کاخ دوریا پامفیلی رم | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کاخ دوریا پامفیلی رم | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کاخ دوریا پامفیلی رم، یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر است که از معماری خاصی برخوردار می باشد. کاخ دوریا پامفیلی رم در مرکز شهر واقع شده است.

کاخ دوریا پامفیلی رم یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کشور ایتالیا به حساب آمده که هر ساله گردشگران و مسافران بسیار زیادی از سراسر دنیا به قصد بازدید از چنین جاذبه‌های دیدنی به شهر رم سفر می‌کنند. این کاخ زیبا همچون یک گالری دارای آثار هنری منحصر به فردی است که پیشینه آن به محل اسکان خانواده پامفیلی بر می‌گردد؛ در ادامه اطلاعات بیشتری راجع به کاخ دوریا پامفیلی در شهر رم برای شما خوانندگان عزیز به اشتراک گذاشته شده است.

کاخ دوریا پامفیلی رم | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

پیشینه کاخ دوریا پامفیلی رم (Palazzo Doria Pamphilj)

رم به عنوان یکی از قدیمی و تاریخی‌ترین شهرهای دنیا در کشور ایتالیا، از قدمتی چند هزار ساله برخوردار می‌باشد. شهر زیبا و تاریخی رم در کشور ایتالیا از جاذبه‌های دیدنی منحصر به فردی برخوردار است که با قدم زدن در خیابان‌های این شهر شاهد مجموعه‌ای از آثار تاریخی و باستانی خواهیم بود. کاخ دوریا پامفیلی (Palazzo Doria Pamphilj) به عنوان یکی از باشکوه‌ترین و بزرگترین کاخ‌های تاریخی در مرکز شهر رم یکی از این جاذبه‌ها به حساب می‌آید.

خانواده‌ای سلطنتی به نام دوریا پامفیلی در قرن 17 میلادی در این کاخ اقامت داشتند و کلکسیون بزرگی از آثار هنری متعلق به این خانواده در قالب چند گالری برای عموم مردم به نمایش در آمده و گردشگران به هنگام سفر به شهر رم می‌توانند برای بازدید از این مکان اقدام نمایند. این کاخ زیبا و باشکوه با معماری منحصر به فرد در مرکز شهر رم واقع شده است و افراد برای تماشای مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند از آثار هنری متعلق به این خانواده سلطنتی می‌توانند در بازه‌های زمانی مشخص شده به این مکان مراجعه کنند. 

بد نیست که بدانید قدیمی‌ترین بخش کاخ دوریا پامفیلی رم متعلق به قرن 15 میلادی بوده که روند گسترش آن با اسکان خانواده سلطنتی نظیر Rovere، Aldobrandini و Pamphilj ادامه پیدا کرد. در نهایت شخصی به نام  کاردینال پیترو آلدوبراندینی در سال 1601 توانست به چنین قصری دست پیدا کرده و با مجموعه‌ای از نقاشی‌های هنری به تزئین بخش‌های مختلف آن بپردازد.

دلایل بازدید از کاخ دوریا پامفیلی در شهر رم

بازدید از کاخ دوریا پامفیلی رم با وجود معماری جذاب و منحصر به فردش برای گردشگران و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود؛ چرا که این کاخ در قرن 17 میلادی بنا شده و تاریخی غنی از اتفاقات آن دوران را در بخش‌های مختلف خود نهفته دارد.

همچنین کاخ دوریا پامفیلی با وجود چند گالری از مجموعه آثار هنری بسیار نفیس و ارزشمند از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها برای افراد جذابیت زیادی داشته و در کنار دیگر جاذبه‌های دیدنی مرکز شهر رم، ساعاتی کوتاه از برنامه سفر خود را در این مکان سپری کنند.  

معماری کاخ دوریا پامفیلی در شهر رم 

اقامتگاه خاندان سلطنتی پامفیلی متشکل از قسمت‌های مختلفی بوده که پلان معماری آن در مجموع به صورت مجموعه‌ای عظیم با پنج حیاط طراحی شده است. چهره فعلی نمای کاخ دوریا پامفیلی رم  به سال 1734 باز می‌گردد؛ به بیان دیگر در آن زمان دستور بازسازی نمای این بنا به معمار محبوب روکوکو به نام گابریله والوا سوری توسط شاهزاده دون کامیلو پامفیلی داده شد.

