هزینه زندگی در ایتالیا 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در ایتالیا 2023 چقدر میباشد؟

راهنمای کامل هزینه زندگی در ایتالیا

کشور ایتالیا شبیه چکمه‌ای است که در دریای مدیترانه واقع شده است. کشور ایتالیا دارای تاریخ و تمدن قدیمی است و از حیث برخورداری از میراث فرهنگی غنی می‌باشد. هزینه زندگی در ایتالیا با توجه به این که واحد پول این کشور یورو است در حد معقول می‌باشد.

هزینه زندگی در ایتالیا 2023 چقدر میباشد؟ | یوروپ تورز

کشور ایتالیا

پایتخت کشور ایتالیا شهر بزرگ و تاریخی رم است و زبان رسمی این کشور، زبان ایتالیایی است. قسمت شمال ایتالیا آب و هوای سرد و مطلوبی دارد که دلیل آن وجود رشته کوه‌های آلپ است و برعکس آن یعنی در قسمت‌های جنوبی کشور آب و هوای گرم ساحلی وجود دارد.

کشور ایتالیا در قسمت جنوبی قاره اروپا قرار دارد و از سمت شمال با کشور اتریش و سوئیس هم مرز می‌باشد، همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور ایتالیا و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند. از سمت شرق با کشورهای اسلوونی و کروواسی و از سمت غرب با کشور فرانسه مرز مشترک دارد. از شهرهای مهم ایتالیا می‌توان به شهرهای رم، میلان، فلورانس و ونیز اشاره نمود.

کیفیت زندگی در ایتالیا

ایتالیا در مسائل رفاهی در شاخص زندگی بهتر به درستی عمل نموده است. ایتالیا بالاتر از متوسط درآمد و ثروت، توازن بین کار و زندگی، ارتباطات اجتماعی و وضعیت سلامت قرار دارد. اما در بحث‌هایی از قبیل مسکن، رفاه شخصی، کیفیت محیط زیست، مشاغل و درآمد، امنیت شخصی، و آموزش و پرورش و مهارت‌ها از حد متوسط سطح پایین‌تری دارد.

ریز هزینه زندگی در ایتالیا

کشور ایتالیا از لحاظ اقتصادی به دو قسمت است. شمال این کشور اقتصادی رو به رشد دارد و شرکت‌های خصوصی غالبا در قسمت شمالی ایتالیا فعالیت دارند. اما در جنوب ایتالیا اقتصاد بیشتر پایه کشاورزی دارد. بنابراین برای صرفه جویی هزینه زندگی در ایتالیا باید توجه داشت که چه منطقه‌ای از این کشور در چه زمینه‌ای فعال است. همچنین ایتالیا در زمینهٔ صادرات در مواردی مانند صنایع غذایی، پوشاک، مواد شیمیایی، آهن آلات، گردشگری و کشوری فعال است.

با این همه کشور ایتالیا از لحاظ اقتصادی چندان قوی نیست. اما به دلیل وجود جاذبه‌های توریستی این کشور و سطح بالای علمی دانشگاه‌ها این کشور به عنوان گزینه‌ای مناسب مورد توجه متقاضیان و گردشگران تور ایتالیا و تور اروپا ست. واحد پول در ایتالیا همچون سایر کشورهای اروپایی، یورو است. هزینه‌های زندگی در ایتالیا به طور متوسط ماهانه معمولا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو می‌باشد. برای صرفه جویی در هزینه زندگی در ایتالیا باید بسیار هوشیار بود.

هزینه غذا و خوراک در کشور ایتالیا

هزینه خوراک از مهمترین موارد هزینه زندگی در ایتالیا می‌باشد که در زیر به آن پرداختیم:

  • در رستوران‌ها، هزینهٔ یک وعده غذا، در رستورانی معمولی به طور میانگین حدود ۱۵ یورو است.
  • هزینهٔ یک وعده غذایی در رستوران‌های مک دونالد (یا یک وعده غذای مشابه با موسیقی) حدود ۷٫۵ یورو است.
  • قیمت کاپو چینو تقریبا ۱٫۱۵ یورو است.
  • قیمت نوشابهٔ کوک یا پپسی (بطری ۰٫۳۳ لیتری) حدود ۱٫۷ یورو است.
  • قیمت آب (بطری ۰٫۳۳ لیتری)  ۰٫۹ یورو است.
  • برخی از قیمت‌های خواروبار در بازار کشور ایتالیا به شرح زیر است:
  • قیمت شیر (۱ لیتری) ۱٫۴۱ یورو
  • قیمت یک قرص نان سفید (۵۰۰ گرم) ۱٫۲۱ یورو
  • هزینه یک کیلوگرم برنج سفید ۲٫۲۵ یورو
  • قیمت یک شانه تخم مرغ ۱۲ عددی ۲٫۸۵ یورو
  • یک کیلوگرم گوشت گاو ۱۴٫۱۷ یورو
  • پاکت سیگار (مارلبورو) ۵٫۱۵ یورو
  • و قیمت برخی از میوه‌ها در بازار کشور ایتالیا عبارت است از:
  • یک کیلوگرم سیب ۱٫۷ یورو
  • یک کیلوگرم موز ۱٫۵۶ یورو
  • یک کیلوگرم پرتقال ۱٫۶۱ یورو
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۱٫۷۵ یورو
  • یک کیلوگرم سیب زمینی ۱٫۱۶ یورو
  • یک کیلوگرم پیاز ۱٫۳۶ یورو

هزینه اجاره خانه و خرید آپارتمان در کشور ایتالیا

اجاره آپارتمان از مهمترین موارد هزینه زندگی در ایتالیا می‌باشد. اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۸۴ یورو و آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۴۳۸ یورو می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱٫۰۴۹ یورو و اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر ۷۵۸ یورو است. قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۴٫۴۹۸ یورو می‌باشد و قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز ۲٫۴۸ یورو می‌باشد.

