دیزنی لند پاریس | معرفی – تصاویر -تاریخچه

دیزنی لند پاریس | معرفی – تصاویر -تاریخچه

درباره دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس یکی از جاذبه‌ های بسیار دیدنی و جذاب کشور فرانسه است که دیدن آن به همهٔ کسانی که قصد سفر به پاریس را دارند توصیه می‌ شود. ما در این مطلب شما را با دیزنی لند و وسایل بازی آن آشنا می‌ کنیم.

تاریخچه دیزنی لند

شرکت والت دیزنی در سال 1972 پیشنهاد طرح دیزنی لند را ارائه داد. هرچند سال‌ های زیادی برای ساخت این طرح طول کشید اما در نهایت حاصل کار پروژه‌ ای شگفت انگیز بود. این پارک نزدیک به 19 هزار متر مربع مساحت دارد و فاصله آن با شهر پاریس 32 کیلومتر است.

شاید از نام پارک اینگونه به نظر برسد که دیزنی لند پاریس فقط شامل شهربازی است، در حالی که این مجموعه دارای مراکز خرید، هفت هتل، مجتمع‌ های تفریحی، رستوران، زمین گلف و کافه های زیادی است. نکته جالب دیزنی لند پاریس این است که تمام قسمت‌ های آن به صورت کارتون‌ های جالبی طراحی شده‌ اند. گفتنی است که تور اروپا و تور فر انسه فرصت خوبی برای دیدن این جاذبه زیبای فرانسه است

تاریخچه دیزنی لند
تاریخچه دیزنی لند

دیزنی لند

دیزنی لند پاریس شامل دو شهربازی است. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1992 شروع کرد دومین دیزنی لند خارج از ایالات متحده آمریکا به حساب می‌ آید. تعداد بازدیدکنندگان این مجموعه آنقدر زیاد است که آن را در رده برج ایفل و موزه لوور قرار داده است. طبیعی بودن گیاهان این مجموعه و اینکه از الگوی خاصی برای طراحی فضای سبز آن استفاده نشده است باعث شده که حس طبیعت را بسیار زنده نگه دارد و محیطی وحشی را به شما القا کند.

آبشارهای مصنوعی، کوه‌ های صخره مانند، کشتی‌ های مرموز که بین صخره‌ ها و سنگ‌ ها در حال حرکت هستند، پل‌ های چوبی معلق از جمله قسمت‌ هایی هستند که باعث ایجاد هیجان و خیالی شدن این پارک شده است. به طور کلی در این مجموعه سعی شده است که فضایی طبیعی و بکر برای شما مهیا شود.

در قسمت‌ هایی از این مجموعه با هرس کاری درختچه‌ ها و شمشادها آنها را به شکل‌ های مختلف در آورده‌ اند که شما را به یاد پارک‌ های فرانسه می‌ اندازد.بسیاری از گزدشگزان همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند تا در پاریس بتوانند ازین پارک زیبا دیدن کنند

دیزنی لند
دیزنی لند

ورود به پارک دیزنی لند

مجموعه دیزنی لند پاریس به طور کلی دارای دو مجموعه پارک مجزا است:

 Disneyland Park

Walt Disney Studios Park

البته قسمت اصلی پارک دیزنی لند فرانسه است. برای ورود به پارک باید از خیابان اصلی وارد پارک شوید. در خیابان اصلی در ساعات های مخصوصی از شبانه روز، شخصیت‌ های جذاب کارتونی همراه با موسیقی و آواز رژه می‌ روند در واقع این خیابان که شاهرگ اصلی دیزنی لند پاریس است راه ورود شما به مجموعه پارک‌ ها است. در بلیتی که خریداری می‌ کنید جلوی بازی‌ های منتخب پارک تیک خورده است.

