بازدید از موزه و قصر سفورزا رم ایتالیا

بازدید از موزه و قصر سفورزا رم ایتالیا

قصر سفورزا رم، در شهر میلان و شمال ایتالیا قرار دارد. این بنا در قرن 15 توسط Francesco Sforza، دوک میلان ساخته شد. این ساختمان در واقع باقیمانده از …

قصر سفورزا رم در شهر میلان و شمال ایتالیا قرار دارد. این بنا در قرن 15 توسط Francesco Sforza، دوک میلان ساخته شد. این ساختمان در واقع باقیمانده از یک ساختمان با استحکام در قرن 14 می‌باشد.

این بنا که بعداً بازسازی و بزرگ‌تر شد، در قرن شانزدهم و هفدهم عنوان یکی از بزرگترین ارگ‌های اروپا را به خود اختصاص دارد.

با بازسازی گسترده‌ای که لوکا بلترامی در سال 1891-1905 در این بنا انجام داد، در حال حاضر از قصر سفورزا رم به عنوان مجموعه‌ای از موزه‌ها و مجموعه‌های هنری شهر استفاده می‌شود.

بازدید از موزه و قصر سفورزا رم ایتالیا | یوروپ تورز

تاریخچه ساخت قصر سفورزا رم

باید گفت ساخت اولیه این ساختمان (Palazzo Sforza-Cesarini) به دستور یک ارباب محلی به نام وی جیان گالاززو در سال 1358 صورت گرفته است. در سال 1370  این قلعه با دیوارهایی که در همان نزدیکی واقع شده بودند به نام یک دروازه با عنوان Castello di Porta Giova (یا پورتا زوبیا) معروف بود. جانشینان وی جیان گالاززو، یعنی جیووانی ماریا و فیلیپو ماریا ویسکونتی آن بنا را بزرگتر کردند، تا اینکه به یک قلعه مربعی شکل با دو طرف به طول 200 متر و چهار برج در گوشه‌های آن و دیوارهایی که تا 7 متر ضخامت داشتند؛ تبدیل شد.

این قلعه محل اصلی اقامت اربابان ویسکانتی بود و توسط جمهوری کوتاه مدت طلایی آمبروزی که اربابان  ویسکانتی  را در سال 1447 برکنار کرد، تخریب شد.

بازسازی بنای قصر سفورزا رم

در سال 1450 فرانسیکو سفورزا، هنگامی که جمهوری خواهان را سرکوب کرد، بازسازی قلعه را از سر گرفت تا آن را برای محل زندگی خود از نو بسازد. در سال 1452 او مجسمه ساز و معمار فیلاره را برای طراحی و تزئین برج مرکزی که هنوز هم به عنوان Torre del Filarete شناخته می‌شود، استخدام کرد. پس از مرگ فرانسیسکو، ساخت و ساز توسط پسرش گالیازو ماریا و تحت مدیریت معمار بنتتو فرینی ادامه یافت. دکوراسیون قصر سفورزا رم توسط نقاشان محلی اجرا شده است. در سال 1476، در دوران پادشاهی بونا از ساووی، این برج با نام وی ساخته شد.

دکوراسیون داخلی ساختمان قصر سفورزا

در سال 1494 لودوویکو سورفزا ارباب میلان شد و تعداد زیادی از هنرمندان را برای تزئین قصر سفورزا رم  فراخواند. از جمله این موارد می‌توان به لئوناردو داوینچی اشاره کرد که چندین اتاق را با همکاری برناردینو زنال و برناردینو بوتینون نقاشی کردند. یکی از بخش‌های قصر که به Sala della Balla با کارهای Francesco Sforza تزئین شده بود. در حدود سال 1498، لئوناردو در سقف Sala delle Asse مشغول به کار بود و نقاشی‌های تزئین شده از نقوش گیاهی و طبیعت را نقاشی می‌کرد. نقاشی گالیازو ماریا بر روی سقف داخلی از دیگر آثار این قصر می‌باشد.

کاربرد نظامی قلعه سفورزا

در سال‌های بعد، قلعه در اثر حمله نیروهای ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی آسیب دید. یک سنگر معروف در این ساختمان، به نام تناگلیا اضافه شد. در سال 1521، در دوره‌ای که از قلعه به عنوان انبار اسلحه استفاده می‌شد، برج Torre del Filarete منفجر شد. هنگامی فرانسیسکو سقورزا دوم به قدرت در میلان بازگشت، او این قلعه را ترمیم و بازسازی کرد و بخشی از آن به عنوان اقامتگاه برای همسرش دانمارکی‌اش، کریستینا اخنصاص یافت.

تحت سلطه اسپانیا بود که قلعه به یک ارگ تبدیل شد و به عنوان مقر فرمانداری به کاخ دوکال (1535) تبدیل شد. در سال 1550 پس از اضافه شدن 12 زیرزمین به قلعه، استحکام‌سازی آن با سبک مدرن آغاز شد و بنا به عنوان یک قلعه ستاره شش ضلعی (که در اصل پنج ضلعی بود) درآمد.

