چگونه ویزای توریستی سوئیس را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی سوئیس را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی سوئیس، برای اخذ ویزای‌توریستی سوئیس در ابتدا می‌بایست مدارک متعددی فراهم شود، به طور کلی وقتی می‌خواهید نسبت به اخذ ویزای‌توریستی سوئیس اقدام …

آیا می‌دانید مشخص نمودن هدف ویزای‌توریستی سوئیس اهمیت ویژه‌ای دارد؟ همانطور که می‌دانید سوئیس یکی از کشورهای زیبای اروپایی بوده که دارای طبیعتی بکر و جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز است. سوئیس جامعه‌ای بسیار آرام دارد و اقتصاد در این کشور روند به توسعه خواهد داشت. هر سال گردشگران زیادی به سوئیس سفر می‌نمایند، این کشور عضو شینگن بوده و برای ورود به خاک سوئیس نیاز به ویزا خواهید داشت. ویزاها با اهداف مختلفی صادر می‌شوند، ما قصد داریم تنها به ویزای‌توریستی سوئیس بپردازیم.

چگونه ویزای توریستی سوئیس را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

گام اول برای اخذ ویزای توریستی سوئیس

برای اخذ ویزای‌توریستی سوئیس در ابتدا می‌بایست مدارک متعددی فراهم شود، به طور کلی وقتی می‌خواهید نسبت به اخذ ویزای‌توریستی سوئیس اقدام نمایید می‌بایست در ابتدا کنسولگری و سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازید.

در واقع در این متقاعدسازی می‌بایست به طور واضح اشاره نمایید که قرار است تنها مدتی به بازدید از کشور سوئیس بپردازید و به زودی به کشور خود باز خواهید گشت و قرار بر اقامت دائم در این کشور نخواهید داشت. بسیار دیده شده که افراد با ویزای توریستی سوئیس قصد اقامت دائم در این کشور را دارند و این مسایل سبب می‌شود که کمی اخذ ویزای توریستی سوئیس دشوار باشد. در نظر داشته باشید که تمامی روال می‌بایست به درستی طی شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس همانطور که از اسمش پیداست با هدف گشت و گذار و بازدید از آشنایان صورت می‌پذیرد و اگر هدف کار و یا تحصیل دارید نمی‌توانید با ویزای توریستی سوئیس به اهداف خود دسترسی داشته باشید. برای ویزای توریستی سوئیس نیاز به یک سری مدارک می‌باشد.

در گام اول باید مدارک شناسایی فرد متقاضی مهیا باشد، این مدارک شامل پاسپورت، شناسنامه و … است. شناسنامه شما باید ترجمه شود، زبان‌های ترجمه اغلب برای هر کشور متفاوت است، اما زبان رسمی و کلی در این بحث انگلیسی می‌باشد. شما نیاز به نامه‌های بانکی دارید. در واقع می‌بایست اسناد مالکیت زمین و منزل شما شفاف‌سازی شود.

یک سری نامه‌ها وجود دارد که سبب می‌شود شانس شما برای اخذ ویزای توریستی سوئیس افزایش یابد، به عنوان مثال اگر دارای شغل خاصی هستید و سمت والا و یا مهمی دارید می‌توانید نامه‌های کاری خود را در بین مدارک ویزای توریستی سوئیس قرار دهید به این ترتیب شما توضیح داده‌اید که باید به زودی به کشور خود بازگردید و شغل مورد نظر در ایران به شما نیاز دارد. این موضوع در خصوص تحصیل نیز صدق می‌کند و نامه اشتغال به تحصیل خود نمونه دیگری است که اجازه می‌دهد بازگشت شما به کشور مبدا تایید شود.

شانس اخذ ویزای توریستی سوئیس

یک سری نکات برای اخذ ویزای توریستی سوئیس وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نبوده و در واقع نکات بسیار طلایی محسوب می‌شود.

افرادی که قصد دارند تنهایی به سوئیس سفر نمایند شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی سوئیس به نسبت افرادی که تصمیم دارند به صورت دست جمعی و به همراه خانواده خود به این ویزا دست یابند، دارند.

در بخش مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس به نامه‌های کاری و اشتغال و اسناد مالکیت اشاره شد، فرض کنید که هر یک اعضای خانواده بخواهند به صورت جداگانه نسبت به اخذ ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایند در این صورت قطعا شانس بهتری خواهند داشت نسبت به زمانی که همگی با هم اقدام به دریافت ویزای توریستی سوئیس نمایند.

