دانستنی های سفر به آتن | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به آتن | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به آتن می تواند یک سفر جذاب و به یادماندنی باشد اگر به دنبال سفر به آتن هستید در این مقاله همراه ما باشید. برای کسانی که قصد سفر به آتن را دارند در این مقاله اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم داد. آتن یک شهر باستانی است و از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود که از سال های بسیار دور از مراکز تمدن محسوب می شده است، این شهر از قرن ها پیش پایتخت کشور یونان بوده است. آتن خاستگاه بزرگ ترین فلاسفه دنیا بوده است. این شهر در حدود 800،000 نفر جمعیت دارد و اگر جمعیت حومه آن نیز حساب شود در حدود 4،000،000 نفر می شود.

سفر به آتن با تور آتن و یا تور اروپا را می توان سفر به دوران باستان نامید، کسانی که علاقه مند به تاریخ هستند می توانند از سفر به آتن بسیار لذت ببرند. این شهر قدیمی اروپا از تاریخ بسیار غنی برخوردار است و در کنار آن دارای جاذبه های گردشگری، تفریحی و فرهنگی زیادی نیز است. سواحل آبی رنگ آتن در طول سال گردشگران بسیار زیادی را با استفاده از تور آتن و یا تور اروپا به سوی خود جذب می کند در واقع می توانیم بگوییم که سفر به آتن یکی سفری منحصر به فرد است که هر لحاظ می تواند شما را شگفت زده کند، برای سفر به آتن ضروری است که با مراجعه به سفارت یونان در وقت سفارت یونان رزرو شده خود ویزای این کشور را دریافت کنید و بهتر است که به منظور دریافت ویزای یونان از 30 الی 40 روز قبل از سفر به آتن اقدام کنید.

سفر به آتن
سفر به آتن

آب و هوای آتن

یکی از مهمترین اطلاعاتی که باید پیش از سفر به آتن آن را بدست آورد آگاهی از شرایط آب و هوایی آتن است. کسانی که قصد سفر به آتن را دارند با آگاهی از شرایط آب و هوایی می توانند زمان مناسب برای سفر به آتن را انتخاب کنند. به طور کلی در دسته بندی آب و هوایی، آب و هوای این شهر باستانی مدیترانه ای نیمه گرمسیری می باشد. در این شهر شاهد تابستان هایی هستیم که گرم و خشک هستند و زمستان های آن نیز هوای معتدل و بارانی دارد، در آتن عمر زمستان بسیار کوتاه است که با روزهای برفی و بارانی سپری می شود در فصل بهار نیز شاهد آب و هوای مطبوعی هستیم که گرمای زیاد تابستان را ندارد برای کسانی که می خواهند سفر به آتن داشته باشند انتخاب هر یک از فصل ها می تواند مزیت خاص خودش را داشته باشد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

آب و هوای آتن
آب و هوای آتن

بهترین زمان سفر به آتن

  • بهار: در این فصل آب و هوای آتن ملایم است و برای کسانی که از ازدحام جمعیت گردشگران راضی نیستند می تواند یک انتخاب خوب برای سفر به آتن باشد. یکی از مهمترین جشن های آتنی ها یعنی ایستر ارتدکس در این فصل برگزار می شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.
  • تابستان: کسانی که به گرمای هوا علاقه چندانی ندارند بهتر است که در فصل تابستان به آتن سفر نکنند. اگر در این فصل هم به آتن سفر کردید سعی کنید در میانه روز در آتن تردد نکنید و ساعات خنک تر را انتخاب کنید. فصل تابستان از لحاظ حضور گردشگران بسیار شلوغ است و قیمت ها نیز بالا می رود.
  • پاییز: به دلیل این که هوا کمی رو به سردی می رود از تعداد مسافران کاسته می شود ولی با این وجود هوا آنقدر سرد نیست که مانع گشت و گذار شما شود.
  • زمستان: در زمستان برخلاف بسیاری از شهرهای نیمکره شمالی شاهد آب و هوای ملایمی هستیم با این وجود از تعداد توریست ها کاسته می شود.
بهترین زمان سفر به آتن
بهترین زمان سفر به آتن

