دعوتنامه توریستی اتریش | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه توریستی اتریش | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه توریستی اتریش، به معنای ارسال نامه برای دعوت از فردی جهت حضور در این کشور می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر دعوتنامه توریستی نامه‌ای است که هنگام اخذ ویزا …

دعوتنامه توریستی اتریش این امکان را فراهم کرده است که دعوت شوندگان به این سرزمین زیبا قدم بگذارند و از دیدنی‌های آن لذت ببرند.

دعوتنامه توریستی اتریش | معرفی - انواع - شرایط - اتریش

دعوتنامه توریستی اتریش

دعوتنامه توریستی اتریش به معنای ارسال نامه برای دعوت از فردی جهت حضور در این کشور می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر دعوتنامه توریستی نامه‌ای است که هنگام اخذ ویزا به سفارتخانه اتریش ارائه می‌شود. نکته قابل‌توجه اینکه دعوت‌نامه‌ها شامل موارد متعددی می‌باشند و از دعوت‌نامه‌ها جهت خروج از کشور و ورود به کشور دیگر استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال دعوت‌نامه کاری، دعوت‌نامه تحصیلی و تجاری ازجمله این دعوتنامه‌ها می‌باشند. قابل‌توجه اینکه ارسال دعوتنامه توریستی یا هر نوع دعوتنامه دیگری مبنی بر قطعیت گرفتن ویزا و سفر صددرصدی به کشور اتریش نیست. ارسال دعوتنامه به معنای انجام اقدامات اولیه برای سفر به کشور مذکور می‌باشد.

دعوتنامه توریستی اتریش درواقع دلایل سفر فرد مذکور به کشور اتریش را مشخص می‌کند. به عبارت بهتر این دعوتنامه جهت بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری و همچنین بازدید از جاذبه‌های کشور اتریش از فرد درخواست می‌شود. ارسال دعوتنامه درواقع ابتدای مرحله اخذ ویزا می‌باشد و برای تکمیل پرونده ویزا و اخذ پاسپورت اقدامات دیگری را باید انجام داد. در این مقاله به بخش‌های مختلف این اقدامات پرداخته و اطلاعات جامعی در رابطه با کشور توریستی اتریش و اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این کشور در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مدارک لازم برای ویزا اتریش پس از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش

در ابتدا باید این نکته را بدانید که تمام مدارک باید به زبان آلمانی تهیه و تنظیم گردند. همچنین سفارت اتریش این اختیار را دارد به‌غیراز مواردی که در این بخش ارائه می‌شود، موارد و مدارک دیگری را نیز اخذ نماید. علاوه بر مدارک جهت تکمیل فرم‌های مربوطه سفارت اتریش این حق را دارد که فرد را نیز جهت پرسش و پاسخ سؤال‌های مربوطه به سفارتخانه دعوت کند. بعد از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش برای دریافت ویزای این کشور نیازمند ارائه مدارک به شرح زیر می‌باشید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای اتریش به‌صورت لاتین و به زبان آلمانی
  • عکس ۳. ۵*۴. ۵ پشت زمینه سفید که برای ۶ ماه اخیر باشد.
  • ارائه گذرنامه معتبر که دارای بیش از سه ماه اعتبار باشد. علاوه بر این گذرنامه باید دارای دو صفحه آزاد باشد و این را بدانید که از تاریخ صدور آن بیش از ۱۰ سال نگذشته باشد.
  • کپی گذرنامه از تمامی صفحات به‌صورت خوانا و تمیز
  • مدارک مبنی بر داشتن کار و گواهی درآمد باشد که مدارک نیز باید به زبان آلمانی ترجمه‌شده باشند.
  • بیمه‌نامه مسافرتی به همراه رزرو هتل بلیط سفره رفت‌وبرگشت جزء مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای توریستی اتریش است.
  • یکی دیگر از مدارک اثبات داشتن وجه نقدی در بانک می‌باشد.

