چگونه ویزای نمایشگاهی مجارستان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای نمایشگاهی مجارستان را دریافت نمائیم؟

ویزای نمایشگاهی مجارستان، با هدف شرکت در نمایشگاه های مختلف این کشور می باشد. در این مقاله در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای نمایشگاهی…

امروزه مراودات اقتصادی، ورزشی و فرهنگی با کشورهای خارجی برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و اقتصادی هر کشوری، امری اجتناب‌ناپذیر است. در این میان کشور مجارستان یکی از فرصت‌های مناسب برای شرکت‌های ایرانی بوده و شرکت های مختلف با اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان برای نمایندگان خود، سعی می کنند از این فرصت ها در جهت پیشبرد اهداف تجاری یا فرهنگی شان نهایت بهره را ببرند. کشور مجارستان با موقعیت اقتصادی مناسبی که دارد همواره یکی از گزینه های مورد توجه تجار و شرکت های بازرگانی برای اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان با هدف شرکت در نمایشگاه های مختلف این کشور می باشد. در این مقاله در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای نمایشگاهی مجارستان بیشتر توضیح می دهیم.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

کشور مجارستان

مجارستان جزو کشورهای اروپای مرکزی بوده که با کشورهای رومانی، اتریش، اسلواکی، اوکراین و یوگوسلاوی دارای مرز همسایگی می باشد و به لحاظ شرایط آب و هوایی، دارای آب و هوای معتدل و تابستان های نسبتاً گرم و مرطوب و زمستان هایی با بارندگی فراوان است. کشور مجارستان دارای 19 شهرستان است. بوداپست به عنوان پایتخت کشور مجارستان شهری زیبا و مستقل بوده و به خاطر جاذبه های اقتصادی، تاریخی و فرهنگی فراوانی که این شهر دارد همواره مورد توجه مردم کشورهای مختلف از جمله ایران برای یک سفر تجاری یا توریستی به یاد ماندنی بوده است. از دیگر شهرهای مهم کشور مجارستان می توان به دبرسن، سگد، میشکولتس و گیور اشاره کرد که از نظر اقتصادی و جاذبه های توریستی و فرهنگی بعد از بوداپست قرار می گیرند.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

موقعیت اقتصادی مجارستان

کشور مجارستان به لحاظ تجاری و بنگاه های اقتصادی مختلف از موقعیت بسیار مناسبی برای شرکت های تجاری و سرمایه گذاران برخوردار است به گونه ای که امروزه جزو یکی از فعال ترین اقتصادهای اروپای مرکزی شناخته می شود. این کشور با داشتن شرایط باز اقتصادی و بستر مناسب برای توسعه تجاری، همواره پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی با شرایط بسیار خوب می باشد.

با توجه به این شرایط، شرکت های مختلف کشورهای خارجی از جمله ایران به دنبال شناخت بیشتر موقعیت های مختلف اقتصادی و فرهنگی مجارستان بوده تا بتوانند در صورت مساعد بودن شرایط از این موقعیت استفاده نمایند. یکی از رایج ترین راه کارها برای شناخت شرایط اقتصادی این کشور، گرفتن ویزای نمایشگاهی مجارستان و شرکت در نمایشگاه های مختلف فرهنگی و تجاری این کشور اروپایی می باشد. برای اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان باید ابتدا مدارک لازم از جمله دعوتنامه نمایشگاهی را تهیه نمایید. در بخش های بعدی بیشتر در مورد جزئیات اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان صحبت می کنیم.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

کاربرد ویزای نمایشگاهی مجارستان

ویزای نمایشگاهی مجارستان برای بازدید و حضور در یک نمایشگاه، مشارکت در برگزاری و یا خرید از نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که کشور مجارستان کشوری با اقتصاد باز است که از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می کند و شرایط یک سرمایه گذاری امن با تسهیلات مناسب را فراهم می کند، یکی از پر درخواست‌ترین ویزاهای مجارستان، ویزای نمایشگاهی مجارستان می باشد.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

