آنچه باید درباره جزایر قناری بدانید

آنچه باید درباره جزایر قناری بدانید

درباره جزایر قناری، می‌توان گفت که از مجمع الجزایر کشور اسپانیا است که متشکل از ۷ جزیره اصلی و تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی است در اقیانوس اطلس.

مختصری درباره جزایر قناری

درباره جزایر قناری می‌توان گفت که از مجمع الجزایر کشور اسپانیا است که متشکل از ۷ جزیره اصلی و تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی است در اقیانوس اطلس.

این جزایر در ساحل شمال غربی آفریقا و غرب کشور مراکش واقعند و نواحی خودمختار اسپانیا هستند. اسم این مجمع الجزایر، از ریشه لاتین (Insula Canaria) به معنی جزایر سگ‌ها گرفته شده است.

آب و هوای این جزایر، معتدل مرطوب و برخی خیلی خشک است. از ۱۳ پارک ملی اسپانیا ۴ تا در جزایر قناری واقعند:
منطقه خود مختار و آزاد جزایر قناری، شامل دو ایالت است به نام‌های لاس پالما و سانتاکروز دو تنریف و تمامی این هفت جزیره اصلی را شورای جزیره به نام کابیلدو اینسولار اداره می‌کند. این جزایر، ۱۳ کرسی در مجلس سنای اسپانیا دارند. موز و توتون از موادی هستند از این جزایر به اروپا و آمریکا صادر می‌شود. در جزیره قناری انواع متنوعی از گیاهان وجود دارد.

درباره جزایر قناری | یوروپ تورز

پرندگان این منطقه برخی ویژگی‌های پرندگان اروپایی و بعضی از انواع آفریقایی را دارند.

درباره جزایر قناری و جمعیت می‌توان گفت: جمعیت این جزایر (۲۰۰۶)، حدود ۱.۹۹۵.۸۳۳ نفر و وسعت ان، ۲۶۸ کیلومترمربع است. گردشگری، از صنایع مهم و اصلی جزایر قناری است. این جزایر، از مناطق مهم توریستی دنیا هستند. در سال ۲۰۰۵، حدود ۹٬۲۷۶٬۹۶۳ نفر از این جزایر دیدن کرده‌اند.

بزرگ‌ترین جزیره در میان هفت جزیره اصلی جزایر قناری در اقیانوس اطلس در کناره ساحلی آفریقا، تنریف است. جمعیت این جزیره(۲۰۰۶) حدود ۸۵۲٬۹۴۵ نفر است. مرکز تنریف، سانتا کروز است که دومین شهر بزرگ این مجمع الجزایر است. جزیره تنریف نیز مانند دیگر جزایر قناری، آتشفشانی است. آتشفشان تیده در تنریف، بلندترین کوه اسپانیا و سومین آتشفشان بزرگ دنیاست.

این جزیره از لحاظ آب و هوایی به دو ناحیه: ناحیه با آب و هوای خشک در جنوب و ناحیهٔ با آب و هوای مرطوب در شمال تقسیم می‌شود. در سال ۲۰۰۵، تنریف، ۳٬۴۴۲٫۷۸۷ نفر مسافر داشته است. طبق آمار به دست آمده از مرکز آمار جزایر قناری‌ایستاک (ISTAC) در سال ۲۰۰۵ بیشتر گردشگران از ایالات متحده آمریکا و حدود 1.600.000 نفر بوده‌اند.

پس از آن، آلمان، بلژیک و هلند بیشترین گردشگر را به این جزایر فرستاده‌اند. نواحی جنوبی، گردشگران بیشتری به خود جذب می‌کنند و علتش اب و هوای گرمتر و خشک‌تر آن و تفریگاه و استراحتگاه‌های بسیار عالی و مدرن آن منطقه است؛ ازجمله: پلایا دو لاس آمریکا و لاس کریستینس.
این ویژگی‌های جزایر قناری باعث شده که به یکی از بهترین گزینه‌های تور اروپا تبدیل شود.

