جزئیات موزه اورسای پاریس را با ما بدانید

جزئیات موزه اورسای پاریس را با ما بدانید

یکی از بهترین موزه های هنری جهان و بزرگترین مخزن نقاشی فرانسوی قرن نوزدهم ، Musee d’Orsay  موزه اورسای پاریس ، فرانسه ، واقع در ساحل سمت چپ سین ، در ساختمانی به سبک هنری واقع شده است. که قبلاً این ساختمان توسط ایستگاه راه آهن Gare d’Orsay  اشغال شده بود. مجموعه موزه اورسای از سال 1848 تا 1915 به هنر مدرن فرانسه می پردازد. این موزه به دلیل مجموعه بی نظیر نقاشی های امپرسیونیسم و اثر هنرمندانی چون کلود مونه ، ادوارد مانه ، ادگار دگا ، پیر-آگوست رنوار ، پل مشهور می‌باشد. سزان ، ژرژ سیرات ، پل گوگن و وینسنت ون گوگ از گالری ملی دو جو د پوم جمع آوری شده‌اند که همچنین در پاریس شهرت دارند.

تاریخچه موزه اورسای پاریس

این موزه از سال 2009 تا 2011 به منظور بهبود گالری ها ، فضای نمایشگاه و تیراژ بازسازی شده است .ایستگاه Gare d’Orsay ایستگاه اصلی شبکه ریلی فرانسه جنوب غربی بود. شامل 16 مسیر ریلی زیرزمینی و امکانات مدرن مانند رمپ ها و آسانسورها بود. یکی از ویژگی‌های اصلی ایستگاه وجود تالار بزرگ آن است که 32 متر ارتفاع ، 40 متر عرض و 138 متر طول دارد.

سکوهای کوتاه ایستگاه نتوانستند در قطارهای مدرن و طولانی تر مستقر در شبکه راه آهن تازه برق شده ، به کار گرفته شوند. پس از سال 1939 ، این ایستگاه برای شبکه راه آهن منسوخ شد. بعداً در جنگ جهانی دوم برای خدمات حومه و به عنوان مرکز پستی مورد استفاده قرار گرفت.

طرحی برای تخریب ایستگاه و احداث مجتمع هتل در محل خود در سال 1970 تصویب شد اما بعداً باطل شد. در عوض این ایستگاه در مارس 1973 در فهرست موجودی اضافی آثار تاریخی قرار گرفت. تصمیم رسمی برای ساخت موزه به جای ایستگاه گرفته شد. این ایستگاه متعاقبا در سال 1978 به عنوان یک اثر تاریخی اعلام شد.

یک مسابقه طراحی برای ساختمان موزه برگزار شد که در آن شش تیم با هم به رقابت پرداختند. معماری ATC ، که شامل سه معمار پیر کلبوک ، رنو باردون و ژان پاول فیلیپون بود ، برای طراحی این موزه انتخاب شد.

موزه اورسای پاریس

طراحی موزه اورسای پاریس

موزه اورسای پاریس در سه سطح ، طبقه همکف ، طبقه متوسط ​​و طبقه بالا طراحی شده است. فضاهای نمایشگاه ، گالری و سایر امکانات در این سه سطح پخش شده است. که شامل غرفه Amount ، راه رو‌های شیشه‌ای ، رستوران موزه ، کافه des Auteurs ، کتابفروشی و سالن اجتماعات است.

در طراحی این موزه یک سالن بزرگ 138 متری واقع در طبقه همکف است که از آن به عنوان شریان اصلی موزه با گالری هایی که در دو طرف شبستان مرکزی ترتیب داده شده استفاده می شود. روکش شیشه ای این تالار بزرگ به عنوان ورودی موزه است.تراس های واقع در سطح میانه برای گالری های نمایشگاه بعدی باز می‌شوند و همچنین  طبقه فوقانی دارای فضاهای نمایشگاهی اضافی است.

موزه اورسای پاریس

فضای داخلی موزه اورسای

فضای داخلی موزه توسط گائه آئولنتی طراحی شده است ، در حالی که ایتالو روتا و پیرو کاستیلیونی نورپردازی این موزه را طراحی کرده اند و ریچارد پدوزی به عنوان مشاور معماری در طراحی آن نقش داشته است.

موزه اورسای دارای یک مجموعه گسترده از دوره بین 1848 تا 1914 ، با هنرهای معروف نقاشان مانند مونه ، دگاس ، رنوار ، سیترات ، گوگن و ونگوگ است.

