دانستنی های سفر به یونان | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به یونان | راهنما – تصاویر – هزینه

کشور یونان سرزمینی است در جنوب شبه جزیره بالکان که دارای فلاسفه و تمدن طولانی می باشد که با دارا بودن تمدن غنی و فرهنگ و همچنین با جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیار زیاد و متنوعی که دارد یکی از مقصدهای محبوب و زیبای توریست های تور یونان و تور اروپا در سراسر جهان است که از نظر توریستی و گردشگری با قسمت هایی از اسپانیا و ایتالیا برابری می کند. امروزه کشور یونان از نظر دیپلماسی پیشرفت بسیاری کرده است. حال در مقاله سفر به یونان سعی بر این شده است که همانند هر سفری قبل از رسیدن به مقصد مورد نظر اطلاعاتی درباره آن کشور و یا آن شهر و همچنین درباره هتل ها و رستوران های آن به شما داده شود.

سفر به یونان
سفر به یونان

تاریخچه کشور یونان

در سال ۵۰۰ پیش از میلاد، امپراتوری هخامنشیان، شهرهای یونان را در آسیای میانه و مقدونیه تصرف کرد و تحت نظر خود درآورد. تلاش‌های یونانی ها در آسیای میانه برای شکست دادن ایرانیان بی فایده بود و ایران به کشورهای اصلی یونان حمله کرد اما پس از اینکه در یکی از جنگ ها شکست خوردند باعث شد که عقب نشینی کنند. جنگ ایونیه، به مدت 6 سال طول کشید که در انتها پیروزی قطعی و کامل برای داریوش بزرگ بود. پیروزی یونانیان در سال های 480 و 479 قبل از میلاد باعث شد که ایرانیان سرزمین های فتح کرده در اروپا را ترک کنند. پیروزی‌های یونان در جنگ‌های یونان-پارس، به‌عنوان یک لحظه محوری و بسیار مهم در تاریخ جهان یاد می‌شود.

جغرافیای کشور یونان

کشور یونان از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد که از شرق این کشور با کشور ترکیه و همچنین از شمال با کشورهای مقدونیه ، آلبانی و بلغارستان همسایه زمینی می باشد. کشور یونان در محل پیوند 3  قاره اروپا ، آسیا و آفریقا قرار گرفته شده است که امپراتوری بیزانس سلطه ترکان عثمانی است و در حدود 4 سده می باشند.

جغرافیای کشور یونان
جغرافیای کشور یونان

آب و هوای کشور یونان

کشور یونان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد از نظر آب و هوایی در بیشتر فصول سال آفتابی است که همین علت باعث شده در فصل های بهار و تابستان و حتی پاییز گردشگران بسیار زیادی سفر به یونان را تجربه کنند. از نظر دمایی نیز در ماه های بین تیر تا ماه مهر میانگین دما در حدود 30 درجه سانتی گراد و در زمستان نیز در ماه های دی تا ماه اسفند دما در حدود 10 درجه سانتی گراد می باشد که در این زمان از سال ممکن است با بارش باران مواجه شوید.

آب و هوای کشور یونان
آب و هوای کشور یونان

بهترین زمان سفر به یونان

به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد کشور یونان بدون تردید هر زمانی از فصول سال برای سفر به یونان مناسب است. افرادی که از مکان های شلوغ خوششان نمی آید و به دنبال مکان های خلوت هستند در فصل بهار و از اواخر فروردین ماه تا اواسط خرداد جمعیت کمی به کشور یونان سفر می کنند که در این زمان می توان از جشن ایستر ارتدکس استفاده نمود اما در این زمان تمامی فروشگاه ها و رستوران ها ظرف مدت یک هفته به دلیل جشن تعطیل هستند.

در فصل تابستان هوای کشور یونان بسیار گرم است. اگر به گرما علاقه ای ندارید پس در این فصل به یونان سفر نکنید زیرا واقعا گرما در این فصل بسیار طاقت فرسا می باشد. این گرمای طاقت فرسا از اواخر خرداد ماه تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد. یکی از از بهترین زمان هایی که می توانید به کشور یونان سفر کرد که دارای آب و هوای ملایم و مساعد باشد می توان به فصل های پاییز و زمستان اشاره نمود زیرا شرایط آب و هوایی در این 2 فصل بسیار مناسب برای گردشگرانی که آماده سفر به یونان و گردشگری است.