معماری کاخ دوریا پامفیلی در شهر رم  | یوروپ تورز

همچنین افزودن اتاق‌های خصوصی با سبک تفریحی بخش دیگری از اقدامات این شاهزاده رومی بوده که  این تغییر و تحولات به مرور زمان نیز بیشتر شد. این کاخ زیبا و باشکوه در عصر حاضر به یکی از بزرگترین اقامتگاه‌های خصوصی شهر رم تبدیل گشته و هم مرز  چهار خیابان و دو مربع می‌باشد. در ادامه این بخش، دو قسمت مهم و اصلی کاخ دوریا پامفیلی به صورت مختصر مورد بررسی قرار گرفته‌اند :

ورودی‌ های کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

این کاخ دارای ورودی‌های متعددی است که از طریق ویا دل کورسو می‌توان به ورودی اصلی آن دسترسی پیدا کرد. همچنین کلیسای سانتا ماریا در ویا لاتا یکی از بناهایی است که در مجاورت نمای کاخ در ویا دل کورسو واقع شده است. خانواده دوریا-پامفیلی رم با گشودن درب بخش‌هایی مختلف از این کاخ باشکوه همچون آپارتمانی جذاب و خصوصی، پذیرای گردشگران و مسافران هستند.

در بدو ورود به کاخ دوریا پامفیلی رم با حیاط داخلی بسیار زیبا مواجه خواهید شد که امکان ورود به اندرونی کاخ را برای افراد میسر می‌کند. اتاق‌های این کاخ به وسیله نقاشی، لوستر، مجسمه و … به زیباترین شکل مزین شده و سقف آن‌ها نیز با وجود تزئینات با شکوه خود، توجه هر شخصی را جلب خواهد نمود. نخستین اتاق درون کاخ به حمام اختصاص دارد که از نقاشی‌های دیواری و مجسمه برای آراستن و تزیین آن کمک گرفته شده است.

اتاق مشتری به عنوان دومین اتاق این کاخ دارای صندلی‌های بسیار زیبایی است که قدمت آن‌ها به قرن 18 باز می‌گردد. اتاق پوسین، اتاق آبی، اتاق مخملی شاد، اتاق سبز، اتاق زرد و … بخش دیگری از اتاق‌های این کاخ به حساب می‌آیند که هر یک از آن‌ها از جذابیت‌های خاصی برای عموم افراد برخوردار می‌باشند.

نمازخانه کلیسا کوچک درون کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

یکی از مهمترین بخش‌های این کاخ به کلیسایی تعلق دارد که کار طراحی نمازخانه کوچک داخل آن به فردی به نام  کارلو فونتانا در قرن 17 سپرده شد. سقف نمازخانه کلیسا کوچک کاخ دوریا پامفیلی شهر رم در کشور ایتالیا بعدها در قرن 19 توسط شخصی به نام Tommaso Minardi نقاشی شد و بدین ترتیب یادگارهای قابل توجهی از آن دوران همچون بدن کاملاً حفظ شده سنت تئودورا، سربازان محافظ حضرت عیسی در زمان مصلوب شدن برای نسل حاضر به یادگار مانده است.

گالری‌ های کاخ دوریا پامفیلی رم

گالری هنری یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کاخ دوریا پامفیلی رم به حساب آمده که مجموعه‌ای از بهترین آثار هنری شهر تاریخی رم به همراه 400 اثر ارزشمند متعلق به قرن 15 و 18 میلادی در آن به نمایش گذاشته شده است. در هر یک از این گالری‌ها شاهد جذابیت‌های منحصر به فردی هستیم؛ به طوری که معروف‌ترین نقاشی پرتره موزه از آثار پاپ Innocent X به همراه دو مجسمه از همین پاپ در گالری Aldobrandini نگهداری می‌کنند.

طراحی گالری آینه‌ها نیز به عنوان یکی از شلوغ‌ترین اتاق های  این کاخ توسط شخصی به نام گابریله والواسوری در  سال ۱۷۳۰ صورت گرفته است. در سومین گالری کاخ دوریا پامفیلی رم شاهد نمایش آثاری برجسته و مشهور از هنرمندانی نظیر  پیتر بروگل بزرگتر به نام «نبرد در بندر ناپل»، مریم مقدس و … هستیم.

گالری‌ های کاخ دوریا پامفیلی رم

سوالات متداول کاخ دوریا پامفیلی رم

کاخ دوریا پامفیلی رم محل اقامت چه کسانی بوده است؟

خانواده‌ای سلطنتی به نام دوریا پامفیلی در قرن 17 میلادی در این کاخ اقامت داشتند و کلکسیون بزرگی از آثار هنری متعلق به این خانواده در قالب چند گالری برای عموم مردم به نمایش در آمده و گردشگران به هنگام سفر به شهر رم می‌توانند برای بازدید از این مکان اقدام نمایند.

دلایل بازدید از این کاخ چیست؟

بازدید از کاخ دوریا پامفیلی رم با وجود معماری جذاب و منحصر به فردش برای گردشگران و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود؛ چرا که این کاخ در قرن 17 میلادی بنا شده و تاریخی غنی از اتفاقات آن دوران را در بخش‌های مختلف خود نهفته دارد.

یکی از بخش های جذاب این کاخ چیست؟

یکی از مهمترین بخش‌های این کاخ به کلیسایی تعلق دارد که کار طراحی نمازخانه کوچک داخل آن به فردی به نام  کارلو فونتانا در قرن 17 سپرده شد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!