راهنمای وقت سفارت پرتغال | انواع + هزینه + شرایط

راهنمای وقت سفارت پرتغال | انواع + هزینه + شرایط

وقت سفارت پرتغال، برای دریافت ویزای کشور پرتغال، اولین اقدامی که باید از طرف فرد متقاضی انجام شود، تعیین وقت سفارت پرتغال می‌باشد.

برای دریافت ویزای کشور پرتغال، اولین اقدامی که باید از طرف فرد متقاضی انجام شود، تعیین وقت سفارت پرتغال می‌باشد. تعیین وقت سفارت پرتغال در واقع دریافت نوبت از سفارتخانه برای رسیدگی به درخواست ویزای پرتغال و ارائه مدارک مربوطه می‌باشد. جهت تعیین وقت سفارت پرتغال لازم است که متقاضی با برخی از نکاتی که در این زمینه وجود دارد، توجه نماید.

در همین راستا در این مقاله به بررسی تمام نکاتی که برای تعیین وقت سفارت پرتغال مورد نیاز می‌باشد، پرداخته‌ایم.

راهنمای وقت سفارت پرتغال | یوروپ تورز

چرا باید وقت سفارت پرتغال گرفت؟

کشور پرتغال بسیار کوچک در پایین‌ترین نقطه جنوب غربی قاره اروپا و در جزیره ایبری است. این کشور تنها با کشور اسپانیا مرز مشترک دارد و شهر «لیسبون» پایتخت آن می‌باشد. کشور پرتغال، در حوزه شینگن قرار گرفته است و از این رو شهروندان سایر کشورها به غیر از کشورهای حوزه شینگن برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزای پرتغال دارند.

برای دریافت ویزای این کشور و یا هر کشور دیگری اولین گام تعیین وقت سفارت از سفارتخانه کشور مورد نظر می‌باشد. اگر شما به هر دلیلی، مانند؛ تفریح، بازدید خانواده، تحصیل و یا کار قصد سفر به پرتغال را دارید، حتما باید برای اخذ ویزا در ابتدا اقدام به تعیین وقت سفارت پرتغال نمایید، چرا که بدون این کار به هیچ وجه نمی‌توانید، برای رسیدگی به درخواست اخذ ویزا، مدارک مورد نظر را ارائه دهید.

برای تعیین وقت سفارت پرتغال چه روش‌ هایی وجود دارد؟

همانطور که گفتیم، تعیین وقت سفارت پرتغال، اولین و مهمترین گام برای اخذ ویزای این کشور می باشد. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان از سفارت این کشور درخواست وقت کرد؟

در پاسخ باید بگوییم که شما به 2 روش می‌توانید از کارگزاری سفارتخانه این کشور که خوشبختانه در تهران وجود دارد، درخواست وقت نمایید.

روش اول، روش اینترنتی و روش دوم، روش مراجعه حضوری به شرکت‌های مسافرتی می‌باشد. در روش اینترنتی تعیین وقت سفارت پرتغال، شما زمان و هزینه خیلی کمتری را در مقایسه با روش حضوری صرف خواهید کرد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان و تا جایی که مجبور به مراجعه حضوری نیستید، تعیین وقت سفارت را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه خدمات ویزا انجام دهید.

ناگفته نماند که شما باید در زمان تعیین وقت سفارت پرتغال، هدف از سفر خود به این کشور را به طور واضح و روشن مشخص نمایید تا سفارتخانه به شما بگویید نیاز به چه مدارکی دارید. سپس بعد از آن تا روز تعیین وقت فرصت دارید که به سراغ آماده‌سازی مدارک متناسب با نوع ویزای خود بروید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت پرتغال و پس آن ویزا

