چگونه ویزای توریستی مجارستان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی مجارستان را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی مجارستان، یک ویزای کوتاه مدت است که طی یک دوره کوتاه در این کشور اجازه اقامت خواهید داشت. برای دریافت آن باید از طریق سفارت کشور…

دلایلی مثل گردشگری یا بازدید از اقوام سبب می شود که تصمیم بگیرید به مجارستان سفر کنید. از آنجا که مجارستان از کشورهای حوزه شینگن می باشد برای رفتن به آن باید ویزا دریافت کنید. در این مقاله شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان و مدارک آن را برای شما شرح می دهیم. این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است. ویزای توریستی مجارستان شما را مجاز می کند که به کشورهای عضو پیمان شینگن وارد شوید.

ویزای توریستی مجارستان

عده زیادی از افراد به دلیل دسترسی مجارستان به سایر کشورهای اروپایی خواستار ورود به خاک آن کشور هستند. برای گردشگری و تفریح و گذارندن اوقات فراعت در مجارستان باید ویزای توریستی مجارستان که یکی از پر مخاطب ترین نوع ویزای مجارستان است را دریافت کنید. شرایط ویزای شینگن و مقررات ورود تنها برای کسانی که بیش از 90 روز اقامت دارند کاربرد دارد. زیباترین پایتخت کشورهای اروپایی بوداپست پایتخت مجارستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر سبب شده است درخواست ویزای توریستی مجارستان بسیار زیاد باشد.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

مدت زمان صدور ویزای توریستی مجارستان

بعد از ثبت نام شما، سفارت جهت درخواست ویزای توریستی مجارستان در مدت 15 روز به بررسی مدارک می پردازد. گاهی ممکن است حداکثر 30 روز طول بکشد و در مواقع خاص تا 60 روز این بررسی به طول می انجامد. این مورد زمانی پیش می آید که سفارت نیاز به تحقیقات بیشتری داشته باشد.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

بیمه درمانی مسافرتی برای ویزای توریستی مجارستان

زمان که برای اقامت کوتاه مدت درخواست ویزای توریستی مجارستان را می دهید باید ثابت کنید که بیمه درمانی مسافرتی برای پوشش دادن هر هزینه ای مربوط به درمان را دارید. هم چنین در فرم درخواست ویزای توریستی باید از داشتن بیمه درمانی سفر برای اقامت بعدی اعلام آگاهی کنید. بیمه در تمام کشورهای عضو شینگن معتبر نیست. این بیمه باید به گونه ای باشد که در تمام طول اقامتان در مجارستان بتواند هزینه های درمانی شما را پوشش دهد که حداقل مبلغ آن نیز 30 هزار یورو است.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

صدور ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان یک ویزای کوتاه مدت است که طی یک دوره کوتاه در این کشور اجازه اقامت خواهید داشت. برای دریافت آن باید از طریق سفارت کشور محل اقامت خودتان اقدام کنید. سفارت نیز بر اساس امکانات مالی شما، بلیط هواپیما، رزرو هتل، پرینت حساب بانکی و … و تایید این مدارک، ویزای توریستی مجارستان را برای شما صادر می کند.

مدت زمان اقامت در ویزای توریستی مجارستان

اگر برای بار اول است که می خواهید به مجارستان بروید ویزای توریستی که درخواست می دهید نباید از 30 روز بگذرد. در این نوع ویزا اجازه ورود برای 30 روز را خواهید داشت. یعنی از تاریخ ورود شما به منطقه شینگن تنها 30 روز اعتبار دارد. اعضای خانواده برای همین مدت زمان می توانند درخواست ویزا داشته باشند. روند این کار مشابه همان سرپرست خانواده است که تنها باید رابطه خانوادگی را در قالب گواهی ازدواج یا تولد ثابت کنید. اثبات اینکه به کشور خود باز خواهید گشت بسیار مهم است.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

اطلاعاتی از سفارت مجارستان در ایران

سفارت مجارستان در ایران، تهران، دروس، میدان هدایت، خیابان شادلو، پلاک ۱۶ واقع شده است. ایمیل سفارت: mission.thr@mfa.gov.hu و وب سایت آن www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/ir/hu است. برای دریافت ویزای توریستی اثبات اینکه به کشور خود بازمی گردید و قصد این را ندارید که پس ار ورود به مجارستان در این کشور بمانید بسیار مهم است. لازم به ذکر است که ویزای توریستی به ویزای کار و یا تحصیلی قابل تغییر نیست. بعد از بازگشتتان از مجارستان می توانید ویزای جدید برای این منظور دریافت کنید. حضور فرد برای مصاحبه و انگشت نگاری لازم است. ساعات کاری این سفارت از یکشنبه تا پنح شنبه ساعت 9 تا 11 صبح می باشد. هم چنین در تعطیلات رسمی ایران این سفارت نیز تعطیل است.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

نکات مهم برای دریافت ویزای توریستی مجارستان

•           هر فردی که تقاضای ویزای توریستی دارد باید جداگانه گذرنامه ارائه دهد.

•           اگر اخیرا درخواست ویزای شینگن مسافری رد شده است از ثبت نامش خودداری کنید.

•           در گواهی اشتغال به کاری که ارائه می دهید سمت و میزان درآمد خود را مشخص کنید.

•           درصورتی که پدر با اعضای خاواده سفر نمی کند رضایت نامه و تقبل هزینه های افراد خانواده از جانب او لازم است.

