معرفی بهترین و معروف ترین شهر های فرانسه

معرفی بهترین و معروف ترین شهر های فرانسه

فرانسه یکی قدرتمندترین کشورهای اروپایی و جهانی می باشد که با داشتن زیرساخت های قدرتمند خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. از مهمترین شهر های فرانسه که سهم بالایی را در جلب توجه گردشگران به سوی خود دارد می توان به شهر مون پلیه، نیس، استراسبورگ و پاریس اشاره کرد. گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از کشور فرانسه را دارند می توانند با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد یکی از شهر های فرانسه، سفر خود را برنامه ریزی نموده و به کشور فرانسه مسافرت خود را شکل دهند.

شهر های فرانسه

کشور فرانسه یکی از پیشرفته ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی و جهان می باشد که با داشتن معروف ترین جاذبه های گردشگری و توریستی خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. در نظر داشته باشید که این کشور دارای شهرهای بسیار زیبا و شگفت انگیزی در سواحل مدیترانه داشته و بهترین گزینه را برای سفر گردشگران ایجاد کرده است.

از مهمترین شهر های فرانسه می توان به شهر پاریس، شهر مارسی، شهر نیس، شهر استراسبورگ، شهر دیژون، شهر بوردو، شهر تولوز و شهر مون پلیه اشاره کرد هر کدام از این شهر های فرانسه زیبایی ها و جاذبه های به خصوص خود را داشته و توانسته اند سهم بسزایی را در صنعت گردشگری این کشور ایفا کنند. شهر های فرانسه شهرت جهانی داشته و از مهمترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می آیند. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در مورد معروف ترین و بهترین شهر های فرانسه اطلاعات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم تا در صورت دلخواه یکی از این شهر ها را انتخاب کرده و از طریق آژانس مسافرتی یوروپ تورز سفر خوبی را تجربه نمایید.

شهر های فرانسه

شهر پاریس فرانسه

از مشهورترین و معروف ترین شهر های فرانسه و حتی جهان می توان به شهر زیبای پاریس اشاره کرد که لقب عروس شهرها را در کل جهان به خود اختصاص داده است. این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری بی نظیر خود توانسته است به عنوان موزه شهر واقع شود و در نقطه آن بهترین جاذبه را مشاهده نمود. از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر زیبا می توان به موزه لوور، برج ایفل، محله لاتین، کلیسای نوتردام و خیابان شانزه لیزه اشاره کرد. این شهر پایتخت کشور فرانسه نیز بوده و دارای معروفترین و بهترین برندهای ادکلن و پوشاک می باشد. طبق گزارش اعلام شده از سوی مسئولین گردشگری این شهر، سالانه 16 میلیون نفر از این شهر بازدید به عمل می آوردند و این امر نشان می دهد که پاریس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کل جهان و قاره اروپا است.

شهر های فرانسه

شهر لیون پاریس

شهر لیون با داشتن 500 کیلومتر فاصله از شهر پاریس یکی از زیباترین و معروف ترین شهر های فرانسه به شمار می آید. شهر لیون سومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه بود و در برخی از فصل ها نیز به دلیل هجوم گردشگران به این شهر، جمعیت آن به چند برابر افزایش می یابد. شهر لیون به داشتن غذاهای بسیار لذیذ و بی نظیر خود معروف است و اگر شما نیز علاقه زیادی به شکم گردی دارید می توانید با سفر به این شهر فرانسه در بهترین و لوکس ترین رستوران های آن لذیذترین غذاهای فرانسوی و بین المللی را میل نمایید. قدمت این شهر به رم باستان برمی گردد و همین امر سبب شده تا جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی را در این شهر موجود بوده و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

شهر های فرانسه

شهر نیس پاریس

از دیگر شهر های فرانسه می توان به شهر نیس اشاره نمود که از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور بوده و در سواحل کوت دازور واقع شده است. شهر نیس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای ورزش ها و تفریحات زمستانی می باشد. زیبایی و جذابیت این شهر به قدری شهرت جهانی دارد که بسیاری از ثروتمندان بازدید از این شهر را در اولویت های خود قرار می دهند.

