پارک شهر بوداپست | امکانات – تصاویر – آدرس

پارک شهر بوداپست | امکانات – تصاویر – آدرس

پارک شهر بوداپست، یکی از این مراکز تفریحی است که از کودک تا بزرگسال، آنجا را به عنوان یک مکان تفریحی جالب و شگفت انگیز می‌شناسند.

شهر بوداپست دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی می‌باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پارک شهر بوداپست یکی از این مراکز تفریحی است که از کودک تا بزرگسال، آنجا را به عنوان یک مکان تفریحی جالب و شگفت انگیز می‌شناسند. این پارک در مرکز شهر و ضلع جنوبی میدان قهرمان واقع شده است و مساحتی بالغ بر 120 هکتار دارد.

این پارک در قرن 18 میلادی ساخته شده و در گذشته محوطه ای برای شکارگاه سلطنتی بوده است.

در این پارک مسیرهای پیاده روی متعددی وجود دارد، که شما می‌توانید از قدم زدن در این مسیرها و هوای مطبوع پارک لذت ببرید. این پارک جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد و گردشگران می‌توانند ساعاتی را در آن به استراحت و تفریح بپردازند. در داخل این پارک نیز یک دریاچه وجود دارد که در زمستان مکانی برای اسکی روی یخ و در تابستان مکانی برای قایق سواری است.

در ادامه این مقاله به بررسی تاریخچه ایجاد این پارک و جاذبه‌های گردشگری آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پارک شهر بوداپست | یوروپ تورز

تاریخچه پارک شهر بوداپست

این پارک در گذشته یک باتلاق بوده اما بعدها درختان زیادی در این منطقه کاشته شد و به قلمرو شکاری اشراف زادگان مبدل گشت. پس از خشک شدن باتلاق، در قرن 18 و 19، این منطقه به یک پارک به سبک انگلیسی تبدیل شد. آن زمان امپراتور دستور داد تا آن را به یک پارک ملی تبدیل کنند تا مردم بتوانند در آن محیط استراحت و تفریح کنند.

پارک شهر بوداپست اولین پارک عمومی‌در جهان بود که به هدف استراحت و تفریح مردم بازگشایی شد. جشن هزار ساله این کشور در سال 1896 در این پارک برگزار شد. سپس میدان قهرمان در گوشه شمالی این پارک ساخته شد و خیابان زیبای آندرسی نیز با ویلاهای شیک در طی این سال‌ها در مجاورت پارک ایجاد شد.

تاریخچه پارک شهر بوداپست | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری این پارک

در اطراف این پارک شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند قلعه وایداهونیاد، حمام سیچینی، شهر بازی، موزه هنرهای زیبا، باغ وحش و باغ گیاه شناسی وجود دارد. در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری این پارک | یوروپ تورز

قلعه وایداهونیاد

بهترین راه برای گشت و گذار در این پارک شهر، پیاده روی است. یک سر این پارک به قلعه وایداهونیاد و از طرف دیگر به باغ وحش می‌رسد. قلعه وایداهونیاد یکی از رمانتیک ترین و زیبا ترین قلعه‌های مجارستان است که در کنار دریاچه پارک قرار دارد. این بنا در سال 1896 به مناسبت جشن هزار سالگی این کشور ساخته شده است. سبک معماری این قلعه تلفیقی از معماری رنسانس، رومانسک، گوتیک و باروک است.

قلعه وایداهونیاد | یوروپ تورز

حمام سیچینی

حمام سیچینی یک مقصد توریستی بوداپست به شمار می‌رود که در نزدیکی میدان قهرمان واقع شده است. در این حمام، چاه‌هایی حفر شده است که از درون آنها آب جوش بیرون می‌آید. گردشگران و مردم بومی‌این منطقه برای استفاده از آب گرم ، به این حمام‌ها می‌آیند و از خواص درمانی آن بهره می‌برند.

حمام سیچینی | یوروپ تورز

شهر بازی

یکی از شهربازی‌های قدیمی‌قاره اروپا با نام پارک ویدام در داخل این پارک شهر واقع شده است. این پارک دارای یک جاذبه آبی و چهار ترن هوایی است که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اولین ترن هوایی چوبی اروپا در این شهربازی ساخته شده است.