هزینه اجاره خانه و خرید آپارتمان در کشور ایتالیا | یوروپ تورز

شرایط کار در کشور ایتالیا

همان طور که گفته شد شرایط اقتصادی کشور ایتالیا چندان پیشرفته نیست و بنابراین موقعیت شغلی در این کشور نیز کم می‌باشد که خود مشکلی در زمینه هزینه زندگی در ایتالیا می‌باشد. اما به هرحال شرایط کشور ایتالیا به گونه‌ای است که ویزای کار برای این کشور از نوع پیشنهاد کاری یا job offer می‌باشد.

این به این معنی است که اگر شخصی که متقاضی دریافت اقامت و اشتغال در کشور ایتالیا می‌باشد ابتدا باید برای خود کارفرمایی پیدا کند که مرتبط با رشتهٔ تحصیلی وی پیشنهاد کار به او ارائه دهد بعد از این ویزای ۶ ماههٔ موقت برای وی صادر می‌شود و پس از گذشت ۶ ماه، ویزا سال به سال تمدید شده و پس از گذشت ۵ سال ویزای شخص متقاضی به اقامت دائم در کشور ایتالیا تبدیل خواهد شد.

طبق قوانین اتحادیهٔ اروپا، کارفرما ابتدا باید کار مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور خود و پس از آن به مدت ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند و پس مشغول به تحصیل‌اند، بعد از تحصیل یک ویزای یکسالهٔ موقت برایشان صادر می‌گردد تا مرتبط با رشته خودشان کار انجام دهند. بنابراین اگر فردی تحصیلی اقدام کرده باشد، می‌تواند برای شغل آگهی شده اقدام کند و مجوز بگیرد.

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا می‌توان برای تمامی مقاطع تحصیلی اقدام نمود. هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین تحصیل با توجه به نوع رشته و دانشگاه سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است. سازمان ملل نیز با فراهم آ<ردن شرایط بورسیه برای دانشجویان کشورهای جهان سوم، امکان تحصیل رایگان را در این کشور برای دانشجویان فراهم کرده است.

دو نوع بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا وجو دارد، بورسیه اول حدود ۳۶۰۰ یورو تا ۵۲۰۰ یورو می‌باشد و به دانشجویانی که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل می‌کنند تعلق می‌گیرد. بورسیه دوم نیز حدود ۱۳۷۰۰ یورو است و فقط به دانشجویان مقطع دکترا تعلق می‌گیرد.

دانشجویان مقطع دکترا برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای کشور ایتالیا باید شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن مقاله ISI، آیلتس ۷، معدل خوب و تحصیل حداقل یک ترم در دانشگاه مقصد.

حمل و نقل در ایتالیا

سفر در ایتالیا با قطار: قطارهای ایتالیا معمولاً ارزان قیمت هستند. اما قطارهای مربوط به مسیرهای اصلی و قطارهای محلی بسیار شلوغ هستند. قطارها در این کشور شما را درست به مراکز شهری می‌برند. البته برخی استثنائات هم وجود دارند مثلا پایین شهر که قطارها نمی‌توانند از سراشیبی‌های تند آنه بالا بروند و خود را به مراکز عمده برسانند. قطارهای تندرو نسبت به قطار‌های معمولی و محلی گران قیمت‌تر هستند.

سفر در ایتالیا با خودرو: بنزین در ایتالیا گران است. بنابراین برای صرفه جویی در مصرف پولتان می‌توانید یک خودروی دیزلی اجاره کنید اگرچه قیمت سوخت دیزل هم کم نیست اما اگر تصمیم دارید مدت زمان زیادی در ایتالیا اقامت داشته باشید بهتر است از موسسه خودرو اجاره کنید. در این صورت یک اتومبیل جدید با بیمه خواهید داشت و دیگر لازم نیست پول زیادی برای تاکسی پرداخت کنید.

حمل و نقل در ایتالیا | یوروپ تورز

سوالات متداول هزینه زندگی در ایتالیا 2023 چقدر میباشد؟

کشور ایتالیا از لحاظ اقتصادی چگونه است؟

کشور ایتالیا از لحاظ اقتصادی به دو قسمت است. شمال این کشور اقتصادی رو به رشد دارد و شرکت‌های خصوصی غالبا در قسمت شمالی ایتالیا فعالیت دارند. اما در جنوب ایتالیا اقتصاد بیشتر پایه کشاورزی دارد. بنابراین برای صرفه جویی هزینه زندگی در ایتالیا باید توجه داشت که چه منطقه‌ای از این کشور در چه زمینه‌ای فعال است.

هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین تحصیل با توجه به نوع رشته و دانشگاه سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است.

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور چگونه است؟

اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۸۴ یورو و آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۴۳۸ یورو می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱٫۰۴۹ یورو و اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر ۷۵۸ یورو است. قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۴٫۴۹۸ یورو می‌باشد و قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز ۲٫۴۸ یورو می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!