همانطور که گفته شد، بعد از تعیین وقت سفارت پرتغال نوبت به آماده‌سازی مدارک مورد نیاز می‌رسد. در این مرحله باید حواستان را خیلی جمع کنید تا هیچ نقصی در مدارک وجود نداشته باشد. چرا که کوچکترین نقص در مدارک باعث ریجکت شدن درخواست ویزای شما می‌شود و مجددا باید از سفارتخانه درخواست وقت نمایید که این موضوع زمان سفر را تا حد زیادی به تاخیر می‌اندازد. در ادامه به ارائه لیست مدارک عمومی که تمام متقاضیان اخذ ویزای پرتغال باید آنها را در روز مراجعه به کارگزاری سفارت پرتغال (VFS) به همراه خود داشته باشند، پرداخته‌ایم:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه عکس 4*3 تمام رخ که تاریخ آن قبل از 6 ماه نباشد. (ارائه عکس‌های قدیمی به احتمال زیاد سبب رد درخواست می‌شود.)
  • ارائه گذرنامه معتبر که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • اگر قبلا ویزای یکی از کشورهای عضو شینگن و یا ویزای سایر کشورها را دریافت کرده‌اید، حتما یک نسخه کپی از آنها تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید.
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • ارائه گذرنامه قبلی که از فاقد اعتبار می‌باشد.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی شما برای تامین هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال باشد، که ارائه دعوتنامه در این مرحله می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.
  • ارائه ضمانت نامه بانکی با همان میزان مبلغی که از سوی سفارتخانه اعلام می‌شود.
  • ارائه مدارک مربوط به بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل که تاریخ آنها باید با تاریخ درخواست ویزا مطابقت داشته باشد.

ارائه بلیط رفت و رفت برگشت و رزرو هتل در روز وقت سفارت پرتغال

در بالا اشاره کردیم که یکی از مدارکی که باید در روز تعیین وقت سفارت پرتغال و ویزا همراه خود داشته باشید، بلیط رفت و برگشت و مدارک مربوط به رزرو هتل در این کشور می‌باشد. این مدارک از نظر سفارتخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به طور جدی توسط مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع بلیط برگشت نشان می‌دهد که شما قصد بازگشت به کشور خود را دارید و در صورت عدم ارائه آن، اخذ ویزای پرتغال با مشکلات جدی روبرو خواهد شد تا جایی که احتمال رد درخواست شما تا حد زیادی وجود دارد.

مدارک مربوط به رزرو هتل در این کشور نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد، چرا که اگر سفارت از محل اقامت شما در این کشور اطمینان نداشته باشد، به هیچ عنوان با درخواست ویزا موافقت نخواهد کرد. یک نکته بسیار مهمی که در این زمان حتما باید به آن توجه کنید، این است که زمان رزرو هتل باید با طول مدت اقامتی که درخواست کرده‌اید، مطابقت داشته باشد.

ارائه مدارک جعلی در روز وقت سفارت کشور پرتغال سبب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

به طور کلی منظور از تعیین وقت سفارت پرتغال، نوبت گرفتن برای رسیدگی به درخواست ویزا و مدارک مربوطه می‌باشد. از این رو، این مرحله در روند اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد و در صورت بروز مشکل، مجددا باید نوبت بگیرید که ممکن است خیلی طول بکشد.

یکی از عواملی که سبب رد درخواست ویزای کشور پرتغال و یا ویزای هر کشور دیگری می‌شود، ارائه مدارک جعلی و دروغین در روز تعیین وقت سفارت پرتغال می‌باشد. مسئولینی که در سفارت کشور پرتغال، وظیفه بررسی مدارک شما را برعهده دارند، این کار را با جدیت تمام انجام می‌دهند و به محض پی بردن به جعلی بودن مدارک نه تنها با درخواست ویزای شما مخالفت می‌کنند، بلکه ممکن ممکن است شما را برای همیشه از دریافت ویزای این کشور و ویزای سایر کشورهای عضو شینگن محروم نمایند. بنابراین به هیچ وجه سعی نکنید که فریب افراد سودجو را بخورید و با ارائه مدارک جعلی سابقه خود را خراب کنید.

تعیین وقت سفارت پرتغال برای انواع ویزا های این کشور

کشور پرتغال، ویزاهای مختلفی، مانند؛ ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ترانزیت، ویزای ملی و ویزای تجاری ارائه می‌دهد که روند تعیین وقت سفارت پرتغال برای اخذ تمام ویزاهای این کشور یکسان می‌باشد اما برای هر کدام مدارک اختصاصی باید ارائه دهید.

گرفتن وقت سفارت کشور پرتغال برای دریافت ویزای توریستی این کشور

کشور پرتغال جاذبه‌های گردشگری و دیدنی فراوانی دارند که همین موضوع سبب شده است، هر ساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی پرتغال به این کشور سفر کنند. از این رو ویزای توریستی کشور پرتغال یکی از پرطرفدارترین ویزاهای این کشور می‌باشد که از سوی شهروندان سایر کشورها درخواست می‌شود.

