آشنایی با گرچتنگورد آمستردام پایتخت کشور هلند

آشنایی با گرچتنگورد آمستردام پایتخت کشور هلند

محله گرچتنگورد آمستردام یکی از قدیمی ترین محله های این شهر می باشد. در گرچتنگورد آمستردام کانال های آب وجود دارد که شما را به یاد ونیز خواهد انداخت

کشور هلند به دلیل داشتن جاذبه های بی نظیر طبیعی و دارا بودن تعداد زیادی از بناهای تاریخی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای بازدید و گردشگری باشد. یکی از مکان های دیدنی گرچتنگورد آمستردام می باشد. گرچتنگورد آمستردام یکی از محله های دیدنی این شهر می باشد که به دلیل داشتن کانال های بزرگ و زیبای آب، شما را به یاد شهر ونیز خواهد انداخت. در ادامه بیشتر در رابطه با این محله صحبت خواهیم کرد. گردشگری و صنعت توریسم در کشور هلند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و کشور بر روی آن سرمایه گذاری های زیادی را انجام داده است. برای بازدید از برخی جاذبه ها باید بلیط تهیه کرده و برخی دیگر را می توانید به طور رایگان بازدید نمایید که این محله نیز یکی از آنها می باشد.

شهر آمستردام پایتخت کشور هلند

شهر آمستردام پایتخت کشور هلند می باشد که یکی از پرجاذبه ترین شهرهای اروپایی بوده و قطعا اگر بازدید از این شهر را در برنامه سفر تفریحی خود بگنجانید، پشیمان نخواهید شد. در این شهر مراکز دیدنی اعم از موزه ها و کلیساها، مجسمه ها، پارک ها و باغ های گل و گیاه و باغ وحش از جمله مراکز دیدنی هستند. از دیگر مکان های دیدنی این شهر می توان به برخی ساختمان های خاص و برخی مناطق و محله های شهر اشاره داشت که یکی از این محله ها گرچتنگورد آمستردام می باشد.

گرچتنگورد آمستردام

گرچتنگورد آمستردام

یکی از زیبایی های کشور هلند و علی الخصوص شهر زیبای آمستردام، محله گرچتنگورد و کانال های این شهر می باشد. این کانال ها نمادی از معماری هستند که در قرن هفدهم میلادی از آن استفاده می شده. این کانال ها از جاذبه های این کشور محسوب می شوند و سالانه افراد و توریست های زیادی برای بازدید از این کانال ها می روند. در زمان گذشته بازرگانان و تجار بر روی این کانال ها ساختمان ها و بناهای فوق العاده ای ساخته اند که جذابیت این مناطق را چند برابر کرده است. در واقع سازنده و مالک این ساختمان ها در این محله، بازرگانان ادویه بودند.

گرچتنگورد آمستردام

کانال های زیبا و خاص شهر آمستردام

در شهر آمستردام و در محله ای به نام گرچتنگورد آمستردام، کانال هایی با قدمت 400 سال وجود دارد که از مناطق و محله های دیدنی این شهر محسوب می شود زیرا با دیدن این کانال ها و ساختمان هایی که در کنار و یا بر روی آنها ساخته شده می توانید نمایی از معماری قرن هفدهم میلادی را نظاره گر باشید. جالب است بدانید در سال 2010 میلادی این محله و این کانال ها به عنوان میراث فرهنگی به ثبت جهانی رسیدند. 

البته این کانال ها مشابه کانال هایی هستند که در شهر ونیز هم می توان آنها را دید به همین دلیل این شهر به ونیز دوم نیز شهرت داشت.

کانال های زیبا و خاص شهر آمستردام

خانه ها و رفت و آمد در محله گرچتنگورد

در این محله زیبا یعنی گرچتنگورد آمستردام کانال هایی از بین دو ردیف خانه رد شده. خانه هایی زیبا و بزرگ با سقف های شیروانی در دو طرف کانال قرار دارند که کاملا به کانال مشرف هستند. بر روی این کانال ها پل هایی به منظور عبور و مرور به دو طرف کانال نصب شده و خود کانال ها نیز محل عبور و مرور قایق ها هستند. جذابیت این محله و بازدید از آن ما را به قرن های گذشته و زندگی مردمی که در این منطقه زندگی می کردند، می برد.

شما هم می توانید در بخش پیاده روی کنار کانال ها قدم زده و از سفر خود لذت ببرید و هم می توانید سوار بر قایق از این کانال ها عبور نمایید.

خانه ها و رفت و آمد در محله گرچتنگورد

محله گرچتنگورد آمستردام

خیابان های محله گرچتنگورد آمستردام به گونه ای است که در آن آسفالت نمی بینید و کل کف خیابان با سنگفرش پوشیده شده است. زمانی که به خیابان های این محله قدم می گذارید، در دو طرف پیاده رو وجود دارد که به راحتی و بدون هیچ خطری می توانید در آنها قدم زده و این محله را به صورت پیاده طی نمایید. در یک سمت خیابان خانه ها و در سمت دیگر کانال قرار گرفته و خانه ها به کانال مشرف هستند.

همانطور که می دانید کشور هلند و شهر آمستردام از جمله شهرهای طرفدار هوای پاک هستند که در خیابان ها بیشتر تردد از طریق دوچرخه انجام می شود. شما نیز می توانید دوچرخه ای کرایه کرده و این محله را با رکاب زدن نظاره گر باشید و از زیبایی های آن لذت ببرید. در واقع با قدم زدن و بازدید از این منطقه در تاریخ قدم خواهید زد.

محله گرچتنگورد آمستردام

سفر به کشور زیبای هلند و شهر آمستردام

کشور زیبای هلند که به کشور گل های لاله نیز معروف است مورد توجه بسیاری از افرادی قرار دارد که به جهانگردی علاقه مند هستند. در شهر آمستردام به عنوان پایتخت این کشور و یکی از زیباترین شهرهای اروپایی مراکز و مناطق دیدنی زیادی وجود دارد. این شهر محله های مختلفی دارد که یکی از زیباترین های آن گرچتنگورد آمستردام می باشد. شما با ورود به این محله خود را در شهری خواهید دید که شهر ونیز را برای شما تداعی خواهد کرد. منطقه ای ساخته شده بر روی آب با کانال های پر آب که قایق ها از روی آن عبور می کنند.

در این خیابان رستوران ها و کافه هایی نیز قرار دارد که می توانید پس از قدم زدن در طول این خیابان دمی را به استراحت و نوشیدن قهوه در کنار این کانال های زیبا بگذرانید. البته در صورتی که با تور به این سفر رفته باشید، قطعا شما را به بازدید از دیدنی های این محله برده و تک تک آنها را خواهید دید و از زیبایی های آنها لذت خواهید برد. در واقع این محله و بازدید از آن را می توان یکی از جاذبه های گردشگری رایگان شهر آمستردام دانست.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!