استحکامات بیرونی قلعه نیز به طول 3 کیلومتر و مساحت 25.9 هکتار را شامل می‌شد. این قلعه پس از شکست اسپانیایی‌ها توسط اتریشی‌ها در لومباردی، به عنوان یک قلعه نیز باقی ماند و مورد استفاده قرار گرفت. گفتنی است که بیشتر استحکامات بیرونی در دوره حکومت ناپلئونی در میلان تحت جمهوری سیسالپین تخریب شد.

قلعه سفورزا پس از اتحاد ایتالیا

پس از اتحاد ایتالیا در قرن 19، این قلعه از مصارف نظامی به شهر میلان منتقل شد. پارکو سمپیون، یکی از بزرگترین پارک‌های این شهر نیز در زمین‌های رژه سابق ایجاد شد. دولت میلان کارهای ترمیم را با مدیریت لوکا بلترامی انجام داد. Via Dante در دهه 1880 از طریق طرح خیابان قرون وسطایی ایجاد شد تا تفرجگاهی مستقیم بین قلعه و Duomo در دروازه اصلی فراهم شود.

برج مرکزی نیز که معروف به Torre Filarete، بود بالاتر از ورودی اصلی شهر، بر اساس نقاشی‌های قرن شانزدهم، بین سال‌های 1900 و 1905 به عنوان بنای یادبود پادشاه اومبرتو اول ساخته شد. اما متاسفانه بمباران متفقین میلان در سال 1943 در طول جنگ جهانی دوم موجب شد قلعه باز هم به شدت آسیب ببیند. اما سرانجام بازسازی قصر سفورزا رم پس از جنگ برای اهداف راه اندازی یک مرکز موزه با همکاری گروه معماری BBPR انجام شد.

قلعه سفورزا پس از اتحاد ایتالیا | یوروپ تورز

نقشه قصر سفورزا رم

شرح ساختمان قصر سفورزا رم

این قلعه دارای یک نقشه چهار ضلعی است، که دورتا دور آن‌ها دیوارهایی در برگرفته است. دیواری که روزی با حومه شمالی میلان روبرو بوده و برج‌هایی مربعی شکل داشته است و دارای دروازه‌ای باشکوه  بوده است. برج شمالی به Torre della Corte معروف است، در حالی که برج غربی آن Torre del Tesoro نامیده می‌شود و هر دو در زمان سفورزا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

امروزه آثار بسیار کمی از از این قصر باشکوه برجای مانده است و برخی بقایا را می‌توان در گوشه گوشه قصر سفورزا رم مشاهده کرد. دروازه اصلی به حیاط بزرگ منتهی می‌شود که در آن بخش می‌توان بخش‌های متعدد دیگری را بازدید کرد. از جمله این موارد می‌توان به برج بونا ساوی (1476) و روشه، شعارهای دفاعی که روی دروازه نوشته شده‌اند اشاره کرد. در سمت راست دروازه پورتا دل کارمین بقایای معماری قرن پانزدهم قرار دارد.

پوشش سپر سفورزا بر روی یکی از دروازه‌ها از دیگر دیدنی‌هایی است که نظر شما را به خود لب می‌کند. Corte Ducale بال قلعه‌ای است که در ابتدا به عنوان اقامتگاه دوک‌های میلان از آن استفاده می‌شده است نیز از دیگر بخش‌های دیدنی در قصر سفورزا رم می‌باشد. این محوطه دارای دو حیاط است که حیاط کوچکتر در سمت چپ و حیاط بزرگتر در انتهای آن به نام Loggiato dell’Elefante  قرار دارد، این حیاط به دلیل وجود یک نقاشی از یک فیل بزرگ بر روی دیوارش از شهرت بسیاری برخوردار است.

امروزه قلعه با شکوه در مربع با معروف Torre del Filarete خود ایستاده و به ارتفاع 70 متر و چندین برج نگهدارنده مدور قرار دارد. به پارکو سمپیون یکی از پارک‌های بزرگ میلان، از حیاط‌های Corte، Rochhetta و Corte حیاط‌های قلعه در قلعه قابل دسترسی است. پارک از قلعه تا Arco della Pace ادامه دارد. یک مکان عالی برای استراحت و حمام آفتاب بر روی چمنزارهای سرسبز است.

قصر سفورزا رم در قرن 20

هر چند قصر سفورزا رم به منظور حفاظت از شهر میلان بنا نهاده شده است اما امروزه از این بنا به عنوان نمادی برای نشان دادن اقتدار دوک‌های میلان استفاده می‌شود و به عنوان مکانی برای اشاعه فرهنگ به کار می‌رود. هم اکنون در قصر سفورزا رم آثار هنری متعددی و مجموعه‌های لومبارد نگهداری شده و در معرض دید عموم قرار داده گرفته‌اند. قصر سفورزا رم را یکی از قلعه‌های بزرگ نظامی در قاره اروپا می‌دانند که امروزه جایگاه مجموعه‌های هنری نیز می‌باشد و می‌توانید زیباترین آثار هنری را در این مکان بازدید کنید.