بهترین زمان سفر به یونان
بهترین زمان سفر به یونان

هزینه اقامت در کشور یونان

یونان به دلیل اینکه یکی از مقاصد گردشگران تور یونان و تور اروپا به شمار می رود دارای هتل های مناسب و خوب بسیاری است. مهمترین نکته ای که قبل از سفر به کشور یونان و در ارتباط با هتل اقامتتان باید بدانید این است که میزان بودجه و انتظاراتی که از شهر و محل اقامتتان دارید را مشخص کنید و سپس هتل مورد نظر خود را رزرو نمایید. هزینه هتل های کشور یونان به عوامل متعددی بستگی دارد که می توان به چند ستاره بودن هتل و امکانات رفاهی آن و یا به موقعیت مکانی هتل و همچنین به شهر محل اقامت اشاره کرد که هزینه های آن با یکدیگر متفاوت می باشد.

هزینه اقامت در کشور یونان
هزینه اقامت در کشور یونان

هزینه خورد و خوراک در یونان

هزینه های سفر به یونان ذکر شده در این مقاله بر اساس یک سایت رسمی می باشد که به همین منظور برای تهیه غذا در یک رستوران خوب در کشور یونان باید در حدود 10 یورو پرداخت کنیم و یا همچنین اگر بخواهید یک غذای 2 نفری را در یک رستوران متوسط با سرویس میز داشته باشید باید مبلغی در حدود 30 یورو را پرداخت کنید. همچنین در کشور یونان بخواهیم یک ساندویچ همبرگر سفارش دهیم باید در حدود 6 یورو بپردازیم. قیمت یک بطری آب معدنی 0.50 یورو می باشد. افراد نیز اگر بخواهند قهوه بخورند به ازای هر فنجان قهوه نیز باید مبلغی در حدود 2.91 یورو بپردازیم.

شهرهای گردشگری در یونان

آتن

شهر آتن پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر کشور یونان می باشد که دارای جاذبه های تاریخی زیادی است که به عنوان اولین مقصد گردشگران به کشور یونان از آن نام برده می شود.

آتن
آتن

پاتراس

شهر پاتراس بر فراز تپه های باستانی پانا چایمون قرار دارد که می توان منظهره زیبای خلیج پاتراس را که تاریخ را در خود جای داده است مشاهده نمود. شهر پاتراس که محلی ها نیز به آن پاترا هم می گویند به مرکز بازرگانی کشور یونان و منطقه تبدیل شده است که از آن با عنوان دروازه یونان به غرب یاد می شود که هزاره ای پر از خاطره را در زمان رومی ها دارد.

پاتراس
پاتراس

رودس

رودس جزیره ای زیبا که دارای طبیعت آرامش بخش و همچنین منظره هایی جادویی و دل انگیز است که در دریای اژه شرقی می باشد که یک جزیره رویایی و تاریخی است که متعلق به یونان می باشد.

سانتورینی

سانتورینی یکی از جزایری است که پدیده طبیعی آتشفشان باعث بوجود آمدن آن شده است و امروزه این جزیره یکی از زیباترین جزیره های سراسر جهان شناخته شده است که همین رویایی بودن و زیبا بودن جزیره باعث شده است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را با تور یونان و تور اروپا از این جزیره دیدن کنند.

لسبوس

جزیره لسبوس برای گردشگرانی که به تاریخ علاقه مند هستند بسیار عالی می باشد . این مجمع الجزیره به گونه ای می باشد که می توان با تاریخ آن قدم زد.

میکونوس

جزیره میکونوس امروزه به دلیل آرامشی که در ساحل و آسمان آن وجود دارد یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران قرار گرفته است که با سفر به کشور یونان از این جزیره نیز دیدن خواهید کرد.

کرت

کرت یکی دیگر از جزایر کشور یونان می باشد که در آب های مدیترانه قرار گرفته است . این جزیره نیز زیبایی های خاص خودش را دارد که یکی دیگر از مقصد های جذب گردشگر در این کشور به شمار می رود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط یونان، وقت سفارت یونان ، ویزای یونان ، تور یونان و تور اروپا میباشد.88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!