موزه هنر میکرو آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه هنر میکرو آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه هنر میکرو آمستردام همانطور که از نامش معلوم است دارای آثار میکرو بوده و برای دیدن آثار موزه هنر میکرو آمستردام به میکروسکوپ نیاز است.

موزه هنر میکرو آمستردام، یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری در آمستردام هلند می باشد که وجه تمایز اصلی آن با سایر موزه ها، در ابعاد آثار هنری آن می باشد. در واقع این موزه شباهتی به موزه های دیگر ندارد و هیچ کدام از آثار آن را نمی توانید با چشم مسلح مشاهده نمایید. با مشاهده این آثار در سایز میکرو، با دنیای جدیدی از هنر آشنا خواهید شد که در هیچ کجای جهان آن را نخواهید یافت.

آمستردام، قطب گردشگری هلند

هلند، قلمرویی کوچک و منحصر به فرد در همسایگی شرقی آلمان می باشد که به عنوان یکی از پاک ترین و زیباترین کشور های شمال غربی اروپا شناخته می شود. آمستردام علاوه بر این که به عنوان پایتخت این کشور کوچک شناخته می شود، از معروف ترین قطب های گردشگری در اروپا نیز به حساب می آید. در واقع آمستردام، شهری با عجیب ترین مناطق گردشگری در اروپا است که سالانه توریست های متعددی را به سوی خود جذب می کند.

گردشگری در بین مناطق تاریخی و تفریحی این شهر، تجربه ای لذت بخش را برای مسافران به ارمغان می آورد که علاوه بر گذراندن اوقات فراغت خود در مکان های تفریحی، با فرهنگ و تمدن این کشور نیز آشنا خواهند شد. از جاذبه های خارق العاده این شهر می توان به موزه هنر میکرو آمستردام اشاره کرد که در آن با عجیب ترین آثار هنری جهان آشنا خواهید شد.

آمستردام، قطب گردشگری هلند

موزه هنر میکرو آمستردام

همان طور که از نام موزه هنر میکرو آمستردام مشخص است، این موزه به آثاری تعلق دارد که در اندازه معمولی و از پیش تعیین شده، طراحی نشده اند. در واقع تمامی آثار این موزه در سایز میکرو قرار دارند و با چشم مسلح نمی توان آن ها را مشاهده کرد. آثار این موزه در محفظه های شیشه ای مقاوم قرار گرفته اند که بر روی آن ها ذره بین های مخصوص و بزرگی نصب شده است. بدین ترتیب با استفاده از این ذره بین ها می توان آثار منحصر به فرد درون محفظه های شیشه ای را مشاهده کرد. این موزه را می توان چهارمین موزه برتر و عجیب شهر آمستردام هلند دانست که به عنوان یکی از قطب های گردشگری مهم این شهر شناخته می شود.

موزه هنر میکرو آمستردام

آثار موجود در موزه هنر میکرو هلند

از اصلی ترین دلایل محبوبیت و شهرت موزه هنر میکرو آمستردام، این است که آثار موجود در آن تنها توسط میکروسکوپ های دقیق و ذره بین هایی با بزرگنمایی مشخص، قابل مشاهده هستند. هنگامی که از طریق میکروسکوپ ها این آثار هنری را مشاهده می کنید، حسی عجیب را در خود حس خواهید کرد که شما را به بازدید از سایر آثار این موزه ترغیب می کند. از برترین و معروف ترین آثاری که می تواند حیرت بازدید کنندگان را برانگیزد، اثری به نام گل رز می باشد.

این اثر در واقع تصویری از یک گل رز ساخته شده با سیمی طلایی می باشد که درون یک تار موی انسان نهفته است. این اثر به اندازه ای ظریف و دقیق طراحی شده است که به عنوان تحسین برانگیز ترین اثر این موزه شناخته می شود. علاوه بر این، اثر دیگری به نام اثر رامبرانت در این موزه به چشم می خورد که یکی از نقاشی های مشهور رامبرانت، هنرمند هلندی، بر روی دانه کوچک کدو حلوایی حک شده است.

آثار موجود در موزه هنر میکرو هلند

نحوه تهیه بلیط موزه هنر میکرو آمستردام

از آن جایی که موزه هنر میکرو آمستردام یکی از چهار موزه برتر این شهر به حساب می آید، مسلما تعداد علاقه مندان بازدید از آن بسیار زیاد است. از این جهت می توانید با مراجعه به سایت رسمی این موزه، نسبت به رزرو بلیط اقدام فرمایید. این امر علاوه بر راحتی بازدید کنندگان، در نظم و آرامش محیط موزه نیز بسیار تاثیر گذار است. این موزه در تمامی روز های هفته، به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان می باشد. البته در حال حاضر به دلیل اپیدمی کرونا شرایط خاصی برای بازگشایی این موزه هنر های خارق العاده در نظر گرفته شده که از طریق سایت اینترنتی آن ها می توانید از شرایط عنوان شده، اطلاع پیدا نمایید.

نحوه تهیه بلیط موزه هنر میکرو آمستردام

بازدید از موزه هنر میکرو در آمستردام

بازدید از موزه هنر میکرو آمستردام تجربه ای منحصر به فرد می باشد که هیچ گاه آن را از خاطر نخواهید برد. کنده کاری های منحصر به فرد بر روی مفتول های مسی، ایجاد هنر های بصری بر روی قسمت کربنی مداد ها، نقاشی و آثار هنرمندان بزرگ جهان در کوچک ترین اندازه ممکن و … هنری است که نمی توان از آن چشم پوشید. هنگام ورود به این موزه راهنمایی به استقبال شما می آید که به صورت تخصصی تمامی آثار موجود در این موزه هنری را برای شرح خواهد داد و شما را با تمام فرآیند و مراحل خلق این آثار آشنا می سازد. لازم به ذکر است که برای بازدید دقیق گردشگران از آثار هنری این موزه، محدودیتی در تعداد بازدید کنندگان وجود دارد و در هر تایم، حداکثر ۱۵ نفر می توانند وارد موزه شوند.

بازدید از موزه هنر میکرو در آمستردام

موقعیت مکانی موزه هنر میکرو شهر آمستردام

موزه هنر میکرو آمستردام در خیابان دامرک ۲۴۳ قرار گرفته است. این موزه در واقع در یک زیر زمین راه اندازی شده که این امر جذابیت و هیجان انگیز بودن بازدید از آن را افزایش می دهد. این موزه همچنین برای بازدید کنندگانی که دارای ویلچر هستند نیز مناسب می باشد اما دسترسی به برخی از آثار موزه هنر های میکرو به دلیل این که تنها با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند، برای این افراد امکان پذیر نخواهد بود.

در اطراف این موزه، چندین هتل و رستوران با بهترین امکانات احداث شده اند تا دسترسی گردشگران را به این موزه آسان سازند. موزه هنر های میکرو تجربه ای خارق العاده را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید به عمق مهارت هنرمندان آن پی ببرید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!