شرایط اقامت پس از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش

 بیشترین سؤالی که افراد پس از اخذ ویزای توریستی و شاید هنگام ارسال دعوتنامه توریستی اتریش می‌پرسند، این مطلب است که آیا فرد می‌تواند پس از ورود به کشور اتریش اقامت دائم را اخذ کند یا خیر. این شرایط و حضور دائمی در کشور اتریش مستلزم گذراندن شرایط خاصی است. این شرایط به شرح ذیل می‌باشد:

اولین حالتی که فرد می‌تواند در کشور اتریش پس از ارسال دعوتنامه توریستی و دعوت‌نامه دیگری اقامت دائم را کسب کند، ایجاد نمودن فرصت شغلی و ایجاد یک زمینه کارآفرینی می‌باشد که پس از خارج شدن از کشور اتریش بتواند مجدداً جهت اخذ ویزای کاری به این کشور برگشته و اقامتی دائم داشته باشد.

دومین حالتی که فرد می‌تواند پس از ورود به خاک اتریش پس از ارسال دعوتنامه به فکر اقامت دائم در کشور اتریش باشد، پناهندگی می‌باشد. مراحل پناهندگی کمی سخت است اما امکان‌پذیر است. می‌توان از این طریق اقامت دائم در کشور اتریش داشت.

دعوتنامه توریستی اتریش و اخذ ویزای شنگن

کشور اتریش یکی از کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. ارسال دعوتنامه توریستی اتریش و کسب ویزای توریستی این کشور به معنای اخذ ویزای توریستی شینگن است. درواقع دعوتنامه توریستی کشور اتریش و بازدید از این کشور به معنای دعوتنامه و بازدید از تمامی کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. چراکه با ویزای کشور اتریش می‌توان به کشور‌های همسایه عضو پیمان شینگن به‌راحتی سفر کرد. نکته قابل‌توجه در رابطه با گرفتن دعوتنامه توریستی اتریش این است که اگر قصد سفر کوتاه‌مدت به اروپا را دارید، می‌توانید با اخذ ویزای کشور اتریش سفر کوتاه‌مدتی به اروپا داشته باشید و از چند کشور دیگر بازدید کنید.

البته شایان‌ذکر است که در هنگام اخذ ویزای اتریش توسط دعوتنامه این کشور می‌بایست هدف خود از سفر به این کشور را مشخص کنید. ازاین‌جهت که آیا قصد سفر به کشور اتریش را دارید و فقط می‌خواهید از این کشور دیدن کنید یا می‌خواهید از کشور‌های عضو پیمان شینگن نیز دیدن نمایید. البته دعوتنامه کشور اتریش تنها برای بازدید از این کشور صادر و ارسال می‌گردد و بایستی در زمان مراجعه به سفارت اتریش هدف خود را از سفر به این کشور و دیگر کشور‌های شینگن مشخص کنید. درمجموع ارسال دعوتنامه توریستی کشور اتریش فرصت مناسبی برای بازدید از این کشور می‌باشد.

کسب اطلاعات کامل پس از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش

 همواره برای سفر کردن به یک منطقه دیگر باید اطلاعاتی در محدوده آن و مشخصات کلی آن منطقه کسب نمود. سفر به کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنا نیست. به عبارت بهتر بعد از دریافت نمودن دعوتنامه توریستی اتریش و پس از انجام کار‌های اولیه باید اطلاعاتی در رابطه با محدوده جغرافیایی اتریش و اطلاعات فرهنگی این کشور داشته باشید. اتریش یک کشور اروپایی مرکزی است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. جاذبه‌های گردشگری کشور اتریش سبب می‌شود که بسیاری از افراد این کشور را جهت سفر کردن انتخاب کنند.

 این کشور با آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلواکی، لیختن‌اشتاین و سوئیس هم‌مرز است و کشور اتریش بعد از سال ۱۹۴۵ به یک جمهوری فدرال تبدیل‌شده است. صدراعظم کشور اتریش توسط مردم انتخاب می‌شود. پایتخت کشور اتریش وین است. جالب است بدانید که کشور اتریش هشتمین کشور ثروتمند جهان است. واحد پول کشور اتریش یورو می‌باشد. به‌صورت کلی و طبق آمار‌های موجود زبان مردم کشور اتریش آلمانی است. نزدیک به ۹۸ درصد مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند.

