دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | معرفی – انواع – شرایط

 امروزه دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان بین این کشور و کشورهایی که با آن روابط تجاری دارند بسیار مرسوم است. وجود  دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان کمک میکند تا شما بتوانید راحت تر برای دریافت ویزا اقدام کنید و کالاها و تولیدات خود را در نمایشگاههای کشورهای دیگر عرضه کنید. پیش از هرچیز لازم است تا با انواع دعوتنامه آشنا شوید.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان

دعوتنامه یک نامه از طرف دوستان یا اقوام نزدیک در کشورهای دیگر است که شما را به کشور مقصد دعوت میکند. دعوتنامه نمایشگاهی دعوتنامه یا نامه ای است که از طرف سازمانها و اشخاص خاص شما را به شرکت دریک نمایشگاه، خرید از آن، همکاری در ایجاد نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه دعوت میکند. به طور کلی دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان توسط شرکت های مجاری که با شما همکار یا شریک هستند برایتان ارسال میشود. همچنین نمایشگاههای معتبر بین المللی این کشور  نیز امکان ارسال دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان به شرکتهای معتبر بین المللی را دارند.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

انواع دعوتنامه :

در حالت کلی چند نوع دعوتنامه داریم.

  1. دعوتنامه کاری
  2. دعوتنامه تجاری
  3. دعوت نامۀ خویشاوندی
  4. دعوتنامه پزشکی
  5. دعوتنامه نمایشگاهی

البته در دسته بندی دعوتنامه ها، انواع دیگری نیز میتواند وجود داشته باشد اما پر کاربرد ترین دعوتنامه ها همین پنج دسته هستند. برای گرفتن ویزا وجود یک دعوتنامه بسیار موثر است. چنانچه شما دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را داشته باشید یا دعوتنامه کاری داشته باشید، در صورتی که ارسال کننده دعوت شما را ضمانت کرده باشد، بسیار راحت تر ویزا دریافت خواهید کرد.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

چگونه ویزای مجارستان بگیریم؟

یکی از کشورهای اروپایی که در سفرهای کاری و تجاری استقبال خوبی از آن شده، کشور مجارستان است. لازم است بدانید که کشور مجارستان از کشورهای عضو شینگن میباشد. برای سفر به این کشور لازم است قبل از سفر روادید بگیرید. چنانچه بخواهید ویزای گردشگری مجارستان را بگیرید باید دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را داشته باشید.

دریافت ویزای تجاری، توریستی، نمایشگاهی، تحصیلی، اقامت

به طور کلی ویزا به افرادی داده میشود که برای دریافت ویزای یک کشور از قبل درخواست داده باشند. ویزا در حقیقت اجازۀ ورود است و پس از درخواست متقاضی سفارت مقصد زمانی را برای بررسی شرایط و مدارک مشخص خواهد کرد و بعد از آن به متقاضی اجازۀ ورود میدهد یا او را رد میکند. ویزای تایید شده به شکل یک مهر یا برچسب در داخل گذرنامۀ افراد درج میشود.

درخواست ویزا مراحل متعددی دارد. تکمیل فرم میتواند به صورت آنلاین نیز صورت بگیرد. اما امروزه شرکتهای مختلف مسافرتی امور دریافت ویزا را انجام میدهند. برای دریافت ویزا برای شرکت در نمایشگاه باید دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان از شرکت دعوت کننده را داشته باشید و آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده همراه با مدارک خود به مسئولان سفارت ارائه کنید. یادتان باشد وجود دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان تضمینی برای دریافت ویزا نیست اما میتواند به شما در دریافت ویزا کمک کند.

مختصری دربارۀ کشور مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی قرار دارد. پایتخت آن شهر بوداپست است که از زیباترین شهرهای اروپایی محسوب میشود. به دلیل زیبایی این شهر نام پاریس شرق بر آن گذاشته شده است. موقعیت جغرافیایی خوب کشور مجارستان موجب شده که اقتصاد و فرهنگ پویایی داشته باشد. به عنوان مثال سالانه نمایشگاه های مختلفی در این کشور برگزار میشود که از سراسر جهان در آن حضور پیدا میکنند. البته برای شرکت در نمایشگاه بین المللی فرهنگی و اقتصادی و … این کشور نیاز به دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان دارید. دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان توسط شرکت های تجاری، فرهنگی یا به صورت رسمی توسط دولت این کشور به همکاران تجاری و زمینه های مرتبط ارائه میشود. وجود دعوتنامه تجاری مجارستان موجب میشود که برای گرفتن ویزا راحت تر بتوانید اقدام کنید.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان چه کاربردی دارد؟

