چگونه ویزای توریستی اسلوونی را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی اسلوونی را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی اسلوونی، برای تفریح و بازدید اماکن گردشگری اسلوونی داده می‌ شود. اعتبار این ویزا یک تا سه ماه است و باید قبل از تمام شدن اعتبار …

اطلاعات کامل ویزای توریستی اسلوونی

کشور توریستی اسلوونی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن است. اگر مایل به مسافرت به این کشور سرسبز و زیبا هستید باید ابتدا اقدام به اخذ ویزای توریستی اسلوونی نمایید. کشور اسلوونی، کشوری امن است و به علت حجم کمتر گردشگران از آرامش بیشتری برخوردار است.

چگونه ویزای توریستی اسلوونی را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

معرفی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی کشوری کوچک با جمعیت حدود 2 میلیون نفر در اروپای مرکزی قرار گرفته است. کشورهای اتریش، مجارستان، ایتالیا و کرواسی از همسایگان کشور اسلوونی محسوب می‌ شوند. لیوبلینا پایتخت کشور اسلوونی است. کشور اسلوونی در اتحادیه اروپا و سازمان ملل عضویت دارد وبرای ورود به این کشور لازم به ویزای شنگن است. رشد جمعیت کشور اسلوونی منفی است و این کشور رو به پیری می‌رود. میانگین سن در کشور اسلوانی ۴۱ سال است. بیش از ۵۰ درصد اسلوونیایی‌ها مذهب کاتولیک دارندو حدود 10 درصد آن‌ها مسلمان هستند.

اسلوونی در کنار دریای آدریاتیک از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است و در نواحی مرکزی و شرقی کشور اسلوونی زمستان‌هایی سرد و خشک و تابستان‌هایی معتدل دارد.

از جمله زیباترین غارهای جهان که به ثبت یونسکو رسیده‌اند غارهای اسلوونی می‌باشند که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

کشور اسلوونی جنگل‌های زیادی دارد که می‌ توان قدیمی‌‌ترین بخش‌های جنگل در دنیا را در آنجا یافت.حدود نیمی از کشور اسلوونی را جنگل پوشانده است.

رودخانه سوکا از بی‌نظیرترین و زیباترین رودخانه‌های دنیاست و به خاطر آب فیروزه‌ای رنگش به زمرد زیبا در میان افراد بومی و گردشگران نامیده شده است.

اگر قصد سفر به کشور زیبای اسلوونی را دارید می‌ توانید به کوه‌های آلپ رفته و در کوهستان‌های زیبایش به دوچرخه سواری بپردازید.

گردشگران کشور اسلوونی را با غذاها و نوشیدنی‌های خوش طعم آن می‌شناسند و یکی از دلایل سفر به این کشور را غذاهای سنتی و محلی و نوشیدنی‌های آن می‌دانند.

حال توضیحاتی جهت اخذ ویزای این کشور و مراحل اقدام به آن را برایتان شرح می‌دهیم:

انواع ویزای شنگن

کشور اسلوونی در اتحادیه اروپا و پیمان شنگن عضویت دارد و برای مسافرت به این کشور باید ویزای شنگن یا ویزای توریستی اسلوونی داشته باشید.

چهار نوع ویزای شنگن داریم که به معرفی مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:

