چگونه ویزای تحصیلی هلند را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی هلند را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی هلند، می تواند از راه های مناسب مهاجرت برای دانشجویان به شمار آید. دریافت ویزای تحصیلی هلند برای دانشجویان با توجه به شرایط این کشور…

دریافت ویزای تحصیلی می تواند از راه های مناسب مهاجرت برای دانشجویان به شمار آید. دریافت ویزای تحصیلی هلند برای دانشجویان با توجه به شرایط این کشور بسیار مناسب به نظر می رسد. در این نوشتار شرایط دریافت ویزای تحصیلی و ویزای تحصیلی هلند را بررسی می کنیم. علاوه بر این هر ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور هلند و تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

ویزا یا روادید

ویزا یا روادید سندی است که بر اساس آن فرد می تواند از مکانی به مکان دیگر سفر کند. ویزا معمولا به وسیله مهری در پاسپورت افراد قرار داده می شود.

ویزا یا روادید
ویزا یا روادید

روابط کشورها به چند دسته تقسیم می شود:

در رابطه حرکت آزاد، شهروندان دو کشور می توانند به کشورهای هم پیمان سفر کرده، اقامت کنند و در آن به تحصیل و کار بپردازند. در این حالت تفاوتی بین شهروندان دو کشور با هم وجود ندارد. در روابط لغو ویزا، شهروندان دو کشور می توانند بدون نیاز به ویزا به کشور دوم سفر کرده، و اقامت کوتاهی داشته باشند. برای تحصیل یا کار باید ویزای کار گرفته شود که برای شهروندان کشورهایی که روابط لغو روادید دارند پروسه ساده ایست. در رابطه روادید در مقصد، برای سفر کوتاه مدت، ویزای هلند مربوطه در کشور مقصد برای فرد، صادر می گردد. در روابط ویزا در مبدا، معمولا فرد باید قبل سفر به کشور مقصد به نماینده دیپلماتیک یا سفارت کشور مربوطه مراجعه کند تا با بررسی مدارک و سوابق وی، اقدام به دریافت ویزا کند. در کشورهایی که سفر بین آن ها ممنوع است ویزا صادر نمی شود.

انواع ویزا

ویزا در چند نوع تقسیم می شود:

  • ویزای گردشگری
  • ویزای شنگن
  • ویزای پیوستن به خانواده
  • ویزای تجاری
  • ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی

در این ویزا دانشجو به خاطر ادامه تحصیل در رشته خود، اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت می کند. عموما به وسیله ویزای تحصیلی، حق همراه داشتن وجود ندارد. برای دریافت ویزای تحصیلی باید به کنسولگری یا سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرد. ویزای تحصیلی هلند دارای مزایا و معایبی است و خود در انواع گوناگون ارائه می گردد.

  • دانشجویان یا دانش آموزانی که بتواند به مدت 1 سال، هزینه های خود را تأمین کنند، ویزای تحصیلی F1 دریافت می کنند.
  • دانشجویانی که به وسیله بورس تحصیلی، کار تحقیقاتی و… 50% هزینه تحصیل را از هزینه شخصی تآمین می کنند، .ویزای تحصیلی J1 را دریافت می نمایند.
  • افرادی که در موسسات فنی و حرفه ای مشغول یادگیری می شوند، نمی توانند ویزای تحصیلی دریافت کنند و ویزای M1  شامل حال آن ها می شود.
ویزای تحصیلی
ویزای تحصیلی

شرایط ویزای تحصیلی

در کشورهای حوزه شینگن هم دانش آموزان نیاز به ویزای دانشجویی برای ورود و تحصیل در این منطقه را دارند . ویزای این دانش آموزان بیشتر از 90 روز اعتبار ندارد، بنابراین باید برای اقامت خود بعد از دریافت ویزای تحصیلی، اقدام کنند.

مزایای ویزای تحصیلی هلند

  • ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، در بهترین دانشگاه های دنیا و دسترسی به منابع اطلاعاتی و حرفه ای رشته تحصیلی
  • امکان رفت  و آمد به کشور مادر برای دیدار خانواده
  • استفاده از تخفیف ها، معافیت ها و امتیاز های گوناگون در حین تحصیل
  • امکان اشتغال در حین تحصیل

معایب ویزای تحصیلی

  • ممکن است پس از فارغ التحصیلی، فرد نتواند در کشور مربوطه اقامت داشته باشد.
  • در میزان درآمد افرادی که ویزای تحصیلی دریافت کرده اند محدودیتهایی وجود دارد.
  • نمی توان از افراد دیگر دعوت کرد.