همانطور که قبلا گفته شد برای حضور در نمایشگاه های مجارستان به عنوان شرکت کننده باید دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را داشته باشید. در این صورت میتوانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. ویزای کشور مجارستان پنج نوع است. ویزای تجاری، ویزای ورزشی، ویزای تحصیلی، ویزای بازدید از خانواده و ویزای کاری که برای شرکت در کنفرانس ها و جلسات کاری ارائه میشود.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

مدارک لازم برای دریافت ویزای مجارستان

زمانی که دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را داشته باشید، باید برای دریافت  ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزای مجارستان به مدارک زیر نیازمندید:

  1. فرم درخواست ویزا که در سایت سفارت این کشور موجود است.
  2. اصل گذرنامۀ شما که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  3. کارت ملی و شناسنامه
  4. دو عکس رنگی با پس زمینۀ سفید که پشت نویسی شده.
  5. چنلنچه پیش از این ویزای مجارستان یا ویزای شینگن داشته اید کپی ویزاهای قبلیتان نیز لازم است. مهر ورود و خروج به کشور را نیز کپی بگیرید.
  6. پرینت از حساب بانکی شما که برای هر فرد 40 میلیون تومان موجودی داشته باشد و امضا و مهر شعبۀ بانک نیز لازم است.
  7. مدارک اشتغال به کار مانند پروانه کسب کار، فیش حقوقی، ثبت شرکت و گواهی بازنشستگی یا در صورتی که تاجر هستید کارت بازرگانی. این اسناد ثابت میکند که شما از نظر مالی به حد کافی تمکن دارید که هزینۀ سفر خود را پرداخت کنید.
  8. داشتن بیمه نامه و سند مالکیت
  9. بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر بلیط برای تنظیم زمان ویزا
  10.  در صورتی که ویزای نمایشگاهی میخواهید، دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را نیز باید ضمیمه مدارک خود کنید.
دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

اعتبار ویزای مجارستان

همانطور که قبل از این گفتیم کشور مجارستان عضو پیمان شینگن است. بنابراین شما میتوانید به جای درخواست ویزای مجارستان به کمک دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان، از ویزای شینگن استفاده کنید. مدت این ویزا 90 روز است و در دو نوع یکبار ورود یا دو یا چند بار ورود به متقاضیان ارائه میگردد. چنانچه در مدت اقامت نیاز باشد که بیشتر از مدت ویزای خود در مجارستان اقامت کنید، لازم است که به صورت رسمی از مسیر قانونی درخواست خود را ارئه دهید.

دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

نکته‌ها

  1. به یاد داشته باشید در زمانی که وقت سفارت مجارستان برای شما تعیین شده است برای مصاحبه در سفارت این کشور حاضر شوید.
  2. مدارکی که برای درخواست ویزا به سفارت ارائه میکنید و مخصوصا دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان باید به صورت رسمی ترجمه شده باشند.
  3.  پس از ارائه مدارک، برای صدور ویزا حدود بیست و یک روز زمان مورد نیاز است. در این مدت سفارت خانه مدارک شما مانند درخواست و دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را بررسی میکند تا از صحت آن اطمینان حاصل کند.
دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان | اخذ دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان 88851080-021

محل سفارت مجارستان در تهران

فرقی نمیکند که شما چه نوع ویزایی بخواهید. دعوتنامه کاری یا دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان را داشته باشید یا نه. برای دریافت ویزا باید به محل سفارت مجارستان مراجعه کنید.

آدرس سفارت مجارستان: تهران، خیابان دروس، میدان هدایت، خیابان شادلو، پلاک ۱۶

تلفن: ۲۲۵۵۰۴۵۲ و ۲۲۵۵۰۴۶۰ (۰۲۱)

فکس: ۲۲۵۵۰۵۰۳ (۰۲۱)

ایمیل سفارت: mission.thr@mfa.gov.hu

وب‌سایت رسمی سفارت مجارستان در ایران: www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/ir/hu

خرید بلیط هواپیما به مجارستان :

باید بدانید که ایران پرواز مستقیمی به سمت مجارستان ندارد. بنابراین شما باید این سفر را در دو بخش انجام دهید. بهترین راه حل استفاده از هواپیمایی کشور ترکیه است. به این ترتیب که شما به استانبول سفر میکنید و از آنجا راهی مجارستان میشوید. به جز شرکت های هواپیمایی ترکیش ایرلاین و پگاسوس ترکیه، شرکتهای ایتالیایی، قطری، اماراتی و اتریشی هم از این مسیر به سمت مجارستان پرواز دارند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط مجارستان، وقت سفارت مجارستان، ویزای مجارستان، تور مجارستان و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!