  • ویزای شنگن نوع a: در این نوع ویزا مسافران نمی‌ توانند از فرودگاه خارج شوند و نمی‌توانند وارد یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن شود و تنها می‌توانند پرواز خود را انتخاب و به کشوری خارج از حوزه شنگن سفر کنند.
  • ویزای شنگن نوع b: این ویزا برای عبور زمینی از کشورهای عضو پیمان شنگن صادر می‌شود. با داشتن ویزای نوع b نمی‌توانید به گشت و گذار در کشورهای حوزه شنگن بپردازید و تنها می‌توانید برای سفر به کشوری خارج از حوزه شنگن از این کشورها به صورت زمینی عبور کنید.
  • ویزای شینگن نوع c: این نوع ویزای توریستی اسلوونی شینگن است و مسافر می‌ تواند به کشورهای حوزه شنگن وارد شود و از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها دیدن فرماید. اگر قصد دارید به کشور اسلوونی سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید باید نسبت به این نوع ویزای شنگن اقدام کنید.
  • ویزای شنگن نوع d: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد تجارت دارند. این افراد می‌توانند جهت صادر یا وارد کردن کالای موردنظر خود در طول سال به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.
  • در صورتی که بخواهید بیشتر از سه ماه در یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن اقامت داشته باشید باید درخواست اقامت بدهید. در غیر اینصورت تا سه ماه دیگر برای اقدام به اخذ دوباره ویزا باید صبر کنید.
  • مسافری که قصد سفر  به کشور اسلوونی را دارد به غیر از داشتن پاسپورت و ویزای توریستی اسلوونی باید همیشه خود را برای سوالاتی از قبیل هدف از سفر، آدرس محل اقامت، برخورداری از تمکن مالی و غیره آماده کند.

 در ادامه انواع مختلف ویزا را شرح می‌دهیم:

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی برای تفریح و بازدید اماکن گردشگری اسلوونی داده می‌ شود. اعتبار این ویزا یک تا سه ماه است و باید قبل از تمام شدن اعتبار ویزای شنگن کشورهای حوزه شنگن را ترک کنید. البته بسته به نوع درخواست این زمان می‌تواند تا 6 ماه نیز تغییر کند. در شرایط عادی همه افراد می‌توانند برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی اقدام نمایند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. عمدتا ایرانیان از این ویزا برای ورود به کشور اسلوونی استفاده می‌کنند.

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به اسلوونی وجود ندارد و در صورت تمایل به سفر به این کشور می‌توانید با استفاده از شرکت هواپیمایی ترکیش که مخصوص کشور ترکیه است ابتدا به استانبول رفته و از آنجا به اسلوونی بروید.

تحصیل در اسلوونی

علاقه مندان به تحصیل در کشور اسلوونی می‌توانند با ارسال مدارک تحصیلی و معدل مقطع قبل به دانشگاه مورد نظر درخواست خود را ارائه کنند و در صورت پذیرش اقدام به اخذ ویزای تحصیل اسلوونی نمایند.

علاقه مندان می‌توانند درصورت پذیرش در مقطع‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل نمایند. طول دوره کارشناسی در اسلوونی 4 تا 5 سال، کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و دکتری 3 تا 4 سال است. هزینه‌ها در کشور اسلوونی نسبت به سایر کشورهای اروپایی به نسبت پایین‌تر است و در نتیجه هزینه تحصیل در آن نیز از ماهی 4000 یورو تا 7000 یورو بیشتر نمی‌شود.

ویزای توریستی اسلوونی | یوروپ تورز

اشتغال به کار در اسلوونی

افرادی که مقیم اتحادیه اروپا هستند برای کار در کشور اسلوونی آزادند و مشکلی ندارند. اما افراد خارج از حوزه شینگن که می‌ خواهند در اسلوونی شروع به کار کنند باید از اداره کار و استخدام کشور ویزای کار اسلوونی دریافت کنند یا شخصی در اسلوونی به عنوان سرپرست برای شخص مورد نظر به عنوان کارفرما درخواست صدور ویزای اسلوونی کند و شخص موردنظر زیر نظر فرد اسلوونیایی مشغول به کار شود. 

اقامت دائم در اسلوونی

اگر قصد زندگی در اسلوونی را دارید بهترین راه ثبت شرکت در اسلوونی به نام خودتان است. با این کار کشور اسلوونی به شما اجازه می‌دهد بدون اخذ ویزای اسلوونی در این کشور اقامت داشته باشید و حتی اجازه دارید به بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز سفر کنید.