هلند

یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی هلند با مرکزیت آمستردام است. این کشور با آلمان،بلژیک و از طریق دریا با انگلستان همسایگی دارد. از شهرهای مهم هلند می توان لاهه، روتردام، خرونیخن و اوترخت را نام برد. این کشور به داشتن گل های متنوع مشهور است و کشور گل لاله خوانده می شود.

هلند
هلند

آب و هوای هلند معتدل و مرطوب بوده و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی، دامداری، صنایع کشتی سازی و شیمیایی و… است و این خود دلیلی برای گردشگران محسوب می شود که خواهان سفر به این کشور با تور هلند و تور اروپا باشند. مردم هلند به زبان هلندی که به زبان آلمانی شباهت زیادی دارد صحبت می کنند و اکثرا مسیحی پروتستان هستند. در هلند نقاشان معروفی همچون رامبرانت، ون گوک و پیت موندریان زاده شده اند. همین موضوعات باعث شده تا دریافت ویزای تحصیلی هلند بسیار رونق گرفته باشد. ویزای تحصیلی هلند دارای قوانین و شرایط خاصی است.

هلند
هلند

ویزای تحصیلی هلند

از بهترین دانشگاه ها برای دریافت ویزای هلند از نوع تحصیلی می توان ، دانشگاه تحقیقاتی واگنینگن، ، دانشگاه آمستردام ، دانشگاه توِنته ،دانشگاه صنعتی دلفت را نام برد.با مراجعه به سفارت هلند در وقت سفارت هلند می توان برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام کرد. همچنین دانشگاه نیز می تواند برای دریافت MVV و VVR به اداره مهاجرت هلند درخواست ارائه کند.  VVR اجازه اقامت به عنوان دانشجو در هلند است.

شرایط ویزای تحصیلی هلند

دانشجو یا متقاضی باید در ابتدا از یک دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفته باشد. سپس با مراجعه به  سفارت کشور مورد نظر در وقت سفارت هلند تعیین شده ، فرد باید ثابت کند که می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را بپردازد. بین زمان فارغ التحصیلی و درخواست ویزای تحصیلی دانشجو نباید زمانی وجود داشته باشد. تسلط بر زبان در سطح مناسب از دیگر مواردی است که برای اخذ ویزای تحصیلی حائز اهمیت است. بالا نبودن سن متقاضی و سابقه کار در رشته مورد نظر می تواند جزء امتیاز های دانشجو برای اخذ ویزا باشد.

قبل از اتمام زمان مجوز ویزای تحصیلی هلند، می توان برای تمدید آن تا انتهای دوره تحصیلی درخواست داد.

اگر دانشجو بخواهد تغییر رشته دهد، در ویزای تحصیلی هلند وی میزان سال های تحصیلی قبل از تغییر رشته از حداکثر مدت دوره تحصیلی کسر می شود و فرد باید در دوره کوتاه تری از حالت معمول، با توجه به ویزای تحصیلی هلند خود رشته مورد نظر خود را به اتمام برساند.

اگر دانشجو نتواند حداقل 50% واحدهای ارائه شده در سال تحصیلی را بگذراند، ممکن است ویزای تحصیلی هلند او لغو گردد.

دانشجو باید برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند، مدرک آیلتس یا تافل داشته باشد.

دانشجویان معمولا می توانند با داشتن ویزای هلند از نوع تحصیلی  و با توجه به ملیت خود، در کنار تحصیل مشغول به کار شوند اما در میزان آن محدودیت هایی وجود دارد.

دانشگاه های هلند در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه برای دریافت ویزای تحصیلی هلند بسیار مناسب هستند و می توان با توجه به دانشگاه های این کشور و رشته های ارائه شده در آن، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به دریافت ویزای دانشجویی هلند نمود.

شرایط ویزای تحصیلی هلند
شرایط ویزای تحصیلی هلند

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بیواسطه در خصوص بلیط هلند ، وقت سفارت هلند ، ویزای هلند ، تور هلند و تور اروپا میباشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!