شهر بازی | یوروپ تورز

موزه هنرهای معاصر

ساختمان این موزه در سال 1900 تا 1906 ساخته شده و از دیدنی‌های زیبای این منطقه به شمار می‌رود. این موزه دارای 6 بخش مجزا می‌باشد که شامل گالری مجسمه‌های قدیمی، گالری مدرن، گالری قدیمی‌هنرمندان بزرگ، مجموعه گرافیکی هنر مصر، بخش هنرهای باستانی و گالری نقاشی‌های قدیمی‌است. این موزه نقاشی‌هایی از هنرمندان برجسته سراسر جهان را در خود جای داده که چشم هر بیننده ای را مسحور خود می‌کند.

موزه هنرهای معاصر | یوروپ تورز

باغ وحش

این باغ وحش در انتهای پارک شهر مجارستان قرار گرفته است و یکی از زیباترین باغ وحش‌های جهان به شمار می‌رود. در این باغ، محیط زندگی حیوانات به طور دقیق شبیه سازی شده و به گونه ای طراحی شده که خطری این گونه‌های جانوری را تهدید نکند. در این باغ، جنگل کوچک، نواحی بیابانی، غارهای صخره ای و دریاچه ساخته شده و یک محیط متنوع برای انواع گونه‌ها ایجاد شده است. در این باغ وحش یک برج به سبک معماری هند ساخته شده که با بالارفتن از آن می‌توان چشم انداز پارانومایی از باغ داشت.

باغ وحش | یوروپ تورز

باغ گیاه شناسی

این باغ یکی از مناطق خوش آب و هوا به شمار می‌رود و از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار مجارستان است. در سر تا سر این باغ همه نوع گیاه‌های خارق العاده وجود دارد که هر بیننده ای را به وجد می‌آورد. این باغ در نزدیکی باغ وحش قرار دارد و این دو باغ در کنار هم، مکان تفریحی دلپذیر و در عین حال سرگرم کننده ای ایجاد کردند. کودکان با قدم زدن در این پارک می‌توانند بره‌ها را تماشا کنند و حتی به آنها غذا دهند.

باغ گیاه شناسی | یوروپ تورز

پارک شهر بوداپست، قدیمی‌ ترین پارک ملی اروپا

پارک شهر بوداپست یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی اروپا به شما می‌رود و مساحتی برابر با 120 هکتار دارد. در کنار این پارک، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که می‌تواند برای ساعاتی شما و خانوادتان را سرگرم کند. این پارک بنای تاریخی قلعه وایداهونیاد و قدیمی‌ترین شهر بازی اروپا را در خود جای داده است. باغ گیاه شناسی، باغ وحش و حمام سیچینی نیز از دیگر جاذبه‌های این پارک به شمار می‌آید. مردم بومی‌و گردشگران از این منطقه به عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتیم این پارک در میدان قهرمان قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از خط 1 مترو استفاده کنید و در ایستگاه سیچینی فوردو و یا میدان قهرمان پیاده شوید. پارک در پشت میدان قرار دارد.

پارک شهر بوداپست، قدیمی‌ ترین پارک ملی اروپا | یوروپ تورز

سوالات متداول پارک شهر بوداپست

پارک شهر بوداپست در چه قرنی ساخته شد؟

این پارک در قرن 18 میلادی ساخته شده و در گذشته محوطه ای برای شکارگاه سلطنتی بوده است.

این مکان قبل از تبدیل به پارک چه چیزی بوده؟

این پارک در گذشته یک باتلاق بوده اما بعدها درختان زیادی در این منطقه کاشته شد و به قلمرو شکاری اشراف زادگان مبدل گشت. پس از خشک شدن باتلاق، در قرن 18 و 19، این منطقه به یک پارک به سبک انگلیسی تبدیل شد.

جاذبه های این پارک چه چیز هایی هستند؟

در اطراف این پارک شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند قلعه وایداهونیاد، حمام سیچینی، شهر بازی، موزه هنرهای زیبا، باغ وحش و باغ گیاه شناسی وجود دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!