بسیاری از انگلیسی ها این شهر را در اولویت های بازدید خود قرار داده و حتی پیاده رو هایی مختلفی نیز در این شهر به اسم انگلیسی ها به ثبت رسیده است. گردشگران می توانند با سفر به شهر نیس منظره زیبایی از سواحل مدیترانه را مورد تماشای خود قرار دهند. بافت و معماری بسیار شگفت انگیز این شهر سبب شده است که شهر نیس یکی از پرترددترین شهرهای گردشگری فرانسه بوده و سالانه میلیون ها گردشگر از این شهر بازدید داشته باشند.

شهر های فرانسه

شهر مارسی فرانسه

یکی از قدیمی ترین و دیدنی ترین شهر های فرانسه و قاره اروپا، شهر مارسی می باشد که قدمت این شهر را می توان به 600 سال قبل از میلاد بیان کرد. شهر مارسی در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه واقع شده است و به همین دلیل نیز از آب و هوای معتدل و مدیترانه ای برخوردار بوده و از مهمترین شهرهای نبدری این کشور نیز به شمار می آید. شهر مارسی به عنوان قطب تجارت و بازرگانی کشور فرانسه شناخته می شود و دومین شهر بزرگ این کشور نیز به شمار می آید. سالانه در حدود 4 میلیون نفر گردشگر از این شهر تاریخی و قدیمی فرانسه بازدید به عمل می آورند. از زیباترین و جذاب ترین موزه ها و مکان های تاریخی این شهر بازدید کرده و لحظات بی نظیری را سپری می کنند.

شهر های فرانسه

شهر بوردو فرانسه

شهر بوردو ششمین شهر بزرگ کشور فرانسه می باشد که در منطقه آکیتن واقع شده است و با داشتن جاذبه های طبیعی و بکر خود توانسته است به یکی از مهم ترین و دیدنی ترین شهر های فرانسه تبدیل شود. شهر بوردو به داشتن تاکستان ها و باغ های انگور خود مشهور بوده و سالانه انواع جشنواره های مختلف از برداشت این محصول در این شهر برگزار می شود که برای بسیار از گردشگران این موضوع از هیجان و لذت بالایی برخوردار می باشد.

همچنین نوشیدنی هایی که از انگور به دست می آید شهرت جهانی داشته و کارخانه های بسیار مشهور و بزرگی نیز در این شهر تاسیس شده اند. از مهمترین جاذبه های این شهر زیبای فرانسوی می توان به رودخانه گارون و کلیساهای تاریخی آن اشاره کرد. شهر بوردو یکی از محبوب ترین و بهترین شهر های فرانسه می باشد و در لیست بسیاری از گردشگران و توریست ها جهت بازدید قرار گرفته است.

شهر های فرانسه

شهر تولوز فرانسه

از دیگر شهر های فرانسه می توان به شهر تولوز اشاره کرد که به شهر صورتی در کشور فرانسه معروف می باشد. این شهر به داشتن ساختمان ها صورتی و قرمز رنگ خود لقب شهرهای صورتی را به خود گرفته و از مرفه ترین و دیدنی ترین شهر های فرانسه به شمار می آید. در نظر داشته باشید که این شهر زمانی عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین رنگ ها در فرانسه بوده و تجارت های بسیار عظیمی را با کشورهای مختلف جهان داشته است که در سال اخیر با وارد شدن رنگ های ارزان قیمت و هندی به بازار جهانی، این شهر رونق خود را از دست داده است و کمتر کشورهایی به تجارت با تولوز می پردازند.

با این حال شهر تولوز از ثروتمندترین و شیک ترین شهرهای این کشور بوده و توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جذب کرده است. اگر روزی گذرتان به کشور فرانسه خورد، پیشنهاد می کیم که بازدید از این شهر بی نظیر و شگفت انگیز را در اولویت های خود قرار دهید. همچنین شهر تولوز را به عنوان شهر هوافضای قاره اروپا می شناسند چرا که شرکت های بسیار معروف و بزرگ هوافضا در این شهر مستقر یافته اند و به فعالیت های بسیار بزرگ در سطح جهانی مشغول هستند. به همین جهت نیز این شهر را هم اکنون پایتخت هوا فضا در این کشور و قاره می شناسند و شما نیز می توانید این شرکت های معروف جهانی را از نزدیک مورد بازدید خود قرار دهید.

