سالن تئاتر لا اسکالا میلان | معرفی – تاریخچه – تصاویر

سالن تئاتر لا اسکالا میلان | معرفی – تاریخچه – تصاویر

سالن تئاتر لا اسکالا میلان، بسیار برای افراد علاقه‌مند به تاریخ توصیه می‌شود. با توجه به طراحی خاصی که این سالن دارد توانسته در لیست مشهورترین جاذبه‌های …

شهر میلان با دارا بودن بسیاری جاذبه‌های تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی از دوران رم باستان تا حکومت‌های فئودال و پس از آن بسیار برای افراد علاقه‌مند به تاریخ مناسب است مانند سالن تئاتر لا اسکالا، همچنین این شهر پایتخت مد جهان بوده و در کنار افراد علاقه‌مند به تاریخ می‌توان مردمانی که به دنبال زیبایی و مد  هستند را دید.

سالن تئاتر لا اسکالا میلان | یوروپ تورز

سالن تئاتر لا اسکالا در شهر میلان

سالن تئاتر لا اسکالا شهر میلان (Teatro alla Scala) بسیار برای افراد علاقه‌مند به تاریخ توصیه می‌شود. با توجه به طراحی خاصی که این سالن دارد توانسته در لیست مشهورترین جاذبه‌های اروپایی قرار گیرد. به طور کلی شهر میلان خود جزو شهر‌های توریست‌پذیر است زیرا پایتخت مد جهان می‌باشد این بنا تاریخی هم بهانه‌ای می‌شود تا توریست‌هایی که به تاریخ علاقه دارند حتما سری به این سالن بزنند. طراحی این سالن آنقدر زیبا است که پس از ورود به آن محو طراحی آن با رنگ‌های طلایی در سراسر آن می‌شوید.

ترکیب رنگی که در پرده‌ها و صندلی‌های به رنگ ارغوانی با رنگ طلایی سالن وجود دارد انسان را می‌تواند ساعت‌ها در شکوه و جذابیت خود فرو برد. زیبایی‌های این سالن تنها به ترکیب رنگی که وجود دارد ختم نمی‌شود و می‌توان گچ بری‌های خاص سقف تالار به همراه لوستر قرار گرفته در مرکز سالن را یکی از شاهکار‌های معماری تلقی کرد.  

این سالن با توجه به ظرفیت دو هزار نفری که دارد این امکان برای آن فراهم شده تا در ساعت‌های مختلف شبانه روز اجراهای متعددی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل سالن تئاتر لا اسکالا پربازدید‌ترین سالن کنسرت در اروپا می‌باشد. همانطور که گفته شد این محوبیت تنها به اجراهای فوق العاده سالن ختم نمی‌شود زیرا سالن تئاتر لا اسکالا خود به تنهایی جزو جاذبه‌های توریستی کشور ایتالیا و اروپا محسوب می‌شود.

زمانی که در این سالن نشسته‌اید هیچ مشکل شنیدن صدای اجرا را نخواهید داشت این موضوع به دلیل مهندسی صوت خاصی است که در آن بکار رفته، این طراحی این امکان را می‌دهد تا در همه جای تالار صدایی بدون نقص را دریافت کنید. سالن تئاتر لا اسکالا تنها یک سالن تئاتر نیست و موزه‌ای در آن وجود دارد که اشیای بی‌نظیر و مهمی در آن نگهداری می‌شود.

تاریخچه لا اسکالا، نقطه عطف شهر میلان

اگر بخواهیم به تاریخچه شهر میلان نگاه کنیم شاهد تولد  هنرمندان، موسیقیدان‌ها و بسیاری از افراد مشهور تاریخ خواهیم بود تمامی این هنرمندان آثاری از خود در  این شهر به جا گذاشته‌اند که باعث شده است این شهر تاریخچه هنری طولانی داشته باشد و این موضوع باعث شده است تا میلان در اروپا بسیار شناخته شده باشد. به نوعی تاریخچه   لا اسکالا بر می‌گردد به سال 1776 که سالن تئاتر شهر در آتش سوخت و اهالی شهر مجددا درخواست به ساخت سالن اپرای دیگری می  کنند تا بتوانند از مرکز هنری دیگری بهره‌مند باشند که در نهایت لا اسکالا به دستور آرشیدوک فردیناند اتریشی ساخته شد.

