کالج کانابیس آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کالج کانابیس آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کالج کانابیس آمستردام، از مراکز آموزشی غیر انتفاعی در شهر آمستردام هلند می باشد که به صورت کاملا انحصاری و تخصصی بر روی گیاه اصلی ماری جوانا و حشیش تحقیق می کند. این مرکز همچنین به عنوان پرورش دهنده ماری جوانا در آمستردام شناخته می شود و فعالیت منحصر به فرد آن، گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

کانابیس چیست؟

از آنجایی که هلند یکی از آزاد ترین کشور های جهان به حساب می آید، می توان گفت بسیاری از مواردی که در کشور های مختلف ممنوع است، در هلند به صورت قانونی انجام می گیرد. مصرف مواد مخدر به دلیل آسیب های جدی که به جسم افراد وارد می کند در بسیاری از کشور های جهانی غیر قانونی عنوان شده است، اما مصرف برخی از آن ها در هلند، قانونی خواهد بود. کانابیس یکی از گیاهان منحصر به فردی می باشد که امروزه تحقیقات بسیار زیادی بر روی آن انجام می گیرد. به گونه ای که در برخی از کشور ها مانند هلند و کانادا تحقیق در مورد کانابیس، به یکی از زیر شاخه های رشته کشاورزی تبدیل شده است.

کانابیس نام گیاهی می باشد که از آن می توان مواد مخدر حشیش و ماری جوانا را تولید نمود. در حال حاضر با توجه به تحقیقات گسترده بر روی این گیاه، مشخص شده که مصرف به اندازه آن می تواند درمان برخی از بیماری های جسمی به حساب آید. به همین دلیل در کشور هلند مصرف ماری جوانا یا همان شاهدانه قانونی می باشد. البته از آنجایی که بسیاری از افراد نسبت به ساختار کلی این گیاه اطلاعی ندارند، کالجی به نام کالج کانابیس آمستردام راه اندازی شد تا اطلاعات عمومی در مورد این گیاه افزایش پیدا کند.

کالج کانابیس آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هند | آمستردام

کالج کانابیس آمستردام

کالج کانابیس آمستردام از جمله کالج های تحقیقاتی و گیاه شناسی می باشد که به صورت تخصصی بر روی گیاه کانابیس به فعالیت می پردازد. این کالج به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به مصرف مواد مخدر حاصل از کانابیس در سال ۱۹۹۸ میلادی در شهر آمستردام هلند راه اندازی شد. کالج حشیش و کالج ماری جوانا از دیگر نام های کالج کانابیس در شهر آمستردام می باشد که علاوه بر انجام تحقیقات گسترده بر روی این گیاه، امروزه به یک جاذبه گردشگری برای مسافران نیز تبدیل شده است.

این کالج به صورت تخصصی بر روابط تکاملی بین انسان و گیاهان می پردازد و ساختار کلی کانابیس را برای بازدید کنندگان شرح می دهد. در این کالج همچنین می توانید قوانین کشور های مختلف جهان نسبت به مصرف کانابیس را مشاهده کرده و اطلاعات منحصر به فردی را به دست آورید.

کالج کانابیس آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هند | آمستردام

مصرف کانابیس در هلند

نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی قانونی برای مصرف ماری جوانا و حشیش در کشور هلند ابلاغ گردید که البته این قانون مخالفان بیشماری نیز داشت. سرانجام در سال ۱۹۹۸ مصرف گیاه کانابیس در این کشور قانونی شد و در حال حاضر آمستردام یکی از اصلی ترین شهر های این کشور می باشد که در زمینه تولید و توزیع کانابیس فعالیت می کند.

کالج کانابیس آمستردام از مراکز غیر انتفاعی می باشد که در آن این گیاه از جنبه های مختلفی نظیر پزشکی و ساختمانی مورد بررسی قرار می گیرد. مصرف کانابیس یا همان ماری جوانا در آمستردام هلند به اندازه ای رایج است که در حال حاضر در منوی بسیاری از کافی شاپ های این شهر محصولات مختلفی نظیر کیک، شیرینی، اسموتی و … با عصاره کانابیس به چشم می خورد.

مصرف کانابیس در هلند

چه کسانی می توانند وارد کالج کانابیس شهر آمستردام شوند؟

با اینکه کانابیس در برخی از کشور های جهان به صورت قانونی به مصرف می رسد، اما این قانون تنها برای شهروندان بومی همان منطقه می باشد و در واقع توریست ها و مسافران نمی توانند وارد کالج های شناخت کانابیس شوند و یا مواد مخدر حاصل از آن را خریداری نمایند. اما برخلاف سایر کشور ها این قانون در هلند وجود ندارد و عموم افراد شامل بومی های آن منطقه و همچنین مسافران می توانند به راحتی وارد کالج کانابیس آمستردام شوند.

بازدید کنندگان در این کالج پس از اطلاع یافتن از جنبه های مثبت و منفی کانابیس، می توانند مقادیر مشخص شده از آن را خریداری کرده و به مصرف برسانند. برای بازدید از این کالج می توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه کرده و از زمان بازدید آن برای گردشگران مطلع شوید.

چه کسانی می توانند وارد کالج کانابیس شهر آمستردام شوند؟

بخش های کالج کانابیس در آمستردام

کالج کانابیس آمستردام به طور کلی به دو بخش اصلی تقسیم شده است. بخش اولیه این کالج مربوط به گیاه شناسی کانابیس می باشد که بازدید کنندگان می توانند در آن از تاریخچه حضور این گیاه در بین جوامع، قوانین کشور های مختلف در رابطه با کانابیس، ساختار تکامل یافته این گیاه، مواد مخدر حاصل از آن، تاثیرات کانابیس در علم پزشکی و … مطلع شوند. اما بخش دوم این کالج نسبت به بخش اول آن هیجان انگیز تر خواهد بود و تاکنون توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب کرده است.

در زیرزمین کالج کانابیس یکی از وسیع ترین مزارع پرورش این گیاه راه اندازی شده که بازدید کنندگان می توانند با روش پرورش و برداشت کانابیس از نزدیک آشنا شوند. باغ شاهدانه که در قسمت زیرین کالج کانابیس قرار داده، از گل های ارگانیک ساخته شده است و در آن، باکیفیت ترین نوع ماری جوانا و حشیش آمستردام تولید می شود.

کالج کانابیس آمستردام در کدام منطقه قرار دارد؟

کالج کانابیس آمستردام از جذاب ترین مناطق ممنوعه آمستردام می باشد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این کالج در یکی از مناطق تاریخی و ممنوعه آمستردام به نام منطقه رد لایت واقع شده و برای بازدید از این کالج منحصر به فرد باید از خیابان قرمز آمستردام عبور کنید. منطقه رد لاین در واقع منطقه ای برای ارائه خدمات جنسی آمستردام می باشد که وجود یک کالج حشیش در آن، ممنوعه بودن و خاص بودنش را چندین برابر کرده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!