شهر های فرانسه

شهر استراسبورگ فرانسه

شهر استراسبورگ یکی از مهمترین و بی نظیرترین شهرهای کشور فرانسه می باشد که توانسته است یکی از محبوب ترین شهر های مورد بازدید گردشگران و توریست ها باشد. زیبایی شهر استراسبورگ در میان شهر های فرانسه از شهرت بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلیل داشتن نزدیکی با کشور آلمان تحت تاثیر آب و هوای این کشور نیز واقع شده است. آلمانی ها نیز به دلیل نزدیکی این شهر با کشور خود، سفرهای بسیار متعدی را به سوی این شهر انجام داده و شما می توانید تعداد بسیار زیادی از آلمانی ها را در شهر استراسبورگ مشاهده کنید.

نکته جالبی که وجود دارد مردم محلی شهر استراسبورگ به زبان فرانسوی که لهجه آلمانی دارد صحبت می کنند و بسیاری از آنها نیز به زبان آلمانی آشنا هستند. توجه داشته باشید که فرهنگ کشور آلمان در این شهر هنوز هم رایج می باشد و شما می توانید اسم خیابان هایی را در این شهر مشاهده کنید به با خط آلمانی نوشته شده اند. از بهترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به بازار کریسمس اشاره کرد که از قدیمی ترین بازارهای این کشور و قاره می باشد و گردشگران نیز علاقه زیادی را برای بازدید از آن نشان می دهند. غذاهای شهر استراسبورگ نیز بسیار مشهور و لذیذ بوده و طعم بسیار نزدیکی به غذاهای آلمانی دارد.

شهر های فرانسه

شهر مون پلیه فرانسه

از دیگر بزرگترین و مشهورترین شهر های فرانسه می توان به شهر مون پلیه اشاره کرد که در جنوب کشور فرانسه واقع شده است و به عنوان هفتمین شهر بزرگ این کشور به شمار می آید. شهر مون پلیه در سواحل دریای مدیترانه واقع شده که همین امر نیز سبب شده تا این شهر از منظره بسیار دیدنی و زیبا برخوردار باشد. شهر مون پلیه را به عنوان شهر دانشجویان نیز می شناسند چرا که یک سوم این شهر را دانشجویان بومی و غیر بومی تشکیل می دهد. این شهر با داشتن بهترین و برترین دانشگاه های خود توانسته است یکی از مهمترین مقاصد تحصیلی برای همه دانشجویان باشد.

از دیگر مهمترین نکات قابل توجه در این شهر می توان به جوان بودن مردم این شهر اشاره کرد. حدود نیمی از مردم این شهر زیر 35 سال سن دارند و شهر مون پلیه را می توان به عنوان جوان ترین شهر در قاره اروپا معرفی کرد. خیابان های تمیز و ساختمان هایی با معماری های فوق العاده توجه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. شما می توانید در سفر خود به این کشور، از شهر مون پلیه دیدن کرده و با نشاط ترین لحظات را در این شهر تجربه کنید.

شهر های فرانسه

شهر نانت فرانسه

شهر نانت یکی از تاریخی ترین و مهمترین شهر های فرانسه می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی و قدیمی خود یکی از پر بازدید ترین و دیدنی ترین شهر های این کشور بوده و سالانه میلیون ها گردشگر از این شهر بازدید می کنند. قرن 17 میلادی از درخشان ترین دوره های این شهر بوده و بنادر این شهر مورد توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران واقع شده بود. شهر نانت با داشتن سیصد هزار نفر جمعیت یکی از کم جمعیت ترین شهر های این کشور بوده و از سواحل بسیار بکر و زیبایی نیز بهره مند است.