اطلاعاتی در رابطه با جاذبه‌ های گردشگری پس از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در قاره اروپا کشور اتریش است. گرفتن دعوتنامه توریستی اتریش از سوی یک فرد مقیم اتریش اتفاق بسیار خوبی جهت سپری نمودن اوقات در مکان‌های تفریحی و گردشگری آن است. کشور اتریش دارای جذابیت‌های فراوانی است. اگر قاره اروپا را یک کشور تلقی کنیم، اتریش یکی از شهر‌های کوچک این کشور می‌باشد. در این شهر کوچک جذابیت‌های تاریخی و گردشگری فراوانی وجود دارد. ازجمله این اماکن به شرح زیر می‌باشد:

دعوتنامه توریستی اتریش | معرفی - انواع - شرایط - اتریش

هافبورگ: در مرکز اتریش قرار دارد. خانه خاندان هافبورگ بوده و این قصر امروزه توسط رئیس‌جمهور این کشور اداره می‌شود.

  • کتابخانه کلیسای ادمونت: معماری این بنا بسیار جالب و جذاب است.
  • مدرسه اسب‌سواری اسپانیایی: در زمان ماکسیمیلیان دوم ساخته‌شده است.
  • بازدید از دنیای غار‌های یخی: این غار نزدیک به ۴۲ کیلومتر است.
  • بازدید از مقبره امپراتور ماکسیمیلیان اول
  • دریاچه تیرول
  • تله کابین سواری
  • اجرای تئاتر ملی و تماشای آن

اطلاعاتی در رابطه با دعوتنامه توریستی اتریش

همان‌طور که گفته شد ارسال دعوتنامه توریستی اتریش به معنای دریافت ویزا نیست. کارمندان اداره مهاجرتی یا سفارتخانه اتریش پس از دریافت نمودن مدارک و تکمیل پرونده شما نتایج را بررسی می‌کنند. آنچه در یک دعوتنامه توریستی بسیار مهم است، صادقانه تکمیل کردن آن است. روال کاری ارسال دعوتنامه توریستی این‌چنین است که ابتدا دعوتنامه را برای فرد موردنظر ارسال می‌کنید و فرد پس از دریافت دعوتنامه رسمی آن را به کنسولگری کشور اتریش می‌برد و برای انجام کار‌های ویزا دعوت‌نامه را ارائه می‌دهد.

افرادی که دعوتنامه را ارسال می‌کنند، باید اطلاعاتی ازجمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس شماره تماس، نوع رابطه با شخص دعوت شونده، هدف از سفر متقاضی، مدت سفر و زمان ترک کشور اتریش را بدانند. علاوه بر این موضوع شخص دعوت‌کننده نیز باید اطلاعاتی ازجمله موارد بالا به‌علاوه آدرس، شماره تلفن، فتوکپی، کارت شهروندی کشور اتریش و اقامت را نیز ارائه دهد. البته به‌غیراز موارد فوق هنگام دعوت کردن افراد باید تعداد آنان را نیز تعیین کند.

آمادگی‌ های لازم پس از دریافت دعوتنامه توریستی اتریش

همان‌طور که اشاره شد کشور اتریش دارای جذابیت‌های گردشگری بسیاری است. این کشور که در اروپای مرکزی واقع‌شده است از آب‌وهوای کاملاً معتدل برخوردار است و تقریباً یک کشور چهارفصل محسوب می‌شود؛ اما پرسش‌هایی ایجاد می‌شود که در هنگام دعوتنامه توریستی اتریش و برای اقامت و سفر به این کشور چه وسایلی لازم و ضروری است.