گای آئولنتی با استفاده از سنگ همگن برای پیچیدن کف و دیوارها ، ظاهری یکپارچه برای فضای داخلی ایجاد کرده است. از نور مصنوعی و طبیعی در موزه اورسای استفاده شده است. استفاده از این طرح روشنایی دوگانه با شدت لازم را برای نمایش آثار مختلف هنری در موزه فراهم کرده است.مرمت به کفپوش چوبی تیره اضافه شده و دیوارها به رنگ خاکستری رنگ شده اند. در دیوارها قبلاً از رنگ سفید استفاده شده است که باعث ایجاد هاله ای در اطراف نقاشی ها شده و از آشکار شدن تضادها و جزئیات ظریف جلوگیری می کند.

ترکیبی از چراغهای دیودهای هالوژن و نسل جدید برای ایجاد شدت نور خورشید در موزه اورسای استفاده شده است. سیستم روشنایی جدید همراه با رنگ جدید دیوارها امکان نمایش بهتری از آثار هنری را فراهم می کند. همچنین مجسمه های ساخته شده از کابینت های نمایشگر ارائه شده است.

موزه اورسای پاریس

نوسازی موزه اورسای

این موزه با هزینه 20 میلیون یورو بازسازی شد تا نمایش بهتری از آثار هنری ، افزایش فضای نمایشگاه و ایجاد تیراژ بهتر و امنیت به دست آید. این پروژه در سال 2009 آغاز شد و در اکتبر 2011 به پایان رسید. این کار با هدف بازسازی گالری های امپرسیونیست و امپرسیونیست واقع در سطح بالای موزه انجام گرفت. چهار طبقه غرفه آموت نیز بازسازی شده است.

از ژان میشل ویلموت معمار موزه خواسته شد تا موزه را  دگرگون کند. معمار دومینیک براردی نیز در زمینه نوسازی فعالیت کرد. سازه های فلزی طراحی شده توسط ویکتور لانوکس حفظ شده است. تمرکز اصلی این نوسازی بر روی روشنایی و رنگ دیوارها به منظور بهبود نمایش آثار هنری بود.

گالری ستون که آثار نئو امپرسیونیستی را در خود جای داده است ، به فضایی انعطاف پذیر تبدیل شده است که می تواند برای نمایشگاه های موقت آینده سازگار باشد.

غرفه Amount به طور کامل بازسازی شده است که مناطق نمایشگاه آن گسترش یافته و امکانات جدیدی از قبیل آسانسور و پیاده رو اضافه شده است ، ضمن اینکه کفپوش ها و رنگ دیوارها نیز تغییر یافته است.

موزه اورسای پاریس

مجموعه دائمی این موزه

موزه اورسای پاریس حدود 6000 اثر هنری (به استثنای عکس) را در خود جای داده است. این آثار هنری که تقریباً 3،000 اثر هستند در معرض نمایش دائمی قرار می‌گیرند. باقیمانده در انتظار استفاده مجدد در نمایشگاه های موقت نگهداری می‌شوند یا به موزه های دیگر قرض داده می شوند.

این مجموعه دائمی از مشارکت سه منبع مختلف تشکیل شده است که به شرح زیر هستند:

موزه لوور از آثار هنرمندانی است که پس از 1820 متولد شده اند و یا در دوره دوم جمهوری به معرض نمایش گذاشته شده اند.

 Musee du Jeu de Paume در مجموعه هنرهای مدرن خود ، به ویژه آثار امپرسیونیسم و پس از امپرسیونیسم کمک کرده است.

موزه ملی هنرهای مدرن (از سال 1976 ، در مرکز ژرژ پمپیدو) در مجموعه آثار هنرمندان متولد قبل از 1870 مشارکت داشته است.

موزه اورسای پاریس

مجموعه نقاشی موزه اورسای پاریس

برخی دیگر از آثار برجسته موجود در موزه اورسای عبارت اند از :

فردریک بازیل 70- 1841 : تجمع خانوادگی 1867

یوجین باودین 1824-98 : در ساحل ، تروویل 1863

پل در Maincy (1879) در ادامه به تحلیل دو اثر خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل اتحاد خانواده توسط فردریک بازیل

بازیل با رنوار و مونه دوست نزدیک بود و استودیو ها را با هر دو به اشتراک می گذاشت. او به ویژه نقاشی های روباز آنها را تحسین کرد. وی در تابستان سال 1867 در خانه خانوادگی در مرك ، در نزدیکی مونپلیه ، او را در زیر تراس بزرگ شاه بلوط در زیر تراس برپا كرد. از آنجا او روستای دیدنی کاستلینا را نادیده گرفت ، در کنار Meric که توسط یک دره جدا شده است که رودخانه لز در آن جریان دارد. Family Reunion همچنین با عنوان پرتره های خانوادگی ، تمام اعضای خانواده وی شناخته می‌شود. در پیش زمینه  پدر و مادرش روی یک نیمکت نشسته اند. در پشت ، بزرگترین پسر عموی خود و همسرش در میزگرد ، خانم مادام هس ، عمه مادری بازیل با دخترش ترزا ، جوانترین پسر عموی خود ، در کنار پارکت تراس نشسته است.