گرفتن وقت سفارت کشور پرتغال برای دریافت ویزای توریستی این کشور | یوروپ تورز

تقاضا برای دریافت ویزای توریستی کشور پرتغال در فصل‌های پر مسافر به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل صف سفارت شلوغ می‌باشد. به طوری که ممکن است روزی که سفارت به شما نوبت می‌دهد، 1 ماه بعد از روز درخواست باشد. از این رو برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید و بتوانید در تاریخ مدنظر به این کشور سفر کنید، توصیه می‌کنیم که از چند ماه قبل اقدامات مربوط به اخذ ویزا و تعیین وقت سفارت را آغاز نمایید تا بتوانید در زمانی که برنامه‌ریزی کرده‌اید به این کشور سفر کنید و از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن نهایت لذت را ببرید.

یکی از روش‌هایی که در این زمان می‌تواند به شما کمک کند استفاده از تجربه و تخصص افرادی است که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند. آنها می‌توانند با توجه به تجربه‌ای که دارند، زمان مناسب مراجعه به سفارت برای تعیین وقت را به شما اعلام کنند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی مدارک خود را برای رسیدگی‌های مورد نیاز تحویل سفارتخانه دهید، بدون اینکه مشکلی از نظر زمانی داشته باشید. وب سایت یوروپ تورز با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد تا بتواند به شما برای دریافت ویزای آسان و راحت کشور پرتغال کمک کند.

وقت سفارت پرتغال فوری

به طور کلی تمام مراحل اخذ ویزا، از تعیین وقت سفارت پرتغال گرفته تا مرحله ارائه مدارک و انگشت نگاری، توسط کارکنان شرکت وی اف اس انجام می‌شود. معمولا زمانی که شما برای تعیین وقت درخواست می‌دهید، 14 روز کاری طول می‌کشد تا شما بتوانید برای ارائه مدارک به سفارتخانه پرتغال مراجعه نمایید.

از این رو تعیین وقت فوری سفارت پرتغال عملا وجود ندارد. بنابراین به هیچ عنوان گول افرادی را که ادعا می‌کنند با سفارتخانه در ارتباط هستند و می‌توانند برای شما وقت فوری سفارت پرتغال را دریافت کنند، نخورید، چرا که سفارتخانه‌ها در رابطه با این موضوع هیچ قراردادی با هیچ کشوری تنظیم نکرده‌اند و این افراد تنها قصد کسب درآمد و خالی کردن جیب شما را دارند.

دعوتنامه چه تاثیری در روند اخذ وقت سفارت پرتغال دارد؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که می‌تواند روند اخذ ویزای کشور پرتغال را برای هر شخصی راحت‌تر کند و به آن سرعت ببخشد، داشتن دعوتنامه از سوی فرد و یا شرکتی از این کشور می‌باشد. ناگفته نماند، دعوتنامه‌های کشور پرتغال انواع گوناگونی دارند و باید در مطابقت کامل با سایر مدارکی باشند که به سفارتخانه ارائه می‌دهید. به طور مثال وقتی که دعوتنامه را دریافت کردید حتما باید دقت کنید که تاریخ آن با تاریخ روز مصاحبه همخوانی داشته باشد، چرا که اگر در روز مصاحبه دعوتنامه منقضی شده باشد، دیگر به آن توجهی نخواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که از فرد و یا شرکت ارسال‌کننده دعوتنامه بخواهید که تاریخ آن را یک ماه بعد از اینکه دعوتنامه به دست شما می‌رسد، تنظیم کند تا تلاش‌های شما بیهوده هدر نرود. یک نکته بسیار مهمی که شخص دعوت‌کننده حتما باید آن را رعایت کند، درج آدرس دقیق محل سکونت می‌باشد، چرا که در بسیاری از مواقع این مکان به عنوان محل اقامت متقاضی در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، فرد متقاضی در زمان مراجعه به کارگزاری سفارتخانه علاوه بر مدارک گفته شده، باید مدارکی که نشان دهنده نسبت خانوادگی او با فرد دعوت‌کننده می‌باشد را نیز ارائه دهد. البته در بسیاری از مواقع دعوتنامه‌ها از نوع دعوتنامه‌های تجاری و یا تحصیلی هستند که در این موارد نیازی نیست که فرد متقاضی نسبت خانوادگی خود را با آن فرد اثبات کند، چرا که کارفرما و یا دانشگاه مسئولیت اقامت متقاضی را بر عهده خواهد گرفت.