درباره جزایر قناری | یوروپ تورز

دیدنی‌ های جزایر قناری

کتابخانه‌ های جزایر قناری

کتابخانه ملی مادرید را فیلیپ پنجم در سال ۱۷۱۲ به عنوان کتابخانه سلطنتی تأسیس کرد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه کشور اسپانیا و شامل بیش از ۶ میلیون جلد کتاب است. کتاب‌های کمیاب، نقشه‌ها، آثار چاپی، و رمان‌های معروف سروانتس از مجموعه‌های خاص این کتابخانه‌اند.

کتابخانه تالار قصر سلطنتی (تأسیس ۱۷۶۰) در مادرید نیز آثار کمیابی از قرن ۱۶ به همراه مجموعه‌هایی از دست نوشته‌ها و آثار موسیقی در خود جای داده است. یکی دیگر از کتابخانه‌های کاملی اسپانیا کتابخانهٔ دانشگاه کامپلوتنسی در شهر مادرید است. این کتابخانه در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده و ۱. ۷ میلیون نسخه کتاب و بیش از ۲۷۰. ۰۰۰ جزوه و رساله دارد.

کتابخانه اسوریال در نزدیکی مادرید به دلیل داشتن مجموعه‌ای از کتاب‌های نادر و کمیاب، معروف است. علاوه بر کتابخانه‌های فوق، کتابخانه‌های تخصصی و عمومی بسیاری در اسپانیا وجود دارد. آرشیو کتابخانه کلیسای جامع شهر در تولدو به خاطر مجموعه‌هایی از ۳۰۰۰ دست خط مربوط به قرون ۸ و ۹ میلادی و بیش از ۱۰/۰۰۰ سند مربوط به قرن ۱۱ معروف است.

کتابخانه‌ های جزایر قناری | یوروپ تورز

موزه‌ های جزایر قناری

یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنری دنیا در موزه دل پرادو شهر مادرید نگهداری می‌شود. در این موزه، آثاری از ال گریکو، ولازکوز (نقاشی اسپانیایی)، بارتولوم استبان موریلو و گویا، نقاشان ایتالیایی از جمله ساندرو بوتیچیلی و تیتیان و نقاشی هلندی، رامبراند آثار بسیاری هنرمندان دیگر وجود دارد. موزه ملی و مرکز هنر رناسوفیا موزه هنر معاصری است به نام ملکه وقت.

سفالگری، زربفت کاری، کنده کاری‌های تزیین شده را در موزه ملی باستان‌شناسی مادرید می‌توان دید.

موزهٔ ملی قوم‌شناسی مادرید، مربوط به مستعمرات قبلی اسپانیا از جمله گینهٔ استوایی، فیلیپین و بولیوی است. دو موزه دیگر نیز در مادرید وجود دارند: موزه علوم طبیعی و موزه ملی بازآفرینی آثار هنری. در بارسلونا نیز موزه‌های مختلفی می‌توان دید؛ از جمله: موزه دریایی و موزه باستان‌شناسی که مجموعه وسیعی از هنر رومیان، یونانی‌ها، ویزیگوت‌ها، و اقوام ماقبل تاریخ در آن هست. در اواخر ۱۹۹۷، موزه هنر گوگن‌هایم در شهر بیلیائو و در کنار ساحل رود نرویون بیلبائو افتتاح شد.

موزه‌ های جزایر قناری | یوروپ تورز

سوالات متداول درباره جزایر قناری

جزایر قناری در کجا قرار دارد؟

این جزایر در ساحل شمال غربی آفریقا و غرب کشور مراکش واقعند و نواحی خودمختار اسپانیا هستند.

جمعیت و مساحت این جزیره چقدر است؟

درباره جزایر قناری و جمعیت می‌توان گفت: جمعیت این جزایر (۲۰۰۶)، حدود ۱.۹۹۵.۸۳۳ نفر و وسعت ان، ۲۶۸ کیلومترمربع است.

آب و هوای این جزیره به شکلی است؟

این جزیره از لحاظ آب و هوایی به دو ناحیه: ناحیه با آب و هوای خشک در جنوب و ناحیهٔ با آب و هوای مرطوب در شمال تقسیم می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

آموزش آشپزی 21 شهریور 1396 پاسخ

ممنون عالی بود