پارامتر بعدی در این بین حضور یکی از افراد درجه یک فرد متقاضی در کشور سوئیس است. در این شرایط اقوام فرد می‌توانند دعوت نامه تنظیم نمایند که به این ترتیب قطعا شانس اخذ ویزای توریستی سوئیس برای فرد متقاضی بسیار افزایش می‌یابد.

قوانین کلی ویزای توریستی سوئیس

دقت نمایید که ویزای توریستی سوئیس مانند سایر کشورهایی که در حوزه شینگن هستند به این صورت است که اگر فرد متقاضی موفق به اخذ ویزای توریستی سوئیس شود می‌تواند به همه کشورهای حوزه این پیمان رفت و آمد نماید، به این معنی که اگر شما موفق به اخذ ویزای توریستی سوئیس شده‌اید می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در زمان باقی مانده از دیگر کشورهای اروپایی دیدن نمایید.

قانون کلی در خصوص ویزای توریستی به این صورت است که به صورت تک ورودی و یا چند ورودی به فرد متقاضی اختصاص می‌یابد. البته ویزای توریستی سوئیس اغلب در مدل چند وروده به متقاضیان عرضه می‌شود.

قوانین کلی ویزای توریستی سوئیس | یوروپ تورز

شرایط اقامت پس از اخذ ویزای توریستی سوئیس

حال به پرتکرارترین سوالی می‌پردازیم که از سوی افراد متقاضی شنیده می‌شود. آیا افرادی که ویزای توریستی سوئیس را اخذ نموده‌اند می‌توانند در این کشور اقامت دائم داشته باشند؟ یا برای دریافت آن اقدام نمایند؟

برای پاسخ به این سوال می‌بایست چندین حالت بررسی شود. اول اینکه فرد متقاضی باید در مدتی که به صوری قانونی در اختیارش قرار داده شده است در کشور سوئیس یک فرصت شغلی ایجاد نماید و اگر این مسیر را به صورت کارآفرینی طی نماید قطعا می‌تواند پس از بازگشت از سوئیس با اخذ ویزای کار به سادگی در این کشور اقامت بگیرد.

توجه نمایید که شغل مورد نظر می‌بایست قابل توضیح باشد و شغل‌های کاذب و یا غیر اجرایی در این دسته قرار نخواهند گرفت. مورد بعدی برای افرادی است که هدف‌شان اخذ انواع پناهندگی بوده که نیاز به بررسی‌های خاص توسط وکلان و مشاوران در این زمینه خواهد داشت. این موضوع از دقت خاصی برخودار است و هرگونه سهل انگاری قطعا مشکل ساز خواهد شد.

تاثیر تمکین مالی در ویزای توریستی سوئیس

موضوع مالی در خصوص ویزای توریستی سوئیس کم رنگ‌تر از ویزای کاری و همینطور ویزای تحصیلی می‌باشد، اما در صورتی که فرد متقاضی از قدرت مالی کافی برخوردار نباشد و یا مقامات مسئول در این لاین دچار شک و تردید باشند در گرفتن ویزای سوئیس دچار مشکل خواهد شد.

در این شرایط بهتر است که دعوت نامه‌ای وجود داشته باشد که فرد تنظیم‌کننده دعوت نامه قید نماید که قصد حمایت مالی از فرد متقاضی را داشته و قطعا می‌بایست یک سری مدارک عرضه نماید. این فرد می‌بایست متعهد شود که هزینه‌های درمان، هزینه بروز تصادفات و همینطور تضمین رفاه اجتماعی فرد متقاضی را برعهده می‌گیرد.

مراحل اقدام برای ویزای توریستی سوئیس

در ابتدا می‌بایست وقت مصاحبه برای شما تعیین شود. دقت نمایید که مصاحبه باید به صورت حضوری باشد، البته این امکان فراهم شده است که شما به صورت تلفنی با آژانس سفری دیگر، نوبت خود را مشخص نمایید.

فرم درخواست می‌بایست به درستی تکمیل شود این فرم قابل دانلود بوده و مراحل پر نمودن آن به سادگی صورت می‌پذیرد.