موزه های موجود در قصر سفورزا

افراد بسیاری در قصر سفورزا رم زندگی کرده‌اند و همین افراد با جمع آوری آثار ارزشمند هنری، دکوراسیون و زیبایی قصر را چندین برابر کرده‌اند. مجموعه موزه‌ها یا Musei Civici چند بخش را در بر می‌گیرد. یکی از آنها Pinacoteca del Castello Sforzesco است، یک مجموعه هنری که شامل آثار آندره مانتگنا، تیتیان، وینچنزو فوپا، کاناله و سایر استادان می‌باشد. آخرین مجسمه میکل آنژ، Pietà Rondanini را می‌توانید در اینجا ببینید، در کتابخانه Trivulziana نیز می‌توانید از نسخه خطی لئوناردو داوینچی نیز بازدید کنید.

در سال 2012، نقاشی‌های جدیدی که به میکل آنژ مریسی دا کاراواجیو نسبت داده شده بود، کشف شد و در این موزه قرار گرفت. همچنین لازم است بدانید قصر سفورزا رم دارای یک مرکز مطالعات هنرهای تجسمی، CASVA، یک بایگانی عکاسی، موزه مبلمان عتیقه و چوبی، موزه هنرهای تزئینی، موزه هنرهای باستانی که به نمایش آثار به جای مانده رومی می‌پردازند، موزه معماری گوتیک لومباردی و مجسمه‌های محلی به سبک رنسانس می‌باشد.

مجموعه‌های ماقبل تاریخ، موزه باستان‌شناسی میلان، موزه سازهای موسیقی، موزه مصر، اینها تنها معدود موزه‌هایی هستند که قلعه Sforza را به مکانی رویایی برای  علاقمندان به تاریخ و بازدید از مکان‌های تاریخی تبدیل می‌کند.

راه های دسترسی به موزه قصر سفورزا رم

برای رسیدن به موزه قصر سفورزا روم می‌توانید از وسایل نقلیه متعددی استفاده کنید. با توجه به اینکه در شهر میلان 5 ایستگاه قطار شهری وجود دارد و سه خط نیز به متروپولیین اختصاص داده شده است شما می‌توانید به راحتی از هر نقطه ا از شهر به این مکان دیدنی بروید. شبکه حمل و نقل عمومی در شهر میلان در تمامی ساعات روز در اختیار شما می‌باشد و می‌توانید با تاکسی و اتوبوس هم خودتان را به  قلعه سفورزا رم برسانید.

البته در صورتی که می‌خواهید به صورت دسته جمعی برای بازدید این مکان دیدنی و محبوب اقدام نمایید می‌توانید از ماشین‌های کرایه‌ای شهر نیز استفاده کنید. البته گفتنی است که قیمت این ماشین‌ها نسبت به حمل و نقل عمومی بیشتر است.

بازدید از قلعه سفورزا رم

آدرس قصر سفورزا رم Piazza Castello، 20121 Milano MI، Italy می‌باشد. بازدید این مکان با توجه به وجود یک پارک گردشگری بزرگ برای تمامی اعضای خانواده با سنین مختلف لذت بخش خواهد بود اما توصیه ما بیشتر برای علاقمندان به مسائل تاریخی و مکان‌های تاریخی می‌باشد. برای بازدید از موزه می‌توانید 7:30 عصر اقدام  نمایید؛ و اما موزه‌های قصر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه باز هستند.

این موزه‌ها از ساعت 9 صبح شروع به کار می‌کند و تا ساعت 5 عصر پذیرش دارند. اگر می‌خواهید از موزه‌های قصر سفورزا رم  به طور رایگان بازدید کنید می‌توانید هر سه شنبه اول و سوم ماه  از ساعت 2 بعدازظهر به این مکان دیدنی بروید. لازم است بدانید موزه در روزهای دوشنبه، 25 دسامبر، اول ژانویه و اول می‌تعطیل می‌باشد.

بازدید از قلعه سفورزا رم | یوروپ تورز

سوالات متداول قصر سفورزا رم

ساخت اولیه قصر سفورزا رم توسط دستور چه کسی بود؟

باید گفت ساخت اولیه این ساختمان به دستور یک ارباب محلی به نام وی جیان گالاززو در سال 1358 صورت گرفته است.

شخصات نقشه ای این قصر چه میباشد؟

این قلعه دارای یک نقشه چهار ضلعی است، که دورتا دور آن‌ها دیوارهایی در برگرفته است. دیواری که روزی با حومه شمالی میلان روبرو بوده و برج‌هایی مربعی شکل داشته است و دارای دروازه‌ای باشکوه  بوده است. برج شمالی به Torre della Corte معروف است، در حالی که برج غربی آن Torre del Tesoro نامیده می‌شود و هر دو در زمان سفورزا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

آدرس دقیق این قصر چیست؟

آدرس قصر سفورزا رم Piazza Castello، 20121 Milano MI، Italy می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!