ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در فرانسه کار چندان سختی نیست. با توجه به این که انواع مختلفی از شرکت ها می توانند فعالیت خود را در این کشور به انجام برسانند بنابراین با توجه به این موضوع می توانند مراحل مختلف ثبت شرکت در این کشور را طی کنند.

در جدول رده بندی اقتصادی کشورهای جهان می توان نام فرانسه و اقتصاد آن را در رتبه پنجم قرار داد. شاید نام و آوازه فرانسه چیزی فراتر از این رتبه به نسبت متوسط در میان کشورهای همتای اروپایی اش باشد و شاید بتوان دلیل این میزان عقب ماندن نسبت به دیگر کشورها را عدم پذیرفتن فرهنگ کسب و کار به صورت کاملاً آزادانه توسط این کشور دانست. جالب است بدانید که با این شرایط فرانسه از جمله کشورهایی است که در جذب سرمایه گذاران کشورهای خارجی بسیار محکم و استوار است.

 تلاش بسیار برای جذب سرمایه گذاران فراتر از مرزهایش باعث شده است که در چند سال اخیر به موفقیت های چشم گیری دست یابد. سادگی و راحتی ثبت شرکت در فرانسه از جمله مواردی است که می توان آن را از موفقیت های فرانسه در این زمینه دانست. در کنار این امر کارشناسان در این زمینه تأکید بسیاری بر ضرورت نحوه انطباق طبق مقررات مالی و حقوقی این کشور برای ثبت شرکت دارند. برای ثبت شرکت در فرانسه می توانید از کارشناسان شرکت مربوطه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و اقامت در این کشور

برای اینکه بتوانید در یکی از کشورهای اروپایی اقامت موقت و یا دائم داشته باشید باید برخی از شرایط و راه حل های ممکن را با تمامی ضوابط قانونی بررسی کنید. کشور فرانسه نیز از یکی از کشورهای اروپایی است که از متقاضیان بسیاری برای اقامت دائم و موقت برخوردار است. برای اینکه بتوانید در فرانسه اقامت داشته باشید می توانید چند راه کار مهم و مؤثر را در نظر بگیرید و برای شروع می توانید با استفاده از تور فرانسه به این کشور سفر کنید.

سرمایه گذاری و تجارت یکی از این موارد محسوب می شود. البته در کنار این مورد می توان به راه کار مهم و البته بسیار تأثیر گذار برای اقامت در این کشور اشاره کرد. ثبت شرکت در فرانسه بهترین فرصت برای دریافت اجازه اقامت در این کشور می باشد. می توانید برای ثبت شرکت خود در این کشور از کارشناسان ما اطلاعات لازم را کسب کنید و مراحل مختلف را به آن ها بسپارید.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

مرسوم ترین انواع ثبت شرکت در فرانسه

همان طور که در دو بخش قبلی عنوان کردیم با ثبت شرکت در فرانسه می توانید اقامت این کشور را کسب کنید. همانطور که می دانید ثبت شرکت در این کشور کار چندان سختی نیست تنها نیاز به کمی تلاش و پشتکار دارد البته در کنار آن می بایست از کارشناسان مربوطه تجربیات لازم را کسب نمایید. ثبت شرکت در فرانسه در چند نوع رایج انجام می گیرد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت. اولین مورد شرکت های تجاری است که با نام اختصاری SA شناخته می شود.

 دومین ثبت شرکت در فرانسه که از گزینه های بسیار پر طرفدار در این زمینه شناخته می شود می توان به شرکت محدود یا SARL اشاره نمود. در این کنار این دو مورد می توان به ثبت شرکت سهامی ساده یا SAS و همچنین شرکت معاملات شهری یا SCI اشاره کرد. هر کدام از این چهار مورد از ویژگی و شرایط خاصی برخوردارند که در ادامه در رابطه با هریک از آن ها اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه (شرکت تجاری یا SA)

همان طور که اعلام کردیم ثبت شرکت در فرانسه از چهار طریق مرسوم و رایج امکان پذیر است که در این بخش به نوع شرکت تجاری یا SA خواهیم پرداخت. برای ثبت این نوع شرکت باید به ملزومات مختلف توجه نمود که یکی از مهم ترین آن ها میزان سرمایه ای است که باید به صورت مشارکتی در نظر گرفته شود.

 حداقل این سرمایه یک یورو می باشد. البته سرمایه بیشتری از سوی بانک ها درخواست خواهد شد. از شرایط دیگر وجود هفت سهامدار در این شرکت می باشد. طبق این قانون باید این هفت سهامدار بر میزان سرمایه خود تعهد کامل داشته باشند. حسابرسی به تمام حساب ها با ملزومات مشخص قانونی و همچنین رفتار با مدیران سطح بالا به مانند کارکنان از دیگر مواردی است که در ثبت شرکت فرانسه در این نوع باید به آن ها توجه کرد.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه (شرکت محدود یا SARL)

دومین نوع رایج و البته پر تقاضا ثبت شرکت در فرانسه همان شرکت محدود یا SARL می باشد که این مورد نیز از ویژگی و ملزومات مختلفی برخوردار است که در ادامه به واکاوی آن ها خواهیم پرداخت. کاهش میزان هزینه سرمایه به یک یورو که اخیراً این مورد به تصویب رسیده است. تعداد سهامداران برای ثبت این نوع شرکت حداقل باید یک مورد باشد.

