هزینه زندگی در فرانسه 2022 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در فرانسه 2022 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در فرانسه آنقدر مهم است، که افراد قبل از زندگی در فرانسه به آن فکر می کنند. هزینه زندگی در فرانسه مربوط به هزینه خورد و خوراک در فرانسه، هزینه اجاره مسکن در فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه، هزینه رفت و آمد در فرانسه و … می باشد. داشتن اطلاعات کافی از میزان هزینه زندگی در فرانسه برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب و داشتن یک زندگی بدون دغدغه بسیار ضروری می باشد. میزان هزینه زندگی در فرانسه به عواملی مختلفی از قبیل تعداد خانوار، شهر و منطقه محل سکونت، نحوه زندگی افراد و میزان استفاده آنها از خدمات و امکانات رفاهی در فرانسه و … بستگی دارد. اگر شما هم قصد سفر و زندگی در فرانسه را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا از میزان هزینه زندگی در فرانسه به طور میانگین آگاه شوید. با توجه به اینکه گردشگران بسیاری با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند این مطلب برای این گردشگران نیز مفید خواهد بود.

هزینه زندگی در فرانسه
هزینه زندگی در فرانسه

درباره فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای مهم و وسیع اروپای غربی است. این کشور با مساحت 843674 کیلومتر مربع دارای 67 میلیون نفر جمعیت است. کشور فرانسه در نزدیکی دشت ها، سواحل مدیترانه ای، کوهستان های قدیمی، کوه های مرتفع، سواحل اقیانوسی و جلگه ها قرار دارد، وضعیت جغرافیایی متنوع فرانسه باعث شده است که این کشور دارای تنوع آب و هوایی باشد. آب و هوای آن شامل اقیانوسی، مدیترانه ای، اقیانوسی مرطوب و سرد زمستانی می باشد. پاریس پایتخت فرانسه، پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. به دلیل وجود بهترین رودخانه ها، قلعه ها، زیباترین شهرها، آثار تاریخی زیبا و متنوع، بزرگترین کوه ها و سواحل، دیدنی های جذاب و شگفت انگیز کشور فرانسه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تور فرانسه و تور اروپا مهم اروپای غربی شناخته شده است. از جاذبه های دیدنی کشور فرانسه می توان به برج ایفل، قلعه چنانسی، کلیسای نوتردام، کلیسای سلطنتی قلب مقدس، خیابان شانزه لیزه، موزه لوور، کاخ ورسای و باغ لوکزامبورگ اشاره کرد. داشتن این همه زیبایی در کشور فرانسه دلیلی برای زندگی در آن می باشد، به همین دلیل در این مطلب درباره هزینه زندگی در فرانسه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

درباره فرانسه
درباره فرانسه

زندگی در فرانسه

کشور فرانسه به دلیل داشتن امکانات رفاهی بالا و غنی، تفریحات متنوع و هیجان انگیز، موقعیت تجربه زندگی در فرهنگ غنی و … به عنوان یکی از مقاصد برتر کشورهای اروپای غربی شناخته شده است. به همین دلیل خیلی از مردم جهان آرزوی زندگی در فرانسه را دارند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به دلایل مختلف مانند وضعیت کاری مناسب، موقعیت تحصیلی عالی، تفریح و خوش گذرانی، استفاده از موقعیت های رفاهی بالا قصد زندگی در فرانسه را دارید، یکی از مسائل مهمی که برای زندگی در فرانسه باید به آن توجه ویژه داشته باشید، میزان هزینه های زندگی در فرانسه است. هزینه زندگی در فرانسه مانند هر کشور دیگری به نحوه زندگی و محل زندگی بستگی دارد. هزینه زندگی در فرانسه شامل موارد مختلفی از قبیل هزینه تحصیل، هزینه خورد و خوراک، هزینه محل زندگی، هزینه رفت و آمد، هزینه پوشاک، هزینه های شارژ (آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت)، هزینه تفریح و هزینه های متفرقه می باشد. به طور کلی میزان هزینه زندگی در فرانسه نسبت به کشورهایی مانند انگلیس و سوئیس کمتر برآورد شده است. در ادامه مطلب به هزینه های مربوط  به زندگی در فرانسه اشاره می کنیم.

زندگی در فرانسه
زندگی در فرانسه

اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در فرانسه

افراد زیادی از سراسر جهان به دلایلی مختلفی مانند شرایط تحصیل عالی، شرایط کاری مناسب، آمار جرم و جنایت بسیار پایین، امکانات و خدمات رفاهی بالا و … در فرانسه، قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارند. بدون شک یکی از دغدغه های افرادی که قصد زندگی در فرانسه را دارند میزان هزینه زندگی در فرانسه است. آگاهی از میزان مخارج برای زندگی در هر کشوری به افراد کمک می کند که بتوانند برنامه ریزی بهتری برای زندگی خود داشته باشند. همانطور که می دانید هزینه زندگی در هر کشوری و از جمله کشور فرانسه به نحوه و شرایط  زندگی افراد و محلی که برای اقامت انتخاب می کنند بستگی دارد. به طور کلی برای هر فرد به طور میانگین هزینه زندگی در فرانسه بین 900 تا 1200 یورو می باشد. البته این میزان با توجه به تعداد افراد هر خانوار و شرایط زندگی آنها متغیر می باشد.

