چگونه ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی سوئیس، برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس و تحصیل در این کشور باید یک سری از قواعد را مورد توجه قرار دهید. چنانچه شما یکی از افرادی می‌باشید که …

اطلاعات کامل ویزای تحصیلی سوئیس

گرفتن بورسیه و تحصیل در یکی از کشورهای مطرح اروپایی یکی از علاقه مندی‌های افرادی می‌باشد که به تحصیل در مقاطع مختلف با مدرک معتبر مایل هستند. از این رو هرساله ویزاهای تحصیلی مختلفی برای افراد صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی سوئیس را می‌توان یکی از مهمترین آن‌ها نام برد که افراد زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور آن را درخواست می‌نمایند. برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس و تحصیل در این کشور باید یک سری از قواعد را مورد توجه قرار دهید. چنانچه شما یکی از افرادی می‌باشید که می‌خواهید برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایید ما را تا پایان متن همراهی کنید.

چگونه ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

معرفی کشور سوئیس و دانشگاه‌ های آن

کشور سوئیس یکی از کشورهای سر سبز و زیبای قاره اروپا می‌باشد. این کشور در اروپای غربی واقع شده است و با جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر نسبت به سایر کشورهای اروپایی پر جمعیت می‌باشد. بزرگ‌ترین شهر سوئیس زوریخ می‌باشد که می‌توان گفت یکی از چند دانشگاه معروف دنیا در این شهر واقع شده و هر ساله افراد زیادی برای این دانشگاه ویزای تحصیلی سوئیس را درخواست می‌نمایند.

در کل می‌توان گفت کشور سوئیس یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که در آن دانشگاه‌های معروفی می‌باشند و از لحاظ رتبه بندی این دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی جایگاه خوبی را دارا می‌باشند. از دیگر دانشگاه‌های مطرح آن به جز زوریخ می‌توان به دانشگاه‌هایی چون لوزان، برن، بازل، ژنو و همچنین انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس اشاره کرد و می‌توان خاطر نشان کرد که به دلیل بودن این دانشگاه‌ها در کشور سوئیس ویزای تحصیلی سوئیس هر ساله درخواست می‌شود.

انواع ویزا های کشور سوئیس

کشور سوئیس را می‌توان بعنوان کشوری نام برد که از لحاظ اقتصادی، توریستی و دانشگاهی یکی از کشورهای مهم در قاره اروپا محسوب می‌شود. برای ورود به این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارند که به طور مثال می‌توان به ویزای تحصیلی سوئیس، ویزای توریستی سوئیس، ویزای نمایشگاهی و… اشاره کرد.

ما در این متن سعی بر این داریم که چگونگی وارد شدن افراد به این کشور از طریق ویزای تحصیلی سوئیس را مورد بررسی قرار دهیم و تمام ضوابط و قواعد آن را بشکافیم. همانطور که در مقدمه عنوان شد ویزای تحصیلی سوئیس یکی از ویزاهای این کشور می‌باشد که بسیار پردرخواست است.

شرایط تحصیل در سوئیس

سوئیس یکی از کشور‌هایی محسوب می‌شود که شرایط رفاهی فوق العاده‌ای را دارد. این شرایط برای تحصیل افراد دوچندان می‌باشد و به همین دلیل اخذ ویزای تحصیلی سوئیس یکی از مشکل‌ترین کارها است. این کشور معمولاً به ندرت بورسیه‌های تحصیلی را صادر می‌کند و عمده این بورسیه‌ها در مقطع دکترا برای افراد درخواست دهنده صادر می‌شود.

شرایط تحصیل در این کشور بسیار عالی است و افرادی را که بتوانند ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت نمایند را می‌توان بسیار خوش شانس تلقی کرد. این افراد می‌توانند مطمئن باشند که بعد از تحصیلشان در هر مقطعی در این کشور یکی از مدارک بین‌المللی تحصیلی را دریافت نموده‌اند و از لحاظ جایگاه علمی در مرتبه بالایی قرار خواهند گرفت.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

همانطور که در پاراگراف بالا عنوان شد اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و تحصیل در این کشور بسیار سخت می‌باشد. در بین این دشواری‌ها برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس راه‌ها و روزنه‌های امیدی وجود دارد. افرادی که برای ویزای تحصیلی سوئیس درخواست می‌نمایند باید از لحاظ بار علمی در جایگاهی خوبی قرار داشته باشند. معمولاً افرادی که گزینش می‌شوند باید دارای یک سری مقالات و یا نوآوری‌های ثبت شده باشند.

پس می‌توان گفت افرادی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند به این نکات حتما توجه نمایند. افرادی که در این کشور در دانشگاه‌های دولتی آن بورسیه می‌شوند می‌توانند امیدوار باشند که از لحاظ خرج تحصیل کمترین مشکل را دارند و از طرفی کمک هزینه‌هایی نیز به این افراد در تمام مقاطع داده می‌شود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس | یوروپ تورز

ویزای تحصیلی سوئیس

یک بار در بالا به این موضوع اشاره کردیم که کشور سوئیس به دلیل آنکه خیلی امکانات رفاهی و خدماتی خوبی در زمینه تحصیل دارد، ویزای تحصیلی‌اش بسیار پرطرفدار است. ویزای تحصیلی سوئیس برای تمام مقاطع تحصیلی در این کشور وجود دارد. این ویزا قابلیت این را دارد که بعد از تحصیل در این کشور با توجه به کارایی شما به اقامت دائم  تبدیل شود. این ویزا برای رشته‌های مختلف در این کشور صادر می‌شود. چنانچه قصد دریافت ویزای تحصیلی سوئیس را دارید باید پشتکار زیادی داشته باشد زیرا همانطور که می‌دانید گرفتن بورسیه و ویزا در این کشور بسیار سخت است.