داشتن چند سکه یک یا دو یورویی برای حمل چمدان‌ها در هنگام رسیدن به فرودگاه وین و یا دیگر فرودگاه‌های کشور اتریش لازم است. داشتن تلفن همراه و دوربین عکاسی برای راحتی ارتباط در این کشور و گرفتن تصاویر یادگاری نیز مهم است. داروی خاصی اگر مصرف می‌کنید توصیه می‌کنیم مقدار کافی از این دارو را در این کشور به همراه خود داشته باشید. حتماً با پزشک خود نیز مشورت کنید. با توجه به مدت‌زمان اقامت در اتریش اگر وسیله سرگرمی خاصی دارید که به آن علاقه‌مندید، می‌توانید به همراه خود داشته باشید. هرچند دوستانی که دعوتنامه توریستی اتریش دارند ازاین‌جهت دارای شرایط مناسبی هستند.

اخذ ویزای سریع با دعوتنامه توریستی اتریش

 قبل از اینکه به توضیحاتی در رابطه با دعوتنامه توریستی اتریش جهت اخذ ویزای اتریش سریع بپردازیم، لازم به ذکر است به انواع دعوتنامه ارسالی اشاره‌کنیم. البته این دعوتنامه‌ها از مرسوم‌ترین دعوت‌نامه‌های ارسالی می‌باشند. دعوتنامه تجاری، دعوتنامه کاری، دعوتنامه توریستی و خویشاوندی، دعوتنامه نمایشگاهی و دعوتنامه پزشکی. معمولاً با شنیدن نام دعوتنامه اولین چیزی که به ذهن انسان خطور می‌کند دریافت ویزای کشور اتریش است که آیا با دعوتنامه می‌توان ویزا را دریافت نمود یا خیر.

 آنچه در تسریع دریافت ویزا و گرفتن آن بسیار مهم است، این است که آیا دعوت‌نامه فقط برای دعوت ارسال‌شده است و یا توسط قوانین کشور مبدا برای ضمانت کردن می‌باشد. نکته گفته‌شده در تسریع اخذ ویزا بسیار بااهمیت است. به‌صورت کلی دعوت‌نامه ضمانت‌کننده اخذ ویزا نیست، اما بدون دعوتنامه نیز رسیدگی به پرونده اخذ ویزا توسط سفارتخانه اتریش کار بسیار دشواری است.

خلاصه‌ ای از مطالب در مورد دعوتنامه توریستی اتریش

  • دعوتنامه توریستی اتریش به معنای ارسال نامه برای دعوت از فردی جهت حضور در این کشور می‌باشد.
  • ارسال دعوتنامه توریستی صرفاً به معنای اخذ ویزای این کشور نیست.
  • با ویزای اتریش می‌توانید کشور‌های شینگن را بازدید کنید. البته باید هدف سفر خود را در زمان مصاحبه سفارت اتریش مشخص کنید.
  • در دو حالت می‌توان اقامت دائم را پس از حضور در کشور اتریش داشت.
  • پناهندگی و ایجاد کارآفرینی دو مرحله اساسی از موارد اقامت = دائم در کشور اتریش هستند.
  • قبل از سفر به اتریش باید اطلاعات جامع در مورد این کشور کسب کنید. بهتراست در زمان گرفتن دعوتنامه توریستی این اطلاعات را کسب کنید.
  • جاذبه‌های گردشگری و توریستی کشور اتریش فراوان و پرشمار هستند.
دعوتنامه توریستی اتریش | معرفی - انواع - شرایط - اتریش

سوالات متداول دعوتنامه توریستی اتریش

دعوتنامه توریستی اتریش چیست؟

دعوتنامه توریستی اتریش به معنای ارسال نامه برای دعوت از فردی جهت حضور در این کشور می‌باشد.

آیا با گرفتن دعوتنامه توریستی اتریش میتوان از گرفتن ویزای اتریش اطمینان داشت؟

خیر، ارسال دعوتنامه توریستی صرفاً به معنای اخذ ویزای این کشور نیست.

دعوتنامه توریستی اتریش چه چیزی را مشخص میکند؟

دعوتنامه توریستی اتریش درواقع دلایل سفر فرد مذکور به کشور اتریش را مشخص می‌کند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!