تعهد کامل سهامداران شرکت به میزان سرمایه خود از دیگر ملزومات این نوع شرکت می باشد. حسابرسی از تمامی حساب ها البته از طریق ملزومات و شرایط قانونی و همچنین در این نوع ثبت شرکت مدیران سطح بالا با قوانین به نسبت سخت تری نسبت به نوع تجاری برخورد می شوند.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه (شرکت سهامی ساده یا SAS)

از نمونه های جدید در نهادهای کسب و کار در فرانسه می توان به ثبت شرکت سهامی ساده یا SAS اشاره کرد. در واقع این نوع ثبت فرصت مناسب و ایده آل برای سرمایه گذاری یک شرکت خارجی با فرانسه می باشد. جالب است بدانید که این نوع ثبت شرکت برای مدت های بسیاری به دلایل مختلف قانونی در کشور فرانسه کاملاً سخت و دشوار انجام می شد در حالی که امروزه به یکی از پرطرفدارترین سرمایه گذاری خارجی در این کشور تلقی می شود.

 از ملزومات این نوع ثبت شرکت در فرانسه می توان به سرمایه اولیه 37000 یورو اشاره کرد که پرداخت نیمی از این مبلغ الزامی است. از دیگر ملزومات می توان به داشتن یک فرد به عنوان رئیس و دو نفر سهامدار اشاره کرد. عدم نیاز به هیئت مدیره و همچنین تعهد سهامداران به میزان سرمایه اولیه شان از دیگر موارد مربوط به این نوع ثبت شرکت است پس قبل از هرچیز برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه (معاملات شهری یا SCI)

از دیگر موارد رایج ثبت شرکت در فرانسه معاملات شهری یا SCI می باشد که در این بخش به بیان آن ها خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم این نوع ثبت شرکت را به گزینه مشابه نسبت دهیم می توانیم از نام شرکت محدود خصوصی استفاده کنیم. تفاوت این ثبت با شرکت محدود خصوصی امکان استفاده از دفتر یا ملک ثبت شده در فرانسه برای کارکنان می باشد.

 اما دلیل محکم برای این امر صاحبان ملک یا دفتر مورد نظر است که اغلب سهامداران معاملات شهری می باشند. در واقع آنچه در اساسنامه شرکت در رابطه با میزان سهام این افراد ذکر شده است باعث شده آن ها بتوانند مالک و یا صاحب ملک مورد نظر باشند. مسئولیت بدهکاری های شرکت های معاملات شهری نیز بر عهده این سهامداران می باشد.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

شرایط استخدام در شرکت های متقاضی ثبت شرکت در فرانسه

همان طور که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم برای ثبت شرکت در فرانسه کار چندان سختی پیش روی متقاضیان نیست، اما کار و شرایط مربوط به آن طبق قوانین خاصی در این کشور صورت می گیرد. جالب است بدانید که در فرانسه نرخ بیکاری از میزان قابل توجهی برخوردار است و تنها در مواقع و شرایط خاص قراردادهای استخدامی در شرکت های معتبر در این کشور به انجام می رسد.

 توافق هایی که در مذاکره ملی تعیین می شوند تنها در بخش های مختلف صنعتی و تجاری به صورت خودکار قابل استفاده هستند در صورتی که این توافق نامه ها در بخش های دیگر تنها با تائید کارفرما اجرایی می شوند. برای قراردادهای استخدامی دریافت توصیه نامه هایی به نام حقوقی از ملزومات است؛ بنابراین توصیه می کنیم تمامی این موارد را به کارشناسان شرکت مربوطه بسپارید تا در امر ثبت شرکت در فرانسه موفق عمل کنید.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و محیط ناظر بر آن

فرانسه که جزء اتحادیه اروپاست از سیستم نظارتی بسیار پیشرفته ای برخوردار است. جالب است بدانید که به جزء بخش بیمه و بانکداری موارد بسیار نادری مانع از ثبت شرکت در فرانسه می شوند. در واقع ثبت شرکت در فرانسه کار سخت و دشواری نیست.

 عدم وجود محدودیت های مختلف قانونی برای واردات خارجی از دیگر مواردی است که در قوانین این کشور به چشم می خورد. در اقتصاد فرانسه شکل مالکیت از ویژگی های بارزی است که اغلب در صنایع مرتبط زیر ساختی قابل رؤیت می باشد. از نکات مهم دیگر هزینه بالا و همچنین کند بودن سیستم نظارتی حقوقی کشور فرانسه می باشد که این مورد نیز در ابتدا به متقاضیان تأکید می شود.

ثبت شرکت در فرانسه | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل - فرانسه

سفارش ثبت شرکت در فرانسه

با توجه به تمامی مطالبی که در بخش های مختلف این مقاله به آن ها پرداختیم باید عنوان کنیم که شما عزیزان اگر قصد ثبت شرکت در فرانسه را دارید می توانید تمامی مراحل مربوطه را با توجه به نوع شرکت به کارشناسان با تجربه و زبردست ما بسپارید. تنها با یک تماس می توانید با کارشناسان ما در این زمینه ارتباط گرفته و تمامی کارها را به آن ها بسپارید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

 آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط فرانسه، وقت سفارت فرانسه ، ویزای فرانسه ، تور فرانسه و تور اروپا میباشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!