تحصیل در مقاطع مختلف در سوئیس

در پاراگراف بالا عنوان شد ویزای تحصیلی سوئیس که یکی از انواع ویزای سوئیس است در مقاطع مختلفی در این کشور صادر می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به رعایت قوانین و ضوابط آن در هر مقطع تحصیلی که می‌خواهند شرکت نمایند. مقاطعی که افراد می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند عبارتند از مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا که البته مقطع دکترا بیشترین درخواست بورسیه را دارد. هزینه‌های تحصیلی در هرکدام از این مقاطع مختلف است و شرایطی که اخذ ویزای تحصیلی سوئیس می‌طلبد آن است که افراد تمکن مالی لازم برای پرداخت این هزینه‌ها را داشته باشند.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس قواعد خاص خود را دارد. افرادی که تمایل به دریافت بورسیه برای تحصیل در این کشور را دارند خوب است که در ابتدا درخواستی برای دریافت بورسیه به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور  ارائه دهند.

دانشگاه مورد نظر این افراد، ابتدا با توجه به سوابق تحصیلی فرد و رزومه علمی او درخواست وی را بررسی می‌کند و در صورت تایید دانشگاه آنها می‌توانند اقدام به دریافت ویزای تحصیلی سوئیس نمایند. همانطور که قبلاً گفته شد زمان اعتبار این ویزا با توجه به پایان تحصیل تنظیم می‌شود و اگر تحصیل کنندگان قصد اخذ اقامت دائم این کشور را دارند باید قبل از تمام شدن مدت اعتبار ویزایی که در دست دارند درخواست خود را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس مانند تمام ویزاهای این کشور به یک سری مدارک نیاز می‌باشد، این مدارک عبارتند از مدارک شناسایی به اضافه کپی از تمام صفحات آن و ترجمه این مدارک، 3 قطعه عکس تمام رخ بدون هیچ گونه آرایش و عینکی، مدارک مالی و بانکی که تضمین‌کننده تمکن مالی شما باشند، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه آن، ارائه پذیرش نامه دانشگاه مقصد و سایر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس مورد نیاز می‌باشند.

هزینه‌ های تحصیل در سوئیس

می توان گفت که هزینه‌های تحصیل در مقاطع مختلف کشور سوئیس بسیار متفاوت است و در بعضی از موارد با توجه به اینکه فرد بورسیه شده باشد این هزینه رایگان محسوب می‌شود. به طور کلی برای تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر هزینه‌ای بالغ بر 1500 فرانک الی 7000 فرانک مورد نیاز می‌باشد. به هزینه تحصیل و شهریه‌ای که باید پرداخت نمایید لازم است میزان خرج زندگی در این کشور را بیافزایید. در کل باید گفت هزینه‌های زندگی در این کشور کمی بالاست و افرادی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند باید تمکن مالی خوبی داشته باشند.

هزینه‌ های تحصیل در سوئیس | یوروپ تورز

بحث پایانی و نکاتی در مورد تحصیل در سوئیس

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و اقامت در این کشور برای تحصیل نکاتی را در بر می‌گیرد که افراد باید به آن توجه نمایند. در ابتدا شاید سوال پیش آید، افرادی که ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت نموده‌اند آیا می‌توانند به کاری مشغول شوند یا خیر؟ در جواب این سوال می‌توان گفت بله افراد با توجه به قانون کاری این کشور و با توجه به مقطعی که در آن تحصیل می‌نمایند می‌توانند در صورت پیدا کردن کار طی چند ساعت در هفته به فعالیت‌های کاری بپردازند.

نکته‌ای دیگر که ذهن افراد را مشغول می‌کند این است که آیا آن‌ها می‌توانند با خود همراهی به این کشور ببرند؟ در جواب این سوال می‌توان گفت در ابتدای راه خیر ولی بعد از این که ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمودند، می‌توانند برای همراهان خود درخواست ورود به کشور را بدهند.

این متن را می‌توان یک راهنمای کلی برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس دانست. از این که ما را تا پایان این متن همراهی نمودید متشکریم.


سوالات متداول ویزای تحصیلی سوئیس

چرا ویزای تحصیلی سوئیس پر طرفدار است؟

کشور سوئیس به دلیل آنکه خیلی امکانات رفاهی و خدماتی خوبی در زمینه تحصیل دارد، ویزای تحصیلی‌اش بسیار پرطرفدار است.

آیا با اخذ ویزای تحصیلی سوئیس امکان اقامت این کشور هم وجود دارد؟

این ویزا قابلیت این را دارد که بعد از تحصیل در این کشور با توجه به کارایی شما به اقامت دائم  تبدیل شود.

جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس چه مدارکی لازم است؟

مدارک شناسایی به اضافه کپی از تمام صفحات آن و ترجمه این مدارک، 3 قطعه عکس تمام رخ بدون هیچ گونه آرایش و عینکی، مدارک مالی و بانکی که تضمین‌کننده تمکن مالی شما باشند، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه آن، ارائه پذیرش نامه دانشگاه مقصد و سایر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس مورد نیاز می‌باشند.

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای چه مقاطع تحصیلی ممکن است؟

ویزای تحصیلی سوئیس برای تمام مقاطع تحصیلی در این کشور وجود دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!