ورود به پارک دیزنی لند
ورود به پارک دیزنی لند

بازی‌های دیزنی لند

دیزنی لند پاریس دارای بازی‌ های متنوع زیادی است که در این قسمت شما را با آنها آشنا می‌ کنیم. یک ترن سرپوشیده به نام Space Mountain وجود دارد که سرعت آن 70 کیلومتر بر ساعت است. این ترن دارای 3 چرخش با زاویه 360 درجه است که باعث هیجان بیشتر آن می‌ شود. اگر از چرخش می‌ ترسید پیشنهاد می‌ کنیم که از سایر ترن‌ های این مجموعه که فاقد چرخش هستند استفاده کنید.

یکی دیگر از بازی‌ های هیجان انگیز این مجموعه بازی دزدان دریایی کارائیب است. این بازی که یک سفر ده دقیقه‌ ای است شامل جنگ دزدان دریایی است که همراه با قتل و غارت می‌ باشد. همهٔ قسمت‌ های این بازی با همان تم دزدان دریایی شبیه سازی شده است.

یکی دیگر از بازی‌ های این پارک ترن Big Thunder Mountain است که در یک جزیره قدیمی شبیه سازی شده است و شما را وارد یک معدن استخراج طلا می‌ کند. 

بازی‌های دیزنی لند
بازی‌های دیزنی لند

برج هالیوود یا Tower of Terror در پارک استودیو والت دیزنی قرار دارد. داستان آن مربوط به هتلی است که در اثر برخورد صاعقه با آن متحمل اتفاقاتی برای مسافران آن در آسانسور می‌ شود. ابتدا در کتابخانه متروکه هتل داستانی برای شما شرح داده می‌ شود سپس به سمت آسانسور و داستان هیجان انگیز آن راهنمایی می‌ شوید.

اگر به دیزنی لند پاریس رفتید هرگز کشتی ترنی کراش را از دست ندهید. این کشتی ماجرای یک سفر تاریک و هیجان انگیز در استرالیا را توصیف می‌ کند. این کشتی فقط در دیزنی لند پاریس وجود دارد به همین دلیل طرفداران آن بسیار زیاد می‌ باشند. پس سعی کنید در همان ابتدای برنامه از کشتی ترنی دیدن کنید.

. بسیاری از گزدشگزان همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند تا در پاریس بتوانند ازین مجموعه پارک های زیبا دیدن کنند

برخی نکاتی که در رابطه با دیزنی لند باید بدانید

لازم است که قبل از رفتن به دیزنی لند پاریس اطلاعاتی در رابطه با این مجموعه داشته باشید. نخست اینکه تهیه خوراکی و غذا در این مجموعه خیلی گران است و پیشنهاد می‌ کنیم که حتماً همراه خود مواد غذایی و خوراکی ببرید که آنجا مجبور به تهیه آنها نباشید. ضمناً رستوران‌ های پارک به شدت شلوغ می‌ شوند بنابراین اگر قصد دارید غذای خود را در رستوران‌ ها میل کنید حتماً از قبل برای خود میز رزرو کنید.

یک سرویس رایگان به نام FastPass وجود دارد که از طریق آن می‌ توانید در طول روز از صف‌ های طولانی بدون انتظار کشیدن عبور کنید.

هر شب ساعت ۸ در اطراف قلعه سیندرلا آتش بازی انجام می‌ شود بنابر این سعی کنید به نحوی برنامه ریزی کنید که آن ساعت در پارک حضور داشته باشید.

دیزنی لند پاریس
دیزنی لند پاریس

نکته آخر برای ورود به دیزنی لند

حتماً قبل از رفتن به پارک برنامه پارک را چک کنید. باید مطمئن شوید که کدام بازی‌ ها و یا جاذبه‌ های پارک در زمانی که شما قصد رفتن به آنجا را دارید باز هستند. برخی از جاذبه‌ های این پارک در حال بازسازی و تعمیر هستند بنابراین اگر برای جاذبه‌ ای  قصد رفتن به این پارک را دارید حتماً سایت دیزنی لند پاریس را چک کنید تا از فعال بودن آن قسمت اطمینان حاصل کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!