•           توجه داشته باشید که در وقت تعیین شده از جانب سفارت در آنجا حضور پیدا کنید، در غیر این صورت سابقه بدی در سفارت برای شما رد خواهد شد.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

اقدامات لازم بعد از رد شدن درخواست ویزای توریستی مجارستان

اگر درخواست شما برای دریافت ویزای توریستی مجارستان رد شد سفارت نامه ای کتبی به متقاضی خواهد داد و در مورد اینکه چرا تقاضای او رد شده است به او توضیخاتی می دهد. متقاضی می تواند بعد از 8 روز از دریافت این تصمیم سفارت، تقاضای تجدید نظر کند. این تقاضا توسط معاون وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ظرف 15 روز بررسی می شود و نتیجه اعلام می گردد. ممکن است برای بررسی از شما مدارک بیشتری بخواهند. اگر این تجدید نظر منجر به دریافت ویزا نشد می توانید دوباره درخواست صدور ویزای توریستی مجارستان را داشته باشید.

مشاوره جهت دریافت ویزای توریستی مجارستان

اگر در زمینه ویزای توریستی مجارستان نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره داشتید با اطلاعاتی که در این زمینه طی سالیان زیاد کسب نموده ایم قادر به راهنمایی شما خواهیم بود. در رابطه با عواملی که منجر به رد درخواست ویزای شما شده و هم چنین برای تنظیم اعتراض به رد درخواست و تقاضای مجدد شما به دریافت ویزا مشاوره صورت خواهد گرفت.

ویزای توریستی مجارستان | اخذ ویزای توریستی مجارستان 88851080-021

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی مجارستان

•           ابتدا فرم درخواست ویزای توریستی مجارستان را دانلود و با صداقت و به طور کامل آن را پر کنید. فرم درخواست ویزای شنگن به صورت الکترونیکی نیز قابل پر شدن است. بعد از تکمیل یک کپی از آن برای خود تهیه کنید.

•           2 قطعه عکس به فرم درخواست متصل کنید.

•           شناسنامه و ترجمه آن به همراه کپی از تمام صفحات لازم است.

•           ارائه گذرنامه ای که حداقل از تاریخ بازگشت سه ماه اعتبار داشته باشد لازم است. هم چنین نسخه ویزاهای قبلی را باید ارائه دهید. گذرنامه باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد. کسانی که پاسپورت کانادایی، آمریکایی و اتحادیه اروپا دارند تا 90 روز در مجارستان بدون ویزا می توانند اقامت داشته باشند به شرطی که برای حداقل سه ماه پس از بازدیدشان اعتبار داشته باشد.

•           کسانی که قبل از دریافت ویزای توریستی مجارستان بلیط تهیه کرده اند یک نسخه از بلیط برگشت خودشان را ارائه دهند.

•           بیمه مسافرتی متقاضی به مبلغ حداقل 30 هزار یورو که اقامت در مجارستان و کل حوزه شینگن را پوشش دهد باید تایید شود.

•           اگر افراد خانواده نیز قصد دارند همراه شما بیایند باید یک نامه که در آن هدف سفر و برنامه همراهان در آن مشخص شده است ارائه کنند.

•           برای دریافت ویزای توریستی باید بلیط پرواز رفت و برگشت را رزرو کنید که تاریخ و شماره پرواز آن مشخص باشد.

•           برای طول مدت اقامتتان در مجارستان باید هتل رزرو کنید.

•           برای دریافت ویزای توریستی مجارستان اثبات وضعیت مدنی شما الزامی است مانند گواهی ازدواج، گواهی مرگ همسر، گواهی تولد فرزند و …

•           اگز دعوتنامه ای از اقوام درجه یک دارید شانس دریافت ویزای توریستی مجارستان افزایش می یابد.

•           تمکن مالی شما در طول مدتی که در مجارستان اقامت دارید باید تایید گردد.

•           ارائه رضایت نامه محضری در رابطه با خانم هایی که بدون همسر قصد سفر دارند و فرزندان زیر 11 سال که بدون پدر قصد سفر دارند.

•           سند ملکی همراه با ترجمه

•           دانش آموزی که در حال تحصیل است برای دریافت ویزای توریستی باید رضایت نامه کتبی از مدیریت مدرسه بگیرد.

•           گواهی حساب بانکی شما به صوت اصل و ترجمه که بانک آن را مهر و امضا کرده باشد. کارکرد سه ماه اخیر حساب های جاری باید معلوم باشد و اگر گردش حساب ندارید گواهی از موجودی حسابتان کافی است. در صورت داشتن سپرده بانکی گردش حساب آن از جانب بانک به زبان انگلیسی لازم است که مهر بین الملل نیز داشته باشد. هر نفر باید حداقل 500 میلیون ریال موجودی حساب یا سپرده داشته باشد.

•           در هر حرفه ای که مشغول هستید باید مدارک شغلی مربوطه را ارائه دهید. پزشکان باید پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی و پروانه مطب ارائه دهند. وکلا پروانه وکالت باید ارائه دهند. مشاغل دولتی می توانند حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی، آخرین لیست بیمه، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی را ارائه دهند و یا از شرکتی که مشغول کار هستند نامه ای با ذکر مدت اشتغال خود بیاورند. برای بازنشسته ها حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی کفایت می کند. شغل های غیر دولتی باید از شرکتی که در آن مشغول هستند گواهی اشتغال به کار بیاورند و آخرین روزنامه رسمی شرکت را ارائه دهند. در صورتی که خودشان مشغول کاری هستند جواز کسب و آگهی تاسیس لازم است.

•           معلمان، اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت علمی و دانش آموزان باید اصل نامه اشتغال به تحصیل یا کار را ارائه دهند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!