هزینه زندگی در فرانسه
هزینه زندگی در فرانسه

هزینه اجاره مسکن در فرانسه

بیشترین هزینه زندگی در فرانسه مربوط به هزینه اجاره مسکن می باشد. مقدار هزینه برای اجاره مسکن به شهر و محله ای که برای زندگی انتخاب کرده اید بستگی دارد، مناطق پایین شهر نسبت به مناطق بالای شهر هزینه کمتری دارند. مورد دیگری که در میزان هزینه اجاره مسکن تاثیر گذار است نوع آپارتمان، متراژ آن و دیگر امکانات آن می باشد. به طور کلی هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی با یک اتاق خواب در ماه بین 350 تا 650 یورو می باشد، این میزان بسته به شرایط مختلف متغیر است.

هزینه اجاره مسکن در فرانسه
هزینه اجاره مسکن در فرانسه

هزینه خورد و خوراک در فرانسه

یکی از مواردی که در میزان هزینه زندگی در فرانسه تاثیر گذار است هزینه های مربوط به خورد و خوراک است. هزینه خورد و خوراک شما در فرانسه به نحوه و عادت غذایی و همچنین به محلی که خوردو خوراک خود را از آنجا تهیه می کنید، بستگی دارد. مثلا با خرید مواد غذایی و میوه از فروشگاه های تعاونی، سوپر مارکت ها و بازارهای ارزان فرانسه می توانید مقداری از هزینه های خود را کاهش دهید. افرادی که به جای تهیه غذا از رستوران ها و فروشگاه های فرانسه خودشان آشپزی می کنند طبیعتاً میزان هزینه کمتری را برای خورد و خوراک پرداخت می کنند. به طور کلی برای فردی که خورد و خوراک مناسبی دارد هزینه خورد و خوراک ماهانه بین 200 تا 250 یورو در نظر گرفته شده است.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه
هزینه خورد و خوراک در فرانسه

هزینه رفت و آمد

هزینه زندگی در فرانسه شامل هزینه رفت و آمد می باشد، میزان هزینه رفت و آمد نسبت به دیگر هزینه ها پایین تر می باشد. هزینه رفت و آمد پایین در فرانسه به دلیل وجود سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور می باشد. اکثر شهرهای فرانسه دارای سیستم اتوبوس رانی عمومی و ترموا الکتریکی هستند، که پوشش دهی خوبی دارند. شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، لیون، مارسی و … دارای خطوط مترو هستند. به طور میانگین هزینه رفت و آمد در فرانسه با وسایل نقلیه عمومی بین 17 تا 33 یورو در ماه است.

هزینه شارژ ماهیانه در فرانسه

هزینه شارژ ماهیانه که مربوط به هزینه های قبض آب، برق، گاز، تلفن و همچنین هزینه اینترنت می باشد، در میزان هزینه زندگی در فرانسه تاثیر گذار است. مقدار هزینه شارژ ماهیانه بستگی به نحوه زندگی شما و میزان استفاده تان دارد، مثلا هزینه قبض برق بستگی به تعداد وسایل برقی، هزینه گاز بستگی به محل زندگی و میزان سردی و گرمی محل دارد. به طور کلی ماهیانه هزینه شارژ بین 70 تا 100 یورو در نظر گرفته شده است. البته این میزان با توجه نحوه زندگی شما و شهر زندگی تان متغییر می باشد.

هزینه شارژ ماهیانه در فرانسه
هزینه شارژ ماهیانه در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه بر میزان هزینه زندگی در فرانسه تاثیر گذار است. هزینه تحصیل در فرانسه بسیار پایین می باشد به دلیل این که تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور رایگان می باشد دانشجویان برای کاهش میزان هزینه زندگی در فرانسه می توانند از غذاهای دانشجویی، خوابگاه های دانشجویی، تخفیف های کارت شارژ رفت و آمد و … استفاده کنند.

هزینه های متفرقه

هزینه زندگی در فرانسه علاوه بر موارد گفته شده شامل هزینه های متفرقه مانند هزینه بیمه، هزینه مربوط به تفریح وگشت و گذار (پارک، سینما، رستوران، موزه و …)، هزینه خرید پوشاک، هزینه تعمیر وسایل، هزینه اصلاح و آرایشگاه، هزینه خشک شویی و …. می شود. میزان هزینه های متفرقه هم مانند دیگر هزینه ها به نحوه و شرایط زندگی افراد بستگی دارد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط پاریس، تور پاریس ، بلیط فرانسه، وقت سفارت فرانسه، ویزای فرانسه، تور فرانسه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!