تحلیل پل در( (Maincyماینسی اثر پل سزان Paul Cezanne)) : طبق روایتی که به Chocquet برمی گردد ، تصور می شد که این عکس در ماننسی در نزدیکی کوربی (Seine et Louise) نقاشی شده است ، جایی که سزان در سال 1897 اقامت داشت. روستایی در نزدیکی شهر ملون (Seine et Marne) ، جایی که طبق مکاتبات وی مشخص شده است که سزان بین 3 ژوئن 1879 و 25 فوریه 1880 و بعد از آن در سال 1894 در آنجا اقامت داشته است . از تصویر نقاشی مشخص است که در تابستان نقاشی شده است . سبک سزان خیلی زود از بین رفت .

موزه اورسای پاریس

از دیگر نقاشان مشهور که آثارشان در Musee d’Orsay نمایش داده شده است

از دیگر نقاشان مشهور که آثارشان در Musee d’Orsay نمایش داده شده است شامل:

  • Edouard Vuillard
  • Henri Rousseau
  •  Maurice Denis
  • Edvard Munch
  • Gustav Klimt and Piet Mondrian
موزه اورسای پاریس

مجموعه مجسمه ها

در زمان افتتاح موزه اورسای پاریس ، تقریباً 1200 قطعه مجسمه را گردآوری کرده بود که عمدتا از موزه دو لوکزامبورگ، لوور و سایر گالری های هنری دولتی گرفته شده بود. مجموعه مجسمه های موجود در موزه اورسای پاریس  با یک سیاست جدی در زمینه‌ی خرید مجسمه‌ها اکنون به بیش از 2200 قطعه می‌رسد. برخی از مجسمه سازان برجسته که آثارشان را می‌توانید در موزه اورسای پاریس مشاهده کنید عبارت اند از :

David d’Angers، Antoine-Louis Barye، Jean-Baptiste Carpeaux، ژول Cavelier، Camille Claudel، Auguste Bartholdi (Samaritan Good، 1853)، Honore Daumier، Paul Gauguin، Constantin Meunier، Francois رود ، و آگوست رودین. سایر هنرمندان نماینده عبارتند از: چاپو ، دالو ، فالگوایر و فرمیت. 

موزه اورسای پاریس

تابلو نقاشی‌های موجود در موزه اورسای پاریس

مجموعه نقاشی موزه اورسای پاریس شامل هنرمندان متولد پس از 1820 و قبل از سال 1870 است ، اگرچه استثنائاتی نیز در این مجموعه صورت گرفته است: به عنوان مثال ، هنری ماتیس بزرگ (متولد 1869) به جز نقاشی وی Luxe ، Calme و Volupte (1904) ، مستثنی نیست. در حالی که برخی از هنرمندان متولد قبل از سال 1820 ، از جمله Francois Bonvin ، Gustave Courbet ، Charles-Francois Daubigny ، Honore Daumier ، Henri Harpignies ، Ernest Meissonier و Jean-  Francois Millet حضور دارند.

این مجموعه گرافیکی اکنون به بیش از ده هزار نقاشی رسیده است ، از جمله شاهکارهایی همچون The Bow Bow توسط Georges Seatat در آنجا موجود است و همچنین آثار  بسیاری نیز توسط بزرگترین دراویش نیمه دوم قرن نوزدهم موجود می‌باشد.

موزه اورسای پاریس

هنرهای تزئینی موجود در موزه اورسای

موزه اورسای  که به هنرهای نیمه دوم قرن نوزدهم اختصاص یافته است ، برنامه ای با هدف تجلیل از پیوندهای معماری ، نقاشی ، مجسمه سازی و هنرهای تزئینی است برگزار می‌کند که از ابتدای امپراتوری دوم پدید آمده اند. . در حین شروع کار ، متصدیان موزه موفق شدند مجموعه ای از هنرهای تزئینی را در حدود 1000 مورد جمع آوری کنند.

ساعات کاری موزه اورسای پاریس

شما می‌توانید روزانه از ساعت 9.30 صبح تا 6 عصر  به جز دوشنبه‌ها از موزه اورسای پاریس دیدن کنید. همچنین بهتر است بدانید که هزینه بلیط موزه اورسای برای افراد در سنین مختلف ، متغیر است و برای سنین کمتر از هفده سال رایگان می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!