نکاتی که باید در روز تعیین وقت سفارت پرتغال رعایت شود

اگر می خواهید که در روز تعیین وقت سفارت پرتغال، یک مصاحبه خوب داشته باشید و فرد مصاحبه‌کننده با درخواست شما مخالفت نکند، حتما نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت نمایید:

  • تا حد امکان یک لباس راحت و مناسب با فضایی که قرار است در آن حضور داشته باشید به تن کنید.
  • سعی کنید که بر استرس خود غلبه کنید و آن را بروز ندهید.
  • تا حد امکان به سوالات مصاحبه‌کننده، پاسخ‌های کوتاه و صریح بدهید، چرا که پاسخ‌های طولانی مدت ممکن است حوصله او را سر ببرد
  • در پاسخ به سوالات کاملا صادق باشید، چرا که اگر مصاحبه کننده متوجه شود که دارید به او دروغ می‌گویید، حتما با درخواست شما مخالفت می‌کند.
  • بعد از دریافت وقت سفارت پرتغال حتما روز و ساعت آن را به خاطر داشته باشید و راس ساعت در محل مورد نظر حاضر شوید، چرا که در صورت عدم حضور به موقع ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید و در برخی از مواقع مجبور خواهید شد که مجددا درخواست تعیین وقت نمایید.

نکات مورد توجه در روز تعیین وقت سفارت پرتغال

توجه به نکات زیر در روز تعیین وقت سفارت پرتغال الزامی می‌باشد:

  • اگر تصمیم دارید که به همراه خانواده به این کشور سفر کنید، توصیه می‌کنیم که مراحل اخذ ویزا را هر فرد به صورت جداگانه انجام دهد، چرا که انجام دسته جمعی کارها ممکن است باعث قرارگیری مشکلاتی بر سر راه شما شود.
  • وقتی که سفارتخانه از شما می‌خواهد که مدارک را به صورت رسمی ترجمه کنید، یعنی باید مدارک را برای انجام ترجمه رسمی به دارالترجمه بفرستید.
  • تمام مدارکی که به سفارتخانه ارائه می‌دهید باید شامل مهر وزارتخانه و دادگستری باشند و اگر مدرکی فاقد این مهر‌ها باشد، به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • برای احتیاط سعی کنید که از کلیه مدارک یک سری کپی همراه خود داشته باشید، تا در صورت گم شدن یکی از آنها مجبور نشوید که مجددا اقدام به تعیین وقت سفارت پرتغال نمایید و روند دریافت ویزای را به تاخیر بیندازید.
  • توجه کنید که در روز تعیین وقت سفارت، هزینه روادید از شما دریافت خواهید شد و این هزینه به هیچ عنوان برگشت داده نمی‌شود.
  • اگر به دلیل شرایط خاصی، سفارت از شما خواست تا مدارک دیگری نیز ارائه دهید، شما 24 ساعت وقت دارید که مدارک را تهیه و به سفارتخانه ببرید.
  • بعد از گذشت 15 روز از تعیین وقت سفارت پرتغال و ارائه مدارک، شما می‌توانید با مراجعه به سایت سفارت، نتیجه درخواست خود را مشاهده کنید.

هزینه وقت سفارت پرتغال و اخذ ویزای این کشور

هزینه تعیین وقت سفارت پرتغال و اخذ ویزای این کشور باید به شرکت‌ها و آژانس‌ها پرداخت شود.

در تاریخ معین شده برای درخواست ویزا ارز مورد نظر سفارت پرتغال را همراه خود داشته باشید. میزان این هزینه در هر دوره زمانی متفاوت می‌باشد و نمی‌توانیم مبلغ مشخصی را برای شما بیان کنیم. اما کودکان زیر 6 سال، اعضای اتحادیه اروپا و افرادی به قصد انجام پروژه‌های تحقیقاتی به این کشور سفر می‌کنند، نیازی به پرداخت هزینه برای تعیین وقت سفارت پرتغال و اخذ ویزای آن نخواهند داشت.

