و با توجه به نوع اقامت و پرواز بالا می‌رود. هزینه اقامت در این کشور مقداری گران است. بسته به نوع هتل و مکانی که در آن مایل به اقامت هستید هزینه شما متغیر می‌باشد. به طور مثال اتاق‌های یک مسافرخانه با توجه به شهر و کیفیت آن مسافر خانه به پول ایران از 70 هزار تا 200 هزار تومان متغیر می‌باشد. همچنین اتاق دو خوابه در یک هتل با توجه به نوع هتل می‌تواند تا سقف 400 هزار تومان نیز برسد.

در این کشور هزینه‌ی خورد و خوراک نیز تقریباً بالاست به طور مثال یک وعده فست فود با توجه به محل طبخ آن از 12 هزار تا 30 هزار تومان متغیر است و اگر در یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای باشد این مبلغ تا 50 هزار تومان می‌تواند باشد. هزینه‌های حمل نقل نیز مطابق دو مورد قبلی کمی گران می‌باشد و چنانچه برای مسافرت‌های بین شهری از قبل از آن را رزرو کنید این هزینه تا 50 درصد نیز می‌تواند کاهش داشته باشد.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

کم کردن هزینه‌ها در سفر به نروژ

شما از یک سری راه‌ها می‌توانید هزینه‌های خود را به حداقل خود برسانید و متناسب با میزان پول خود خرج نمایید. یکی از راه‌های پایین آوردن هزینه‌ها می‌تواند در خورد و خوراک باشد به این صورت که شما بجای اینکه از رستوران‌ها غذا تهیه نمایید خودتان غذا را طبخ کنید. از دیگر راه‌های پایین آوردن هزینه‌های سفر به نروژ این است بجای رفتن به هتل‌های گران قیمت با اجاره کردن سوییت‌هایی که معمولاً افراد عامی قسمتی از خانه خود و اتاق‌های آن را به گردشگران و مسافرانی که به نروژ سفر کرده‌اند اجاره می‌دهند مقداری از هزینه‌های خود را پایین آورید. راه‌های زیادی برای پایین آوردن هزینه‌ها وجود دارند مانند تهیه‌ی کارت گردشگری، رزرو کردن بلیط قطار‌های بین شهری از قبل و … که می‌تواند بر روی به حداقل رسیدن هزینه‌های شما تأثیر گذار باشد.

مهم‌ترین شهرها کشور نروژ

شاید بتوان گفت که سه شهر مهم در کشور نروژ شهرهای اسلو، برگن و تروندهایم باشد. شهر اسلو که بزرگ ترین شهر و پایتخت این کشور می‌باشد. این سه شهر را می‌توان از لحاظ وسعت بزرگترین شهر‌های نروژ نیز دانست. شهر برگن یکی از شهرهای فرهنگی نروژ محسوب می‌شود. شهر تروندهایم نیز را می‌توان به یک شهر دانشگاهی قلمداد کرد که بیشتر جمعیت این شهر را افراد دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

دیدن شفق قطبی در سفر به نروژ

اگر برای دیدن شفق قطبی مشتاق هستید در کشور نروژ می‌توانید آن را تماشا نمایید. این پدیده به شکل نور‌های رنگی در آسمان به صورت متحرک به نمایش در می‌آیند و منظره‌ای شگرف را به نمایش در می‌آورد. شهر ترومسو یکی از شهرهایی است که می‌توان این پدیده را در آن به وضوح تماشا نمود و در سفر به نروژ، رفتن به این شهر خالی از لطف نیست.

راهنمای سفر به نروژ
راهنمای سفر به نروژ

جاذبه‌های دیدنی در سفر به نروژ

کشور نروژ دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد که در سفر به نروژ باید از آن‌ها آگاه بود و به دیدن این مناطق نیز بروید. به طور مثال در سفر به نروژ به دیدن پارک‌های ملی این کشور بروید این پارک‌ها نمایی از کوهستان‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌های میان کوهی و طبیعت دست نخورده‌ای است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور قصر سلطنتی می‌باشد. این اثر از آثار قرن 19 میلادی است و دارای معماری خاص و زیبایی است که دیدن این قصر می‌تواند شما را به وجد آورد. در سفر به نروژ نیز حتماً از شهر‌های اسلو، برگن و تروندهایم نیز دیدن نمایید و از منظره‌های زیبای این شهرها استفاده کنید.

شایسته است قبل از سفر به نروژ این مقاله را برای آشنایی با این کشور و چگونگی سفر به این کشور مطالعه نموده و از آن به عنوان راهنما برای رفتن به نروژ استفاده نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

وحید حیدری 3 آبان 1397 پاسخ

مطالبت خوب بودممنونم .من کارمند فنی کارهستم (درزمینه کارباانواع ماشین آلات وکارخانه های تولید مصالح اولیه راه سازی )میخام بدونم درکشورآلمان چطورمیشه دراین زمینه هاکارپیداکرد.

بابازاده 28 بهمن 1397 پاسخ

با سلام
با توجه ب اینکه کشور آلمان کشوری صنعتی میباشد مطمئنا شرایط مناسبی برای شما خواهد داشت
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
88851080