هزینه های جاری در سفر به آتن

در سفر به آتن هزینه هایی نیز خواهید داشت. آگاهی از این هزینه ها به شما در مدیریت سفر می تواند بسیار کمک رسان باشد از مهمترین هزینه های جاری سفر به آتن می توانیم به هزینه خوراک، هزینه اقامت و حمل و نقل اشاره کنیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

هزینه غذا و خوراک در آتن

یکی از نیازهای مهمی که در همه سفرهای وجود دارد، غذا است و به ناچار مجبور هستید که هزینه ای را برای آن پرداخت کنید، هزینه غذا و خوراک نیز از هزینه های جاری در سفر به آتن محسوب می شود. تنوع غذایی در آتن بسیار زیاد است و شما در سفر به آتن هیچ مشکلی بابت تهیه غذا نخواهید داشت. اگر می خواهید غذای ارزان بخورید استفاده از فست فودها توصیه می شود. در همه خیابان های آتن می توانید فست فودها را پیدا کنید. در صورتی که خودتان قصد دارید آشپزی کنید خیلی به صرفه خواهد بود.

هزینه غذا و خوراک در آتن
هزینه غذا و خوراک در آتن

هزینهٔ اقامت در آتن

در سفر به آتن می توانید از هتل ها و یا هاستل ها برای اقامت استفاده کنید اگر از خوابگاه هاستل استفاده کنید قیمت مناسبی دارد. اتاق های خصوصی هاستل کمی گران تر است. به طور معمول در هاستل ها امکانات رایگانی نظیر وای فای، ملحفه و صبحانه وجود دارد. در سفر به آتن هتل های ارزان هم می توانید برای اقامت یک انتخاب خوب باشد. هتل هایی که قیمت مناسبی دارند به طور معمول از امکاناتی مثل وای فای رایگان، حمام اختصاصی، بالکن، یخچال و صبحانه رایگان نیز برخوردار هستند. برای اقامت در آتن می توانید از اتاق های اشتراکی نیز استفاده کنید که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

هزینهٔ اقامت در آتن
هزینهٔ اقامت در آتن

هزینه حمل و نقل در آتن

اگر در سفر به آتن قصد گشت و گذار در سطح شهر را داشته باشید حتما نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل را خواهید داشت. در آتن وسایل نقلیه زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به اتوبوس، مترو، تراموا اشاره کنیم. با یک بلیط با قیمت بسیار ارزان می توانید در آتن به گشت و گذار مشغول شوید. با پرداخت هزینه اندکی می توانید بلیط 3 روزه برای سفر نامحدود داشته باشد.

هزینه حمل و نقل در آتن
هزینه حمل و نقل در آتن

جاذبه‌های گردشگری آتن

به طور معمول اکثر کسانی که قصد سفر به آتن با تور آتن و یا تور اروپا را دارند به دنبال بازدید از جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی آتن هستند. از آتن می توان به عنوان آغازگر و نماد تمدن غربی نام ببرید. این شهر یک شهر باستانی است و از تاریخ پر فراز و نشیبی برخوردار است. آتن محل زندگی مهمترین فلاسفه دوران باستان از جمله سقراط، افلاطون و ارسطو بوده است. اما در حال حاضر آتن تنها یک شهر تاریخی و یا باستانی محسوب نمی شود و در سفر به آتن می توانید از بسیاری از جاذبه های طبیعی این شهر خصوصا سواحل دنج آن لذت ببرید. از مهمترین جاذبه های گردشگری آتن که بازدید از آنها در سفر به آتن به شما توصیه می شود مکان باستانی آکروپولیس، موزه ملی باستان شناسی، بازار باستانی آگورا، کلیسای حواریون مقدس، موزهٔ بیزانس، معبد زئوس، استادیوم پاناتینایکو و استادیوم المپیک، محله‌های توریستی پلاکا و آنا فوتیکا و کلیسای سنت دیمیتریوس می باشد.

جاذبه‌های گردشگری آتن

اطلاعات ضروری سفر به آتن

  • زبان رسمی در آتن، یونانی است
  • واحد پول یورو است
  • از نظر زمانی یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است
  • کد کشور +30 است
  • نوع برق شهری 230 ولت و 50 هرتز است
  • پریزها از نوع C و F است
  • جهت رانندگی راست است

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط یونان، وقت سفارت یونان ، ویزای یونان ، تور یونان و تور اروپا میباشد.88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!