مدارک لازم برای اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان

  1. فرم  تکمیل شده درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان (فرم درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان را پس از تکمیل باید امضا کنید.)
  2. گذرنامه معتبر نماینده یا بازدید کننده که باید حداقل تا شش ماه از اعتبار آن زمان باقی مانده باشد.
  3. دو قطعه عکس پاسپورتی جدید (عکس ها باید رنگی با پس زمینه سفید باشند.)
  4. یک نسخه کپی از پاسپورت (کپی باید در برگه A4 باشد.) در صورتی که قبلاً به کشور مجارستان و یا سایر کشورهای عضو منطقه شینگن سفری داشته اید، باید از این ویزاها نیز کپی تهیه نمایید.
  5. نامه تأییدیه بیمه درمانی که حاوی حداقل 30،000 یورو برای مواقع اورژانسی و یا بستری شدن در بیمارستان باشد.
  6. ارائه بلیط رفت‌وبرگشت رزرو شده
  7. گواهی و مدارک اثبات رزرو محل اقامت در منطقه شینگن
  8. نامه شرکت به همراه ارائه کل برنامه سفر
  9. گواهی ثبت نام شرکت در نمایشگاه
  10. اظهارنامه بانکی و گردش حساب سه ماه گذشته شما به همراه مهر و امضای بانک (موجودی حساب بانکی شما باید حداقل 40 میلیون تومان باشد.)
  11. اثبات وضعیت مدنی: گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی مرگ همسر، کارت جیره در صورت امکان
  12. اثبات وضعیت مالی:

اگر کارمند هستید: فیش حقوق سه ماه گذشته / قرارداد کار

اگر کارفرما هستید: گواهی مالکیت یا مدارک اثبات مالکیت (اثبات مالکیت زمین، اثبات درآمد حاصل از کشاورزی (فرم فروش و غیره)

برای درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان باید از کجا اقدام کرد؟

برای ارسال درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان خود، باید به سفارت مجارستان در ایران مراجعه کنید و فرم تکمیل شده درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان را به همراه مدارک لازم که در بخش قبلی اشاره کردیم، ارائه دهید. کسانی که زیاد سفر می کنند نیز می توانند درخواست و مدارک لازم برای اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان خود را به وکیل یا آژانس مسافرتی ارائه دهند.

توصیه می کنیم که حتماً برای حداقل سه هفته قبل از تاریخ سفر برای گرفتن ویزای نمایشگاهی مجارستان خود اقدام نمایید تا در صورت هر گونه تأخیر در فرآیند پردازش درخواست اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان، مشکلی در سفر شما به وجود نیاید.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

هزینه اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان

متقاضیان اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان باید هزینه ویزای نمایشگاهی یا تجاری را از طریق انتقال بانکی انجام دهند. کارت اعتباری و یا چک پذیرفته نمی شوند. حواله بانکی باید به نام کنسولگری در کشور شما (کنسولگری مجارستان در ایران) باشد و نباید بیش از دو ماه از آن گذشته باشد. توجه کنید در صورتی که درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان شما رد شود، وجه پرداختی بازگردانده نخواهد شد همچنین اگر در زمان درخواست ویزای نمایشگاهی مجارستان هزینه ها تغییر کرده باشند، باید تمام هزینه ها را طبق تعرفه جدید پرداخت نمایید.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان برای دریافت ویزای نمایشگاهی مجارستان

یکی از روش های مرسوم برای دریافت ویزا برای سفر به مجارستان، استفاده از دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان است. دعوتنامه انواع مختلفی دارد که هر یک با توجه به هدف شما از مسافرت ارائه می شود. دعوتنامه می تواند برای دریافت ویزای بازدید از خانواده یا دوستان باشد. در این صورت شما باید برای دریافت ویزای بازدید کوتاه مدت، از سوی یکی از اعضای خانواده و یا دوستان خود این دعوتنامه را دریافت نمایید و به همراه سایر مدارک درخواست ویزای کوتاه مدت، به کنسولگری سفارت مجارستان ارائه دهید.