شما می‌توانید بعد از ۵ سال اقامت در اسلوونی برای اقامت دائم خود اقدام کنید.

برای ثبت شرکت به نام خودتان می‌توانید شرکت جدیدی در اسلوونی تاسیس کنید یا شرکتی را در اسلوونی خریداری نمایید.فردی که اقدام به ثبت شرکت می‌کند بعد از چهار تا شش ماه می‌تواند اقامت خود را در اسلوونی دریافت کند و در صورت تمایل به گرفتن اقامت برای دیگر اعضای خانواده باید یک سال صبر کند.

ویزای تجاری اسلوونی

اگر می‌خواهید در کشور اسلوونی مشغول به کار شوید برای صدور ویزای اسلوونی باید روند طولانی را طی کنید چرا که ابتدا آگهی کار در خود کشور به چاپ می‌ رسد اگر فردی برای کار مورد نظر پیدا نشد آگهی در کشورهای حوزه شنگن منتشر می‌شود اگر بازهم کسی برای شغل مورد نظر یافت نشد شما می‌توانید درخواست پذیرش در شغل مورد نظر را بدهید که دراین صورت پیدا کردن شغل برای افراد خارج از حوزه شنگن بسیار دشوار می‌ شود.

اگر به دنبال اقامت دائم در کشور اسلوونی و اشتغال در این کشور هستید بهتر است از طریق ویزای تجاری اسلوونی وارد خاک این کشور شوید و بعد از گذشت پنج سال برای اقامت دائم خود اقدام کنید.

زمان اقدام برای اخذ ویزای اسلوونی

برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی بهتر است دو سه ماه قبل از سفر برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. به طور معمول برای رفت و آمد افراد عادی سفارت بعد از دو الی سه ماه وقت می‌دهد.

شما می‌توانید این کار را به افراد متخصص در آژانس‌ها و تورهای مسافرتی بسپارید. آژانس‌های مسافرتی به دلیل اینکه بارها و بار‌ها پروسه اخذ ویزا را طی کرده‌اند؛ سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانند برای شما ویزای توریستی اسلوونی از سفارت وقت اخذ کنند.

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کشور اسلوونی
  • فرم درخواست برای صدور ویزا (که می‌توانید از سایت سفارت آن را دریافت کنید)
  • مدرکی که اثبات کند شما در ایران مشغول به کار هستید (به همراه تاریخ استخدام، فیش حقوقی و برگه مرخصی)
  •  گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • مدرک بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • پروانه کسب یا جواز ثبت شرکت
  • گردش ۶ دوره آخر حساب بانکی و مدرکی که ثابت کند تا 6 ماه آینده از تمکن مالی برخوردارید
  • اسناد مالکیت زمین، مسکن و..
  • اصل شناسنامه
  • پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود، پاسپورت فعلی شما باید حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ اقامت‌تان در کشور اسلوونی اعتبار داشته باشد
  • 2 قطعه عکس تمام رخ واضح رنگی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه کپی از ویزاهای قیلی (درصورتی که قبلا ویزا برای هر کشور دیگری دریافت کرده اید)
  • ضمانت‌ نامه بانکی جهت بازگشت مسافر
اطلاعات کامل ویزای توریستی اسلوونی | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی چیست؟

کشور توریستی اسلوونی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن است. اگر مایل به مسافرت به این کشور سرسبز و زیبا هستید باید ابتدا اقدام به اخذ ویزای توریستی اسلوونی نمایید.

چند نوع ویزای توریستی اسلوونی داریم؟

در کل 4 نوع ویزای توریستی اسلوونی داریم که بستگی به شرایط و مدت زمان شما برای سفر به این کشور دارد.

بهترین زمان برای اقدام به درخواست این ویزا چه زمانی است؟

برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی بهتر است دو سه ماه قبل از سفر برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. به طور معمول برای رفت و آمد افراد عادی سفارت بعد از دو الی سه ماه وقت می دهد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!