شما برای ترجمه مدارک خود می‌توانید یکی از چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا ایتالیایی را انتخاب نمایید. در نهایت و پس از بررسی دقیق در خصوص این مدارک باید به اقدامات حضوری بپردازید. در ابتدا از شما مصاحبه خواهد شد و سوالات پرسیده شده باید به درستی بررسی شود، پس از ان مدارک تحویل داده می‌شود و مراحل انگشت نگاری به درستی صورت می‌پذیرد.

اطلاعات تکمیلی ویزای توریستی سوئیس

گذرنامه افراد باید حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ درخواست ویزا اعتبار داشته باشد. افراد نیاز به دو قطعه عکس دارند، عکس می‌بایست به صورت تمام رخ بوده و بخشی از گردن و همینطور یقه فرد در عکس دیده شود، عکس‌هایی که دارای لبخند، اخم و هر حالت احساسی هستند به نوعی غیر قابل قبول هستند.

میزان فکوس عکس می‌بایست به درستی تنظیم شود، اجزای چهره فرد باید در وضعیت طبیعی قرار داشته باشد. تصویر می‌تواند با عینک باشد به شرطی که عینک فرد از شیشه روشن برخوردار بوده و چشم به درستی مشخص باشد. در بانوان تصویر می‌بایست بدون روسری گرفته شود. در صورتی که از قبل ویزای توریستی سوئیس دریافت نموده‌اید می‌بایست کپی از آن همینطور مهرهای ورود و خروج را به همراه داشته باشید.

مشخص نمودن هدف در ویزای توریستی سوئیس

موضوع بسیار مهم برای ویزای توریستی مشخص نمودن هدف است. شما می‌بایست در روز مصاحبه به صورت شفاف و با صداقت کلام مشخص نمایید که تنها قصد گردش در این کشور را دارید و هیچ گونه تصمیم دیگری با شما همراه نمی‌باشد. بررسی هدف اغلب از دسته مهمترین مسایل درنظر گرفته می‌شود.

مشخص نمودن هدف در ویزای توریستی سوئیس | یوروپ تورز

شرایط و نکات پایانی برای ویزای توریستی سوئیس

شهروندان از کشور ایران تنها به صورت حضوری می‌توانند اقدام نمایند و مانند سایر کشورها که امکان اقدامات به صورت آنلاین دارد این گزینه برای شهروندان ایرانی مقدور نمی‌باشد. به طور کلی ویزای سوئیس نیاز به زمان حداقل ده روز کاری داشته و حداکثر این زمان گاه تا پانزده روز نیز ادامه‌دار است.

زمانی که برای مصاحبه به فرد متقاضی وقت داده می‌شود اغلب هشت هفته پس از تقاضا بوده و این موضوع به دلیل بالا بودن تقاضای صدور ویزا است. بهتر است که اگر قصد اخذ ویزای سوئیس دارید کمی زودتر اقدامات لازم برای وقت گرفتن را به پایان برسانید.

یک سری اطلاعات بیومتریک متقضیان نیاز می‌باشد که باید به درستی بررسی شود. به عنوان مثال نیاز به انگشت نگاری کلیه متقاضیان می‌باشد و این قانون برای افراد بالای 12 سال باید به درستی رعایت و اجرا شود.


سوالات متداول ویزای توریستی سوئیس

گام اول برای اخذ ویزای توریستی سوئیس چیست؟

برای اخذ ویزای توریستی سوئیس در ابتدا می‌بایست مدارک متعددی فراهم شود، به طور کلی وقتی می‌خواهید نسبت به اخذ ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایید می‌بایست در ابتدا کنسولگری و سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازید.

تمکین مالی در خصوص ویزای توریستی سوئیس چه اهمیتی دارد؟

موضوع مالی در خصوص ویزای توریستی سوئیس کم رنگ‌تر از ویزای کاری و همینطور ویزای تحصیلی می‌باشد، اما در صورتی که فرد متقاضی از قدرت مالی کافی برخوردار نباشد و یا مقامات مسئول در این لاین دچار شک و تردید باشند در گرفتن ویزای سوئیس دچار مشکل خواهد شد.

اخذ ویزای توریستی سوئیس چه مدت زمان می برد؟

به طور کلی ویزای سوئیس نیاز به زمان حداقل ده روز کاری داشته و حداکثر این زمان گاه تا پانزده روز نیز ادامه‌دار است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!