تجارت و اقتصاد در این شهر بسیار پر رونق و فعال می باشد و بسیاری از فرانسوی ها نیز علاقه مندی زیادی را برای انجام تجارت در این شهر از خود نشان می دهند و به همین جهت شما می توانید شاهد یک شور بسیار بالا در این شهر باشید. پیشنهاد می کنیم که هنگام سفرتان به این کشور حتما شهر نانت را مورد بازدید قرار داده و خرید سوغاتی های خود را از این شهر انجام دهید.

شهر های فرانسه

شهر دیژون فرانسه

شهر دیژون با واقع شدن در شرق کشور فرانسه یکی از بهترین و بی نظیرترین شهرهای کشور فرانسه می باشد که به داشتن سس های بسیار خوشمزه و تند خود معروف بوده و توانسته است به عنوان یک برند در این زمینه شناخته شود. توجه داشته باشید که امروزه در بسیاری از فروشگاه ها سس های تقلبی را با نام سس خردلی این شهر به فروش می رسانند برای این که بتوانید اصل این سس را تهیه کنید حتما سری به این شهر زیبای فرانسه بزنید.

دیژون محل برگزاری انواع فستیوال ها و جشنواره ها می باشد و گردشگران می توانند با بازدید از این شهر شاهد بسیاری از این فستیوال ها می باشند. اگر شما نیز علاقه مند به شرکت در فستیوال های مختلف و بازدید از زیبایی های این شهر هستید می توانید به شهر دیژون سفر نموده و به یادماندنی ترین لحظات را در این شهر تجربه کنید.

شهر های فرانسه

شهر شامونیکس فرانسه

فرانسه شهرهای زیبای و دیدنی بسیار زیادی دارد که برای بازدید از تمام این شهر های فرانسه بایستی مدت زمان زیادی را در این کشور مانده و به شکل برنامه ریزی شده از تمام شهر های فرانسه بازدید داشت. از دیگر مهم ترین و مشهورترین شهر های فرانسه می توان به شهر شاموتیکس اشاره کرد. این شهر در سال 1924 برای اولین بار میزبان ورزش های زمستانی در کل جهان شد و همین امر نیز سبب شد تا اسم این شهر در تاریخ و بسیاری از رسانه ها بازتاب داشته باشد.

شهر شاموتیکس با داشتن کوهستانی مرتفع و برفی خود یکی از زیباترین شهر های فرانسه بوده و از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به منطقه اسکی، دره شاموتیکس و مونت بلانک اشاره کرد. سالانه صدها تورهای گردشگری برای انجام ورزش های زمستانی به سوی این کشور در حال برگزاری می باشد و گردشگران بسیار زیادی نیز از این تورهای گردشگری استقبال می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به ورزش های زمستانی در این کشور هستید می توانید با سفر به این شهر بهترین و هیجان انگیزترین لحظات را برای خود به ارمغان بیاورید.

شهر های فرانسه

شهر کن فرانسه

 در آخر یکی از بهترین و بی نظیرترین شهر های فرانسه را به حضورتان معرفی خواهیم کرد. شهر کن فرانسه از زیباترین و دیدنی ترین شهر های فرانسه بوده با داشتن جاذبه های گردشگری و دیدنی خود توانسته است یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای توریست ها می باشد. بی شک همه شما اسم جشنواره کن را شنیده اید و سالانه میلیون ها نفر مسافر برای شرکت در این جشنواره به سوی کشور فرانسه روانه می شوند.

سواحل شهر کن نیز از دیدنی ترین سواحل این کشور بوده و تبلیغ های بسیار مشهوری از جمله تبلیغات عطر شنل کوکو در این سواحل صورت گرفته است و سبب معروف تر شدن این سواحل نیز شده به طوری که هر گردشگری که از این شهر دیدن می کند علاقه بسیار زیادی را برای بازدید از این سواحل از خود نشان می دهند. شهر کن یک شعار بسیار معروفی دارد که می گویند زندگی جشنواره است و بی شک با شرکت در این جشنواره ها می توان به واقعیت این جمله پی برد. به خاطر داشته باشید برای سفر ه هریک از این شهر ها باید ویزای فرانسه را از سفارت فرانسه در ایران اخذ نمایید.

شهر های فرانسه

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!