برای ساخت این بنا در ابتدا چند طرح اولیه داده شد، اما در نهایت ملکه ماریا ترزا طرح فعلی سالن را تایید کرد و سالن تئاتر لا اسکالا در موقعیت قبلی اپرای شهر ساخته شود. مراحل شروع ساخت این بنا دو سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1778 شروع به ساخت کرد. خوب است بدانید بنایی که در حال حاضر می‌بینیم از سال 1907 چند بار دستخوش تغییراتی شده است. اما به نوعی بیشترین تغییری که در طرح این بنا داده شد در سال 1946 بود زیرا به وسیله بمباران‌های جنگ جهانی دوم شامل خساراتی شده بود. 

مواردی که باید در مورد بازدید از سالن تئاتر لا اسکالا بدانید

 بهتر است بدانید که باید قبل از ورود به سالن تئاتر لا اسکالا مواردی را در نظر داشته باشید از این موارد می‌توان به روز‌های تعطیل سالن، باید حتما برای ورود به این سالن از باجه مربوطه بلیط تهیه کنید، برای بازدید از موزه هم باید به طور جداگانه بلیط تهیه کرد، اشاره کرد. اما نکته‌ای که وجود دارد شلوغی صف این باجه‌ها است که سایت این مجموعه کار را برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر بلیط تهیه کنند آسان کرده است تا به راحتی بلیط مورد نظر را خریداری کنند. 

مواردی که باید در مورد بازدید از سالن تئاتر لا اسکالا بدانید | یوروپ تورز

آدرس سالن اپرای لا اسکالا میلان

یکی از مشکلاتی که ممکن است توریست‌ها داشته باشند دسترسی به لا اسکالا باشد اما خوب است بدانید کار ساده‌ای است زیرا با وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی مانند اتوبوس و مترو شهر می‌توان به راحتی به این مکان رسید زیرا در نزدیکی سالن تئاتر ایستگاه وجود دارد. البته نکته آسان‌تر اما گران‌تری هم هست یعنی تاکسی یا تاکسی‌های اینترنتی که به راحتی از هر مبدائی در میلان می‌توانید به لا اسکالا برسید.

  • آدرس: Via Filodrammatici، 2، 20121 Milano MI، Italy
  • شماره تماس: +۳۹۰۲۸۶۰۷۷۵

چه زمانی از سالن اپرای لا اسکالا بازدید کنیم؟

یکی از دغدغه‌هایی که برای تمامی گردشگران وجود دارد زمان بازدید برای سفر به مکان مورد نظرشان است. با توجه به اینکه این مرکز به قلب شهر نزدیک است و در نتیجه بسیار شلوغ بهترین فصل از سال برای سفر بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود. 

روز‌های تعطیل این سال اول ژانویه، روز عید پاک، اول ماه می، پانزدهم آگوست و روزهای هفتم، بیست و چهارم، بیست و پنجم، بیست و ششم و سی و یکم دسامبر می‌باشد. در این روز‌ها حتی امکان بازدید از موزه هم وجود ندارد. 

نورپردازی سالن تئاتر

نورپردازی سالن تئاتر لا اسکالا همانند سایر طراحی‌های این بنا بسیار دقیق است. با توجه به اینکه برای افرادی که روی صحنه اجرا می‌کنند نیاز است تا نور متمرکزی وجود داشته باشد، برای بقیه افراد هم روشنایی به گونه‌ای است که مخاطب را برای دیدن اجرا جذب می‌کند. البته نمی‌توان از لوستر زیبایی که در وسط سالن قرار دارد غافل شد.

آدرس سالن اپرای لا اسکالا میلان | یوروپ تورز

سوالات متداول سالن تئاتر لا اسکالا میلان

ظرفیت سالن تئاتر لا اسکالا میلان چقدر میباشد؟

این سالن با توجه به ظرفیت دو هزار نفری که دارد این امکان برای آن فراهم شده تا در ساعت‌های مختلف شبانه روز اجراهای متعددی را به نمایش بگذارد.

آدرس این سالن تئاتر چیست؟

آدرس: Via Filodrammatici، 2، 20121 Milano MI، Italy

بهترین زمان برای رفتن به این سالن تئاتر، چه زمانی میباشد؟

با توجه به اینکه این مرکز به قلب شهر نزدیک است و در نتیجه بسیار شلوغ بهترین فصل از سال برای سفر بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود. 

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!