تعیین وقت سفارت پرتغال در تهران

اگر برای تعیین وقت سفارت پرتغال به صورت اینترنتی اقدام می‌کنید، آژانس از طریق ارسال یک ایمیل، تاریخ و زمان دقیق برای مراجعه به کارگزاری سفارتخانه و انجام مصاحبه را اعلام می‌کند که در این زمان شما باید در تاریخ مشخص شده با در دست داشتن تمام مدارک مورد نیاز به کارگزار سفارت کشور پرتغال در تهران، میدان هروی، مرکز خرید هروی سنتر مراجعه کنید.

ساعات کاری سفارت پرتغال در ایران

لازم به ذکر است که سفارت کشور پرتغال در تهران از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و بین ساعت 9 تا 2 بعد از ظهر باز می‌باشد. اگر شما برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه مراجعه می کنید باید بدانید ساعت 12 تا 12:30 به این کار اختصاص داده شده است.

رفع ریجکتی ویزای کشور پرتغال

همانطور که گفته شد، به دلایلی ممکن است با درخواست ویزا مخالفت شود. در صورت بروز چنین مشکلی شما تا 6 ماه بعد از ریجکتی مجاز به ارائه درخواست مجدد نخواهید بود. اما می توانید برای اینکه اعتراض خود را به ریجکت درخواست خود بیان کنید به آدرسی که در پایین برگه ریجکتی درج شده است، یک ایمیل ارسال کرده و در آن اعتراض خود را بنویسید که پاسخ این اعتراض بعد از 45 روز کاری به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

تعیین وقت سفارت کشور پرتغال به کمک وب سایت یوروپ تورز

همانطور که گفته شد، وب سایت یوروپ تورز به شما کمک می‌کند تا بتوانید مراحل مربوط به تعیین وقت سفارت پرتغال و اخذ ویزای این کشور را به بهترین نحو ممکن و بدون هیچ مشکلی انجام دهید. این وب سایت به ویژه برای آن دسته از افرادی مناسب می‌باشد که به دلیل مشغله‌های کاری فرصت کافی برای انجام این مراحل را ندارند و می‌توانند با پرداخت مبلغی هزینه به فعالیت‌های خود رسیدگی کنند و هم اینکه در روند اخذ ویزای آنها مشکلی ایجاد نشود.

لازم به ذکر است که افراد حتی اگر مراحل اخذ ویزا را به دست کارشناسان و متخصصان این حوزه واگذار نمایند، اما برای انجام مصاحبه حضوری و انگشت نگاری حتما باید خودشان به سفارتخانه مراجعه کنند و سفارت هیچ فرد دیگری را به جای فرد متقاضی قبول نخواهد کرد.

تعیین وقت سفارت کشور پرتغال به کمک وب سایت یوروپ تورز | یوروپ تورز

سوالات متداول وقت سفارت پرتغال

تعیین وقت سفارت پرتغال برای همه ویزاها یکی است؟

کشور پرتغال، ویزاهای مختلفی، مانند؛ ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ترانزیت، ویزای ملی و ویزای تجاری ارائه می دهد که روند تعیین وقت سفارت پرتغال برای اخذ تمام ویزاهای این کشور یکسان می باشد اما برای هر کدام مدارک اختصاصی باید ارائه دهید.

برای گرفتن وقت فوری سفارت پرتغال باید چیکار کرد؟

به طور کلی تمام مراحل اخذ ویزا، از تعیین وقت سفارت پرتغال گرفته تا مرحله ارائه مدارک و انگشت نگاری، توسط کارکنان شرکت وی اف اس انجام می شود. معمولا زمانی که شما برای تعیین وقت درخواست می دهید، 14 روز کاری طول می کشد تا شما بتوانید برای ارائه مدارک به سفارتخانه پرتغال مراجعه نمایید.

دعوتنامه چه تاثیری در روند اخذ وقت سفارت پرتغال دارد؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که می تواند روند اخذ ویزای کشور پرتغال را برای هر شخصی راحت تر کند و به آن سرعت ببخشد، داشتن دعوتنامه از سوی فرد و یا شرکتی از این کشور می باشد. ناگفته نماند، دعوتنامه های کشور پرتغال انواع گوناگونی دارند و باید در مطابقت کامل با سایر مدارکی باشند که به سفارتخانه ارائه می دهید. به طور مثال وقتی که دعوتنامه را دریافت کردید حتما باید دقت کنید که تاریخ آن با تاریخ روز مصاحبه همخوانی داشته باشد، چرا که اگر در روز مصاحبه دعوتنامه منقضی شده باشد، دیگر به آن توجهی نخواهد شد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!