یکی دیگر از این دعوتنامه ها، دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان برای اخذ ویزای نمایشگاهی این کشور می باشد. در این دعوتنامه شما باید نامه ای که نشان دهنده دعوت شما از سوی یک سازمان یا شرکت خاص در کشور مجارستان برای حضور در نمایشگاه است را دریافت نمایید تا بتوانید برای گرفتن ویزای نمایشگاهی مجارستان اقدام کنید. در واقع این دعوتنامه اثبات می کند که شما از سوی شرکت یا ارگان خاصی در کشور مجارستان برای حضور، شراکت در برگزاری نمایشگاه، خرید از نمایشگاه و یا هر فرایند دیگری در راستای برگزاری نمایشگاه، دعوت شده اید. این دعوتنامه (در صورتی که معتبر باشد!) روند دریافت ویزای نمایشگاهی مجارستان را برای شما تسهیل می سازد. پس از دریافت دعوت نامه باید آن را به زبان انگلیسی ترجمه نمایید و به همراه سایر مدارک خود برای دریافت ویزای نمایشگاهی مجارستان به سفارت کشور مجارستان ارائه دهید.

توجه کنید که ارائه دعوتنامه نمایشگاهی به سفارت تضمین کننده دریافت ویزای نمایشگاهی مجارستان برای شما نخواهد بود بلکه فقط می تواند روند دریافت ویزای نمایشگاهی مجارستان را تسهیل سازد.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

پیشنهاد دریافت ویزای شینگن به‌جای ویزای نمایشگاهی مجارستان

اگر قصد بازدید از نمایشگاهی در مجارستان را دارید، از آن جایی که کشور مجارستان در حوزه کشورهای شینگن قرار دارد، می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایید. درصورتی‌که برای دریافت ویزای مجارستان از ویزای شینگن استفاده نمایید، نیازی به دریافت دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان نخواهید داشت. از طرف دیگر مدت زمان اعتبار ویزای شینگن (بر خلاف ویزای نمایشگاهی مجارستان که مدت اعتبار آن کوتاه است) 90 روز است و در صورتی که نیاز به مدت زمان بیشتری برای اقامت در مجارستان پیدا کنید، امکان افزایش این زمان به صورت قانونی نیز وجود دارد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن مجارستان به جای ویزای نمایشگاهی مجارستان

در صورتی که تمایل دارید از ویزای شینگن به جای ویزای نمایشگاهی مجارستان استفاده نمایید تا فرصت بیشتری برای حضور و اقامت در مجارستان داشته باشید باید مدارک زیر را فراهم نمایید و به سفارت مجارستان ارائه دهید.

مدارک ویزای شینگن

  1. فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای شینگن (فرم درخواست ویزای شینگن را به صورت اینترنتی نیز می توانید دانلود کنید)
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی آن ها به زبان انگلیسی
  3. پاسپورت معتبر (باید حداقل 6 ماه تا پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت شما زمان باقی مانده باشد.)
  4. سه قطعه عکس رنگی 6 در 4 با پس زمینه سفید
  5. بلیط رزرو شده رفت‌وبرگشت
  6. اسناد و مدارک اثبات تمکن مال
  7. اسناد و مدارک وضعیت شغلی
  8. نامه تأییدیه بیمه درمانی که حاوی حداقل 30،000 یورو برای مواقع اورژانسی و یا بستری شدن در بیمارستان باشد.
  9. گواهی و مدارک اثبات رزرو محل اقامت در منطقه شینگن (در صورتی که دعوتنامه معتبر از سوی فردی در کشور مورد نظر (مجارستان) داشته باشید، نیازی به ارائه مدارک رزرو هتل ندارید.)

نکته در خصوص اعتبار گذرنامه یا پاسپورت

در صورتی که مدت زمان اعتبار پاسپورت شما کمتر از شش ماه است، توصیه می کنیم که حتماً قبل از هر کاری نسبت به تمدید پاسپورت یا گذرنامه خود اقدام نمایید، چرا که ممکن است فرایند اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان با توجه به شرایط شما زمان بر باشد و در صورتی که از زمان اعتبار گذرنامه تان مدت کمی باقی مانده باشد، ممکن است تا زمان صدور ویزا، اعتبار پاسپورت شما به پایان برسد.

ویزای نمایشگاهی مجارستان | اخذ ویزای نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!